Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#381 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 05 październik 2007 - 20:54

Może mi ktoś napisać, gdzie najtaniej dostanie się ładne piasty recorda i obręcze ambrosio chrono f 20? :P Szukam, szukam i nie znaleźć nie mogę. Pewnie gdzieś to tu pisało...


swego czasu gdy składałem koła i poszukiwałem piast campy (veloce) w wertykalu dostałem odpowiedź , że ściągają tylko na zamówienie (kazano mi czekać 3 miesiące ! ale kupiłem rocznik 2006 u matuszewskiego (Wrocław) od ręki za przyzwoite pieniądze.

Co do obręczy amrosio f20 to znalazłem u naszych zachodnich sąsiadów
http://www.starbike....ang=en&pid=1644
Szczerze to sam jestem napalony na szytki i chętnie bym kupił na 32 h lub nawet na 36 (zależy jakie kupie piasty).

#382 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 październik 2007 - 23:48

Obręcze są tu (tam kupowałem) http://www.superligh...40_Gramm341.htm
i tu http://www.xx-light-...m?categoryId=27
Ambrosio w Polsce? Uwierze jak zobacze. Czasem są trudno dostępne w Niemczech a co dopiero w Polsce. Może wirtualnie. W Niemczech już w kwietniu ich nie było bo pierwsza partia wyprodukowana sprzedała się błyskawicznie i musiałem czekać 2 tygodnie na kolejną partię.

#383 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 październik 2007 - 13:24

jeżeli wywiercisz niedbale będziesz miał efekt jak biopace, luzowanie i napinanie łańcucha, da sie tym jeździć ale...

najpierw zrób szablon z blachy lub czegoś twardego, i wierć pod szablon, powinno się udać, mi się udało

#384 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 08 październik 2007 - 19:49

Witam
Po ostatnim maratonie kołobrzeskim z tylnej piasty (Miche Team Box na łożyskach kulkowych) dochodzą dziwne odgłosy. Na początku dźwięki wydobywały się tylko przy małych prędkościach, przy większych znikały. Aktualnie coraz częściej słyszę grzechot dochodzący z tyły podczas pedałowania, podczas normalnego toczenia koła tego odgłosu nie ma.
Sprawdziłem kulki - wszystkie są w porządku, konusy też. Jedynie miska z jednej strony piasty jest jakby lekko wytarta (jak skombinuję aparat to zrobię zdjęcie), widać ślad po kulkach. Pytanie tylko czy piasta kwalifikuje się do wymiany? Bo rowek, jeżeli to można nazwać rowkiem, nie jest za głęboki.
Po za tym z jednej strony po włożeniu wszystkich 9 kulek pozostaje więcej wolnego miejsca (dokładnie ile i z której strony postaram się dzisiaj sprawdzić jak tylko wrócę do domu). Kulki mają średnio 6.35mm średnicy. Dostanę gdzieś ew. większe kulki? I jaki luz powinien być po włożeniu 9 kulek do piasty?
Wymiana piasty będzie trochę mnie kosztować i może da się to w inny sposób "naprawić".

Na początku myślałem że to wina brudu, ale po wyczyszczeniu grzechot powrócił. Może smar jest kiepski?

ps.Komuś udało się rozkręcić wolnobieg z piasty (gwint normalnie skrętny?)? Jest zakręcony przy pomocy imbusa 10mm ale mi się jak na razie nie udało rozkręcić a i w nim mam dziwny luz. Na razie radzę sobie jakoś ze strzykawkę, wlewam benzynę by wyczyścić a potem olej do łańcuchów. Ale z chęcią bym to jakoś rozkręcił, by sprawdzić czy to czasem nie on też nawala.

#385 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 październik 2007 - 21:38

Wymiana piasty będzie trochę mnie kosztować i może da się to w inny sposób "naprawić".


tego typu uszkodzenia nie da sie niestety naprawic.
w zwyklych piastach wymienialo sie poprostu miski, a twoim przypadku raczej kaplica.

#386 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 09 październik 2007 - 07:00

Za późno wróciłem i piasty nie rozkręciłem, aparatu też nie skombinowałem.
Fakt że dziwna jest ta piasta miche, na razie pozostanie mi poszukanie ciut większych kulek, ciekawe czy gdzieś takie znajdę.
A na przyszłość w jaką piastę najlepiej się zaopatrzyć żeby później dało się ją częściowo naprawić? Zastanawiam się czy na łożyskach maszynowych będzie lepszym rozwiązaniem?

