Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#101 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 01 August 2013 - 10:07

Czy działa poprawnie w stosunku do sory to nie wiem bo sory nie mam, ale działa przyzwoicie, porządnie wyregulowany zmienia plynnie przerzutki. Klamkomanetki przy zmianie biegu maja charakterystyczne tyknięcie, także wszyscy jadący obok wiedzą, że zmienileś przerzutkę :) Przejechane na rowerku mam dopiero 1200km także nie za wiele, ale koła dają rade póki co nie potrzebowały centrowania, a zaliczyły już kilka większych "wybojów" na naszych polskich drogach powiatowych.

#102 hubertban90

hubertban90
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądRadom

Posted 06 August 2013 - 21:18

a rozmiar 54 będzie odpowiedni dla wzrostu 178 cm. Zrobiłem na nim parę kółek w deca ale z braku roz. 57(będzie za ok 10 dni) nie mogłem sprawdzić go dla porównania. według kalkulatorów rozmiar dla mnie to 55-56 wiec nie wiem czy 57 będzie odpowiedni. A obsługa wymijająco odpowiedziała na to który powinienem wybrać.



#103 Pablos.

Pablos.
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 12 August 2013 - 18:28

Witam Panowie,

planuję zakup TRIBANA 3, a jako, że w moim Decathlonie jest dostępny rozmiar tylko 60 (:D), to mam pytanie, czy przy moim wzroście 182cm, i długości nogi 81, będzie to dobry rozmiar?

Za pomoc wielkie dzięki z góry :)



#104 mmarcin

mmarcin
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 August 2013 - 19:34

w Poznaniu jeszcze wczoraj był 57



#105 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 15 August 2013 - 09:04

Wrocław - Bielany jest kilka Tribanów nadal i jest nawet wersja UK , ale ta najmniejsza chyba 51.



#106 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 18 August 2013 - 12:46

Witam, jak montowana jest klamkomanetka, bo po upadku rowera ( na postoju ) mocno sie wysunela z kierownicy, delikatnie uzywajac siły :) wrocilem ja do normalnej pozycji,powinienem tam cos rozkrecic i dokrecic czy tak jest dobrze ? 



#107 el_loko

el_loko
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądPoznan

Posted 18 August 2013 - 16:22

Odsuń tą gumową osłonkę(odegnij od przodu manetki do tyłu), na zewnętrznej stronie manetki jest śruba z inbusem.



#108 Gosc_Joseito_*

Gosc_Joseito_*
  • Gość

Posted 21 August 2013 - 08:48

Ktory rowerek bardziej polecacie ? Tribana 3 czy 5 ? Oraz jaka rama bedzie odpowiednia dla chlopaka lat 15 178cm , 67kg ? Myslalem nad 57

#109 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 24 August 2013 - 08:38

Triban 5 - karbonowy widelec, ale jesli szukasz dla niego rowerka dla hobbystycznego jezdzenia to Triban 3 starczy :)

 

 

Z dziennika pokładowego:

1,5k przebiegu - Triban 3

Przerzutki nadal działają i raz wyregulowane przez ostatnia 1,5k kilometrów zmieniaja biegi plynnie,

Coś mi delikatnie przeskakuje w korbie jak stoje na pedalach ale jeszcze tego nie zbadalem.

Reszta bez zarzutu.

 

Awarie:

Opony - po 100km - wymieniona na nową w 2 minuty. Pozdrawiam



#110 alians

alians
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 24 August 2013 - 14:27

Dobra to ja się wypowiem jako dwuletni uzytkownik Tribana 3. Rower jak za tą cene zajebisty. Faktycznie jak na szose troche cięzki bo 10,5 kg, ale śmiga zawodowo. Wielkim plusem jest to że jeżeli na gwarancji coś Ci stuka, puka, trzeszczy to sie nie pierdzielą z naprawą tylko wymieniaja wszystko na nowe. Kolejny plus taki jak na początkującego kolarza jest to że ma 3 rzędową kasete z przodu co powoduję, że żaden podjazd nie straszny (no prawie ;-))  Dla mnie idealny nowy rower dla ludzi co jeszcze nie wiedzą jak się co je a chcą pośmigać na szosie, a nie żałować, jak ćoś nie wyjdzie, kasy. Rower bez problemu daje rade bo mocnym użytowaniu, jednak wg. mnie nie jest to rower na bardziej ambitne jeżdzenie, dlatego powoli rozglądam się za czymś lepszym.



