Wybór kół
#41
Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:50
Jeśli jesteś lekki to piasty powinny się sprawdzić. Jeśli ważysz >70 kg to nie wchodź w nie, bo szybko zamęczysz łożyska, które są miniaturowe.
Malik, jakie są Twoje doświadczenia z Revo? Moje są same dobre, więc dla tego skłądam w tym tygodniu dwa komplety kół na Revo - jeden dla mnie, drugi dla kolegi, różniące się tylko piastami.
Jeździłeś na nich, czy słyszałeś tak od ludzi? Bo wątpię, zeby to były Twoje spostrzeżenia z serwisu - ludzie jeżdzący na Revo maja pojecie o sprzęcie i do serwisu nie zaglądają.
#42
Napisano 23 kwiecień 2007 - 22:10
znow mam przedstawic wyniki testow na sztywnosc poszczegolnych kol?
mam dwa !!TYLNE!! kola zlozone na:
1. record, laser, open pro
2. athena, mach1, cxp23
roznica w sztywnosci miedzy nimi jest cholernie duza na korzysc tego drugiego.
...
zreszta nie mam ochoty znow sie wyklocac. nie ma to najmniejszego sensu. nadal uwazaj sobie revoshity za mega wypasione szprychy itd. na ktorych mozna zlozyc sztywne kola..
#43 Gosc_Jelitek_*
Napisano 23 kwiecień 2007 - 22:10
Pozwólcie że się podepnę pod temat. Czy przód można zapleść radialnie żeby wyglądało ładniej?
#44
Napisano 24 kwiecień 2007 - 07:05
#45
Napisano 24 kwiecień 2007 - 10:23
Jelitek, zależy na jakiej obręczy chcesz zastosować radialny zaplot i na jakiej piaście. Campagnolo i Shimano nie zalecają tego typu zaplotu. Chociaż już widziałem wiele Recordów plecionych na słoneczko i jeszcze więcej DA. Niemniej ich kołnierze nie są ukształtowane z myślą o "słoneczku".
Nie wszystkie obręcze nadają się również do tego. Niekiedy w czasie użytkowania wychodzi, że koło pływa na boki. Teoretycznie wszystkie wysokie obręcze można tak zapleść. Odziwo super niskie szytkowe Ambrosio są na tyle sztywne, że można dać radial z powodzeniem na 28 szprychach.
Dt robi jedne z najlepszych szprych "pełnowymiarowych". Revo czy Laser Sapim'a to szprychy dla tych, których nie stać na Aerolite czy CX-Ray, a chcą mieć lekkie koła.dt to tylko jakis "mit"
Zapewniam Cię, że nie miał byś powodu do narzekania posiadajac CX-Ray, czy Aerolite.
#46
Napisano 24 kwiecień 2007 - 10:31
Obrecze CXP33 to dobre mocne obrecze na polskie drogi ale waga 435 gram to nie prawda. Moje waza okolo 450-460 gram.
na oponkę, czy na szytkę? bo na szytkę są często lżejsze od tych na oponę.
pozdrawiam!
geos
#47
Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:13
Revo i Laser zawierają dwa razy mniej materiału niż zwykłe szprychy, a mimo to przewyższają wiele zwykłych modeli. Jakoś niewiele osób używających Revo narzeka na nie. Malik, może jesteś po prostu...za ciężki :-D
dobry zart.
co ma moja masa do sztywnosci kol?
testy wyraznie pokazuje, ze kola skladane na cieniowanych szprychach ala dt sciervo sa znacznie mniej sztywne od reszty.
zreszta nie potrzebuje zadnych testow aby sie o tym przekonac.
dt revo dla lekkich, niedzielnych turystow co jezdza nie schodzac z siodla ze srednia 20 km/h revo moze beda ok, ale dla kogos kto ma troche pod butem kola na tych szprychach sie nie sprawdza!
mam kumpla (byly zawodowiec) co wazy cos kolo 64 kg, zlozyl sobie kola na revo i po miesiacu jazdy pekla pierwsza szprycha. wymienil na nowa, a po kolejnych 2-3 strzalach wymienil wszystkie szprychy na championy. problem z pekajacymi szprychami sie skonczyl. ciekawe czemu?
