Wybór kół
#81
Posted 26 April 2007 - 17:54
Za 4 sztuki zapłaciłem 150 €. Przesyłka 12 €. Dostałem je niedawno z uwagi na ich brak na rynku.
Udo wybrał najlżejsze i wszystkie ważą po 374g. Powtarzalność świetna, ale wcześniejsze roczniki ważyły przeciętnie po 10g mniej.
Ponadto obręcze, które dałem do kół kolegi są wyraźnie cięższe przy spawie. Moje pewnie również, ale stwierdzic da się dopiero w gotowym kole. Objaw to samoczynne obracanie się koła do momentu uzyskania równowagi, czyli gdy spaw znajdzie się na dole. Nie wiem, czy da się to wyczuć podczas jazdy, ale gdy trzyma się za oś szybko obracajace koło to czuć większe ciążenie w miejscu spawu. Koła są idealnie wycentrowane, więc mój błąd nie wchodzi w rachubę.
#82 Gosc_tozik_*
Posted 27 April 2007 - 07:54
Jakie to są konkretnie bo chyba nie te PRO-LOCKi?Polecam Ci nyple aluminiowe. Kosztują po 0,30 zł/szt.
Ja natomiast słyszałem, że nyple alu kruszą się i zapiekają.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie?
Też bardzo powoli zabieram się za składanie kół. Jedno kółko do rowerka trekkingowego żony
już poskładałem i wyszło mi w miarę prosto
Mój typ to OPEN PRO + NOVATEC + SAPIM LASER - tanio, prosto, bez kłopotu:
ok 1670g za ok 750zł.
Aha, w BIKOMie komplet NOVATECów (z tym że przód w wersji ważącej ok 115g)
wychodzi 225zł.
#83
Posted 04 May 2007 - 09:32
#85
Posted 07 May 2007 - 13:44
#86 Gosc_Jelitek_*
Posted 07 May 2007 - 17:46
#87
Posted 07 May 2007 - 18:31
przynajmniej ta wersja ktora ja mialem.
novatec mial jeszcze jedna piaste szosowa. model wyzsza od tego rr na 4 maszynach blabla itd. miala wazyc 250, a wazyla 300 z groszem.
(masa bez zacisku)
#88
Posted 07 May 2007 - 20:02
Są bardzo sztywne "mimo" szprych Revolution. Jednak przednie koło delikatnie się rozcentrowało i musiałem poprawić. Tył sprawuje się super.
Klocki na tych obręczach trochę piszczą przy mocnym hamowaniu. Twarda anoda jeszcze nie starła się. Pozostaja tylko czarne rysy od klocków.
Piasty zazębiają tak jak Dura Ace 24 razy/min.
Z czarnych nypli łatwo schodzi anoda mimo zastosowania klucza trzymającego nypel z czterech stron. Zwykłym kluczem zniszczyłby tylko nyple.
#89
Posted 07 May 2007 - 20:06
Chcialbym dolaczyc do dyskusji o kolach i jednoczesnie zapytac o zdanie bardziej doswiadczonych w sprawie szosy kolegow o kola. Z tym ze wczesniej przetrawilem juz informacje na kilku forach w tym rowniez przez ten temat. Z racji doswiadczenia w szeroko pojetym mtb przyznm ze na razie kieruje sie posiadana przeze mnie wiedza.
Moje pytanie i zarazem prosba o podzielenie sie opiniami dotyczy zestawu kol ktore chce zlozyc/zakupic do swojej szosowki.
Pierwszy zestaw to kola od DT na kore skladaja sie nastepujace czesci:
Piasty: Przod Onyx/Tyl Hugi 240
Sprychy: DT Revo
Obrecze: DT RD 1.1
Drugi zestaw nieco bardziej egzotyczny to:
Piasty: Przod / Tyl Hope Mono
Szprychy: DT Revo
Obrecze: Mavic Open Pro
Mala wariacja tego zestawu moga byc piasty Hope Pro 3.
