Dokładnie też podejrzewał bym wersję mtb. Wersja Road jest srebrna, mtb czarna.
Z niecierpliwością czekam na zdjęcie Twojego sprzętu
Accent CX One
#61
Posted 29 April 2014 - 11:42
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#62
Posted 29 April 2014 - 20:11
zabrakło tylko foto dla wzrokowców
Ooojtam foty, łatwo sobie wyobrazić jak rower wygląda. Powiedział bym że jest łudząco podobny w analogicznych konstrukcji przedstawionych na forum....
Ja mam tylko jedno pytanie - czy na pewno masz BB7 w wersji "road"? Bo objawy o jakich piszesz wskazywałyby, że jest tom wersja MTB.
Używam BB7 Road i nie mam z nimi żadnych problemów - ani z modulacją, ani z regulacją.
Tak, tak, oczywiście, hamulec jest srebrny, w wersji Road, szosowy taki ;-)
Zresztą, nie powiedziałem, że hamulec jest zły, pod koniec napisałem nawet, że siła hamowania jest przyzwoita. Hamulec jest po prostu taki se. Za 250pln to powinien nie tylko hamować ale i robić to dobrze. Pewien czas jeździłem na BR-S500 (alfine, analog lx m585), klocki metaliczne, tarcza 203, stosunkowo tani zestaw a działał tak, że mogłem zdecydować na ile cm nad ziemię uniosę tylne koło podczas hamowania. BB7 owszem pozwala jechać na przednim kole podczas hamowania, ale nie jest to tak komfortowe. Również ustawianie jest mega upierdliwe, jak linka będzie ciut za długa to klamka będzie się wbijać w kierownice, ciutkę za krótka to szoruje o tarczę. To samo dotyczy ustawienie prawego i lewego tłoczka. I położenia zacisku względem tarczy. Na oryginalnym adapterze nie dało się ustawić zacisku tak aby lewy klocek nie ocierał o tarczę lub klamka nie wbijała się kiere. Gdyby ten zacisk kosztował katalogowo 75pln to bym go uważał za bardzo dobry hamulec. A wciskanie za taką kase zacisku, który wygląda jak by go pan Mietek po pijaku w piwnicy na wycinarce wyrzeźbił(bynajmniej nie CNC), jest nieprzyzwoite.
#63
Posted 30 April 2014 - 09:04
Co do regulacji to ja korzystałem tylko z tego filmu, koleś to tłumaczy "po amerykańsku", opisuje każdy krok, choćby się wydawał prosty:
regulacja tego hamulca jest banalnie prosta, jeśli się tego nie robi po swojemu i na chłopski rozum, żaden z problemów o których pisałeś u mnie nie występuje,.
- biker1974 likes this
#64
Posted 30 April 2014 - 10:44
Moje Continental Cyclocross Speed kupione kilka lat temu miały 333 g.
#65
Posted 30 April 2014 - 22:18
Ja to widze inaczej : zbudowales rower na bardzo niskiej ( poza BB7 i Nokon ) klasy komponentach ( w tym uzywanych ) za ( jak na jakosc ) gigantyczna kase.
Rower zbudowany niespojnie, i - sorry za slowa prawdy - "na byle czym" . Mowiac wprost , poza hamulcami i linkami to najzwyklejszy chlam ( odnosze to do poniesionych kosztow ! to samo za pol tego co cie kosztowalo bedzie zakupem rozsadnym w kategorii stosunek ceny do jakosci ) .
Argumentacja o szerokosci kierownicy, czy oponach jest nieracjonalna : przy tej "lidze" komponentow to roznica ok 1% calosci ceny, jesli wyrzucilbys niepasujace i kupil w byle sklepie "odpowiednie".
Odnosnie opon : twoje "ulubione" sa tak tanie ( i calkiem przyzwoite ja na ta cene ) , ze montowane w 8 na 10 rowerch przelajowych
To samo 9 vs 10 rzedow. Zwlaszcza w kontekscie jazdy po miescie,,, mialem 9 rzedow, mialem 10, mam 11 i jakos zywot kasety i lancucha nie skrocil sie ani troche , nawet na szutrach.
