Skocz do zawartości


Accent CX One


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2013 - 14:03

Dziś kilka słów o moim małym projekcie, który udało mi się w końcu doprowadzić do końca. Rowerze do zdań specjalnych, czyli treningów szosowych, dojazdów do pracy, kręcenia zimą i zbaw w lżejszym terenie. Założenie było bardzo proste - maszyna zbudowana na stosunkowo tanich i bardzo wytrzymałych komponentach do jazdy w każdym terenie i przy najgorszej pogodzie. Żeby za bardzo nie zanudzać to poniżej pełne zestawienie komponentów z krótkim opisem wyboru.

Rama: Accent CX ONE M (Alu) - lekka, wytrzymała i pewna - jedyna modyfikacja to odcięcie piwotów, gdyż nie zamierzam ich używać. Rama wygląda fajnie i można kupić ją normalnie w sklepie przez co odpadają problemy z gwarancją:)
Widelec: Mosso Alu V3 - trudno o bardziej pasujący widelec do tej ramy, zarówno pod względem wizualnym jak i geometrii. Niska masa (700g) i mocowanie Post Mount.
Przerzutka przód: Sram X-Gen - przy wyborze przerzutki sugerowałem się wytrzymałością i otwartą konstrukcją umożliwiającą bardzo łatwe mycie. W tym przypadku obydwie rzeczy zostały spełnione.
Przerzutka tył: Shimano Sora - najtańsza przerzutka szosowa o całkiem niezłych parametrach. Z wiadomych względów wymieniłem kołeczka na Tacxa na łożyskach maszynowych - mam nadzieje, że posłużą długo....
Korba: Truvativ Elita - bo tania i na standrad 130mm. Szerokie blaty 46 (alu) i 39 (alu) ze starych korb szosowych na 7/8 biegów, które przeżyją naprawdę wiele. Jak przyjrzycie się korbom sprzed 20 lat dostępnymi na allegro, to zobaczycie, że obecne w nich blatysą praktycznie w ogóle zużyte..
Suport: GXP - wybór łożysk spędzał mi sen z powiek, bo nie do końca byłem przekonany czy zewnętrze łożyska wytrzymają zimową jazdę. Na szczęście doszedłem do wniosku że to jedyna możliwa opcja, ponieważ same łożyska dostępne są za 5zł szt. i wybijanie jest ich bajecznie proste. Czy był to dobry wybór? Zobaczymy:)
Kaseta: Shimano Sora HG50 (12-23) 8 speed - miał być Sunrace, ale Sora jest o niebo lepiej wykonana i bardziej wytrzymała. Wprawdzie przekłada się to na masę (280g), ale nie ma tak bardzo powycinanych koronek jak np. Sram i Sunrace przez co łatwiej będzie ją domyć.
Łańcuch: Connex 808 - tu wybór był prosty. Connex to najwytrzymalsze i najtwardsze łańcuchy i nie ma co nawet dyskutować. Próbowałem Shimano, Srama, KMC i innych wynalazków. Nic nie przebiło nigdy Connexa. Cenna może i wysoka, ale zamierzam zrobić na nim naprawdę wiele km. W zimę będę kręcił na jakiś tanich Accentach za 30zł;)
Koła: Remerx Magic, Sapim D-Light, Novatec 712B - lekkie i wytrzymałe. Ze względu na kasetę mogłem pozwolić sobie na aluminiowy bębenek, przez co masa kół to około 1650 gram. Ludzie ścigają się na takich w 29erach, więc przełaj przeżyją. Dodatkowo obręcze są dość ciasne i łatwo uszczelnić na nich opony na mleczką. Ze względu na szerokość przyjmą opony szosowe 28C.
Opony: obecnie Panaracer CrossTown i jakiś tani Author z przodu. Tylna waży z 600 gram, ale jest niezniszczalna i nie załapałem na niej nigdy kapcia. W przyszłości planuje kupić szosowe 700X28C i przełajowe na zimę.
Klamkomanetki: Shimano Claris 2014 - 2x8 speed - od wczoraj dostępne w sprzedaży. Najniższy model klamkomanetek Shimano i pierwszy bez wkurzającego cyngla znanego z Sory. Głównym wyznacznikiem była tu cena i 2x8speed. Fajne jest też to że dość tanio można kupić osobno przednią lub tylną manetkę.
Hamulce: Hayes CX-5 - chyba jedyne przełajowe hamulce Disc dostępne na naszym rynku. Trochę ciężkie, ale niezniszczalne, super wykonane i o bardzo małym skoku linki (10mm) przez co z powodzeniem można stosować je z klamkomanetkami szosowymi. Słyszałem głosy że słabo hamują, ale jak dla mnie są idealne i naprawdę mocne.
Kierownica: Ritchey Comp - zależało mi na krótkiej kierownicy z małym dropem. Na fajnego compacta szkoda mi było kasy, a że w szosie mam WCSa, to wybór do przełajówki był oczywisty.
Mostek: Accent Twister - 110mm - bo lekki i tani
Stery: Amoeba - zdecydowałem, że na sterach nie będę oszczędzał i kupiłem maszynkówki przeznaczone do DH. Zależało mi na super uszczelnieniu i prostej konstrukcji bo nie mam zamiar słychać nieprzyjemnych trzasków po kilka jazdach w deszczu.
Sztyca: PRO - nie wiem dokładnie jaki model, ale miała być lekka i tania - była.
Siodełko: Selle Italia Randoneuur Flow - zależało mi na lekkim siodełku w okolicach 100zł, a że na to była aukurta fajna promocja, to jest jak znalazł.
Owijka: Author - chyba jedna z lepszych owijek które miałem. Mam taką w szosie i jest bardzo miękka i dosłownie lepi się do rąk. Sprawdza się doskonale podczas jazdy w deszczu i bez rękawiczek
Koszyczki: Tacx Tao - jeśli masz bidony zrobione przez Tacxa, to koszyk ten sprawdzi się naprawdę dobrze. Gwarantuje że nie zgubi się biodonu w żadnej sytuacji

