
Wybór kół
#2721
Gosc_Dominik_*
Posted 15 February 2010 - 20:49
#2722
Gosc_Zawisza_*
Posted 15 February 2010 - 20:52
Karbonowe obręcze w MTB to pic na wodę, to nie szosa, a o uszkodzenie przez kamienie bardzo łatwo. Alu obręcze są wytrzymalsze, lżejsze, znacznie tańsze, no i może trochę mniej sztywne, ale nie przesadnie.
To w takim wypadku ramy karbonowe i np. korby karbonowe powinny byc wymieniane co pol sezonu albo nawet co wyscig wg. Twojego rozumowania. Wiem ze mozesz mieć swoją teorię i przekonania ale mylisz się w tym wypadku.
Spojrz na jakich obręczach jedżą najlepsi, czolowi kolarze swiata. Myslalem ze jestes obeznany w temacie rowerowym skoro działasz w portalu rowerowym...
Podam ci przykłady takich obreczy/kółek jak DT 1250, Fulcrumu Zero Carbon, Reynoldsy czy chociazby Ritchey Carbony które zostały wprowadzone do sprzedazy cość niedawno., ale testowane wiele lat.
Czołowy Team MTB Szwajcarski Swisspower ( już nie istniejący )uzywał koł z karbonowymi ( wpełni ) obreczami juz w sezonie 2007 i 2008. Sam mialem dokladnie takie kola jak ich i powiem ze to jest niesamowite, amortyzacja kol i sztywnośc sa bajeczne. W zasadzie głownei sztywnosc i nośnośc kola. Same kola nie były bardzo ciezkie bo wazyły niespelna 1700 gram, ale były to kola na szytki wiec odejdzie nam ok 100 gram na detki liczac ze szytkimają ok 500-600 gram.
Wszytkie moje opinie potwierdzą Tobie czołowi kolarze górscy ktorzy jedza na karbonowych obreczach mtb. Chocby Marek konwa i Andrze Kaiser. Na swiecie na carbonowych obręczach jedzi juz od wielu lat Thomas Frischnecht
A właśnie. Pare meisięcy temu przeglądalm test kół mtb w angielskiej prasie, bodajrze w SINGELTRACKU i porownywano je z obrecza alu.. nie było nawet co porównywac.
Co do wytrzymałości. Ciekaw jestem jak będzie wyglądac obręcz MTB 290 gram w porównaniu z obręczą ok 300 gramową karbonową. Napewno nie lepiej jak weglówka
Pozdrawiam serdecznie
#2723
Posted 15 February 2010 - 20:54
#2724
Posted 15 February 2010 - 21:26
A czy miejsce łącznie miałeś równe po zewnątrz ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2725
Gosc_kobrys_*
Posted 15 February 2010 - 21:49
Co do Kronosa - w poprzedniej odsłonie mojego roweru miałem coś co miało napisane Kronos Racing - nie wiem czy to te, ale koła też nie do zaje*ania przy mojej wadze... pierwszy właściciel machnął na nich koło 20k km, ja po nim dwa sezony - powiedzmy 8k km (moje pierwsze dwa sezony), sprzedałem je jeszcze za 100zł - kolejny właściciel powiedział, że poszły do ponownego zaplecienia i przejeździł cały sezon znów bez narzekania.- Rodi Kronos - 519 g oczkowana , profil kańciasty wysoki 19,8 mm
Przy czym te co miałem miały taki odcień fioletu chyba w sobie... w każdym razie nie pasowały kolorystycznie do niczego.
#2726
Posted 15 February 2010 - 22:12
- Swift Arriv ( chyba tak sie doczytałem ) 574 g, podobna do Da 28 , profil V na 29 mm
Ja mam od ponad roku te obręcze w swoim stalowym, sztywnym góralu (który służy mi głównie do miasta, choć i większe wypady się zdarzały). Nie mam porównania do jakichś lepszych, ale nie centrują mi się tak łatwo, jak inne koła na obręczach no-name, które mi się przewinęły, opony lekko wchodzą... ogólnie spoko obręcze w swojej cenie

