Skocz do zawartości


Accent CX One


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#41 loszmi

loszmi
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 luty 2014 - 21:22

Tabelka złożona z Waszych opowiadań i doświadczeń. Trochę z tego, co znalazłem w sieci.

 

Rama Accent CX-One - 699zł
Hamulec Hayes CX Pro + tarcze 160mm - 760zł (wpisałem najdroższe)
Shimano klamkomanetki Claris ST-2400 2x8 - 340zł
PRZERZUTKA TYŁ SORA RD-3500 SS CR - 70zł
Przerzutka przednia FD-CX70 - 120zł

Widelec (Mosso M3) - 250zł
Kaseta 8, 11-28T - 60zł
Łańcuch - 80zł

Kierownica PRO - 70zł
Koła, komplet - 700 (1000)zł
Sztyca 31,6mm PRO - 89zł

Zacisk sztycy 34,9mm PRO - 38zł
Korba Sora 2014 (46/34) - 250zł
Mostek PRO 110mm - 80zł

Owijka - 60zł

Stery FSA - 90zł

Siodło - 100zł

SUMA  około   3806

 



#42 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 24 luty 2014 - 10:39

OK, ale dla mnie te Hayesy za 760zł to przesada, ja mam Avid BB7 Road za 250zł... + cena tarcz, to w sumie około 400zł.

 

Podobnie koła - 700zł-1000zł? No co kto lubi, ja mam koła za 300zł i tez jeżdżą :)



#43 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 24 luty 2014 - 11:23

Dokładnie, tak jak wcześniej pisałem można zamknąć się w 3 tysiach



#44 loszmi

loszmi
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 luty 2014 - 11:35

Ta wycena to taka dowolność, klikałem górna granice, aby widziec próg cenowy.

Ale jakie masz piasty pod dyski? 711/712 kosztuja 400zł za same piasty. Masz cos cieższego?

Mysle o lekkich mocnych kołach z opcja swobodnego złożenia opony szosowej. I żeby jeszcze wygladało ;-)

 

Też sie czaję na BB, ale ostatnio w bike Boardzie podczs testu roweru strasznie na nie marudzili. Jednocześnie pisząc 2 miesiące wcześniej, że są rewelacyjne ;-)



#45 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 luty 2014 - 11:53

W takich cenach można kupić gotowce.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#46 loszmi

loszmi
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 luty 2014 - 11:56

Cześc poznaniak ;-)

Zawsze można. I to z napędem 10tkowym. Ale wtedy idea forum straci sens. po co forum, skoro serwis-sklep załatwia za nas wszystko ;-p

Pozdrawiam dłubaczy.

 



#47 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 24 luty 2014 - 12:09

Co do gotowca to pokaż mi w cenie 3-3,5 tyś,  przełajówkę z  hamulcami tarczowymi i gratami dobranymi jak należy, w tej cenie gotowiec na pewno nie będzie lepszy od składanego.



#48 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 24 luty 2014 - 12:18



Też sie czaję na BB, ale ostatnio w bike Boardzie podczs testu roweru strasznie na nie marudzili. Jednocześnie pisząc 2 miesiące wcześniej, że są rewelacyjne ;-)

 

 

No więc sam widzisz :))) To gazetka dla nastoletnich snobów mających bogatych rodziców :

 

Redakcja i testerzy są zupełnie oderwani od rzeczywistości :)))

 

BTW - pamiętaj że BB7 do przełaju muszą byc w wersji "road", to tak na marginesie.

 

Nie pamiętam, jakie mam poasty, jakaś Novateca,a  druga Deore. I jakoś nie spędza mi to snu z oczu :)



#49 loszmi

loszmi
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 luty 2014 - 13:33

;-)

 

Dzięki za uwage z hamulcem.

Mam w szufladzie piasty Deore... zachciało mi się jednak lżejszych kół, bo mam już grzmoty na Novatecu 042SB w 29erze i czuc mase. Tylne koło obute, z kasetą waży chyba 2860....



#50 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 luty 2014 - 15:00

Co do gotowca to pokaż mi w cenie 3-3,5 tyś,  przełajówkę z  hamulcami tarczowymi i gratami dobranymi jak należy, w tej cenie gotowiec na pewno nie będzie lepszy od składanego.