950 euro pozwala przy odrobinie wiedzy i czasu zakup naprawde bardziej niz przyzwoitych NOWYCH komponentow : za te € mozna miec przyzwoita rame z karbonowym widelcem renomowanego producenta (NOS ) , Shimano 105, kola ok 1700-1800g , rurki Pro/FSA , siodelko Fizik, opony Challenge itd...
Mozesz wmawiac sobie , ze Sora jest fajna, ale nie jest- tak samo jak rama Accenta .
Rozumiem twoj pkt widzenia : zrobiles co zrobiles i musisz sobie to wytlumaczyc.Zrobiles A , b ,C i reszta byla juz konsekwencja tych pierwszych wyborow. Ale powinienes wiedziec ( lub chociaz przeczuwac ) , ze oszukujesz sam siebie ze zrobiles to dobrze... .
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#66
Posted 01 May 2014 - 04:37
Autor się wypowiedział, dlaczego rower składał a nie kupił gotowca Ridley na Sorze za 3.6kPLN, więc nie ma sensu pruć tego tematu. Argumenty racjonalne dla jednych, nie zawsze są racjonalne dla drugich. Pozostaje życzyć nawijania wielu KMów, jazda po szutrach daje naprawdę wiele frajdy i przy naszej kulturze drogowej jest bezpieczniejsza.
#67
Posted 01 May 2014 - 10:59
Autor wciska kit i sobie i nam, ze wyszlo dokladnie tak jak chcial i w rozsadnych kosztach... Jak ktos to "lyka" - jego bol . Ja nie musze, i wiekszosc tez tego nie "kupi".
Zamiast Ridley'a na Sorze ma..... Accenta na Sorze :shock: , tylko drozej :idea:
Nadal twierdze, ze za TE SAME $ mozna miec markowa rame, 105+ TRP/BB7, firmowe/ skladane kola 1600-1700g , opony challenge, rurki Dedy i starczy nawet na pedaly Look'a i koszyki Elite Ciussi.... I wszystko nowe, nie uzywane .
Jesli sie myle , niech mnie ktos sprostuje. Konstruktywnie.
I tak odnosnie wagi ( domniemanej przez autora ) : obstawiam 11-12 kg, wiec o 4kg min wiecej niz "karboszosa". 9-10kg waza Cx'y za 7-8000 pln, nie za 3600 .
- B25CX likes this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#68
Posted 01 May 2014 - 18:52
Petri skoro twierdzisz, że da się zrobić to lepiej, na nowych komponentach to prosił bym aby przedstawił swoją alternatywę.
Czyli daj linki do komponentów o których mówisz i byśmy zmieścili się w tych 3,6 k.
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#69
Posted 01 May 2014 - 20:42
1. Projekt kosztowal juz wlasciciela 4k pln bez tylnego hamulca i przedniej przerzutki, wiec dlaczego 3,6k pln ??? Przeoczenie, czy celowy ( nieuczciwy ) zabieg ?
Nalezy przyjac budzet 4200 pl czyli +- 1000€ : tyle faktycznie wyniesie KOMPLETNY rower. Na uzywanych i przypadkowych czesciach.
2. Pewnych adresow nie zdradze ( bo i dlaczego mialbym , zrodelko nie jest obfite a fanty i ceny fajne ) , ale nawet "jadac po brutalu" tzn kupujac w najwiekszych sklepach internetowych wychodzi lepiej.
----------------
Pojscie na totalna latwizne i skroty / cala sprawa zajela mi ponizej 100 sekund / : shop4cross ( Drooogi sklep ! ) : Ridley na Tiagrze ( ichni "custom" , gdzie dobierasz kazdy element roweru) : 1020€ ( i wysylasz mail'a, ze sepcyfikacja, ze kupisz jak dorzuca pedlay Look'a i wysla za free do PL , i sie zgadzaja sprawdzone. )
----------------
Troche mniejsza latwizna : http://www.wiggle.co...n-cx-comp-2014/ i hamulce tarczowe.
i zostaje 300€ na "modyfikacje" , albo 300€ w kieszeni, bo przeciez rzeczony chcial 9 biegow i marzyl o Sorze.... I ma Boardman'a, nie Accenta z odpadajacym lakierem, krzywo osadzonym cokolwiek co jest mocowane do ramy ( z reguly, zdarzaja sie podobno wyjatki ) - generalnie rama wykonana najgorzej jak sie da.
