
Opadająca sztyca w rowerze szosowym.
#1
Gosc_vento_*
Napisano 12 maj 2013 - 19:39
#2
Napisano 12 maj 2013 - 19:54
po drugie sa pasty specjalne do karbonu coby zwiększyć tarcie bez dokręcania (za)mocnego np taka
http://allegro.pl/ze...3223175429.html
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#5
Napisano 12 maj 2013 - 20:08
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Gosc_Bullet_*
Napisano 13 maj 2013 - 07:37
Zacisk do karbonu, ten pierścien i jego zaciskające się ramiona są asymetryczne, np.:
http://www.ceneo.pl/15397283
http://www.rowermot....-aluminium.html
Przy takim zacisku sztyca może Ci opadac:
http://strefasportu....ony-p-2167.html
Przy zacisku do sztycy karbonowej żadne pasty nie będą Ci potrzebne, tak samo jak maksymalne, do oporu dokręcanie śruby.
#7
Gosc_vento_*
Napisano 13 maj 2013 - 20:37
Było tak że na początku skręciłem zacisk i sztyca momentami opadała, potem skręciłem sztycę ponownie pojeździłem tak z kilkadziesiąt kilometrów i był ok, sztyca nie opadła.
Potem umyśliło mi się wymienić siodło na inne znowu odkręciłem sztycę w celu wymiany siodła i znowu po jej dokręceniu sztyca zaczęła opadać podczas jazdy. Może w końcu znajdę złoty środek i tak dokręcę żeby nie opadała. Oczywiście dokręcam do momentu gdy śruba daje zdecydowany opór, nie staram się tego robić przez siłę.
#8
Gosc_Bullet_*
Napisano 13 maj 2013 - 20:54
http://www.bikekatal...k.sztycy.349mm/
Albo taki Promax:
http://rowertour.com...4-9-czarny.html
Miałem różne ramy, w niektórych fabrycznie dane zaciski nie trzymały karbonowych sztyc jak należy.
Bodajże Accenta za parę złotych kupisz w każdym chyba sklepie rowerowym. Takie wycięcie tych końcówek ramion zacisku naprawdę powoduje, że on mocniej trzyma. To, że jednego dnia wspornik się obsuwa a drugiego dnia nie, może wynikac z rodzaju drogi. Im większe muldy i wertepy tym możliwosc zsuwania się większa. Szkoda i wspornika i ramy.
Inna rzecz, że takie przygody zdarzały mi się tylko z karbonem. Sztyce alu nigdy mi się obsuwały.
#9
Gosc_vento_*
Napisano 14 maj 2013 - 08:43
#10
Napisano 14 maj 2013 - 09:02
Wyciągasz sztycę z ramy i dokładnie ją myjesz. Pryskasz obficie całą powierzchnię sztycy, która wchodzi do ramy mocnym lakierem do włosów. Czekasz aż trochę przeschnie i pryskasz jeszcze raz. Dokładnie czyścić otwór w ramie i również pryskasz lakierem. Wkładasz sztycę do ramy i dokręcasz zacisk z siłą zalecaną przez producenta. Zrób to wieczorem tak żeby do następnego treningu trochę przeschło. U mnie działało zawsze i nie było żadnego problemu z wyciągnięciem sztycy.
Wiem, że to patent od Heńka z garażu ale skuteczny i nieinwazyjny :-)
#12
Napisano 14 maj 2013 - 10:05
Cytat
Pryskasz obficie całą powierzchnię sztycy, która wchodzi do ramy mocnym lakierem do włosów. Czekasz aż trochę przeschnie i pryskasz jeszcze raz. Dokładnie czyścić otwór w ramie i również pryskasz lakierem. Wkładasz sztycę do ramy i ...