 

Na tarcze trzeba by szukać, na canti znajdziesz i będziesz miał widelec karbonowy i ramę nie accenta.

 

Dla dużych allegro.pl/szosa-jamis-przelaj-disc-61-cm-dla-wysokich-i3971473105.html


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#51 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 24 luty 2014 - 19:37

Ridley xbow 20. Tarcze lub minV, karbonowy widelec, nowa sora. W styczniu dalem za niego 3,5 tys (z kolami fulcrum 7). Jezdzi to swietnie, jakos tez wyglada.
Jednak skladanie roweru jest bardziej "romantyczne".




#52 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 24 luty 2014 - 22:28

dao zarzucisz linkiem, gdzie można go dostać z tarczami? 


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#53 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 24 luty 2014 - 23:18

tutaj kupiłem, opisywałem wszystko w swoim wątku o zakupie przełajówki http://www.bike4race...lajowe-131.html

2 tygodnie temu Ridley podniósł ceny o kilka procent, wcześniej cena była w okolicy 3450 zł.



#54 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 24 luty 2014 - 23:53

Mozna kupic "gotowca" na bardzo rozsadnych komponentach za 3,5k pln . Zaden problem. Ridley, Spec plus kilka innych. Za 1000€ mozna juz niemal "poszalec". 

 

Skladanie jest ZAWSZE drozsze od gotowych rowerow. Im taniej ( cena calkowita ) tym drozej wychodzi skladanie . 

 

105 - 350€ bez hamulcow

hamulce : 120€ BB7road

kola 150€ Fulcrum 29er 

kierownica, mostek, sztyca : 100€ Deda

Siodelko : 40€ Prologo/Fizik 

Opony, detki : 40€ Conti

 

800€  czyli 3200 PLN 

 

i nie ma "misz-masz" .... 

 

zostaje zakup ramy : 100€ + widelec 50€ (Cube) . Czyli wychodzi +- to samo . ;)

 

 

Co do gotowca to pokaż mi w cenie 3-3,5 tyś,  przełajówkę z  hamulcami tarczowymi i gratami dobranymi jak należy, w tej cenie gotowiec na pewno nie będzie lepszy od składanego.

 

 

Bedzie. Na lepszych i rownych komponentach.  

 

tu 1y przyklad z brzegu ( znalezienie zajelo mi 9 sekund ) : http://www.evanscycl...s-bike-ec054711

 

 

 

A i zlozyc ( patrz wyzej ) mozna lepiej za porownywalna kase.  Tylko trzeba wiedziec jak, gdzie i robic to POWOLI. 

 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#55 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 marzec 2014 - 15:07

Ja również zdecydowałem się na gotowca, bo wyszło taniej.

 

Ridley X-bow,  mix 105 i Tiagry, Fulcrum Racing 7 - 3560 PLN 


  • B25CX lubi to

#56 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 08 kwiecień 2014 - 19:56

Gdzie został kupiony widelec Mosso Alu V3?


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#57 matkolakowski

matkolakowski
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 28 kwiecień 2014 - 23:52

Na wstępie dziękuję koledze Suharowi za rzetelne info/opinie w sprawie wyżej wymienionej ramy jak również za info o obręczach Alcyon.

 

Moje cudo składa się z:

Rama + widelec Cx-one rozmiar M (mam 174cm wzrostu)

Koła:

piasta p: Dt 240 thrubolt 6-śrub

piasta t: xt 785

szprychy czarne sapim leader 2.0 nyple alu

obręcze remerx Alcyon

dętki Schwalbe sv18

opony continental cyclocross speed 35mm zwijana

 

Napęd

Korba R-600 175mm 50/34t

Suport BB59

Kaseta SLX 9s 11-28t

Łańcuch hg-53

Manetki Sora ST-3500 2/9s

przerzutka Sora RD-3500

przerzutka przód – na razie brak

 

Hamulec p: Avid BB7 Road + tarcza sm-rt66 180mm

hamulec t: na razie brak

 

Linki/pancerze Nokon

Siodełko podstawowy SLR

 

 

Co do ramy to mam parę zastrzeżeń:

·  spawy nie są za ładne, ciężko rozpatrywać to jako wadę, ale w porównaniu do np. treka 8500 to różnica jest gigantyczna. Wiem, że to zupełnie inna półka cenowa ale cx-one też nie jest za darmo...