---------------
Albo tak :
Rama : 250€ , alu z widelcem full carbon albo alu/carbon ( NOS,NIB rok prod. ok 2010/2012 )
Kierownica 25€ / Deda ( w 3 pozycjach zamienne z Cinelli )
Mostek 19€ Deda
Sztyca 23€ Deda
Siodelko FIzik 50€ / Selle Italia 20-30€
Okablowanie 5€ ( dodatkowe pancerze pod tarczowki )
Hamulce ( BB7 ) 100€
Kola : Fulcrum Racing 7 : 130€ / Racing T ( w sumie to to samo ) 110€ ( tu poszedlem na skroty - kola 1750/1800g ( i tak lzejsze o cwierc kilo od "projektowych"), bo mam namiar na kola pod max 10tke, ale nie dam... sorry , 150-170 € za kola znanego producenta o wadze 1550g nie chodzi codziennie ulica ) - jak ktos jest cierpliwy to znajdzie kola ok 1650g za 150€ - zadna wiedza tajemna- tylko trzeb a pogmerac w sieci i poczekac na akcje "kuponowa".
Owijka prologo 6€
tasma do owijki 1 E
Smary i pasty 20€
Naped : kupujemy 105 i sprzedajemy hamulce, czyli 375 -35 . 340€ ( przeskok o 3(!!!) grupy do gory ) , przy Tiagrze/Clarisie mozna oszczedzic 100€ i dolozyc do kol i nadal jest niebo lepiej niz Sora.
Opony Grifo KLINCZER 40€ / Conti CX Speed 20€
Detki Schwalbe ( tanie , wirtualnie lekkie, trudnoprzebijalne )
Przesylki : ok 30-40€
Razem Ok 1000€
Waga roweru ok 9 kg bez pedalow i koszykow
dochodza pedaly ( 25€ Shimano ) i koszyki na bidony 10 € ( i pol Kg ) .
Adresy : nie po to siedze czasami calymi nocami ryjac net, zeby "sprzedawac" dobre namiary za free :-P na PW tez nie przesle, jak uczy doswiadczenie, zaraz info bedzie powszechnie dostepne :-x
Ceny jakie podalem dotycza duzych i powszechnie znanych sklepow w De, Uk i NL .
Tak mi sie przypomnialo : rzeczony projekt okazal sie taki cudny, ze az wstyd zdjecia zamiescic....(???)
"CUSTOM" robi sie jak sie ma stosunkowo duzy budzet i specyficzne wymagania. Jak sie robi to "tanio" to wychodzi jak wyszlo autorowi : za drogo i za byle jak.
