Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#81 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 kwiecień 2007 - 17:54

Sprowadzałem je z Niemiec z tego sklepu.
Za 4 sztuki zapłaciłem 150 €. Przesyłka 12 €. Dostałem je niedawno z uwagi na ich brak na rynku.
Udo wybrał najlżejsze i wszystkie ważą po 374g. Powtarzalność świetna, ale wcześniejsze roczniki ważyły przeciętnie po 10g mniej.
Ponadto obręcze, które dałem do kół kolegi są wyraźnie cięższe przy spawie. Moje pewnie również, ale stwierdzic da się dopiero w gotowym kole. Objaw to samoczynne obracanie się koła do momentu uzyskania równowagi, czyli gdy spaw znajdzie się na dole. Nie wiem, czy da się to wyczuć podczas jazdy, ale gdy trzyma się za oś szybko obracajace koło to czuć większe ciążenie w miejscu spawu. Koła są idealnie wycentrowane, więc mój błąd nie wchodzi w rachubę.

#82 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2007 - 07:54

Polecam Ci nyple aluminiowe. Kosztują po 0,30 zł/szt.

Jakie to są konkretnie bo chyba nie te PRO-LOCKi?
Ja natomiast słyszałem, że nyple alu kruszą się i zapiekają.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie?
Też bardzo powoli zabieram się za składanie kół. Jedno kółko do rowerka trekkingowego żony
już poskładałem i wyszło mi w miarę prosto ;)
Mój typ to OPEN PRO + NOVATEC + SAPIM LASER - tanio, prosto, bez kłopotu:
ok 1670g za ok 750zł.
Aha, w BIKOMie komplet NOVATECów (z tym że przód w wersji ważącej ok 115g)
wychodzi 225zł.

#83 ralfo20v

ralfo20v
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPraszka

Napisano 04 maj 2007 - 09:32

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu "nowy".To mój pierwszy post:-) Jestem na etapie składania kół. Obręcze już raczej wiem jakie...Ambrosio krono 370g na szytki. Jakie piasty polecacie? Czytałem o piastach Novatec'a że są lekkie i niedrogie,ale jak z ich wytrzymałością? Waże 90kg więc piasty muszą być porządne i wytrzymałe. Co do ultegry czy dura-ace to są troche za ciężkie i za drogie..prosze o podpowiedzi

#84 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 maj 2007 - 22:03

Słyszałeś o accentach RoadRunner? Waga dość ciekawa a cena jeszcze lepsza...

Przód

Tył

#85 ralfo20v

ralfo20v
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPraszka

Napisano 07 maj 2007 - 13:44

Tak. Słyszałem o accentach..Podobno piasty są identyczne jak Novatec'a

#86 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 07 maj 2007 - 17:46

w wagę katalogową Accenta nie wierzyłbym bo Accent zaniża wagę o jakieś 5-10%

#87 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 maj 2007 - 18:31

tylna rr wazy dokladnie 291g.
przynajmniej ta wersja ktora ja mialem.

novatec mial jeszcze jedna piaste szosowa. model wyzsza od tego rr na 4 maszynach blabla itd. miala wazyc 250, a wazyla 300 z groszem.

(masa bez zacisku)

#88 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 maj 2007 - 20:02

Pojeździłem już trochę na moich kołach i co nieco potrafię o nich powiedzieć.
Są bardzo sztywne "mimo" szprych Revolution. Jednak przednie koło delikatnie się rozcentrowało i musiałem poprawić. Tył sprawuje się super.
Klocki na tych obręczach trochę piszczą przy mocnym hamowaniu. Twarda anoda jeszcze nie starła się. Pozostaja tylko czarne rysy od klocków.
Piasty zazębiają tak jak Dura Ace 24 razy/min.
Z czarnych nypli łatwo schodzi anoda mimo zastosowania klucza trzymającego nypel z czterech stron. Zwykłym kluczem zniszczyłby tylko nyple.

#89 henyo

henyo
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądNalesnik Mazowiecki

Napisano 07 maj 2007 - 20:06

Przede wszystkim jako nowy osobnik na forum chcialbym sie przywitac ze wszystkimi, co niniejszym czynie :)

Chcialbym dolaczyc do dyskusji o kolach i jednoczesnie zapytac o zdanie bardziej doswiadczonych w sprawie szosy kolegow o kola. Z tym ze wczesniej przetrawilem juz informacje na kilku forach w tym rowniez przez ten temat. Z racji doswiadczenia w szeroko pojetym mtb przyznm ze na razie kieruje sie posiadana przeze mnie wiedza.

