Wybór kół
#21 Gosc_szudri_*
Napisano 19 kwiecień 2007 - 08:54
pozdrawiam
#22
Napisano 19 kwiecień 2007 - 08:58
Ósemka niekoniecznie jednak obręcz może zostać skutecznie pogięta, bardzo delikatne są ścianki i boki tych obręczy stosowanych w WHR 500 i 550jak wpadniesz w dziurę a bedziesz w pędzie to będzie ósema.
#23
Napisano 19 kwiecień 2007 - 11:47
A ja mam Rodi Stylus. Niezbyt pochlebne opinie krążą o tych kołach, ale po przebiegu 5kkm jeszcze nic z kołami robić nie musiałem. Poza konserwacją, tzn czyszczeniem i raz uzupełnieniem smaru w łożyskach,... bo te do bezobsługowych na pewno nie należą :-PMam WHR-550. Przebieg około 2 tys.km ja ważę około 85 kg i raz było centrowane tylne koło
Szprychy (20 - przód i 28 - tył), jak do tej pory utrzymują obręcz w osi, co przy mojej wadze (85kg, i ponad 90kg w ubiegłym roku), daje świadectwo raczej dobre.
Jednak powoli myślę o nowych kółkach, a te chciałym pozostawić jeszcze "na chodzie" jako zapas awaryjny. Interesują mnie koła wytrzymałe, ale niekoniecznie z najwyższej półki :-/ :-P ... może shimano WHR......?
pozdro horny
#24
Napisano 20 kwiecień 2007 - 10:21
#25
Napisano 20 kwiecień 2007 - 23:07
Szczerze nie polecam tych kół (no, chyba ze jakieś karbony dobrej klasy, ale te niskich klas to porażka.
BTW: może ktoś chce kupić koło Rodi Stylus Racing przód? I piastę Racing na tył 8/9SH na 28 szprych?
#26 Gosc_Urban_*
Napisano 21 kwiecień 2007 - 08:18
#27
Napisano 22 kwiecień 2007 - 20:52
Mavic Cosmos (bo są tanie - 850plni nawet lekkie)
Mavic Equipe - tyle, że wyszło mi że są cięższe od Cosmosów?
Shimano Ultegra? - lekkie
Najlepsze byłyby ksyriumy elite (lżejsze o ok. 200g od wymienionych wyżej) ale cena już sporo wyższa... Chcę żeby były lekkie ale zarazem wytrzymałe (koniecznie).
Co byście polecili ?
#28
Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:18
kazde z tych kol co wymieniles nie sa warte swojej ceny.
lepiej juz cos zlozyc.
dobre piasty na 32h, obrecze mavic open pro albo cxp23 (z cxp tylko te), szprychy sapima i masz komplet bardzo dobrych kol z ktorymi nie bedziesz mial wiekszych problemow.
#29
Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:39
a jednak... 32. Czy to się tyczy tylko tylnego koła czy obu ?dobre piasty na 32h
#30
Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:48
po co sie pchac w jakies 28 czy jeszcze mniej? pozniej problem z piastami, obreczami itp.
jesli nie szukasz kol do wyczynu, lub lajtowej padaczki to nie ma sensu i juz.
sam mam rower, ktory w tej chwili wazy ok 7,4 i jest zlozony na 32kach.
#31
Napisano 22 kwiecień 2007 - 22:39
- przyjemne kółka o klasycznym wyglądzie.Mavic Cosmos
- po co kupować koła o tej samej masie co Twoje dotychczasowe?Mavic Equipe
- nieprawda.Shimano Ultegra? - lekkie
Skoro myślisz o kołąch w tej cenie to możesz złożyć komplet 1500g bez kompromisów.
32 szprychy bo wybór jest największy. Nie ma sensownych obręczy w niskiej cenie na mniej niż 32 otw. w Polsce. Sprowadzać z USA obręczy za parę groszy nie ma sensu.
Chociaż gdybyś zaczepił się do jakiegoś zamówienia to można brać Alexrims Crostini R3.1, IRD Cadence, lub inne typu Niobium, Sun Rims Assault...
Chyba, że szarpniesz się na szytki - za śmieszne pieniądze masz legendarne obręcze o masie 370g/szt na 28 lub 32 otw.
#32 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 23 kwiecień 2007 - 05:37
- shimano WH-6600 (nowa ultegra masa 1687g)
- shimano WH-5600 (nowa 105 masa 1763)
Moze ktoś poleci coś innego??? Pozdrawiam :-D
#33
Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:17
- po co kupować koła o tej samej masie co Twoje dotychczasowe?Mavic Equipe
Racja i jeszcze cena..
- nieprawda.Shimano Ultegra? - lekkie
http://www.cyklotur....01__PZTA_0.html
1687g moim zdaniem są lekkie przy nich moje to kobyły;)
Karbon a ty jaki zestaw byś doradził? (obręcze, szprychy i piasty) Ale coś co można w polsce kupić.
Malik ile by komplet takich kółek ważył i jakie piasty byś do tego radził? (campa z tyłu na razie odpada.. mam 105-tke). Oczywiście też coś co można w polsce łyknąć Aa i dlaczego odradzasz cxp 33 np. (lżejsze od wymienionych przez Ciebie cxp23) ?
#34
Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:31
szprychy przod: sapim laser, tyl: race,leader.
piasta przod: novatec cos tam (83g), tyl: tez moze byc novatec, albo nie wiem ;-)
obrecze cxp23 waza 10 g wiecej od cxp33 czyli tyle co nic. cena 23 jest nizsza od 33 o 80 zl. wybor wiec jest chyba oczywisty. 33ki dodatkowo maja dosc wysoki profil, a nie wiem czy to by bylo az tak potrzebne.
#35
Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:34
A co sądzicie o szprychach Mach1 (harfa takie sprzedaje) ?
#36
Napisano 23 kwiecień 2007 - 10:53
Szprychy: DT Revolution - czarne 170 zł za komplet czarnych + alu nyple po 0,30 zł/szt.
Obręcze: Mavic Open Pro lub Alex DA22 w AMP Bike.
#37
Napisano 23 kwiecień 2007 - 11:01
Między DA22 a open pro różnica w cenie "dość" spora a waga ta sama - 435g
#38
Napisano 23 kwiecień 2007 - 19:59
A gdzie by te piasty novatec można kupić wysyłkowo może ?
A co sądzicie o szprychach Mach1 (harfa takie sprzedaje) ?
bardzo dobre szprychy. przede wszystkim mocne, czego nie mozna powiedziec o dt revo, ktore jak zwykle poleca karbon.
na przod jeszcze mozna dac, ale na tyl nie polecam.
#39
Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:15
http://www.allegro.p..._65_gramow.html
#40 Gosc_Zawisza_*
Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:40
Z piast na przod faktycznie można dac coś taniego mniej kultowego. rotaza czy cięższego novateca ale tyl to w rotaza bym nie wchodził zwazywszy ze to konstrukcja oparta na AC i łożyska są bardzo niestandardowe nie do dostania. Można na tyl dac jakiegoś novateca. Teraz jest jeszcze lzejszy model również na 4ech łozyskach o wadze 255 gram ( jest tez model tanszy i cieższy ok 295 g rózniący sie głownie kształtem korpusu)
Generalnie w kolach najwiekszy wydatek to piasty wszczegolnosci tylna.