Mozna zrobic cutom w atrakcyjnych cenach, ale budzet musi zaczynac sie od +- 8000pln ( moja prywatna opinia - mozna sie nie zgodzic- i tak to oleje )
- B25CX and er_te like this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#70
Posted 01 May 2014 - 23:11
Cześć Wam,
Ale się "chłopaki" - "licytujecie". Może, dla rozluźnienia moja konfiguracja, dokonana przy użyciu tylko nowych komponentów i tylko dostawców z rynku w naszym kraju (ostatnie liczby w wierszach, to waga w [g]:
Rama accent cx-one „S” 1499
Widelec accent cx-one 799
stery accent 100
hak ramy accent alu 19
obejma podsiodłowa b-force 34,9 24
sztyca amoeba 31,6 260mm 218
siodełko fizik antares braided 156
podkładka stożkowa cane creek a-head alu 23
podkładka mostka neco carbon 15 9
ekspander neco 16
mostek xlc 31,8 120mm 131
kierownica satori horizon 31,8 560mm 172
klamkomanetki shimano ST-M410 3x8 466
chwyty zwykłe przezroczyste 78
rogi pro l-bend 122
piasta przednia z zaciskiem shimano FH T780 215
piasta tylna z zaciskiem shimano HB T780 404
szprycha sapim czarne (z nyplem) 9
Obręcz alexrims x2100 19c 587
opaska michelin 22 7atm. 18
dętka continental cross 28 170
Opona conti cyklocross race x35c 382
kaseta Miche Primato 14/23 x8 283
support accent ex1 101
Korby shimano ultegra FC6703 598
blat miche supertype 48 78
tarcza shimano sgx a-39 75
tarcza shimano sgx a-30 34
przerzutka przednia shimano 105 FD5703 123
przerzutka tylna shimano dura ace RB7800 180
łańcuch campagnolo c9 108ogn. 280
pedały xlc platformy 242
pancerz przerzutki clarks pre lube 43
końcówka pancerza clarks pre lube 2
linka przerzutki shimano dura ace 13
koralik clarks 0,2
hamulce tektro 745 v-brake 360
pancerz hamulcy clarks pre lube 55
linka hamulca shimano xtr 18
pompka merida 2way manometr 141
odblask czerwony tylny cat eye 30
lampa przednia blackburn voyager 2.0 90
lampka tylna blackburn clips 2.0 39
koszyk bidonu zefal syntetic 46
bidon topeak 500ml 63
licznik sigma bc12.12sts 55
dzwonek cateye super mini 27
błotniki sks routing 42 468
Kto? Oldboy młodszy.
Dlaczego? Do codziennej jazdy, w bardziej zróżnicowanym terenie.
Co oferuje? Przyjemność i co najmniej rekreację.
Wymagania? Może być dla każdego.
Kontakt? Poprzez pocztę tego portalu.
Około pół roku temu popełniłem tę powyższą konfigurację przełajowej hybrydy. Stand over 77,5[cm]; waga całkowita 10,85[kg], koszt całkowity, prawie 4,3 kPln. Dla wzrokowców: biało-czarno-srebrno-szara. Mój wzrost 178[cm], a przekrok 86[cm]. Ogólnie, jestem zadowolony, wszystko pracuje jak należy i mam swoją drobną satysfakcje. Do „szosy” posiadam inną, drugą konfiguracje.
Ewentualny kontakt, najlepiej na Private.
Pozdrawiam Wszystkich, Piotr01
#71 Gosc_rowerowyninja_*
Posted 01 May 2014 - 23:56
Jeżeli ostatnia cyfra w wierszu to waga w gramach, to z miejsca kupuję 100 ram akccenta za 149 pln przy wadze 9g każda. I tak dalej. Daj namiar na sklep. Albo po prostu napisz ile wybuliłeś za całość i ile to waży.
#72
Posted 02 May 2014 - 15:28
Witam Wszystkich,
Z góry przepraszam, za off top..
Rowerowyninja, nie chcę być nieuprzejmy, ale przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem. Napisałem, nie "cyfra", a liczba. Nie podałem, żadnych cen dla konkretnej sztuki lub kompletu, podzespołu. Nie podam, żadnego "namiaru na sklep", bo transakcja lub transakcje podlegają pod tajemnicę handlową. Mój ten drobny "projekt" zrealizowałem w oparciu o moje zakupy z obszaru Polski. Masz dostęp do internetu, to możesz zadziałać w każdej chwili. "Search" mam wykonać za Ciebie? Poza tym, ceny oferowane są zmienne w czasie. Gdybym ten swój "projekt" realizował teraz z pewnością lista i dane, wyglądałaby inaczej, niestety. Tak, to jest.
Napisałem, w poprzednim wpisie, że koszt całkowity, to 4,3 kPln, a waga całkowita, to 10,85 [kg]. Tylko, powtarzam.
Petri, podał "kwestie" odnośnie realizacji "projektów" z szerszego rynku europejskiego (lub może i szerszego). Warto się zapoznać, jak ktokolwiek uzna, to za potrzebne lub i konieczne.