Dodatkowymi modyfikacjami jest pełne uszczelnienie ramy, puszczenie linek w rurkach termokurczliwych i małe gumki na ich zakończeniach. Realna masa to 10,3 kg, ale przy założeniu lekkich opon przełajowych na mleczku jest potencjał na 9,5 kg.

Na 8 speed zdecydowałem się z prostej przyczyny, napęd tego typu jest bardzo wytrzymały i tani w eksploatacji. Koszt kaset to 80-100zł, a łańcuchów już od 25zł. Zależało mi też na możliwości stosowania szerokich blatów w korbie. Jako, że zastosowałem kasete 8 speed to zależało mi na dość dobrym zestopniowaniu i na tym aby łańcuch był możliwie najkrótszy (przez co zmiana biegów będzie lepsza). Blat 46 przewiduję na treningi szosowe, a 39 na jazdę w terenie.

Jeszcze 2 słowa o kolorze komponentów (hamulce, przerzutki i korba) - tutaj również nie zostawiłem nic przypadkowi. Chciałem, aby były srebne z prostej przyczyny - nie widać tak bardzo otarć i rys jak na czarnym:)

To chyba tyle. Liczę na uwagi lub dobre rady. Przełajówka jest oczywiście inspirowana maszyną kolegi Suhara z drobnymi modyfikacjami, więc nie jestem tu pierwotnym autorem, ale jedynie naśladowcą

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • pimpf lubi to

#2 RoadBikeRider

RoadBikeRider
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 lipiec 2013 - 15:46

Ta rama ma może mocowanie na bagażnik? Planuję coś podobnego zrobić - tyle, że bardziej miejska wersja.

#3 rzymo

rzymo
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 13 lipiec 2013 - 16:09

@up - górnych otworów brak, ale zawsze można zastosować: http://www.szumgum.c...u-bagazika.html .

@senjiro - ważyłeś może siodło? Szukam czegoś co będzie w miarę wygodne, miało czarne pręty i jednocześnie nie będzie klocem :)

#4 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 13 lipiec 2013 - 16:22

Zgrabnie to wygląda.
Tylko to nie szosa a bmx :)

#5 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2013 - 17:28

@senjiro - ważyłeś może siodło? Szukam czegoś co będzie w miarę wygodne, miało czarne pręty i jednocześnie nie będzie klocem :)


271 gram:) generalnie ważyłem wszystko:)

#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 lipiec 2013 - 17:33

Wyglada bardzo przyjemnie rama accenta ma potencjał, ten widel mosso ladnie, zgral sie z caloscia pozniej mozesz pomyslec, zmienic korbe na czarna ew. tyl przerzutke ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2013 - 19:22

tez o tym myślałem, ale jednak zostanę przy srebrze;) czarna korba szybko się wyciera, a srebrnej alu tak tego nie widać:)

#8 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 lipiec 2013 - 19:48

Fajny przełaj. Jak precyzja klamkomanetek Claris na tle wyższych grup? W jakiej cenie dostałeś te klamkomanetki?

#9 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2013 - 19:59

jak dla mnie Claris to bajka zarówno pod kątem działania jak i ceny. Dałem za nie 350zł na bike-center.pl. Sora 9 speed kosztuje prawie 500, a Tiagra prawie 700. Mi 8 speed wystarcza w zupełności. Jeździłem na 105 i Dura Ace, a Claris jakoś jakością działania za bardzo nie odbiega. Myślałem o używanej Sorze, 600 lub RSX, ale jednak co nowe to nowe. Dodatkowo klamki mają naprawdę super ergonomie i super leża w dłoni.