#111 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 30 October 2013 - 12:22

Z uwagi na to iż odnośnie tych rowerów w sieci jest niewiele informacji to pozwolę sobie o  napisanie swoich spostrzeżeń z racji tego iż od pół roku użytkuje takie o to cudo:

 

wyciskarka1.JPG

 

 Obecnie rower ma przejechane niewiele bo 3,5k km z racji iż  dosiadam zamiennie jeszcze 2 inne rumaki.  Po 2,5k km zostały zmienione oemowe opony, owijka i oryginalny łańcuch od KMC, który wytrzymał ponad 2,5 raza dłuższy przebieg od  cn-hg 53. Potwierdzam wspominany fakt iż obręcze  w tych rowerach są wytrzymałe zaś  sztywność boczna jest gorsza, jednak przy wchodzeniu w  ostrzejszy zakręt przy ok 40km/h nie   doświadczyłem zahaczenia obręczy o klocki hamulcowe. Karbonowy element  tylnego trójkąta jak i  widelec ładnie absorbują drgania przy większych  prędkościach które to porównywalne są z odczuciami na ramach Cro-Mo. Co prawda kaseta jest już 9-ka jednak rower wyposażony jest jeszcze w klamkomanetki st - 3400 ( te z dzyndzlem) które bez problemów obsługuję z dolnego chwytu. Do amatorskiej jazdy  jak dla mnie jest jak znalazł.


CykloOpole !!! :)


#112 Gosc_Łukil_*

Gosc_Łukil_*
  • Gość

Posted 31 October 2013 - 13:20

Jak za tą cenę to to sprzęt ok  :-)



#113 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 06 November 2013 - 00:46

Dodam kolejny raport :)
 

Przebieg 2-2,5k

Powoli przyszedł czas na wymianę łańcucha, kaseta chyba też chociaż nie wydaje żadnych oznak zużycia.

Zaszła konieczność dokręcenia suportu ( tzn. czegoś tam w środku ) bo przeskakiwały lekko pedały podczas jazdy w pozycji stojącej.

 

 Więcej grzechów nie było. Rower jeździ bezawaryjnie. Klamkomanetki jak i przerzutki działają płynnie.

 

Triban 3

 

PS. Kaido2 nie denerwuje cie ta lampka "busola" na przodzie ? :)



#114 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 06 November 2013 - 09:15