Pozdrawiam, Piotr01
#73
Posted 02 May 2014 - 16:45
chcialbym kupowac w Polsce, ale polscy sprzedawcy nie rozumieja 2 prostych pojec : "platnosc karta " i "wysylka za granice" . Jak sie naucza, to pewnie zyskaja klienta, a jak nie , to nie
Zrobilem sobie takie zestawienie :
1, rama
2. Shimano 105/ Campa Veloce : 340 € ( po odsprzedazy hamulcow )
3. Hamulce Shimano CX50/ Tektro : 50€
4. Kola Fulcrum Racing 7 CX : 140€
5. Siodelko Fizik Aliante : 50 €
6. Mostek, Kierownica i sztyca 3T Pro (alu ) 130€
7. Opony grifo clincher + 2 detki : 50€
8. Owijka na kierownice : 6€
9. Pedaly Shimano : 25€
10. 2 koszyki na bidony : 12 €
11. spacer'y : 3€
Koszt calkowity : 800€ czyli po kursie NBP jakies 3200-3300 PLN . Komponenty nie rewelacyjne, ale bez slabych punktow . Nie licze wysylki, bo zamowienie idzie do 2 sklepow , przy tej kwocie wysylka jest gratis.
Do tego nalezy doliczyc rame . alu 250-300€ , karbon juz od 700... albo chinski , taniej ( nie znam cen)
Waga nie przekroczy 9kg . Z pedalami. ta sama kasa , 3kg lzej i o ile lepiej....
Mozna taniej :
rurki Dedy ( plus 150g wzgledem 3T i 50€ w kieszeni
kola shimano : plus 200g i minus 35€
Tiagra zamiast 105 : 100€ w kieszeni
Selle Italia nie Fizik : 25€ w kieszeni
Wszystkie ceny "dla frajerow" : bez znizek, rabatow, kart stalego klienta i zaprzyjaznionych dealerow .
Taki zestaw ma sens.I jest w miare jednorodny . Nie ma w nim przypadkowosci. mieszania niezlej klasy komponentow z totalnym badziewiem itp itd .
Dla kwoty 1200-1300€ Nie oplaca sie skladac.
Za 1350e mozna miec <10 kg Colnago World Cup na 105 i do wyboru canti/ tarcze. I niech ktos to "skladakiem" za te same € i na nowych czesciach przebije
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#74 Gosc_rowerowyninja_*
Posted 03 May 2014 - 09:18
@Piotr01, sorry. Zwróć uwagę na godzinę wpisu i wybacz, byłem w trakcie celebrowania długiego weekendu i rzeczywiście coś mi się pomerdało. Pomroczność jasna. A może ciemna, nie pamiętam. ;-)
#75
Posted 03 May 2014 - 12:39
Skladanie jest ZAWSZE drozsze od gotowych rowerow. Im taniej ( cena calkowita ) tym drozej wychodzi skladanie .
Święta prawda.
Mozna kupic "gotowca" na bardzo rozsadnych komponentach za 3,5k pln . Zaden problem. Ridley, Spec plus kilka innych. Za 1000€ mozna juz niemal "poszalec".
Tyż prawda
Bedzie. Na lepszych i rownych komponentach.
tu 1y przyklad z brzegu ( znalezienie zajelo mi 9 sekund ) : http://www.evanscycl...s-bike-ec054711
Gówno prawda.
Petri, oszukujesz się myśląc że kupując gotowca otrzymujesz „równiejszy” osprzęt. We wszystkich rowerach o których wspominasz, Ridley, Jamis itd, masz klamkomanetki 105/przerzutki 105/kasete hg50/korbę FSA/łańcuch KMC – mix trzech firm, w dodatku korba/kaseta(bez pająka) niższej klasy niż klamkomanetki. W innych modelach nie było lepiej. I można się oszukiwać, że ma się rower na 105-ce...
Ja mam klamkomanetki Sora/Przerzutki Sora/kaseta SLX 11-28/Korba FC-R600/łańcuch HG-53. Jeden producent, kaseta na pająku, korba klasy 105. Moim zdaniem równiejszy zestaw niż gotowce, ze sztywniejszą korbą. Z mojego doświadczenia wynika, że większy wpływa na jakość pracy napędu ma korba i kaseta + dobre, zamknięte prowadzenie linek niż manetki/przerzutki.
