SKS Airkompressor 12.0 kupiony za 96 PLN - chyba nie ma lepszej w tej cenie obecnie
Pompki stacjonarne
#82
Napisano 21 maj 2015 - 13:26
Pompka SKS Rennkompressor:
plusy:
+ łatwość pompowania do rozsądnych wartości w szosie (nawet suchoklatesy nie muszą się wieszać na pompce by nabić 10 barów).
+ wysoka wartość max pompowania - nawet jeśli ktoś ma wąskie szytki, to da radę).
+ dostępne od wielu lat części zamienne (konstrukcja podobno produkowana od 1968 roku)
+ sprawdzona pompka w serwisach i grupach kolarskich
+ 5 lat gwarancji producenta (tego akurat nie sprawdzałem)
+ bardzo dobre opinie użytkowników
minusy:
- cena (ponad 200 zł)
Mam ją od niedawna. W porównaniu do starych pompek po prostu miło się pompuje. Świetny zawór, z małą siłą muszę naciskać, żeby dobić do 9 barów, na których najczęściej jeżdżę, świetna stopka i czytelny manometr. Taka pompka to inwestycja na lata, więc moim zdaniem warto wydać raz, a dobrze na sprawdzoną konstrukcję. A ponadto zyskujemy wygodę przy częstym użytkowaniu.
pozdr
#83 Gosc_gocu_*
Napisano 21 maj 2015 - 14:45
suchoklatesy
Tak ci się spodobało to słowo, że musisz go w co drugim poście używać? Skąd ta pogarda? Zabawne to jest tym bardziej, że szosowiec to z definicji osobnik o niezbyt umięśnionej klacie, zatem na tym forum sporo osób może do ciebie nabrać niechęci. Zresztą, kto wie jak tam wygląda twoja klata, Herkulesie - teoretyku...
#86
Napisano 21 maj 2015 - 17:59
A jak ta końcówka z dwoma dziurkami? Zastanawiam się nad kupnem tej pompki i nie mogę się zdecydować czy brać tę końcówkę, eva czy 3cia opcję tylko na preste z gwintemPompka SKS Rennkompressor:
plusy:
+ łatwość pompowania do rozsądnych wartości w szosie (nawet suchoklatesy nie muszą się wieszać na pompce by nabić 10 barów).
+ wysoka wartość max pompowania - nawet jeśli ktoś ma wąskie szytki, to da radę).
+ dostępne od wielu lat części zamienne (konstrukcja podobno produkowana od 1968 roku)
+ sprawdzona pompka w serwisach i grupach kolarskich
+ 5 lat gwarancji producenta (tego akurat nie sprawdzałem)
+ bardzo dobre opinie użytkowników
minusy:
- cena (ponad 200 zł)
Mam ją od niedawna. W porównaniu do starych pompek po prostu miło się pompuje. Świetny zawór, z małą siłą muszę naciskać, żeby dobić do 9 barów, na których najczęściej jeżdżę, świetna stopka i czytelny manometr. Taka pompka to inwestycja na lata, więc moim zdaniem warto wydać raz, a dobrze na sprawdzoną konstrukcję. A ponadto zyskujemy wygodę przy częstym użytkowaniu.
pozdr
#87
Napisano 21 maj 2015 - 18:26
Tak ci się spodobało to słowo, że musisz go w co drugim poście używać? Skąd ta pogarda? Zabawne to jest tym bardziej, że szosowiec to z definicji osobnik o niezbyt umięśnionej klacie, zatem na tym forum sporo osób może do ciebie nabrać niechęci. Zresztą, kto wie jak tam wygląda twoja klata, Herkulesie - teoretyku...
Pierwszy raz używam, bo rzeczywiście spodobało mi się. Jestem bardzo chudy, mam marniutką klatkę piersiową i w wieku 41 lat wyglądam bez koszulki na niedożywionego. Serio. Mam 178 cm wzrostu, 68 kg i w moim wieku ok 14% tłuszczu. Jestem suchym wiórem vel suchoklatesem. I lubię się z siebie śmiać. Czego i Tobie życzę.
Końcówka z dwoma dziurkami na razie ok - pompuję swoj rower mtb oraz rower syna i żony. Działa OK zarówno na presta i szredera.
Mam 178 cm wzrostu, pompka jest dość duża. Schylać się trzeba, ale plecy nie bolą, bo nie trzeba naciskać całym ciężarem nawet przy dużym już ciśnieniu.
pozdr
- Kekacz lubi to
#89
Napisano 29 czerwiec 2015 - 16:13
witanko. mogą was śmieszyć moje pytania ale mam kolejne chcę kupić pompkę z manometrem i znalazłem duży asortyment. są do 11 bar. po rozmowie ze sprzedającym informując że chcę pompować szosówkę gościu mówi że za słaba jak przecież pompuje się 8, nie? pozdro
#90
Napisano 29 czerwiec 2015 - 17:48
To zależy, bo max ciśnienie podane przez producenta niekoniecznie w praktyce znajduje odzwierciedlenie Być może była to pompka, o której facet wiedział, że jest do bani. Co to był za model?
Poszperaj na forum i wybierz coś dla siebie.
#93 Gosc_marvelo_*
Napisano 01 lipiec 2015 - 13:11
Siodełko pompuję do 7,5 BARa. W prosty sposób, bo pompka ma precyzyjny manometr.
Jak się ma takie siodełko (http://www.bikeradar...cing-1-1-32900/) to można, nawet w trakcje jazdy.
