Hamulce
#21
Napisano 20 styczeń 2011 - 20:26
Możesz mieć jeszcze za długi komin który mocuje cały hamulec do widelca. Wystepuje w różnych długościach i może być tak jak Ci radzą, zaczepiony bokiem o widelec ale ja raczej uważam że jak już to za długi.
#22
Gosc_fazi25_*
Napisano 20 styczeń 2011 - 22:01
Pancerz jest odpowiedniej długości, a to że przy skręcie (ale prawie maxymalnym) klocek zbliża się do obręczy jest normalne w przypadku tej ramy - colnago clx gdzie pancerz jest na całej długości pod ramą (od klocka aż do klamki jest pancerz) - w innych rowerach najczęściej pancerz jest od hamulca tylko kawałek do ramy i potem przy końcu rury górnej do klamki. a w środku jest sama linka "goła". Zbliżanie klocka faktycznie występuje juz przy skręcie prawie jak koło jest 90stopni do ramy czyli wg gościa tak się nie skręca podczas jazdy nawet przy nawrocie. Jak skręce koło tak max to pancerz ma jeszcze ciut luzu.
Co do ruszania tylnego hamulca to powiedział, że też normalne bo to nie dual. Tzn. śruba mocująca hamulca nie rusza się tylko jakby szczęki można pchnąc ale zaraz wracają do swojej pozycji czy to prawda?
Gość pamiętał rower i jak go składał - wg niego wszystko ok i podczas jazdy nie będzie nic ocierać przy normanej jezdzie i skrętach, a składał sporo rowerów ponoć...
Co myślicie o jego zdaniu?
#23
Napisano 20 styczeń 2011 - 22:08
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#24
Gosc_fazi25_*
Napisano 20 styczeń 2011 - 22:21
sprawdź w czasie jazdy po prostu , nie będziemy obgadywać kogoś bez podstawnie nie mając roweru w rękach.
Racja, szkoda tylko ze dopiero za jakies 1-2 miesiace;) Jak będzie obcierać to kupię pancerz, linkę i wymienię - czy owijka będzie mi trzymac jak odwinę i zawinę ponownie czy trzeba nową?
Popatrzyłem na wygląd innych clx'ow i chbya faktycznie długośc pancerza mam dobrą, np. mam dłuższą niż na tym foto:
http://www.google.pl...1t:429,r:18,s:0
#25
Napisano 20 styczeń 2011 - 23:42
czy owijka będzie mi trzymac jak odwinę i zawinę ponownie czy trzeba nową?
Będzie. Tylko jak masz taką z klejem pod spodem to Ci nie zazdroszczę.
Co do pełnego pancerza od klamki aż do hamulca.. To dziwne. Czegoś takiego wg mnie nie powinno być w szosie bo niczemu to nie służy. W MTB, przełaju może ewentualnie zapobiegać nałażeniu brudu ale tutaj..
Być może dlatego że top tube jest nieco łukowate to ktoś zdecydował się na danie pełnego pancerza, chociaż u mnie również jest górna rura wyłukowana a pancerz idzie normalnie w 2 kawałkach.
Musisz mieć za krótki pancerz, przecież jak skręcasz kierownicę w prawo to wyraźnie chyba widzisz oczami czy ciągnie pancerz czy nie, tego nie rozumiem. Skoro mówisz że szczęka hamulca po skręcie kiery wędruje w jedną mańkę to przecież siłą rzeczy widać iż coś ją ciągnie. W tym wypadku pancerz powinien okalać główkę ramy nie dotykając do niej w momencie skrętu kierownicy. Czyli wypada dać dłuższy.
Skoro przelotki w ramie są przystosowane do łapania pełnego pancerza to raczej nie da się tego ucywilizować pod klasyczne rozwiązanie dwóch kawałków pancerza i linki idącej bezpośrednio pod top tube.
Gadanie w stylu że hamulec jest single pivot raczej nie prowadzi tutaj do niczego bo w dualu hamulec jest zamocowany w taki sam sposób czyli główną osią obrotu w ramie i teoretycznie w takim wypadku powinien się tak samo przesuwać pod wpływem ciągnięcia za pancerz.
#26
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 09:01
czy owijka będzie mi trzymac jak odwinę i zawinę ponownie czy trzeba nową?
Być może dlatego że top tube jest nieco łukowate to ktoś zdecydował się na danie pełnego pancerza, chociaż u mnie również jest górna rura wyłukowana a pancerz idzie normalnie w 2 kawałkach.
Tak - jest łukowata i w fotkach jak popatrzysz na rowery na ramie colnaco clx wszystkie maja pełny pancerz.
Musisz mieć za krótki pancerz, przecież jak skręcasz kierownicę w prawo to wyraźnie chyba widzisz oczami czy ciągnie pancerz czy nie, tego nie rozumiem. Skoro mówisz że szczęka hamulca po skręcie kiery wędruje w jedną mańkę to przecież siłą rzeczy widać iż coś ją ciągnie. W tym wypadku pancerz powinien okalać główkę ramy nie dotykając do niej w momencie skrętu kierownicy. Czyli wypada dać dłuższy.
