Skocz do zawartości


Opadająca sztyca w rowerze szosowym.


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_vento_*

Gosc_vento_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2013 - 19:39

Posiadam rower szosowy na ramie karbonowej, który nota bene niedawno zakupiłem. Przed pierwszą dłuższą jazdą ustawiłem sobie wspornik siodła na odpowiednią wysokość, po jakimś czasie zauważyłem że wspornik zsunął się lekko na dół. Ustawiłem wspornik ponownie i dokręciłem mocno zacisk. Podczas jazdy znowu sztyca poszła lekko na dół. Czy są jakieś patenty - sposoby aby zaradzić problemowi zsuwającej się sztycy. Dodam, że sztyca jest aluminiowa- FSA, rama karbonowa, ja ważę około - 61 kg. Wojtek

#2 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 12 maj 2013 - 19:54

po pierwsze ostrożnie z mocniejszym dokręcaniem.... coby nic nie popękało....
po drugie sa pasty specjalne do karbonu coby zwiększyć tarcie bez dokręcania (za)mocnego np taka
http://allegro.pl/ze...3223175429.html

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#3 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 12 maj 2013 - 20:01

Podobno zamiast specjalnej pasty można użyć pasty do zębów

#4 Gosc_vento_*

Gosc_vento_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2013 - 20:02

Dziękuję za info. Tylko czy ów żel przeznaczony jest do zwiększania tarcia dla elementów wyłącznie z Karbonu (tak sugeruje opis produktu) Czy przy kombinacji aluminium - karbon zaradzi problemowi ?

#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 maj 2013 - 20:08

Na pewno nie zaszkodzi, a pomóc zdecydowanie może.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2013 - 07:37

Może masz po prostu nieodpowiedni zacisk do sztycy. Miałem kiedyś podobny problem. Ważę trochę więcej i sztyce karbonowe, zwłaszcza w rowerze górskim się pode mną zsuwały, albo przy mocniejszym dokręceniu śruby - albo pękała śruba albo warstwa lakieru na sztycy. Wszystko przez stosowanie zacisku do sztyc aluminiowych.

Zacisk do karbonu, ten pierścien i jego zaciskające się ramiona są asymetryczne, np.:


http://www.ceneo.pl/15397283

http://www.rowermot....-aluminium.html

Przy takim zacisku sztyca może Ci opadac:

http://strefasportu....ony-p-2167.html

Przy zacisku do sztycy karbonowej żadne pasty nie będą Ci potrzebne, tak samo jak maksymalne, do oporu dokręcanie śruby.

#7 Gosc_vento_*

Gosc_vento_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2013 - 20:37

Wydaje mi się że zacisk jest odpowiedni. Rower jest w specyfikacji fabrycznej marki BH - wszystkie elementy są jak z katalogu. Zacisk jest również marki BH, przynajmniej tak jest sygnowany.

Było tak że na początku skręciłem zacisk i sztyca momentami opadała, potem skręciłem sztycę ponownie pojeździłem tak z kilkadziesiąt kilometrów i był ok, sztyca nie opadła.
Potem umyśliło mi się wymienić siodło na inne znowu odkręciłem sztycę w celu wymiany siodła i znowu po jej dokręceniu sztyca zaczęła opadać podczas jazdy. Może w końcu znajdę złoty środek i tak dokręcę żeby nie opadała. Oczywiście dokręcam do momentu gdy śruba daje zdecydowany opór, nie staram się tego robić przez siłę.

#8 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2013 - 20:54

Specyfikacja fabryczna nie ma tu nic do rzeczy - dają byle części byle je upłynnic. Spróbuj dostac zacisk z takimi ramionami asymetrycznie wyciętymi jak tutaj:


http://www.bikekatal...k.sztycy.349mm/

Albo taki Promax:

http://rowertour.com...4-9-czarny.html

Miałem różne ramy, w niektórych fabrycznie dane zaciski nie trzymały karbonowych sztyc jak należy.
Bodajże Accenta za parę złotych kupisz w każdym chyba sklepie rowerowym. Takie wycięcie tych końcówek ramion zacisku naprawdę powoduje, że on mocniej trzyma. To, że jednego dnia wspornik się obsuwa a drugiego dnia nie, może wynikac z rodzaju drogi. Im większe muldy i wertepy tym możliwosc zsuwania się większa. Szkoda i wspornika i ramy.
Inna rzecz, że takie przygody zdarzały mi się tylko z karbonem. Sztyce alu nigdy mi się obsuwały.

#9 Gosc_vento_*

Gosc_vento_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2013 - 08:43

Taki oto zacisk sztycy mam w swoim rowerze - przesyłam zdjęcie

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#10 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 14 maj 2013 - 09:02

Podpowiem Ci pewien patent, o którym kiedy się dowiedział i sam stosowałem. Zawsze sprawdzał się w 100%.

Wyciągasz sztycę z ramy i dokładnie ją myjesz. Pryskasz obficie całą powierzchnię sztycy, która wchodzi do ramy mocnym lakierem do włosów. Czekasz aż trochę przeschnie i pryskasz jeszcze raz. Dokładnie czyścić otwór w ramie i również pryskasz lakierem. Wkładasz sztycę do ramy i dokręcasz zacisk z siłą zalecaną przez producenta. Zrób to wieczorem tak żeby do następnego treningu trochę przeschło. U mnie działało zawsze i nie było żadnego problemu z wyciągnięciem sztycy.