#94
Napisano 30 sierpień 2015 - 15:04
Zakupiłem przejściówkę do presta i używając mojego kompresora 10ba nie mogłem napompować kół.
Problem polega na tym, że przejściówka jest zbyt wysoka i bolec nie dosięga do zaworka, nie otwiera go.
Podjechałem do sklepu z rowerami i tam gość miał jakąś dużą czarnopomarańczową końcówkę, którą nabił mi ciśnienie i wyśmiał mnie przy okazji, że nie potrafię sam, bo 'on sam przy użyciu takiej końcówki pompuje na stacjach paliw'.
Wczoraj jadąć z Katowic do Buczkowic testowałem wszystkie stacje paliw po drodze i tez nie potrafiłem napompować tych kół.
Zawróciłem w BB i ten Lotos na wylocie mnie uratował, udało mi się tam wbić ok 7ba.
Moje końcówki w garażu przy kompresorze mają poliuretanowe twarde uszczelki, i być może tutaj mam problem bo przecież po uszczelnieniu połączenia ciśnienie powinno sobie otworzyć zaworek i napompować koło.
Rozwiązaniem uważam, że byłaby bardzo dobra końcówka do pompowania. Patrzę teraz na allegro i nie mogę namierzyć takiej dobrej końcówki. Możecie coś polecić? Jakieś inne rady?
W sieci spotakłem wiele wiadomości, gdzie również użytkownicy mieli podobny problem z adapterami do Presta.
Jak sprawdzacie ciśnienie w kołach, skoro te adaptery presta są 'za wysokie' i standartowe końcówki do pompowania po założeniu na adapter nie otwierają zaworka?
#95
Napisano 30 sierpień 2015 - 18:23
Zaworka PRESTA nie odblokowuje żadna końcówka w pompce, ani w przejściówce. Zaworek trzeba odblokować przed założeniem pompki: odkręcić tą małą nakrętkę, a następnie upuścić trochę powietrza, poprzez naciśnięcie na zaworek (zrobić krótkie pssssyt) - powodzenia
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#96
Napisano 30 sierpień 2015 - 18:36
robo nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ale zauważ, że ja napompowałem te swoje dętki, a bez odkręcenia nakrętki to nie ma szans.
Podczas prób z przeróżnymi kompresorami udawało się niejednokrotnie upuścić całe ciśnienie, tak więc zaworek pracował.
Problem leży gdzieś indziej.
#97
Napisano 30 sierpień 2015 - 18:45
Po odblokowaniu powinno się dać napompować każdą pompką, bo wtedy potrzebna jest tylko różnica ciśnień - w odróżnieniu od zaworu samochodowego, gdzie końcówka pompki, kompresora, przejściówki musi naciskać na iglicę zaworu podczas pompowania. Widocznie nie odblokowywałeś zaworka dokładnie (zbyt krótkie pssyt) - też czasem mi się to zdarza, więc odkręcam pompkę, odblokowuję i ... pompuję bez problemów.
Edit.
Z kompresorami na stacjach daj sobie spokój - jak mówiłem różnica ciśnień odblokowuje zaworek presta, a więc pompka, kompresor musi dawać więcej niż jest w dętce. Jakie może być ustawione ciśnienie na zbiorniku na stacji paliw ? - myślę, że niezbyt wysokie. Tak wiec dopompowanie dętki, bo ci powietrza zeszło do powiedzmy do 6 Bar będzie niemożliwe, bo w zbiorniku kompresora jest po prostu niższe. To ciśnienie 7 BAr, które udało ci sie napompować to chyba ewenement. Czasem chcąc napompować górala do 4 Bar miewałem kłopot na "CPN-ach". Lepiej wozić ze sobą pompeczkę awaryjną w kieszonce, nie potrzeba wtedy przejściówek i nie trzeba liczyć, że stacja paliw będzie w pobliżu, A stacjonarna pompka, to po prostu podstawa - oczywiście obsługująca zaworki PRESTA.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#98
Napisano 30 sierpień 2015 - 21:18
Orlen przed BB po prawej stronie max 8ba, od zera da się napompować max 1,5ba i wyrzuca błąd, elektroniczny śmietnik.
Lotos naprzeciw 7ba manualny z przyciskiem pompuj udało mi się nadmuchać myślę, te 7ba od 0ba.
Shell w Katowicach przy Ligockiej 10ba, nie jestem pewien na 100%, ale na 99%. Sprawdzę to.
Tak czy inaczej mój kompresor 7,5kW w moim warsztacie mechanicznym, w którym buduję i serwisuję samochody rajdowe i napompowałem w życiu tysiące kół nie dał rady. Nie dała rady też pompka wysokociśnieniowa do amortyzatorów, którą zdarzało mi się nabijać sporadycznie po 14ba do amortyzatorów w rajdówkach.
W sumie mam też butlę z azotem, którym nabijam amortyzatory z reduktorem 60ba, ale nie wpadłem na to, aby próbować, ponieważ problemem nie jest gradient ciśnień.
Nieco poszukiwań i nie jestem jedyny, który miewa problem:
http://www.forumrowe...6-zawor-presta/
http://www.forumrowe...-z-pompowaniem/
http://bikefama.pl/b...wor-presta.html
Uważam, że rozwiązaniem będzie mój kompresor 10ba i końcówka taka jaką używają w serwisach rowerowych.
Jak namierzyć tą końcówkę? Gość w sklepie stwierdził, że znajdę na allegro, natomiast na allegro nie jest łatwo znaleźć.