#10 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądGdynia

Napisano 14 lipiec 2013 - 20:26

Cieszę się, że mogę być inspiracją i od razu życzę mnóstwa dobrej zabawy i miliona udanych kilometrów :-)
opony 28C na szosę to idealne wyjście do CXa - sam teraz używam Maxxisów Detonatorów w tym rozmiarze, jeśli muszę zrobić trening szosowy na przełaju i komfort komfortem, ale ten rower wygląda na tej szerokości oponach lepiej, niż na 23C. A to się liczy, hehe.

Ale przełożenia ambitnie żeś dobrał... 39x23 w teren? Twardziel!

#11 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2013 - 08:07

Oponki na szosę już zamówione - Panaracer Ribmo 700X28C. Jednak nie chce wybierać coś typowo szosowego bo tak jak wspomniałem, na rowerze dojeżdżam do pracy i czasem zdarzy mi się jakiś skrócik po gorszej nawierzchni.

Co do przełożeń. Jako, że jeżdżę głównie po szosie to zależało mi na jak najlepszym zestopniowaniu kasety i fakcie, aby łańcuch nie bił w terenie o dolną rurkę. Da się to tylko osiągnąć kiedy będzie odpowiednio krótki i napięty. 39X23 spokojnie da radę w lżejszym terenie. Po górach jeździć nie będę, a strome podjazdy zawsze można podejść z buta:) Najważniejszy fakt, jest jednak taki, że tak zestopniowana kaseta fajnie wygląda :-D

Powiedz mi tylko jeszcze jakie dętki dajesz do opon 28C? Bo to jest tak trochę na pograniczu szosowych i crossowych;/

#12 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 lipiec 2013 - 10:18

Wow ;) bardzo ładnie to wygląda ;)

#13 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 16 lipiec 2013 - 15:00

Wow ;) bardzo ładnie to wygląda ;)


nie tylko wygląda, ale i jeździ:) wczoraj pokręciłem na szosie, a potem powrót lasem - bajka. Wprawdzie na oponach 35C rekordów prędkości się nie pobija, ale kreci się naprawdę fajnie. Niestety, ze względu na geometrie i wysokość kokpitu przełajówki nie są stworzone do finishowania na stojąco w dolnym chwycie - sprawdzone :mrgreen: W tym tygodniu dojdzie jeszcze owijka Bike Ribbon Eleganza i mocowanie na Garmina - Barfly ;-)

#14 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 16 lipiec 2013 - 19:55

Rower piękny, zapewne nie inaczej jeździ.

Ale ja trochę z innej beczki - czy rama CX ONE przyjmie kasetę 9 rzędów bez problemu?
Nie sprzęt lecz technika...

#15 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądGdynia

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:01

Ja używam dętek szosowych do 28C, w ofercie wielu firm są takie - m.in. Schwalbe, Kenda, jeno łatwiej internety przeszukać i tam kupić, niż w stacjonarnych, bo taki rozmiar faktycznie jest niepopularny. Razu pewnego w Decathlonie (o zgrozo, Suhar w takim miejscu!) taką znalazłem.
Crossowych nie polecam, mimo że rozmiarowo mieszczą się w przedziale, wg mnie są za ciężkie, robione pod sakwiarzy.

Co do finiszowania na stojąco w dolnym chwycie - potwierdzam, jakoś dziwnie niestabilnie jest :D Przód podrywa.

Pytanie z ciekawości - ile masz wzrostu? Nie miałeś dylematów z doborem rozmiaru?

#16 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądGdynia

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:06

LawinaPytań - rama przyjmie dowolną kasetę, to piasta może ewentualnie ograniczać dobór kasety.

#17 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:07

Ohom, czyli gotowe koło z kasetą 9 rzędów wejdzie bez problemu? Się upewnię :)
Nie sprzęt lecz technika...

#18 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądGdynia

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:08

W rzeczy samej, bez problemu.

#19 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:11

Dzięki piękne.
Nie sprzęt lecz technika...

#20 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 16 lipiec 2013 - 20:44

mam 176 cm wzrostu i nie było innej opcji jak M:) co jak, co ale rama przełajowa powinna być mała, co przekłada się na jej zwinność. Poza tym nie wiem czy zauważyliście ale dużo błotniaków jeździ sporo w dolnym chwycie, więc jeśli dobierzemy zły rozmiar to będzie trochę kiepsko.

faktycznie z tą kasetą trochę pojechałem;/ jakby teraz kupował to bym wziął 12-25:) nie chce się ktoś zamienić za 12-23? Przebieg 50km:D oczywiście w grę wchodzi tylko sora 8 speed:) jak nie będzie chętnych to jakoś przeboleje..... w sumie na śląsku nie mam takich górek, których bym nie podjechał, poza tym ważę 72kg, więc jakoś sobie poradzę.

wracając do Clarisów dość twardo wskakują biegi co bardzo mi odpowiada (prawie jak Campa :-P ) tylko że po ostatniej eskapadzie w parku coś zaczęło mi grzechotać w lewej klamce co średnio mi się podoba :-(