Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pompki stacjonarne


191 odpowiedzi w tym temacie

#81 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 28 kwiecień 2015 - 09:36

SKS Airkompressor 12.0 kupiony za 96 PLN - chyba nie ma lepszej w tej cenie obecnie :)



#82 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 21 maj 2015 - 13:26

Pompka SKS Rennkompressor:

plusy:

+ łatwość pompowania do rozsądnych wartości w szosie (nawet suchoklatesy nie muszą się wieszać na pompce by nabić 10 barów). 

+ wysoka wartość max pompowania - nawet jeśli ktoś ma wąskie szytki, to da radę). 

+ dostępne od wielu lat części zamienne (konstrukcja podobno produkowana od 1968 roku)

+ sprawdzona pompka w serwisach i grupach kolarskich

+ 5 lat gwarancji producenta (tego akurat nie sprawdzałem)

+ bardzo dobre opinie użytkowników

 

minusy:

- cena (ponad 200 zł)

 

Mam ją od niedawna. W porównaniu do starych pompek po prostu miło się pompuje. Świetny zawór, z małą siłą muszę naciskać, żeby dobić do 9 barów, na których najczęściej jeżdżę, świetna stopka i czytelny manometr. Taka pompka to inwestycja na lata, więc moim zdaniem warto wydać raz, a dobrze na sprawdzoną konstrukcję. A ponadto zyskujemy wygodę przy częstym użytkowaniu. 

 

pozdr

 

pompka%20sks.jpg



#83 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2015 - 14:45

 

suchoklatesy

 

Tak ci się spodobało to słowo, że musisz go w co drugim poście używać? Skąd ta pogarda? Zabawne to jest tym bardziej, że szosowiec to z definicji osobnik o niezbyt umięśnionej klacie, zatem na tym forum sporo osób może do ciebie nabrać niechęci. Zresztą, kto wie jak tam wygląda twoja klata, Herkulesie - teoretyku...



#84 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 maj 2015 - 16:01

Ale ból dupy. :D To nie jest obraźliwe sformułowanie.



#85 litespeed

litespeed
  • Użytkownik
  • 60 postów

Napisano 21 maj 2015 - 16:14

Ile masz wzrostu i jak z wygodą podczas pompowania? Plecy bardzo trzba zginać?



#86 spi630

spi630
  • Użytkownik
  • 189 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 maj 2015 - 17:59

Pompka SKS Rennkompressor:
plusy:
+ łatwość pompowania do rozsądnych wartości w szosie (nawet suchoklatesy nie muszą się wieszać na pompce by nabić 10 barów).
+ wysoka wartość max pompowania - nawet jeśli ktoś ma wąskie szytki, to da radę).
+ dostępne od wielu lat części zamienne (konstrukcja podobno produkowana od 1968 roku)
+ sprawdzona pompka w serwisach i grupach kolarskich
+ 5 lat gwarancji producenta (tego akurat nie sprawdzałem)
+ bardzo dobre opinie użytkowników

minusy:
- cena (ponad 200 zł)

Mam ją od niedawna. W porównaniu do starych pompek po prostu miło się pompuje. Świetny zawór, z małą siłą muszę naciskać, żeby dobić do 9 barów, na których najczęściej jeżdżę, świetna stopka i czytelny manometr. Taka pompka to inwestycja na lata, więc moim zdaniem warto wydać raz, a dobrze na sprawdzoną konstrukcję. A ponadto zyskujemy wygodę przy częstym użytkowaniu.

pozdr

Dołączona grafika

A jak ta końcówka z dwoma dziurkami? Zastanawiam się nad kupnem tej pompki i nie mogę się zdecydować czy brać tę końcówkę, eva czy 3cia opcję tylko na preste z gwintem

#87 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 21 maj 2015 - 18:26

Tak ci się spodobało to słowo, że musisz go w co drugim poście używać? Skąd ta pogarda? Zabawne to jest tym bardziej, że szosowiec to z definicji osobnik o niezbyt umięśnionej klacie, zatem na tym forum sporo osób może do ciebie nabrać niechęci. Zresztą, kto wie jak tam wygląda twoja klata, Herkulesie - teoretyku...