... już nigdy jej nie wyjmiesz bo się przyklei, zapiecze czy inne takie...
ps: to rozważania czysto teoretyczne i chyba z niezerowym prawdopodobieństwem
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#13
Napisano 14 maj 2013 - 10:34
Cytat
Nie ma tak dobrze. W canyonie bez pasty, mimo mocnego dokrecania zacisku, sztyca zjezdzala. A ich zacisk, chyba bardziej odpowiedni do karbonu, juz byc nie moze.Przy zacisku do sztycy karbonowej żadne pasty nie będą Ci potrzebne, tak samo jak maksymalne, do oporu dokręcanie śruby.
Innym Heńkowym patentem jest butapren. Oprocz zapobiegania zsuwaniu sie sztycy, dobrze uszczelnia polaczenie sztyca-rama.... i latwo sie go czysci.
No ale teraz sa do tego pasty.
#14
Napisano 14 maj 2013 - 12:23
Cytat
... już nigdy jej nie wyjmiesz bo się przyklei, zapiecze czy inne takie...
Próbowałeś?? :-)
Bo ja tak i to w przypadku 2 ram, które posiadałem do tego w rowerach mtb. Nie było żadnego problemu z wyciągnięciem, a problem opadającej sztycy zniknął jak ręką odjął. Nie polecałbym rozwiązania, którego sam nie stosowałem...
Cytat
Innym Heńkowym patentem jest butapren. Oprocz zapobiegania zsuwaniu sie sztycy, dobrze uszczelnia polaczenie sztyca-rama.... i latwo sie go czysci.
Też spotkałem się z tym patentem i jest równie skuteczny. Z wyciągnięciem sztycy również nie ma żadnego problemu.
#15
Gosc_Bullet_*
Napisano 14 maj 2013 - 18:47
http://www.fotosik.p...c6e65b20dd.html
Są różne patenty, ale brudzic ( nawet od wewnątrz ) ramę swojego roweru lakierem, butaprenem ? Panowie, normalnie zbrodnia ;-)
#16
Napisano 06 styczeń 2014 - 09:09
Witam.
Odświeżę temat.
Kupiłem sztycę karbonową do ramy alu i umyśliłem sobie taki zacisk:
http://www.rosebikes...ames/aid:479476
Jak widać jest dość długi i ma dwie śruby - jak dla mnie idealny dla sztycy karbonowej w ramie alu.
I teraz zastanawiam się jak go założyć: śruby nad rozcięciem rury podsiodłowej ( tak zakładałem dotychczas inne zaciski ) czy część z logo R na rozcieciu rury podsiodłowej ( ładniej wygląda ) ? Czy ma to jakieś znaczenie ?
#17
Napisano 06 styczeń 2014 - 09:38
Na podstawie zdjęcia zgaduję, że ta obejma mocowana jest jak wszystkie inne, tzn. górna krawędź obejmy wystaje minimalnie ponad krawędź ramy i tylko schodzi nieco niżej niż tradcyjne obejmy.
Na końcu obejmy zawsze masz wyfrezowany kołnierz, na którym obejma opiera się o ramę. Innej opcji montażu nie masz
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#18
Napisano 06 styczeń 2014 - 09:54
To jest jasne :-) . Chodzi mi o to czy mając rozcięcie rury podsiodłowej od strony tylniego koła śruby zacisku muszą być też od strony tylnego koła, czy zacisk może być obrócony o 180 stopni wokół rury i śruby znajdą się od strony kierownicy ? Czy będzie to miało jakiś wpływ na siłę zaciśnięcia sztycy ?
#19
Napisano 06 styczeń 2014 - 11:12
Aaa, w tym sensie!
Nie powinno być żadnego problemu. Powiem więcej: to może nawet pomagać, bo nacisk rozkłada się bardziej równomiernie. Firma Miche ma zresztą w ofercie zacisk podsiodłowy dedykowany do sztyc karbonowych, który ma dodatkową wewnętrzną tulejkę, którą ustawiasz wycięciem naprzeciwko wycięcia w ramie. Wszystko właśnie po to, żeby rozłożyć nacisk bardziej równomiernie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Dodaj odpowiedź