Niezależnie jak jeździsz to przy przebiegu 2-2,5k km łańcuch napewno należy sprawdzić i tu zapewne oemowy KMC będzie się kwalifikował do wymiany( u mnie się już kwalifikował). Nadający się  do wymiany łańcuch  można już wyczuć  podczas większego obciążenia( np podjazd) na cięższych przełożeniach, gdzie należy go od razu zmienić( nawet w trasie). Zastanawiałem się dlaczego 5-ka nie ma pełnej sory. Teraz już wiem , łańcuchy pomimo że nie są drogie to są słabe, zaś hamulców nie testowałem ale  się spotkałem z nie najlepszymi opiniami na ich temat. Kaseta cs-hg50 nie jest najlepszych lotów pod względem wykonania, jednak przy pilnowaniu łańcucha jeszcze trochę na niej pojeździsz. Fakt że można spotkać się z felerami fabrycznymi przynajmniej ja miałem 9 rząd wadliwy, jednak na tej kasecie przejechałem 4k bez korzystania z wadliwej koronki i myślę że ta kaseta jeszcze trochę posłuży w drugim rowerze w którym dojeżdżam sprzęty. Jeżeli łańcuch  nie przeskakuje na którejś z koronek   to  jego   tylko zmień. Strzelanie z suportu mogą świadczyć o uszkodzeniu wkładu zwłaszcza kiedy nie ma luzów na osi. Przeskakujące pedały kojarzą mnie się raczej z problemami w bębenku. lub ewentualnie  na przedniej tarczy kiedy ta ma już uszkodzone zęby. Te rowery  dobrze jest sprawdzać po zakupie gdyż mogą zdarzyć się niewyregulowane  przerzutki czy za bardzo skręcone  lub scentrowane koła. Jeżeli masz ten rower na gwarancji,  to podjedź do sklepu i bez  problemu powinni wymienić w nim zużyte i uszkodzone elementy w ramach gwarancji. Ta lampka tam jest tylko z jednego powodu, a mianowicie w sytuacji gdy mnie zatrzymają służby na drodze to rower mam przepisowy, a taki przypadek może się zdarzyć zwłaszcza że teraz  z dnia na dzień szybciej robi się ciemno. Inna sprawa że jazda z tą lampką  czy bez niej po zachodzie słońca nie robi żadnej różnicy. Ona dobrze świeci gdy jedziemy w dobrze oświetlonym terenie :) Założyłem jej do środka klosz lecz to niewiele poprawiło sytuacje. Wbrew pozorom sama  dioda zastosowana w tej lampce   nie jest najgorsza pomimo że nie jest to HP, jej wydajność drastycznie spada za sprawą  soczewki  w tej " busoli". W ramach odprężenia w wolnym czasie zapewne będę ją przerabiać, lecz póki co kupiłem światło na diodzie q5 z zoomem. Zobaczymy co to warte.

 

Edit:

 

Przypominiało mnie się  że w Opolskim Decathlonie jest do nabycia Triban 5  z kompozytowym mostem tylnego trójkąta oraz widelcem. Ramka włoska  rozmiar 54.  W 5-kach jak narazie spotkałem  ramy pochodzenia włoskiego i rumuńskiego. Nie różnią się one niczym od siebie, nawet pod względem wykonania. Ja mam akurat rumuńską  i ramą nic się nie dzieje , a trafia ona nieraz na  niezłe dziury. Zapewne analogiczna sytuacja jest z ramami w 3-kach i innych modelach.


CykloOpole !!! :)


#115 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 07 November 2013 - 00:01

Oczywiscie ze poki rower mam na gwarancji woze go do Decathlonu i wymieniaja wszystko bez zadnego problemu :)



#116 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 07 November 2013 - 09:06

Podobnie w przypadku sklepu w moim rejonie się potwierdza iż podejście do zagadnienia gwarancja jest nader zadowalające.


CykloOpole !!! :)


#117 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 11 November 2013 - 22:03

Wie ktoś może ile ważą obręcze w Tribanie 3a ? Bo w internecie wszędzie widze opinie tylko, że są superciężkie i nic więcej :)



#118 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 12 November 2013 - 09:20

Trzeba zacząć od tego że w internecie  wiele bzdurstwa jest. W 3-ce są takie same koła jak u mnie, a że już gumy zmieniałem jak i koła centrowałem to  miałem styczność z porównaniem wagowym  i  nie jest źle. Oczywiście obręcze do najlżejszych nie należą, jednak za to są zadowalająco wytrzymałe. Tragedii naprawdę nie ma. Na pocieszenie napisze  że moje starsze Bayery ważą prawie 2x tyle i też się da na nich dość  fajnie i szybko  pomykać :)


CykloOpole !!! :)


#119 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 13 November 2013 - 19:57

Pisarzem nie jestem, ale postanowilem podsumować jakoś jeżdzenie na tribanie:

http://tourysta.blog...wer-i-zima.html



#120 zielony01

zielony01
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 20 November 2013 - 20:32

Witam. Jako, że chciałbym rozpocząć swoją przygodę z kolarstwem (kompletnie amatorsko). Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego roweru szosowego za możliwie najniższą kwotę, czyli Triban 3A. Czy dla kompletnego amatora co do rowerów będzie to odpowiedni rower oraz czy nie znechęci do jazdy. Do tej pory jeżdziłem na dosyć starym juz MTB z osprzętem (Tourney).





Reply to this topic