·  haki na tylne koło miały tak grubą warstwę lakieru, że nie dało się włożyć koła, dopiero po zeszlifowaniu pilnikiem nadmiaru lakieru było to wykonalne, a sam lakier jest miękki i łatwo się rysuje

·  co najbardziej zastanawiające, oryginalnie dołączony zacisk do sztycy(zintegrowany z wieszakiem pod canti) był w rozmiarze 31,6mm a rama ma 34,9mm... miałem taki zacisk na stanie, więc już nie chciało mi się interweniować u dystrybutora, ale sprawa jest ciekawa.

Poza tym nie ma co narzekać, bo za takie pieniądze konkurencji na rynku za bardzo nie ma...

 

Pozytywnym zaskoczeniem są klamkomanetki, za 398pln/para to rewelacja, na pewno lepszy wybór niż używane (zazwyczaj zajechane) ultegry/duraejsy. Różnica w masie akceptowalna a jakość naprawdę niezła.

 

Takie se są natomiast BB7. Na szczęście kupiłem je z demontażu nowego roweru mocno poniżej ceny katalogowej. Gdybym kupił je za 250pln to bym był wściekły. W porównaniu do hydraulicznego XT, czy nawet zwykłego deore(który jest tańszy) to BB7 sprawiają wrażenie wykonanych w technologi kamienia łupanego. Hamulec działa poprawnie tylko i wyłącznie po PERFEKCYJNYM ustawieniu. Co więcej, na oryginalnym adapterze było to niemożliwe, dopiero podmiana na adapter(shimanowski) z drugiego roweru umożliwiło poprawne ustawienie. Ciekawe, że XT działał poprawnie na jednym i drugim adapterze. Modulacja siły hamowania jest taka se, ale nie ma co porównywać hydraulika do mechanika. Mimo wszystko sama siła hamowania jest całkowicie zadowalająca.

 

Co do kół. Obręcze Alcyon są fajne, ciężko je kupić (ja swoje kupiłem u braci „ja sem netoperek i elektryćny mordulec” w Ostravie za 460 Kč/szt (ok. 70pln)), ale jakościową są ok. I ważą 420g. Zasadniczo nie miałem problemu z zapleceniem/centrowaniem kół, a nie mam zbyt dużo expa w tej materii. Opony Continentala… trochę drogie (97pln/szt) i rozczarowująco ciężkie, z 350g katalogowych zrobiło się 385g realnych, marnie, ale przyczepność ok., opory toczenia ok., boczny bieżnik ratuje 4litery jak się zrobi coś głupiego, spotka się krawężnik, albo wjedzie się w dziurę.

 

Odnosząc się do opinii, że za podobny budżet (ca. 3,5k) można mieć sprzęt gotowy. Można, ale pierwsze primo: raczej na canti/mini v-brake, drugie primo: na osprzęcie jakim akurat dysponował producent a nie na tym co faktycznie chce się mieć. Co z tego, że za 3,5k mogę mieć gotowy rower na teoretycznie nieco lepszym osprzęcie, skoro w gotowym dostane nie takie opony jak bym chciał, szerszą kierownice niż bym chciał, korbę/kasetę o innym zestawieniu/długości ramienia, siodełko od którego 4litery bolą itp., itd. Rower gotowy jest dla osób, które albo nie wiedzą czego chcą albo jest im wszystko jedno co dostaną. W moim rowerze nic nie jest dziełem przypadku (chyba że coś tanio kupiłem na alledrogo, np. piasta przód czy bb7 ;), tylko jest takie jakie chciałem. Kiera specjalnie jest wąska, bo dużo jeżdżę po mieście w korkach, opony chciałem bardziej semi-slic niż opony na błoto/terenowe. Specjalnie doinwestowałem koła żeby zrzucić masę rotującą (np. dętki sv18, owszem droższe o 20pln/komplet ale dużo lżejsze) natomiast przyoszczędziłem na napędzie. Szczególnie, że nawet niskie grupy szosowe shimano są całkiem przyzwoite, a nie rozumiem na cholere mam płacić 200pln więcej za klamkomanetki 10s, więcej za łańcuch 10-ke który się szybciej zużywa.