#387 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 09 październik 2007 - 16:13

piasta Miche pista wysoki kołnierz 28 otworów+super wytrzymała obręcz remerx
stormy czarna+szprychy DT 2 zaplecione na 2 krzyże


Co sądzicie o tym kole?
Jaka powinna byc jego cena?

Co do piasty to wlasciwie jedyny wybor, ale nie jestem pewien tych obreczy - byly sporo czasu temu na allegro 30 zł za komplet i nikt nie chcial ich kupic. Kolko ma byc do ostrego.

#388 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 październik 2007 - 16:31

Kulki w dowolnym rozmiarze można kupić w sklepie z łożyskami. Kulki które masz w pieście to prawdopodobnie 1/4", koszt jest żaden (pamiętać jednak należy, że wszystkie kulki mają pochodzić z jednego opakowania, kulki są fabrycznie sortowane wg rozrzutu technologicznego, i dwa opakowania, mimo iż ten sam rozmiar, mogą ze sobą źle wspópracować - czytaj, mogą zeżreć konus/bieżnię.

Co do bieżni - jeżeli zużycie jest równomiernie, to nie ma problemu, ale jeżeli widać np większe zużycie po jednej stronie, to albo do piasty dostał się syf, albo jest odrobinę krzywa ośka. W każdym razie biezni w warunkach garażowych nie da się naprawić, tzn przetoczyć się da, ale utwardzić to już odrobinę trudniej.

W każdym razie radziłbym piastę rozebrać, przeczyścić ropą/benzyną, nasmarować i skręcić. Warto też dobrze zakontrować, tzn piasta przed zaciągnięciem szybkozamykacza powinna mieć niewielki luz, który znika po zaciągnięciu szybkozamykacza.

Swoją drogą tańsze piasty shimano są często fabrycznie zbyt mocno skręcone, przez co padają jak muchy po x-set kilometrach, zwłaszcza w złą pogodę.

Technicznie, piasty na kulkach są lepsze od maszynowych - bo są przystosowane do przenoszenia obciążeń bocznych, niestety nie widziałem maszynowej piasty na łożyskach skośnych. Tyle, że piastę na kulkach trzeba umieć wyregulować...

#389 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 09 październik 2007 - 21:45

piasta Miche pista wysoki kołnierz 28 otworów+super wytrzymała obręcz remerx
stormy czarna+szprychy DT 2 zaplecione na 2 krzyże


Co sądzicie o tym kole?
Jaka powinna byc jego cena?

Co do piasty to wlasciwie jedyny wybor, ale nie jestem pewien tych obreczy - byly sporo czasu temu na allegro 30 zł za komplet i nikt nie chcial ich kupic. Kolko ma byc do ostrego.


Mam podobne koła treningowe (miche team , niski kołżerz+ remerx storm 28 h). Waże ~75 kg i z tylnym kołem miałem miałem problemy (pękające szprychy od strony napędu). Ostrym będziesz śmigał po mieście a tu krawężniki , studzienki , torowisko etc - nie ma zmiłuj się. Jeżeli już to koła na 36 szprych i zaplot 3 na krzyże.

#390 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 październik 2007 - 09:54

Święta prawda... Przednie w miejskim ostrym nie jest bardzo obciążone, tylne - okrutnie. Jeśli jeszcze jeździ się na wąskiej gumie przy dużym ciśnieniu, to jeszcze bardziej. Swoje złożyłem na używanej CXP33 36 szprych x3 i jest ok. To dobrze wydane pieniądze.

#391 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 październik 2007 - 12:01

Zastanawia mnie czy jest sens wymiany kulek w piastach na ceramiczne jak bedzie z trwałością takiej piasty czy bieżnie to wytrzymają??? W piastach z łożyskami maszynowymi to ok....


#392 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 10 październik 2007 - 13:03

No fakt kulki są 1/4", co do tego rozrzutu to nie wiedziałem. Konus zawsze dokręcam do wyczuwalnego oporu, palcami. A potem dokręcam przeciwnakrętkę, która jak to różnie albo poluzuje albo dokręci.
Pytanie jak duży ten luz powinien być, przed zaciśnięciem szybkozamykacza? Ośka raczej nie powinna się ruszać po ukosie, nawet minimalnie? Możliwe że ciut za mocno zaciskałem, ale póki ktoś tego nie potwierdzi namacalnie to się nie dowiem.

A co do szczelności to maszynowe jak się sprawdzają w złą pogodę?

#393 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 październik 2007 - 13:50

Luz powinien być minimalny, wyczuwalny palcami.

Jeżeli nie masz klucza do konusów, to jak najszybciej kup - bez tego nie da się porządnie wyregulować.