 

Pierwszy raz używam, bo rzeczywiście spodobało mi się. Jestem bardzo chudy, mam marniutką klatkę piersiową i w wieku 41 lat wyglądam bez koszulki na niedożywionego. Serio. Mam 178 cm wzrostu, 68 kg i w moim wieku ok 14% tłuszczu. Jestem suchym wiórem vel suchoklatesem. I lubię się z siebie śmiać. Czego i Tobie życzę. 

 

 

Końcówka z dwoma dziurkami na razie ok - pompuję swoj rower mtb oraz rower syna i żony. Działa OK zarówno na presta i szredera. 

 

Mam 178 cm wzrostu, pompka jest dość duża. Schylać się trzeba, ale plecy nie bolą, bo nie trzeba naciskać całym ciężarem nawet przy dużym już ciśnieniu. 

pozdr


  • Kekacz lubi to

#88 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 22 maj 2015 - 09:40

Rennkompressora mam od ok 7 lat, wszystko gra i buczy. Bardzo solidna pompka. Myślę że warta każdej złotówki. Obsługuje ok 5-6 rowerów, praktycznie codziennie jest w użyciu. 


  • parmenides lubi to

#89 FcBarcelona68

FcBarcelona68
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 29 czerwiec 2015 - 16:13

witanko. mogą was śmieszyć moje pytania ale mam kolejne ;) chcę kupić pompkę z manometrem i znalazłem duży asortyment. są do 11 bar. po rozmowie ze sprzedającym informując że chcę pompować szosówkę gościu mówi że za słaba jak przecież pompuje się 8, nie? pozdro ;)

 



#90 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2015 - 17:48

To zależy, bo max ciśnienie podane przez producenta niekoniecznie w praktyce znajduje odzwierciedlenie ;) Być może była to pompka, o której facet wiedział, że jest do bani. Co to był za model?

Poszperaj na forum i wybierz coś dla siebie.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#91 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 czerwiec 2015 - 19:07

No właśnie. Na tanich pompkach to i nawet skala na manometrze jest do 16 barów, a w praktyce nawet siedmiu się nie da wbić :)



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#92 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 29 czerwiec 2015 - 20:32

nKupilem pompke z Lidla za 25 zl. Sluzyla przez 4 miesiace. Ostatnio przy 9 bar manometr wystrzelil ii przelecial 10 m :-)
  • beskidbike i qzn lubią to

#93 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2015 - 13:11

Siodełko pompuję do 7,5 BARa. W prosty sposób, bo pompka ma precyzyjny manometr.

Jak się ma takie siodełko (http://www.bikeradar...cing-1-1-32900/) to można, nawet w trakcje jazdy.



#94 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:04

Zakupiłem przejściówkę do presta i używając mojego kompresora 10ba nie mogłem napompować kół.

Problem polega na tym, że przejściówka jest zbyt wysoka i bolec nie dosięga do zaworka, nie otwiera go.

Podjechałem do sklepu z rowerami i tam gość miał jakąś dużą czarnopomarańczową końcówkę, którą nabił mi ciśnienie i wyśmiał mnie przy okazji, że nie potrafię sam, bo 'on sam przy użyciu takiej końcówki pompuje na stacjach paliw'. 

 

Wczoraj jadąć z Katowic do Buczkowic testowałem wszystkie stacje paliw po drodze i tez nie potrafiłem napompować tych kół.

Zawróciłem w BB i ten Lotos na wylocie mnie uratował, udało mi się tam wbić ok 7ba.

 

Moje końcówki w garażu przy kompresorze mają poliuretanowe twarde uszczelki, i być może tutaj mam problem bo przecież po uszczelnieniu połączenia ciśnienie powinno sobie otworzyć zaworek i napompować koło.

 

Rozwiązaniem uważam, że byłaby bardzo dobra końcówka do pompowania. Patrzę teraz na allegro i nie mogę namierzyć takiej dobrej końcówki. Możecie coś polecić? Jakieś inne rady?

 

W sieci spotakłem wiele wiadomości, gdzie również użytkownicy mieli podobny problem z adapterami do Presta.

 

Jak sprawdzacie ciśnienie w kołach, skoro te adaptery presta są 'za wysokie' i standartowe końcówki do pompowania po założeniu na adapter nie otwierają zaworka?