Rower zbudowany niespojnie, i - sorry za slowa prawdy - "na byle czym" . Mowiac wprost , poza hamulcami i linkami to najzwyklejszy chlam ( odnosze to do poniesionych kosztow ! to samo za pol tego co cie kosztowalo bedzie zakupem rozsadnym w kategorii stosunek ceny do jakosci ) .
Tutaj zrobiło się emocjonalnie. Albo nie przeczytałeś z jakich części składałem rower, albo nie do końca znasz się na sprzęcie. Większość osób na forum raczej nie uznała by piasty XT czy DT 240s za "chłam" czy "byle co", tak samo korbę r600 czy siodełko SLR XP.
Kola : Fulcrum Racing 7 : 130€ / Racing T ( w sumie to to samo ) 110€ ( tu poszedlem na skroty - kola 1750/1800g ( i tak lzejsze o cwierc kilo od "projektowych"), bo mam namiar na kola pod max 10tke, ale nie dam... sorry , 150-170 € za kola znanego producenta o wadze 1550g nie chodzi codziennie ulica ) - jak ktos jest cierpliwy to znajdzie kola ok 1650g za 150€ - zadna wiedza tajemna- tylko trzeb a pogmerac w sieci i poczekac na akcje "kuponowa".
Owszem, można się cieszyć, że ma się w gotowcu koła Fulcrum Racing 7. Pytanie, czy najtańsze koła systemowe na 20 szprychach to dobry pomysł. Moim zdaniem nie. Wystarczy uszkodzić/zużyć obręcz i już jest niefajnie, bo ciężko/drogo(nie mówie, że się nie da) dokupić obręcze do kół systemowych. A obręcze pod v-braki w błocie lub w górach potrafią się wytrzeć naprawdę szybko i po 6000km masz drogi rower na fajnych kołach i bez hamulców.
Ja mam zestaw na lekkich obręczach, mocnych szprychach i niezłych piastach. Komplet waży 1830g, podobnie do FR7, z tym że na sztywną oś, 32 szprychy w dobrym zaplocie i mocowaniem pod tarcze. Za te same pieniądze. Dając szprychy 2.0-1.8-2.0 było by niewiele drożej, a jeszcze lżej.
1. Projekt kosztowal juz wlasciciela 4k pln bez tylnego hamulca i przedniej przerzutki, wiec dlaczego 3,6k pln ??? Przeoczenie, czy celowy ( nieuczciwy ) zabieg ?
Nalezy przyjac budzet 4200 pl czyli +- 1000€ : tyle faktycznie wyniesie KOMPLETNY rower. Na uzywanych i przypadkowych czesciach.
Zmobilizowałeś mnie do dokładnego przejrzenia wydatków na rower. Posprawdzałem w historii ile i na co wydałem(szczegóły dla zainteresowanych w załączniku) łącznie z info gdzie kupiłem bo nie jest to dla mnie tajemnica.
Do tej pory wydałem 3240pln. Cena nie zawiera siodełka które kupiłem 5 sezonów(249pln) temu i jest ze mną już w trzecim rowerze, tak samo nokonów, które kupiłem 3 lata temu(139pln) i przełożyłem do nowego roweru wymieniając oczywiście teflonowy wkład i linki. Pedały spd m540 2 lata temu 99pln. Do kupienie została przerzutka przód - 60pln i hamulec tył (mini v-brake tektro) 45pln. Licząc wszystko wychodzi 3832pln. I nie widzę powodu, żeby złożyć rower ma używanym siodełku czy piaście w której nie ma się co popsuć(łożyska tanie i łatwe w ew. wymianie). Napęd, hamulce czy ogumienie muszą być nowe. Rama, armatura czy siodełko jeżeli są nieuszkodzone to czy nowe czy używane działają tak samo. Dokładając 200pln do klamek i 40pln do łańcucha i 120 do przerzutek była by pełna (nieściemniana) 105. Uznałem że nie warto, na razie jestem zadowolony z decyzji.