A robi się to tak: najpierw zakręcasz i kontrujesz na wreda po jednej stronie, potem konus z drugiej strony palcami do kulek + jakieś 1/8-1/16 obrotu kluczem, potem trzymasz konus kluczem, przeciwnakrętkę z drugiej strony także, i nakręcasz przeciwnakrętkę z odpowiedniej strony patrząc tak, aby ani oś ani konus się nie obracały. Przeciwnakrętkę na wreda także :)

Najłatwiej to zrobić na imadle - tzn jedną stronę zakontrować, chwycić na sztorc w imadło, wsadzić koło, nakręcić konus i trzymając konus kluczem, zakontrować.

To czy piasta jest na maszynach, czy nie, nie ma znaczenia. Znaczenie ma jakość uszczelnień - na te fabryczne z łożysk nie ma co liczyć, bo one nie na błoto zostały wymyślone. Najlepsze piasty mają uszczelnienia labiryntowe + zestaw o-ringów. W tańszych piastach powoli się tracą poszczególne elementy aż zostaje metalowy pierścień w Sorze.

W skrócie - najpierw zobacz co piasta ma po bokach, a nie na jakich jest łozyskach.

#394 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 10 październik 2007 - 14:18

A robi się to tak: najpierw zakręcasz i kontrujesz na wreda po jednej stronie, potem konus z drugiej strony palcami do kulek + jakieś 1/8-1/16 obrotu kluczem, potem trzymasz konus kluczem, przeciwnakrętkę z drugiej strony także, i nakręcasz przeciwnakrętkę z odpowiedniej strony patrząc tak, aby ani oś ani konus się nie obracały. Przeciwnakrętkę na wreda także :)

No i tu jest problem, brakuje mi rąk albo imadła. Aktualnie wynajmuję mieszkanie no i nie mam wszystkich narzędzi no i w sumie raczej nie planuję zakup imadła. Kiedyś miałem.
Problem że w trakcie dokręcania przeciwnakrętki zawsze coś mi się poruszy. Po za tym od zawsze pamiętam, że jak dokręci się wszystko na styk z małym oporem do w trakcie próbnego kręcenia czuć było w palcach delikatny "terkot". Jednak gdy dałem trochę więcej luzu to tego terkotu nie było czuć ale po pewnym czasie luz się powiększał. Tak miałem w starym rowerze bez szybkozamykacza.
Dzięki za poradę techniczną.
Po za tym co to jest ten wred?
ps.jako klucz do konusów służy mi płaski klucz "wielootworowy" jakich kiedyś było pełno dorzucanych do np. jubilatów itp.

#395 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 11 październik 2007 - 20:07

Do Bikomu to lepiej dzwonić, wysyłałem do nich maile kilka razy w sprawie piast miche i nigdy nie dostałem odpowiedzi. Raz pytałem o ramę MTB Olsha to dostałem odpowiedź po miesiącu...

#396 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 12 październik 2007 - 12:11

Może to troszkę odbrębna sprawa, ale miałem podobny problem. Rozkręciłem piastę przesmarowałem i nadal był problem z trzeszczeniem. Później przeczyściłem suport i zębatki w korbie. Ostatecznie okazało się że tylne koło było źle zaciśnięte i stąd pochodziły trzaski.

#397 mic

mic
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądopole

Napisano 15 październik 2007 - 13:17

Witam ,jakie koła byście doradzili do 1500zł ? Zastanawiam sie nad tymi :
-American classic 420 - http://www.formicki....products_id=325
-Fulcrum 3 - http://cgi.ebay.de/F...VQQcmdZViewItem
-Ritchey protocol - http://centrumrowero...644&did=79&l=pl

#398 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 październik 2007 - 14:49

mic, ale do czego te koła? Czy mają być jedyne, czy nie? treningowe, do wyścigów, turystyczne? Na płaskie, czasówki, na góry? Itp....

#399 mic

mic
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądopole

Napisano 15 październik 2007 - 15:39

Na płaskie,na góry,czsówki ;p ale nie treningowe do tego mam whr550 ;)

#400 Koral

Koral
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądTychy

Napisano 15 październik 2007 - 19:30

Jak sens ma tak naprawdę taka wymiana? Redukcję wagi, zmniejszenie siły tarcia? Moim zdaniem gra nie jest warta świeczki (ceny!), a jeśli chodzi o bieżnie to tak czy siak są one i tak bardziej miękkie niż kulki stalowe. Więc za mocno skręcone ceramiczne napewno też powgniatają bieżnie. A przy prawidłowo skręconej piaście wszystko winno być ok!