#95 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:23

Zaworka PRESTA nie odblokowuje żadna końcówka w pompce, ani w przejściówce. Zaworek trzeba odblokować przed założeniem pompki: odkręcić tą małą nakrętkę, a następnie upuścić trochę powietrza, poprzez naciśnięcie na zaworek (zrobić krótkie pssssyt) - powodzenia  :)


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#96 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:36

robo nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ale zauważ, że ja napompowałem te swoje dętki, a bez odkręcenia nakrętki to nie ma szans.

Podczas prób z przeróżnymi kompresorami udawało się niejednokrotnie upuścić całe ciśnienie, tak więc zaworek pracował.

Problem leży gdzieś indziej.



#97 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:45

Po odblokowaniu powinno się dać napompować każdą pompką, bo wtedy potrzebna jest tylko różnica ciśnień - w odróżnieniu od zaworu samochodowego, gdzie końcówka pompki, kompresora, przejściówki musi naciskać na iglicę zaworu podczas pompowania. Widocznie nie odblokowywałeś zaworka dokładnie (zbyt krótkie pssyt) - też czasem mi się to zdarza, więc odkręcam pompkę, odblokowuję i ... pompuję bez problemów.

 

Edit.

Z kompresorami na stacjach daj sobie spokój - jak mówiłem różnica ciśnień odblokowuje zaworek presta, a więc pompka, kompresor musi dawać więcej niż jest w dętce. Jakie może być ustawione ciśnienie na zbiorniku na stacji paliw ? - myślę, że niezbyt wysokie. Tak wiec dopompowanie dętki, bo ci powietrza zeszło do powiedzmy do 6 Bar będzie niemożliwe, bo w zbiorniku kompresora jest  po prostu niższe. To ciśnienie 7 BAr, które udało ci sie napompować to chyba ewenement. Czasem chcąc napompować  górala do 4 Bar miewałem kłopot na "CPN-ach". Lepiej wozić ze sobą pompeczkę awaryjną w kieszonce, nie potrzeba wtedy przejściówek i nie trzeba liczyć, że stacja paliw będzie w pobliżu, A stacjonarna pompka, to po prostu podstawa - oczywiście obsługująca zaworki PRESTA.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#98 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 21:18

Orlen przed BB po prawej stronie max 8ba, od zera da się napompować max 1,5ba i wyrzuca błąd, elektroniczny śmietnik. 

Lotos naprzeciw 7ba manualny z przyciskiem pompuj udało mi się nadmuchać myślę, te 7ba od 0ba. 

 

Shell w Katowicach przy Ligockiej 10ba, nie jestem pewien na 100%, ale na 99%. Sprawdzę to. 

Tak czy inaczej mój kompresor 7,5kW w moim warsztacie mechanicznym, w którym buduję i serwisuję samochody rajdowe i napompowałem w życiu tysiące kół nie dał rady. Nie dała rady też pompka wysokociśnieniowa do amortyzatorów, którą zdarzało mi się nabijać sporadycznie po 14ba do amortyzatorów w rajdówkach. 

W sumie mam też butlę z azotem, którym nabijam amortyzatory z reduktorem 60ba, ale nie wpadłem na to, aby próbować, ponieważ problemem nie jest gradient ciśnień. 

 

Nieco poszukiwań i nie jestem jedyny, który miewa problem:

http://www.forumrowe...6-zawor-presta/

 

http://www.forumrowe...-z-pompowaniem/

 

http://bikefama.pl/b...wor-presta.html

 

Uważam, że rozwiązaniem będzie mój kompresor 10ba i końcówka taka jaką używają w serwisach rowerowych. 

Jak namierzyć tą końcówkę? Gość w sklepie stwierdził, że znajdę na allegro, natomiast na allegro nie jest łatwo znaleźć. 

 

 



#99 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 22:08

No to naprawdę musisz poćwiczyć upuszczanie powietrza przed dokręceniem pompki, czy przejściówki.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#100 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 22:09

No piszę Ci, że niejednokrotnie próba napompowania kończy się spuszczeniem całego powietrza i dalszą walką. Tak było i wczoraj na stacjach paliw.





Dodaj odpowiedź