Możliwe, że trzeba dać dłuższy ale patrząc po fotkach na necie niektóre rowery maja nawet krótszy pancerz od hamulca niż u mnie. A najdziwniejsze jest to ze wlasnie podczas skretu w prawo malo sie zbliza klocek do obreczy (a w wtedy pancerz z przodu opiera sie o glowke ramy), natomiast gdy skrece w lewo to bardziej sie rusza (a wtedy pancerz jest luzny).
Ale chyba jest jak mowisz - moze byc za krótki.
Gadanie w stylu że hamulec jest single pivot raczej nie prowadzi tutaj do niczego bo w dualu hamulec jest zamocowany w taki sam sposób czyli główną osią obrotu w ramie i teoretycznie w takim wypadku powinien się tak samo przesuwać pod wpływem ciągnięcia za pancerz.
Chodzi mi o przesuwanie jak dotkne lewej czy prawej szczeki - moge ja przesunac do obreczy po czym od razu jak puszcze wraca na swoje miejsce...
Skoro przelotki w ramie są przystosowane do łapania pełnego pancerza to raczej nie da się tego ucywilizować pod klasyczne rozwiązanie dwóch kawałków pancerza i linki idącej bezpośrednio pod top tube.
W sumie nie jest mocno łukowata może by się dało i nie trzeba by nowej linki i pancerza kupowac... postaram się później zrobić fotki skręt i reakcja hamulca to najlepiej ocenicie.
#27
Napisano 21 styczeń 2011 - 09:20
swoją drogą łądny rower a spitolony przez ten pancerz wiszący z boku.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#28
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 09:35
Pod rama są 3 przelotki i we wszystkich jest pancerz tzn. wetkniety przez nie przechodzi - w jaki sposób proponujesz go w jakimś miejscu "uwiązać" ?
Ta rama wygląda tak:
http://colnago.com.pl/clx.html
Chyba dało by się podzielić pancerz na dwie części i zostawić gołą linkę pod ramą.
#29
Napisano 21 styczeń 2011 - 10:19
jeśli chcesz wypróbować puścić linke po środku, to do przelotek jest Ci potrzebny opór pancerza , sąto takie plastykowe szpeja czasem na wyposażeniu rowerów z tarczami w ramie, popytaj w skjlepach moze coś im leży i podpasuje.
wygląda to tak jak końcówka pamcerza tyle że przecięta wzdłużi z kołnierzem.
problem tylko czy linka pójdzie prosto i czy te oporu wejdą w przelotki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#30
Napisano 21 styczeń 2011 - 16:04
Chodzi mi o przesuwanie jak dotkne lewej czy prawej szczeki - moge ja przesunac do obreczy po czym od razu jak puszcze wraca na swoje miejsce...
Co? Przecież w takim wypadku ewidentnie widać że całość nie jest dokręcona..
Trzeba dokręcić szczękę hamulca do ramy. Ma być na mur przymocowane, ewentualnie może się lekko przesuwać na boki jak rękami będziesz ruszał całą szczęką ale tylko i wyłącznie przy użyciu dużej siły. Tam nic nie może się ruszać samo z siebie, albo jak pchniesz palcem. Mają się tylko szczęki zbliżać do obręczy w miarę naciągu linki.
Odkręć cały hamulec i zmierz ile cm, ma ta kominowata nakrętka którą przykręcasz cały hamulec do ramy. Jest ona wewnątrz nagwintowana i nakręca się ja na główną oś obrotu hamulca. To ona mocuje całą konstrukcję do ramy. Powinna być krótka czyli ok z tego co pamiętam 18mm. Zobacz też czy masz tę zębatą podkładkę która powinna się znajdować pomiędzy szczęką hamulca a ramą ( jest ona nasunięta na oś hamulca ). To ta podkładka jak i poprawne skręcenie całego hamulca do ramy gwarantują że całość się nie rusza i jest na sztywno.
:arrow:
http://www.forumszos...topic.php?t=141
Coś o regulacji hamulca.
#31
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 16:51
Ale sprawdze mzoe rzeczy , o ktorych mowisz. Tylny komin z tego co widzialem na oko jest dluzszy niz przedni to na pewno.. dla mnie tez to nowa sytuacja bo w zadnym rowerze nie mialem pancerza na calej dlugosci linki ham. i nic sie nie ruszalo.
edit: popatrzyłem teraz dokładniej, jest podkładka na początku , potem kawałek tego komina pewnie dalej sprezyna i ham ze szczekami. I rusza sie tylko czesc za sprezyna (czyli hamulec ze szzcekami, tzn ruzsa sie na boki). Pewnie tutaj jest przyczyna a nie zbyt krotki pancerz ale mocniej juz nie moge dokrecic:/ no i dwie osoby z serwisu mowia ze taka konstrukcja jest ham campy i tak ma byc moze ktos to powierdzic?
