Decathlon - Seria Triban
#101
Posted 01 August 2013 - 10:07
#102
Posted 06 August 2013 - 21:18
a rozmiar 54 będzie odpowiedni dla wzrostu 178 cm. Zrobiłem na nim parę kółek w deca ale z braku roz. 57(będzie za ok 10 dni) nie mogłem sprawdzić go dla porównania. według kalkulatorów rozmiar dla mnie to 55-56 wiec nie wiem czy 57 będzie odpowiedni. A obsługa wymijająco odpowiedziała na to który powinienem wybrać.
#109
Posted 24 August 2013 - 08:38
Triban 5 - karbonowy widelec, ale jesli szukasz dla niego rowerka dla hobbystycznego jezdzenia to Triban 3 starczy
Z dziennika pokładowego:
1,5k przebiegu - Triban 3
Przerzutki nadal działają i raz wyregulowane przez ostatnia 1,5k kilometrów zmieniaja biegi plynnie,
Coś mi delikatnie przeskakuje w korbie jak stoje na pedalach ale jeszcze tego nie zbadalem.
Reszta bez zarzutu.
Awarie:
Opony - po 100km - wymieniona na nową w 2 minuty. Pozdrawiam
#110
Posted 24 August 2013 - 14:27
Dobra to ja się wypowiem jako dwuletni uzytkownik Tribana 3. Rower jak za tą cene zajebisty. Faktycznie jak na szose troche cięzki bo 10,5 kg, ale śmiga zawodowo. Wielkim plusem jest to że jeżeli na gwarancji coś Ci stuka, puka, trzeszczy to sie nie pierdzielą z naprawą tylko wymieniaja wszystko na nowe. Kolejny plus taki jak na początkującego kolarza jest to że ma 3 rzędową kasete z przodu co powoduję, że żaden podjazd nie straszny (no prawie ;-)) Dla mnie idealny nowy rower dla ludzi co jeszcze nie wiedzą jak się co je a chcą pośmigać na szosie, a nie żałować, jak ćoś nie wyjdzie, kasy. Rower bez problemu daje rade bo mocnym użytowaniu, jednak wg. mnie nie jest to rower na bardziej ambitne jeżdzenie, dlatego powoli rozglądam się za czymś lepszym.
#111
Posted 30 October 2013 - 12:22
Z uwagi na to iż odnośnie tych rowerów w sieci jest niewiele informacji to pozwolę sobie o napisanie swoich spostrzeżeń z racji tego iż od pół roku użytkuje takie o to cudo:
Obecnie rower ma przejechane niewiele bo 3,5k km z racji iż dosiadam zamiennie jeszcze 2 inne rumaki. Po 2,5k km zostały zmienione oemowe opony, owijka i oryginalny łańcuch od KMC, który wytrzymał ponad 2,5 raza dłuższy przebieg od cn-hg 53. Potwierdzam wspominany fakt iż obręcze w tych rowerach są wytrzymałe zaś sztywność boczna jest gorsza, jednak przy wchodzeniu w ostrzejszy zakręt przy ok 40km/h nie doświadczyłem zahaczenia obręczy o klocki hamulcowe. Karbonowy element tylnego trójkąta jak i widelec ładnie absorbują drgania przy większych prędkościach które to porównywalne są z odczuciami na ramach Cro-Mo. Co prawda kaseta jest już 9-ka jednak rower wyposażony jest jeszcze w klamkomanetki st - 3400 ( te z dzyndzlem) które bez problemów obsługuję z dolnego chwytu. Do amatorskiej jazdy jak dla mnie jest jak znalazł.
CykloOpole !!!
#113
Posted 06 November 2013 - 00:46
Dodam kolejny raport
Przebieg 2-2,5k
Powoli przyszedł czas na wymianę łańcucha, kaseta chyba też chociaż nie wydaje żadnych oznak zużycia.
Zaszła konieczność dokręcenia suportu ( tzn. czegoś tam w środku ) bo przeskakiwały lekko pedały podczas jazdy w pozycji stojącej.
Więcej grzechów nie było. Rower jeździ bezawaryjnie. Klamkomanetki jak i przerzutki działają płynnie.
Triban 3
PS. Kaido2 nie denerwuje cie ta lampka "busola" na przodzie ?