Wiem, że to patent od Heńka z garażu ale skuteczny i nieinwazyjny :-)

#11 Gosc_vento_*

Gosc_vento_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2013 - 09:30

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem już tą pastę zwiększającą tarcie, tak więc na początek spróbuje jej użyć i zobaczę jakie będą efekty :-?

#12 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 14 maj 2013 - 10:05

Pryskasz obficie całą powierzchnię sztycy, która wchodzi do ramy mocnym lakierem do włosów. Czekasz aż trochę przeschnie i pryskasz jeszcze raz. Dokładnie czyścić otwór w ramie i również pryskasz lakierem. Wkładasz sztycę do ramy i ...


... już nigdy jej nie wyjmiesz bo się przyklei, zapiecze czy inne takie...

ps: to rozważania czysto teoretyczne i chyba z niezerowym prawdopodobieństwem

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 maj 2013 - 10:34

Przy zacisku do sztycy karbonowej żadne pasty nie będą Ci potrzebne, tak samo jak maksymalne, do oporu dokręcanie śruby.

Nie ma tak dobrze. W canyonie bez pasty, mimo mocnego dokrecania zacisku, sztyca zjezdzala. A ich zacisk, chyba bardziej odpowiedni do karbonu, juz byc nie moze.

Innym Heńkowym patentem jest butapren. Oprocz zapobiegania zsuwaniu sie sztycy, dobrze uszczelnia polaczenie sztyca-rama.... i latwo sie go czysci.

No ale teraz sa do tego pasty.

#14 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 14 maj 2013 - 12:23

... już nigdy jej nie wyjmiesz bo się przyklei, zapiecze czy inne takie...


Próbowałeś?? :-)

Bo ja tak i to w przypadku 2 ram, które posiadałem do tego w rowerach mtb. Nie było żadnego problemu z wyciągnięciem, a problem opadającej sztycy zniknął jak ręką odjął. Nie polecałbym rozwiązania, którego sam nie stosowałem...


Innym Heńkowym patentem jest butapren. Oprocz zapobiegania zsuwaniu sie sztycy, dobrze uszczelnia polaczenie sztyca-rama.... i latwo sie go czysci.



Też spotkałem się z tym patentem i jest równie skuteczny. Z wyciągnięciem sztycy również nie ma żadnego problemu.

#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2013 - 18:47

vento zobacz zdjęcie - widzisz różnicę w układzie pierścienia zacisku ?

http://www.fotosik.p...c6e65b20dd.html


Są różne patenty, ale brudzic ( nawet od wewnątrz ) ramę swojego roweru lakierem, butaprenem ? Panowie, normalnie zbrodnia ;-)

#16 weteran

weteran
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGóral

Napisano 06 styczeń 2014 - 09:09

Witam.

Odświeżę temat. 

 

Kupiłem sztycę karbonową do ramy alu i umyśliłem sobie taki zacisk:

 

http://www.rosebikes...ames/aid:479476

 

Jak widać jest dość długi i ma dwie śruby - jak dla mnie idealny dla sztycy karbonowej w ramie alu.

I teraz zastanawiam się jak go założyć: śruby nad rozcięciem rury podsiodłowej ( tak zakładałem dotychczas inne zaciski ) czy część z logo R na rozcieciu rury podsiodłowej ( ładniej wygląda ) ? Czy ma to jakieś znaczenie ?



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 styczeń 2014 - 09:38

Na podstawie zdjęcia zgaduję, że ta obejma mocowana jest jak wszystkie inne, tzn. górna krawędź obejmy wystaje minimalnie ponad krawędź ramy i tylko schodzi nieco niżej niż tradcyjne obejmy.

 

Na końcu obejmy zawsze masz wyfrezowany kołnierz, na którym obejma opiera się o ramę. Innej opcji montażu nie masz ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 weteran

weteran
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGóral

Napisano 06 styczeń 2014 - 09:54

To jest jasne :-) . Chodzi mi o to czy mając rozcięcie rury podsiodłowej od strony tylniego koła śruby zacisku muszą być też od strony tylnego koła, czy zacisk może być obrócony o 180 stopni wokół rury i śruby znajdą się od strony kierownicy ? Czy będzie to miało jakiś wpływ na siłę zaciśnięcia sztycy ?



#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 styczeń 2014 - 11:12

Aaa, w tym sensie! :)

 

Nie powinno być żadnego problemu. Powiem więcej: to może nawet pomagać, bo nacisk rozkłada się bardziej równomiernie. Firma Miche ma zresztą w ofercie zacisk podsiodłowy dedykowany do sztyc karbonowych, który ma dodatkową wewnętrzną tulejkę, którą ustawiasz wycięciem naprzeciwko wycięcia w ramie. Wszystko właśnie po to, żeby rozłożyć nacisk bardziej równomiernie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#20 fausto

fausto
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądkościan

Napisano 06 styczeń 2014 - 20:03

kiedyś pomagala zwykła żyletka , złamana na pół i wpakowana m-dzy sztycę a rurkę.





Dodaj odpowiedź