Mozesz wmawiac sobie , ze Sora jest fajna, ale nie jest- tak samo jak rama Accenta .
Nie jestem specem od ram rowerowych. Dla mnie czy rama jest fajna czy nie decyduje geometria i sztywność. Rama accenta nie wygina się w każdą stronę, geometria też jest dla mnie ok. Nie wiem dlaczego zakładasz, że ramy w Ridleyach, Jamsach czy tanich specach będą lepsze. Może będą miały lepszy lakier, może będą sztywniejsze - a może nie. Wole kupić rame accenta z widelcem za 220E niż wyszukiwać "markowych" ram 250-300E których nikt na oczy za takie pieniądze nie widział.
Mam nadzieję, że było wystarczająco konstruktywnie.
Pozdrawiam
Matkolakowski
Attached Files
- LawinaPytań, mikroos and Suhar like this
#76
Posted 05 May 2014 - 06:24
Przyjmujac twoja retoryke, zlozylem wlasnie nowego przelaja Na ramie BH ( full carbon ) za powiedzmy 1000€ .
No bo tak : Sram Force 22 mialem, korbe Rotora i zebatki Stronglight'a tez, Avid Shorty Ultimate tez kupilem jakis czas temu, sztyce CG-R kupilem 3 mce temu, wiec tez sie nie liczy, Challenge Grifo lezaly w piwnicy, ...... czyli rower kosztowal mnie tyle co rama, mostek Rotor'a , kierownica FSA , kable i owijka ???
Nazywajac rzecz po imieniu ( nie wciskaj tego na polke "emocjonalnie" , bo ja z twoim rowerem zwiazanych emocji nie mam zadnych, jedynie z twoim sposobem rozumowania ) :
Zlozyles rower ( choc nawet nie - sprzet jest niekompletny ! ) na ( w najistotniejszych punktach ) najtanszych komponentach o mocno ugruntowanej niskiej jakosci i trwalosci o estetyce wykonania nie wspomne. i zaplaciles za to jak za sprzet o 2 klasy lepszy, ktory mozna kupic/ zlozyc . W dodatku ( jak widze sobie udowodniles ) probujesz innym ( w tym ludziom ( nie ja ! ) ktorzy na skladaniu rowerow zjedli zeby ) udowodnic , ze wyszlo fajnie i niedrogo. Nie dasz rady....
Odnosnie obreczy : 40-55 usd kosztuje nowa obrecz Fulcrum / Campa.... 80 usd nowe kolo . a propos , kiedy uszkodziles obrecz , ostatnio ? A kiedy zjechales pow hamulcowa tak, ze obrecz byla do wymiany ?
I ostatnie : ja nie zakladam , ze Jamis, Spec, Trek , Cannondale itd robia lepsze ramy od Accenta. Ja to wiem. Wszyscy to wiedza ( zwlaszcza ci co widzieli ramy Accent'a ) - TYLKO NIE TY.... Tak samo ci ktorzy maja 105/ Ultegra wiedza ze Sora jest duuzo gorsza .
Symptomatyczne, nieprawda ?
Wyszlo jak wyszlo i musisz sobie wmawiac, ze wyszlo fajnie choc tak nie jest. Bo jak jest, to na nowego Ridleya na Clarisie sie nie zamienisz ? leb w leb ???
No i wszyscy czekamy nadal na zdjecia "cud maszyny za rozasadna cene"... . Jak wyszlo tak fajnie, to sie chwal, no chyba.... ze jest niefajnie.
- B25CX likes this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#77
Posted 05 May 2014 - 07:39
Rama accent cx-one „S” 1499
[ciach]
Mój wzrost 178[cm], a przekrok 86[cm].