 

Anyway, rower po złożeniu jeździ… ogólnie dobrze… Do tej pory do roboty jeździłem na karboszosie Dynateka kupionej od kolegi zawodnika Bełchatowskiej grupy Knauf Team/Dynatek rocznik 2007r. (duraejsy, koła mavic elite, ogólnie lans) Różnice są znaczne. Karboszosa na pewno dysponowała dużo większym pierdolnięciem na długich prostych odcinkach. Okupione było to znikomym komfortem, brakiem poczucia bezpieczeństwa na dziurach jak i słabymi hamulcami. Cx-one ma dużo większy komfort, toleruje i wybacza wiele błędów, których dynatek by nie zignorował. Masa też mocno się różni, nie dysponuje wagą, ale cx-one, mimo iż złożony na nie byleczym jest ze 2kg tłustszy. Dla mnie warto było poświęcić 4km/h mniej na średnie prędkości w zamian za nieco wygody/bezpieczeństwa. Szczególnie, że cx-one da się jeździć po nawierzchniach innych niż asfalt a na karboszosie nie za bardzo.

 

Uwaga, materiał niesponsorowany!!!

Napęd nabyłem w warszawskim sklepie Virtualbike, który bardzo polecam ze względu na kuszące ceny jak i bardzo przyjazną obsługę. Pani, która odbiera telefon/mejle jest bardzo kontaktowa i da się zamówić duże części, których nie ma na oficjalnej stronie sklepu.

Obręcze kupione na outdoor-cyklo-sport.cz, duży plus, goście gadają po polsku, nie znają rzeczowników i na obręcze mówią rafki a na korby klyki, ale dogadać się spokojnie można. Na mejle też odpisują po polsku.

 

Ursynowskiej sieci sklepów na literę A, które nie sprostały zadaniu zamówienia chociażby szprych nie będę wymieniał, bo nie wypada.

 

Koniec materiał niesponsorowanego.  

 

Cały projekt zamyka się w 4000pln przy używanym siodełku i przedniej piaście. tylny hamulec i przednią przerzutkę kupię, jak będę wybierał się w teren mniej płaski niż mazowsze. W tatrach takie komponenty się przydają. 

 

Sorry za przydługiego posta, ale miałem dużo do powiedzenia. Mam nadzieję, że pomogłem komuś w podjęciu strategicznych decyzji. Jak będę miał chwilę to zapodam zdjęcia rowerka.

 

Pozdrawiam

Matkolakowski


  • mikroos lubi to

#58 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 kwiecień 2014 - 06:09

Wybaczcie offtop, ale...

Wow, to się nazywa debiut na forum! ;) Gratuluję świetnego wpisu, takie zawsze czyta się z przyjemnością. Oby tak dalej, pozdrawiam!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#59 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 29 kwiecień 2014 - 09:26

Wybaczcie offtop, ale...

Wow, to się nazywa debiut na forum! ;) Gratuluję świetnego wpisu, takie zawsze czyta się z przyjemnością. Oby tak dalej, pozdrawiam!

zabrakło tylko foto dla wzrokowców ;)


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#60 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 29 kwiecień 2014 - 09:45



Takie se są natomiast BB7.

[ciach]

Gdybym kupił je za 250pln to bym był wściekły. W porównaniu do hydraulicznego XT, czy nawet zwykłego deore(który jest tańszy) to BB7 sprawiają wrażenie wykonanych w technologi kamienia łupanego. Hamulec działa poprawnie tylko i wyłącznie po PERFEKCYJNYM ustawieniu. Co więcej, na oryginalnym adapterze było to niemożliwe, dopiero podmiana na adapter(shimanowski) z drugiego roweru umożliwiło poprawne ustawienie. Ciekawe, że XT działał poprawnie na jednym i drugim adapterze. Modulacja siły hamowania jest taka se, ale nie ma co porównywać hydraulika do mechanika. Mimo wszystko sama siła hamowania jest całkowicie zadowalająca.

 

Ja mam tylko jedno pytanie - czy na pewno masz BB7 w wersji "road"? Bo objawy o jakich piszesz wskazywałyby, że jest tom wersja MTB.

Używam BB7 Road i nie mam z nimi żadnych problemów - ani z modulacją, ani z regulacją.