Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2007 - 20:36

A co myślicie o obręczach DT Swiss RR 1.1??
http://arnik.freshsi...roducts_id=3238

#62 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 kwiecień 2007 - 21:36

Lepsze są Open Pro. Są sztywniejsze i mocniejsze. RR 1.1 są wykonane z dość miękkiego materiału, czego dowodem są opiłki wbijające się w klocki.
Obręcze są oczywiście bardzo dobre, ale są lepsze tymbardziej w tej cenie.

#63 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 kwiecień 2007 - 21:41

I jeszcze jedno - czy wyższy profil obręczy (np cxp33) będzie wytrzymalszy od niższego profilu (open pro) ?


beda mocniejsze i sztywniejsze. nie wiem tylko czy jest sens brac 33ki.
23ki sa rownie dobre a kasa o wiele mniejsza.

#64 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2007 - 21:49

Dzięki Karbon,czyli lepiej celować w Alexy DA22??

#65 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 kwiecień 2007 - 21:51

mavic.

#66 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2007 - 22:04

Właśnie patrzę sobie na obręcze i faktycznie w tych samych cenach obręcze Mavica są lżejsze...

#67 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 kwiecień 2007 - 06:08

ano i w koncu to mavic.

#68 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 26 kwiecień 2007 - 06:17

Hm to co lepsze open pro czy cxp 33 ?
Malik ile może ważyć komplecik szprych może ważyłeś kiedyś w serwisie :mrgreen: ?

#69 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 kwiecień 2007 - 06:29

obie sa bdb. obie sa mocne, choc 33ka bedzie mocniejsza i nieco sztywniejsza.
co bys nie wzial to bedzie dobrze.

szprychy... to zalezy jakie. same beda wazyc cos kolo 170-200.
moze troche wiecej.

#70 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 26 kwiecień 2007 - 08:19

Czyli z open pro wyszło by ok. 1700g kółka to -200 w porównaniu do moich to na pewno odczuję różnice w pokonywaniu km ;-)
Cxp są już cięższe...

#71 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2007 - 08:37

170-200.

- bardzo oszczędnie liczysz. Może górna granica by pasowała do krótkich szprych 26Xmm MTB. Zwykle szprychy 2mm do kół szosowych ważą 450g/komplet.
W ramach "ciekawostki" powiem Wam, że wszystkie obręcze Mavic'a oprócz tych pokrywanych ceramiką produkowane są w czeskiej fabryce Remerckx'a. Wiem to z bardzo pewnego źródła, więc pewnie jest to prawda.
CXP23 są najpopularniejszymi obręczami Mavic'a ie bez powodu. Jeździ na nich od wielu lat kolega ważący 80 kg. Zaczął na nich śmagać ważąc 120kg (schodził z masą od 155kg).

#72 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 26 kwiecień 2007 - 08:52

Karbon a co Ty myślisz o open pro vs cxp ?? I czy warto jak openy to brać wersję CD ?

#73 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2007 - 09:00

Open Pro to najmocniejsza obręcz w tej masie do zastosowań profesjonalnych. + oczkowanie wzmacniające obręcz przy nyplach.
CXP są równie mocne, ale nieco cięższe.
Powierzchnia ceramiczna poprawia jakość hamowania i wydłuża żywotność obręczy. Jednak czasem odpryskuje ta warstwa na skutek mechanicznego uszkodzenia. Cena 2x wyższa. Ja bym się nie zdecydował na wersję Ceramic.

#74 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2007 - 09:51

szprychy... to zalezy jakie. same beda wazyc cos kolo 170-200.

Lekko cienowiane (2.0 - 1.8 - 2.0) Sapimy Race o długości 294mm ważą 202g (32szt.)
Do tego 27g - komplet nypli Sapima (mosiężne?)
Chyba nawet dawałem to do galerii.
Poza tym Sapimy wychodzą minimalnie taniej niż odpowiadające im DT

#75 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 26 kwiecień 2007 - 14:16

Kurcze to te kółka wyjdą mi ciężkie...
Karbon - wersja CD kosztuje po 209pln/szt. więc droższa tylko o kilkanaście zł, a ponoć jest dużo sztywniejsza i mocniejsza.

