Do mnie też doszedł mój triban 500 (taki sam jak hofiera), pierwsze wrażenie pedały są blisko siebie dziwnie mi się pedałuje nogi mam tak wąsko, przerzutka tylna do delikatnego wyregulowania, rower musiałem sam podokręcać cały był luźny kierownica, hamulce, mostek. Po dokręceniu, korekcie przerzutki zostają jeszcze hamulce trochę przerywają. Pytanie czy muszą się dotrzeć czy coś poprawić bo z takim czymś nie miałem do czynienia.
Ogólnie rower super jak się przesiadłem z mojego uszosowionego MTB to się czułem jakbym latał, uczucie super zakochałem się jutro rano do pracy jadę szosą opisze wrażenia jak będziecie chcieli,
Teraz wrócę do pedałów czuje się taki upakowany kolana są blisko siebie dziwne uczucie to normalne? Pytanie do was Panowie to normalne że hamulce przerywają jakby koło delikatnie biło? Wydaje mi się że to kwestia ustawienia klocków.
Decathlon - Seria Triban
#361
Napisano 28 kwiecień 2014 - 20:40
#362
Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:03
Sprawdź czy klocki są w jednakowej odległości od obręczy, jeśli nie ustaw maleńkim imbusem następnie zakręć kołem. Jeśli jest bicie to podjedź do deca niech wycentrują porządnie. Czasem w nowym rowerze po paru kilometrach może się pojawić jakieś niedociągnięcie. U mnie przez pierwsze pare km słabo hamował, teraz jest ok, albo ja nauczyłem się porządniej hamować bo trochę inaczej to idzie niż w mtb. Kolana blisko siebie? To normalne! Połóż się na plecach i pokręć tak jak byś pedałował ale naturalnie .... i się nagle okazuje, że kolana są jeszcze bliżej siebie;-)
#363
Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:29
Zamówienie złożone 9.04, po standardowych perypetiach i czekaniu na maj/czerwiec w piątek otrzymałem informację, że.. własnie wysłano rower. Dzisiaj przyszedł. To chyba jeden z pierwszych tribanów 500 z rocznika 2014 w polsce. W zestawie standardowo lampki, dzwonek i odblaski na kółkach w tygodniu będę go ostro testował więc na ew. pytanie chętnie odpowiem. Jeśli ktoś w poznaniu ma "starą" 5 b'twina to chętnie bym porównał rocznik 2014 z 2013
Ja też już od dziś mam swojego, ale 2013 rocznik, więc kiedyś możemy porównać
#365
Napisano 29 kwiecień 2014 - 13:41
hofier :-o :-D Ty szczęściarzu! Pół Polski jest teraz zazdrosne :-P :-P
E tam. Jakoś wolę swoją starą 5-kę
przerzutka tylna do delikatnego wyregulowania, rower musiałem sam podokręcać cały był luźny kierownica, hamulce, mostek. Po dokręceniu, korekcie przerzutki zostają jeszcze hamulce trochę przerywają. Pytanie czy muszą się dotrzeć czy coś poprawić bo z takim czymś nie miałem do czynienia. ...
Pytanie do was Panowie to normalne że hamulce przerywają jakby koło delikatnie biło? Wydaje mi się że to kwestia ustawienia klocków.
Na start po odebraniu roweru należy:
- dociągnąć szprychy
- wycentrować koła( promieniowo i na boki)
-wyregulować konusy
- ustawić hamulce
- wyregulować przerzutkę przednią i tylną
- jak ktoś wspomniał sprawdzić stan sterów, oraz dobrze jest sprawdzić resztę śrub.
Podczas regulacji konusów dobrze jest je ówcześnie przesmarować na bieżniach chociażby LT43. Można udać się z rowerem do punktu serwisowego w Decathlonie z tymże część usług może okazać się płatna tak jak centrowanie kół 30 pln od sztuki z tego co pamiętam.
CykloOpole !!!
#366
Napisano 29 kwiecień 2014 - 16:23
Dziś byłem u Pana mechanika rowerowego ustawił przerzutki męczył się 40 minut. Ogólnie stwierdził że jeszcze nie miał tyle pracy z nowym rowerem. Po ustawieniu wszystkiego w serwisie rower jest bajeczny. Strasznie się ciesze z zakup. Chyba z nim będe spał
Ogólna uwaga jak ktoś kupi rower przez internet niech zarezerwuje parę zł na serwis.
#373
Napisano 29 kwiecień 2014 - 20:15
Dziś byłem u Pana mechanika rowerowego ustawił przerzutki męczył się 40 minut. Ogólnie stwierdził że jeszcze nie miał tyle pracy z nowym rowerem. Po ustawieniu wszystkiego w serwisie rower jest bajeczny. Strasznie się ciesze z zakup. Chyba z nim będe spał
Ogólna uwaga jak ktoś kupi rower przez internet niech zarezerwuje parę zł na serwis.
Sore dośc łatwo i przyjemnie się reguluje i nie zajmuje to specjalnie jakoś dużo czasu. Fakt trafiają się kasety cs-hg 50 z felerami i może zdarzyć się problem z wyregulowaniem przerzutki do wszystkich koronek. W sklepach zazwyczaj te rowery stoją praktycznie nie zrobione, trzeba najczęściej bawić się ze wszystkim o czym pisałem wyżej. Raz zrobiony porządnie Triban służy wiernie. Na swoim bez żadnej zabawy zrobiłem mało od tamtego roku bo zaledwie 8k km z czego w przeciągu ostatnich dwóch tygodni tylko 1,2k km, a to ze względu na to że mam 3 rowery. Jednak nic od tamtego czasu jak zakupiłem 5-kę i ją przejrzałem się nie dzieje. Fakt, krótko po zakupie wymieniałem przednie koło i kasetę bo te okazały sie z felarami fabrycznymi.
Ultramaratończycy czasem drzemią na rowerach.... to się nie liczy??
Zgadzam się w 100%. Nieraz zdarza mnie się na długiej trasie wyłączyć, co w konsekwencjach może być niebezpieczne.
CykloOpole !!!
#375
Napisano 29 kwiecień 2014 - 22:11
"Dziś byłem u Pana mechanika rowerowego ustawił przerzutki męczył się 40 minut."
Trochę to dziwne. Przerzutki ustawia się, regulując maksymalny wychył wózka w obie strony. Minuta roboty. Napięcie linki - góra dwie minuty. Jeśli coś nie gra, to najczęściej wina krzywego haka. Ale w nowym rowerze? Chyba mechanik nie chciał zbyt szybko skończyć .