Ktos moze zapytac czemu w nowym rowerze zmieniac kola? Niestety okazuje sie ze obecne kola sa delikatnie rzecz ujmujac troche wiotkie i jazda po stolecznych ulicach im wyraznie nie sluzy. Efektem moich trzech jazd jest wizyta w Ar-Marze i oddanie kol do centrowania.
Gotowe kola od produentow to raczej nie dla mnie bo nie bede kupowal drugiego kompletu gdy pierwszy powedruje na miesiac do serwisu, a jazde na goralu to jednak nie to samo.
Troche przydlugi ten moj pierwszy post ale wolalem w miare wyczerpujaco sie wypisac. Z gory dziekuje za konstruktywna i rzeczowa krytyke
Pzdr
henyo
#90
Posted 07 May 2007 - 21:00
Szprychy Revolution jak na miejskie ulice mogę okazać się nie wystarczajace - zbyt elastyczne. Po kilku jazdach po łódzkich dziurach moje przednie koło lekko się rozcentrowało i musiałem je poprawić. Dla tego, ze to radial. Tył pleciony na 2x sprawuje się doskonale jak narazie.
#91
Posted 07 May 2007 - 21:48
#92
Posted 07 May 2007 - 22:58
http://www.allegro.p...50_shimano.html
Proszę o opinię
pozdro horny
#93
Posted 08 May 2007 - 07:03
#94
Posted 08 May 2007 - 08:16
#95 Gosc_tozik_*
Posted 08 May 2007 - 08:23
Jakie to masz na myśli 30gr/szt. i jak oceniasz nyple alu vs tradycyjne?
Mnie się wydaje, że alu jest po prostu za słabe na gwint gdzie działają spore siły?
#96
Posted 08 May 2007 - 12:40
Zwykł alu kosztują 0,30 zł/szt. Ja mam Pro Lock'i DT - takie same tylko czarne i z klejem, który zapobiega odkręcaniu się nypli i zapiekaniu gwintów przy okazji.
Nie lubie mosiężnych nypli gdyż są bardziej miękkie. Często pękają wzdłuż i nie można ich przykręcać ich z taka siłą jak aluminiowych gdyż poprostu skręcaja się wyraźnie.
#97 Gosc_tozik_*
Posted 08 May 2007 - 14:43
W sumie to nie ryzykuję wiele (poza kosztem ok 10zł na koło i możliwością awarii )
- jak się nie sprawdzą to zmienię na tradycyjne.
Szukam jeszcze gdzie można dostać opaski WCSa - jedyne co jest wyraźnie lżejsze od przeciętnie 15g/koło.
#98
Posted 08 May 2007 - 19:38
pozdro horny
#99 Gosc_Jelitek_*
Posted 08 May 2007 - 20:04
Nie wiem czy znacie ale tutaj jest dużo opinii na temat sprzętu szosowego, warto rzucić okiem
#100
Posted 08 May 2007 - 22:01
Jelitek, opinii jest sporo, ale często brakuje sprzętu, który jest popularny w Europie, a w US pewnie nie. Jak się wczytasz to zauważysz, że oceny poważnie zaniżają opinie, że cena części jet za wysoka. A co my mamu powiedzieć skoro te części w PL są 2x droższe przy kilka razy niższych zarobkach.
Swoja drogą czekam na kierownicę FSA K-Force Carbon, którą kupiłem na eBay'u w US. Tam kosztuje 175 $ a ja dałem 100 $, więc nawet sie nie zastanawiałem. W PL taka kosztuje...749 zł, więc 3x tyle ile dałem.
Wypatrzyłem też pedały Time RXS Ulteam za 250 $, któe w PL kosztują ponad 1000 zł. Wolę więc w przyszłości kupić Ulteam z eBay'a niż za tyle samo brać RXS Carbon Ti, albo RXS Carbon i dorabiać do nich tytanowe osie.