#114
Posted 06 November 2013 - 09:15
Niezależnie jak jeździsz to przy przebiegu 2-2,5k km łańcuch napewno należy sprawdzić i tu zapewne oemowy KMC będzie się kwalifikował do wymiany( u mnie się już kwalifikował). Nadający się do wymiany łańcuch można już wyczuć podczas większego obciążenia( np podjazd) na cięższych przełożeniach, gdzie należy go od razu zmienić( nawet w trasie). Zastanawiałem się dlaczego 5-ka nie ma pełnej sory. Teraz już wiem , łańcuchy pomimo że nie są drogie to są słabe, zaś hamulców nie testowałem ale się spotkałem z nie najlepszymi opiniami na ich temat. Kaseta cs-hg50 nie jest najlepszych lotów pod względem wykonania, jednak przy pilnowaniu łańcucha jeszcze trochę na niej pojeździsz. Fakt że można spotkać się z felerami fabrycznymi przynajmniej ja miałem 9 rząd wadliwy, jednak na tej kasecie przejechałem 4k bez korzystania z wadliwej koronki i myślę że ta kaseta jeszcze trochę posłuży w drugim rowerze w którym dojeżdżam sprzęty. Jeżeli łańcuch nie przeskakuje na którejś z koronek to jego tylko zmień. Strzelanie z suportu mogą świadczyć o uszkodzeniu wkładu zwłaszcza kiedy nie ma luzów na osi. Przeskakujące pedały kojarzą mnie się raczej z problemami w bębenku. lub ewentualnie na przedniej tarczy kiedy ta ma już uszkodzone zęby. Te rowery dobrze jest sprawdzać po zakupie gdyż mogą zdarzyć się niewyregulowane przerzutki czy za bardzo skręcone lub scentrowane koła. Jeżeli masz ten rower na gwarancji, to podjedź do sklepu i bez problemu powinni wymienić w nim zużyte i uszkodzone elementy w ramach gwarancji. Ta lampka tam jest tylko z jednego powodu, a mianowicie w sytuacji gdy mnie zatrzymają służby na drodze to rower mam przepisowy, a taki przypadek może się zdarzyć zwłaszcza że teraz z dnia na dzień szybciej robi się ciemno. Inna sprawa że jazda z tą lampką czy bez niej po zachodzie słońca nie robi żadnej różnicy. Ona dobrze świeci gdy jedziemy w dobrze oświetlonym terenie Założyłem jej do środka klosz lecz to niewiele poprawiło sytuacje. Wbrew pozorom sama dioda zastosowana w tej lampce nie jest najgorsza pomimo że nie jest to HP, jej wydajność drastycznie spada za sprawą soczewki w tej " busoli". W ramach odprężenia w wolnym czasie zapewne będę ją przerabiać, lecz póki co kupiłem światło na diodzie q5 z zoomem. Zobaczymy co to warte.
Edit:
Przypominiało mnie się że w Opolskim Decathlonie jest do nabycia Triban 5 z kompozytowym mostem tylnego trójkąta oraz widelcem. Ramka włoska rozmiar 54. W 5-kach jak narazie spotkałem ramy pochodzenia włoskiego i rumuńskiego. Nie różnią się one niczym od siebie, nawet pod względem wykonania. Ja mam akurat rumuńską i ramą nic się nie dzieje , a trafia ona nieraz na niezłe dziury. Zapewne analogiczna sytuacja jest z ramami w 3-kach i innych modelach.
CykloOpole !!!
#118
Posted 12 November 2013 - 09:20
Trzeba zacząć od tego że w internecie wiele bzdurstwa jest. W 3-ce są takie same koła jak u mnie, a że już gumy zmieniałem jak i koła centrowałem to miałem styczność z porównaniem wagowym i nie jest źle. Oczywiście obręcze do najlżejszych nie należą, jednak za to są zadowalająco wytrzymałe. Tragedii naprawdę nie ma. Na pocieszenie napisze że moje starsze Bayery ważą prawie 2x tyle i też się da na nich dość fajnie i szybko pomykać
CykloOpole !!!
#119
Posted 13 November 2013 - 19:57
Pisarzem nie jestem, ale postanowilem podsumować jakoś jeżdzenie na tribanie:
http://tourysta.blog...wer-i-zima.html
#120
Posted 20 November 2013 - 20:32
Witam. Jako, że chciałbym rozpocząć swoją przygodę z kolarstwem (kompletnie amatorsko). Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego roweru szosowego za możliwie najniższą kwotę, czyli Triban 3A. Czy dla kompletnego amatora co do rowerów będzie to odpowiedni rower oraz czy nie znechęci do jazdy. Do tej pory jeżdziłem na dosyć starym juz MTB z osprzętem (Tourney).