#2727
Posted 15 February 2010 - 22:14
Maja wade - są na 36 otwe, ale pewne grupy ludzi mówią ze nim więcej szprych tym koło ma mniejszy opór. Dałbym tak 2/1.5 i może by szło jakoś
[ Dodano: 2010-02-15, 22:54 ]







Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2728
Gosc_kobrys_*
Posted 15 February 2010 - 23:01

#2729
Posted 15 February 2010 - 23:17
#2730
Posted 15 February 2010 - 23:35
No co :mrgreen: pooglądać można i pokazać :-P to jest niezwiązane z tamtym tematem.
[ Dodano: 2010-02-16, 21:19 ]
Karbon, niby to taka tania obrecz, ale w zasadzie może być jako niskobudżetowa bradzo alternatywa.
Robi się na niej całkiem przyzwoicie, oprócz tego że za mocno nie naciagnie sie bo idzie, ale to co sie da jest wystarczające.
Dając tanią piaste i nierdzewki tanie koła wyjdą ładniejsze niż ksztowały.


[ Dodano: 2010-02-17, 12:03 ]
Next pytanie mam , moze Karbon pomoże.
Są koła Bontragera Select - te zwykłe na piastach na kulkach, tam są szprychy 2.0, zastanawiałem sie czy by nie dać Cx RAY , co by zmniejszyć wage :mrgreen: , poprawić wygląd, ale jak kalkuluje to moze nic nie dać mi zysku sztywności, albo i pogorszyć nawet.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2731
Posted 20 February 2010 - 16:03

Koła są w zasadzie w dobrym stanie, tylko w tylnym recordzie przydałoby się zmienić łożyska i bębenek ma luz i teraz nie wiem co z tym zrobić, pozostaje tylko zmiana bębenka czy da się coś wykombinować. Luz jest w obu płaszczyznach: lekki góra-dół i nieco wiekszy na boki. Da się gdzieś dokupić taki bębenek?
A co do łożysk to wie ktoś może jakie maja oznaczenia?
I jeszcze jedna kwestia, komplet kół bez zacisków waży 1680g, nyple są mosiężne, obręcze na 32 szprychy, teraz pytanie - jakie mogą tam być szprychy - DT comp ?
Czy przy wadze 60kg można gdzieś zainstalować szprychy revo oraz jakies alu nyple ?

#2732
Posted 20 February 2010 - 17:14
Lepiej się przyznaj gdzieś taki rarytas za tą cenę wyłapałDzisiaj kupiłem koła na piastach recorda ( tych super extra kultowych
) obreczach mavic open pro oraz szprychach dt wraz z oponami conti grand prix za uwaga.... 160zł

#2733
Posted 20 February 2010 - 17:34
tomeks, łożyska są kulkowe, więc wystarczy je przeczyścić i ODPOWIEDNIO zmontować piastę. Bęben posiada już łożyska maszynowe, więc tanio można je wymienić. Tylko pamiętaj - nie wymieniaj oryginalnych kulek na inne chyba, że kupisz kulki Campagnolo. Jeśli wymienisz kulki na takie z łożysk wiankowych po 1 zł/szt. to będzie najgłupsza rzecz jaką można zrobić

#2734
Posted 20 February 2010 - 18:36

Karbon, A wiesz może co za łożyska są w bębenku? Rozebrałem piaste i znanazłem przyczyne tego luzu, łożyska w bębenku kompletnie zmielone, prawie nic z nich nie zostało

Problem łożysk kulkowych już rozwiązany, wystarczyło troche przesmarować i już jest pięknie

#2735
Posted 20 February 2010 - 21:01
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2736
Posted 20 February 2010 - 23:14

#2737
Posted 20 February 2010 - 23:18
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2738
Posted 20 February 2010 - 23:31
#2739
Posted 20 February 2010 - 23:50
średnica zew - 26mm
średnica wew - 17mm
szerokość - 6mm
Tylko jest mam problem z wybiciem jednej bieżni, ale może jakoś pójdzie

Najważniejsze, że to tylko łożyska są do wymiany.
#2740
Gosc_intel action_*
Posted 22 February 2010 - 22:26