#48
Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:31
#49
Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:52
I tutaj obrażasz wielu dobrych kolarzy. Cieniowane szprychy znajdują się w kołach wyścigowych rowerów MTB i się sprawdzają.dt revo dla lekkich, niedzielnych turystow co jezdza nie schodzac z siodla ze srednia 20 km/h revo moze beda ok
O CX-Ray też słyszałem różne rzeczy.
Malik, masz rację co do jednego - Revo są dobre dla lekkich kolarzy. Mając 80kg+ nie ma co szukać ultralekkich częsci tylko zostać przy tych o kilka % cięższych i koniecznie sprawdzonych producentów. Ja jestem lakki, więc mogę sobie pozwolić na znacznie lżejszy sprzęt, który uważam za bardzo sztywny mimo zastosowania wielu bardzo lekkich części.
#50
Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:30
wystarczy miec troche pary w nogach. jakis ostrzejszy sprint, ostra jazda pod gore i kola gna sie jak plastelina.
#51
Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:40
revo sa do dupy.
#52
Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:44
dla mnie koniec tematu.
z toba ciezko sie dogadac.. masz swoj film i koniec.
#53
Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:59
#55
Napisano 25 kwiecień 2007 - 08:23
#56
Napisano 25 kwiecień 2007 - 13:23
Szprychy DT mają znacznie krótszą odległość miedzy łepkiem a osią szprychy. W przypadku zaplotu innego niż radialny bardzo trudno jest ułożyć szprychy. Przyjmują one kształt łuku. Trzeba je naciągać z dużą siłą, aby były proste.
Sapim'y mają szersze zagięcie na kołnierz i przez to od razu układają się "lepiej".
Jeśli dobrze myślę, to DT uczyniło specjalnie taki krok, ale ich szprychy mocniej trzymały piastę. One po prostu owijają się na kołnierzu i trzymają go mocno.
Domyślam się, że większość ludzi zbyt słabo naciąga te szprychy. Gdybym nie miał doświadczenia z nimi to bym bał się mocno przykręcać nyple. Wiem również jak buduje się w serwisach. Takie koła na maja prawa być sztywne. Stąd takie mity.
Te szprychy są również znacznie bardziej sprężyste od zwykłych 2mm, więc dlatego koła zbudowane na nich mogą być nieco mniej sztywne.
#57
Napisano 25 kwiecień 2007 - 13:34
a) rozciagaja sie nawet o 2mm
pekaja nawet pod lekkimi kolazami
c) i tak tworza niezadowalajaco sztywne kola
i to nie jest tylko moja opinia... oprocz aspektow wagowych revo to syf nieziemski. kropka.
#58
Napisano 25 kwiecień 2007 - 16:15
matss napisał/a:
szprychy dt revolution ale słyszałem o nich wiele zle :? moze jakies podobne poradzicie
Złego słowa nie mogę powiedzieć to DT revo. Jestem dosć ciężkim jeźdzcem (ok. 83kg) i przez ponad 5 lat użytkowania tylko jedna revo mi pękła i to na silnym mrozie po tym jak wcześniej wciągnęło mi łańcuch w szprychy.
Co użytkownik to inne zdanie. To tak jak dyskusja o SID'zie - nie ma odpowiedzi.
#59
Napisano 25 kwiecień 2007 - 16:51
#60
Napisano 25 kwiecień 2007 - 19:26
Na razie wyszło mi:
Piasty ultegry nowe (waga ok.600g - z zaciskami) jednak nie wezmę rotaza bo ważę ok. 73 może trochę więcej.
Obręcze open pro - 2x435g=870g
No i na razie jest 1470g + te szprychy.. ?
I jeszcze jedno - czy wyższy profil obręczy (np cxp33) będzie wytrzymalszy od niższego profilu (open pro) ?