Serio dobrze ci się przy takim wzroście i przekroku jeździ na S-ce? Ja mam praktycznie takie same parametry, a ramę M i nie wyobrażam sobie S - choć by z tego powodu, że już w M zdarza mi się zaczepić czubkiem buta o przednie koło (rozmiar stopy 43
#78
Posted 05 May 2014 - 10:34
ja nie zakladam , ze Jamis, Spec, Trek , Cannondale itd robia lepsze ramy od Accenta. Ja to wiem. Wszyscy to wiedza ( zwlaszcza ci co widzieli ramy Accent'a
He, he. Najlepszy argument w każdej dyskusji: „wiem, bo wiem” i „wszyscy to wiedzą”. Na dobrą sprawę, takie umotywowanie własnych racji powinno zakończyć każdy spór, bo jak z tym polemizować? Nie przesądzam, czy Cannondale, czy Akcent, ale jeśli sugerować się tylko marką, to co lepsze - Gigant, ze swoim Advancedem, produkowanym z włókna T-800 http://www.giant-bic..._technology/55/, na którym jeżdżą zawodnicy pro touru, czy tajwańska rama z włókna T-1000, na której buduje rowery firma Peritus? http://www.peritus.b...zosaOptime.html. Z tego karbonu, Ferrari robi nosy do bolidów F1. http://autokult.pl/2...-f70-paryz-2012
I drugie pytanie, może już nie tak głupie, w kontekście wyszukanych przeze mnie wiadomości: Dlaczego rama tej samej klasy, aluminiowa, np.Treka, miała by być lepsza od Accenta - spawy mocniejsze? Stop aluminium? Przekrój rur? Geometria? A może malowanie?
#79
Posted 05 May 2014 - 16:11
Giant jest tajwanski... to raz.
I masz absolutnie racje : z tym, ze ramy takich producentow jak Cannondale, Jamis, Specialized , Trek itp sa lepsze od Accenta nie da sie polemizowac. Tak po prostu jest. Tak dla odmiany ( co do zasady ) nie zlazi z nich lakier, maja symetrycznie to co powinno byc symetrycznie, spawy wykonane sa lepiej niz w osprzecie rolniczym, i tym podobne. Geometrie mozesz skopiowac, roznice robi jakosc uzytych materialow i jakosc wykonania.
Jasne, ze zdarzaja sie reklamacje - ale gdyby ww firmy produkowaly ramy jakosci Accenta, nigdy bys o nich nie uslyszal .
Temat uzycia takich a nie innych wlokien tu a nie gdzie indziej to rzeka dluzsza niz ci sie wydaje....
A jak chcesz sie NAPRAWDE przekonac o swoich pogladach , to wyobraz sobie , ze mozesz dostac za free 1 rame. Dowolna. Dowolnego producenta, za dowolna kase... i co , Accent jest na liscie ?
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#80
Posted 05 May 2014 - 16:57
"Tak po prostu jest." Bo jest
Nie mam ramy Accenta przed sobą, ale w każdym rowerowym można obejrzeć, jak wyglądają spawy. Założę się, że robił je automat, a jeśli tak, to nie rozumiem, jak robot może spartolić robotę? Chyba szukasz dziury w całym, po prostu. Nie wiem ile ram widziałeś, że masz takie zdanie o lakierze. Lepiej, żeby zabrali głos właściciele, czy twoje obawy są też ich problemem. A także, co nie jest symatryczne w nich, a co być powinno. O jakości materiału, bez badań laboratoryjnych, nie ma co mówić. Ani Ty ich nie znasz, ani ja, więc nie ma tematu.
Do swoich poglądów jestem od dana przekonany i gdybym miał wybierać pośród dowolnego producenta, lub Accenta, wybrałbym... tego, który jest na topie. Nie, z powodu jakości, a dla szpanu. I to jest, zdaje się kryterium, którym przede wszystkim kierują się klienci salonów rowerowych. Nie wyobrażam sobie, aby chiński kontrahent szedł na łatwiznę, olewał milionowy interes, z Accentem i dostarczał mu niepełnowartościowy towar. Takie myślenie, bliższe jest Polakom, niż sprytnym i przedsiębiorczym Azjatom. Chyba nie przypuszczasz, że ramy te produkowane są w prymitywnych manufakturach, gdzie zniewoleni, mali Chińczycy, głodni i obdarci, ślęczą z elektrodą w dłoni i klepią chłam dla Europy.
- severall likes this