Aparatu jak pisalem nei mam skad wzi±æ mz robilem foty ham ale z blyskiem malo widac, na 1 fotce dociskam paluchem szzceke i jak puszcze wraca, luknjcie:
http://img80.imagesh...0110121002.jpg/
http://img138.images...i/20110121.jpg/
http://img688.images...0110121001.jpg/
#33
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 18:46
Jak naciskasz na jedną stronę szczęki, to ona ma się zbliżyć do obręczy, ale druga w tym momencie nie może drgnąć.
No druga tez wtedy sie rusza - odchyla sie. I nie musze nacisnac wystarczy doslownie przylozyc palec i delikatnie pchnac. Jest jeszcze 1 sruba jakby na srodku szczek na torxa ona jest pewnie od regulacji sily sprezyny? (w shimano nie widzialem takiej).
#34
Napisano 21 styczeń 2011 - 19:11
Skoro piszesz.. że z tyłu masz dłuższy komin jak z przodu to już coś tu nie gra. Z tyłu jest krótszy i z reg. ma on taką samo długość dla wszystkich ram. Z przednim kominem bywają raczej problemy w kwestii długości.
Zrób zdjęcie całego hamulca. Ostre i duże. Ja tu węsze jakiś podstęp 8-)
#35
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 19:44
#36
Napisano 21 styczeń 2011 - 20:02
Jak weźmiesz potem schemat z campagnolo i złożysz sobie wszystko wg schematu to fajnie, gorzej jak nie.
Może być jeszcze taka sytuacja że całość ma gdzieś tam luz na szczękach.. To też może być przyczyną.
Jak chcesz rozkładać całość to uważaj bo później trudno to wszystko wykontrować.
#37
Napisano 21 styczeń 2011 - 21:08
i nie na chama bo zepsuć łatwo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#38
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 21:17
ech człowiek sie napisze mase rzeczy a tu po prostu dokrecić hamulec trzeba, tam są widły karbonowe ?? podjedź do serwisu i niech zobaczą co sie dzieje bo widać nie bardzo rozumujesz że sie wszystko przesuwa bo jest niedokrecone, albo brakuje oparcia żeby sie nie przesuwało , jak sie imbus opiera to znaczy ze śruba główna jest za długa.
i nie na chama bo zepsuć łatwo
Cała rama carbnonowa wiec i widelki. To nie ze imbus sie opiera - chodzilo mi ze dokrecilem go max jak sie dalo ale przod szczeki dalej sie przesuwaja! Śruba/oparcie (taka z nacieciami jakby) ta laczaca hamulec z rama tez jest tak samo jak w przednim hamulcu - widac ja naocznie. Sama os tzn ten odcinek przy ramie (nakretka + kawalek jakby korpusa) sie nie rusza tylko szczeki...
Probowalem dokrecic troche te srube torxem srodkowa ale zblizylo to klocki maxymalnie i szczeki wtedy nei chcialy drgac oraz brak hamulca, odkrecilem spowrotem..
Jest tam jeszcze za nakretka przy ramie sruba na klucz 15 ale nia tylko moge ustawic hamulec lewo/prawo zeby byl posrodku.
Jak to dokrecic do ramy zeby nie ruszalo sie? Nie sadze zeby w nowych hamulcach za dlugi byl komin mocujacy do ramy?
#39
Napisano 21 styczeń 2011 - 21:23
Jest tam jeszcze za nakretka przy ramie sruba na klucz 15 ale nia tylko moge ustawic hamulec lewo/prawo zeby byl posrodku.
Wszystko jasne, tam są dwie nakrętki, które mają być skontrowane na osi, w jednej z nich opiera się sprężyna. Odkręć hamulec, skontruj te dwie nakrętki na osi, tak żeby szczęki nie miały luzu i żeby się nie blokowały. Potem zamontuj w ramie i zobacz.
#40
Gosc_fazi25_*
Napisano 21 styczeń 2011 - 21:32
Jest tam jeszcze za nakretka przy ramie sruba na klucz 15 ale nia tylko moge ustawic hamulec lewo/prawo zeby byl posrodku.
Wszystko jasne, tam są dwie nakrętki, które mają być skontrowane na osi, w jednej z nich opiera się sprężyna. Odkręć hamulec, skontruj te dwie nakrętki na osi, tak żeby szczęki nie miały luzu i żeby się nie blokowały. Potem zamontuj w ramie i zobacz.
Chyba zle to ujalem "nakretka" o ktora chodziło spikowi to ta podkładka służaca temu żeby hamulec trzymał się ramy, druga nakrętka na klucz 15 płaski służy tylko do ustawienia hamulca. Jak kręcę kluczem 15 te śrubę sprężyna faktycznie rusza się.
Zrobiłem dwie fotki po wymontowaniu hamulca:
http://img97.imagesh...0110121006.jpg/
http://img521.images...0110121007.jpg/
Więc jest podkładka , o której mówił spike. Długość tej śruby , która wchodzi do ramy wychodzi mi okolo 17mm zwykła linijką to pewnie będzie te 18...