#76 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2007 - 15:48

Wczoraj liczyłem sobie ile mniej więcej wyjdzie waga i cena kółek składanych myślałem o czymś takim:

Piasta Novatec - 82 g 105 zł
Szprychy DT Revolution 32szt. - 142g 103 zł
Nyple DT Pro Lock 32 szt. - 32,5g 32 zł
Obręcz Mavic Open Pro - 425 g 169 zł

Razem: - 682 gr 409 zł

Piasta Novatec - 302 g 220 zł
Szprychy DT Revolution 32szt. - 142g 103 zł
Nyple DT Pro Lock 32 szt. - 32,5g 32 zł
Obręcz Mavic Open Pro - 425 g 169 zł

Razem: - 902 gr 524 zł

Całość:

-1584 gramy
-933 złote, z zaplataniem pewnie koło 1033zł (licząc że zaplot jednego koła to 50 zł)


Jeśli czegoś nie pomyliłem to wychodzi to zadziwiająco tanio... no i strasznie lekko...czy to tylku utopijna wizja czy faktycznie to wszystko tak wygląda? Aha ceny i wagi ze sklepu centrum rowerowe pl

#77 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2007 - 16:00

Polecam Ci nyple aluminiowe. Kosztują po 0,30 zł/szt. i ważą 16g/60 szt. Są bardzo mocne i zdecydowanie lepiej się centruje koła na takich, ponieważ są sztywniejsze.
Pisałem nie raz, że prawie zawsze lepiej składać koła :->
Wczoraj złożyłem koledze koła na piastach Dura Ace, szprychach Revo, nyple Pro Lock Alu, obręcze szytkowe Ambrosio Crono. Masa 1431g i cena ~1250 zł.
Jak tylko dostane piasty to złożę koła dla siebie o masie 1285g za 1450 zł.

#78 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2007 - 16:47

Jestem pod ogromnym wrażeniem, ciekaw jestem dlaczego tak sobie nabijają kasę na gotowych kołach

#79 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2007 - 17:23

...bo dużą sztuką jest złożyć koła, z których bedą zadowoleni wszyscy użytkownicy.
Te tanie Shimano, Ksyriumy Aksium itd. nie maja ograniczenia masy kolarza i są bardzo sztywne - Aksium są sztywniejsze od Ksyrium SL i ES. Ze względu na zastosowanie tanich, więc kiepskich materiałów muszą być ciężkie. Pojawiajace się problemy wynikaja z zastosowania szprych, nypli, łożysk o jakości możliwej do uzyskania w tej cenie.
Im droższe modele tym muszą być lżejsze przy zachowaniu tej samej sztywności oraz muszą być wolne od wad niższych modeli.
Jednak najwyższe modele nie mogą być exstremalnie odchudzone. Mają duże zapasy materiału ponieważ są produkowane dla mas i nie wiadomo kto na nich będzie jeździł i po czym.
Moje koła są tak lekkie ponieważ zastosowałem szprychy, które są wystarczające dla mnie, ponieważ ważę 63 kg. Piasty również specjalnie odchudzone i z 28 otworami, więc naprężenia rozłożą się ładnie. Masa piast to 250g/komplet.
Koła kolegi 1431g gdyby miałybyć używane przez np. Malika :-D to dałbym szprychy DT Competition, z którymi ważyły ~1500g.

Co do cen - wymyślenie własnych obręczy, piast, szprych i złożyć to tak, żeby było maksymalnie sztywne nie jest łatwą rzeczą. Tak naprawdę to producenci często wymyślają koło od początku. Ceny gotowych kół muszą pokryć koszty badań.
Hehe, odpowiedź na Twoje pytanie to dopiero ostatnie zdanie :lol:

#80 wojtekk

wojtekk
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądRybnik

Napisano 26 kwiecień 2007 - 17:49

Wczoraj złożyłem koledze koła na piastach Dura Ace, szprychach Revo, nyple Pro Lock Alu, obręcze szytkowe Ambrosio Crono. Masa 1431g i cena ~1250 zł.

Jeśli można wiedzieć, to gdzie kupujesz obręcze Ambrosio Crono?

Pozdrawiam