Moje pytanie i zarazem prosba o podzielenie sie opiniami dotyczy zestawu kol ktore chce zlozyc/zakupic do swojej szosowki.

Pierwszy zestaw to kola od DT na kore skladaja sie nastepujace czesci:
Piasty: Przod Onyx/Tyl Hugi 240
Sprychy: DT Revo
Obrecze: DT RD 1.1

Drugi zestaw nieco bardziej egzotyczny to:
Piasty: Przod / Tyl Hope Mono
Szprychy: DT Revo
Obrecze: Mavic Open Pro
Mala wariacja tego zestawu moga byc piasty Hope Pro 3.

Ktos moze zapytac czemu w nowym rowerze zmieniac kola? Niestety okazuje sie ze obecne kola sa delikatnie rzecz ujmujac troche wiotkie i jazda po stolecznych ulicach im wyraznie nie sluzy. Efektem moich trzech jazd jest wizyta w Ar-Marze i oddanie kol do centrowania.
Gotowe kola od produentow to raczej nie dla mnie bo nie bede kupowal drugiego kompletu gdy pierwszy powedruje na miesiac do serwisu, a jazde na goralu to jednak nie to samo.

Troche przydlugi ten moj pierwszy post ale wolalem w miare wyczerpujaco sie wypisac. Z gory dziekuje za konstruktywna i rzeczowa krytyke :)
Pzdr
henyo

#90 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 maj 2007 - 21:00

Te Hope dość ciężkie są. Ja bym połączył: DT 240S na tyle, na przodzie co chcesz i obręcze Open Pro. DT RR 1.1 też są dobre, ale wydaje mi się, że nie są równorzędnym konkurentem dla OP.
Szprychy Revolution jak na miejskie ulice mogę okazać się nie wystarczajace - zbyt elastyczne. Po kilku jazdach po łódzkich dziurach moje przednie koło lekko się rozcentrowało i musiałem je poprawić. Dla tego, ze to radial. Tył pleciony na 2x sprawuje się doskonale jak narazie.

#91 henyo

henyo
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądNalesnik Mazowiecki

Napisano 07 maj 2007 - 21:48

To fakt super lekkie moze nie sa, ale bardziej zalezy mi na trwalosci bo do szczuplych nie naleze. W przeciwienstwie do Onyxow z Hope'ami nigdy nie mialem problemow. Oba kola beda plecione na 2 krzyze, chyba ze Ar-Marze zaproponuja cos ciekawszego. Co do szprych - jak sprawuja sie DT Competition 2.0/1.8? Dotad uzywalem albo Championow do lzejszych albo Alpine do ciezkich kol. Postaram sie rozejrzec sie za Laserami w Wawie zeby pomacac.

#92 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 07 maj 2007 - 22:58

Czy może ma ktoś wiedzę na temat kół American Classic Sprint 350
http://www.allegro.p...50_shimano.html
Proszę o opinię

pozdro horny

#93 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 08 maj 2007 - 07:03

z tego co wiem wszystkie piasty AC mają bardzo kiepską opinię...

#94 kaktus188

kaktus188
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądBiłgoraj

Napisano 08 maj 2007 - 08:16

Muwiac szczeze to kola same niepojada :-/ i zawsze tak bedzie wiadomo mozna kombinowac co kupic osobiscie polecam kola szosowe Ritchey :mrgreen: jest najlepsza cena do jakosci i wagi!!!!! :-)

#95 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2007 - 08:23

Karbon - ponawiam pytanie o nyple alu:
Jakie to masz na myśli 30gr/szt. i jak oceniasz nyple alu vs tradycyjne?
Mnie się wydaje, że alu jest po prostu za słabe na gwint gdzie działają spore siły?

#96 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 maj 2007 - 12:40

Nyple, nie zależnie czy alu czy mosiężne to najmocniejszy element kół i nie ma mowy o zerwaniu tak drobnego gwintu.
Zwykł alu kosztują 0,30 zł/szt. Ja mam Pro Lock'i DT - takie same tylko czarne i z klejem, który zapobiega odkręcaniu się nypli i zapiekaniu gwintów przy okazji.
Nie lubie mosiężnych nypli gdyż są bardziej miękkie. Często pękają wzdłuż i nie można ich przykręcać ich z taka siłą jak aluminiowych gdyż poprostu skręcaja się wyraźnie.

#97 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2007 - 14:43

Hmmm, no to może się skuszę.
W sumie to nie ryzykuję wiele (poza kosztem ok 10zł na koło i możliwością awarii ;))
- jak się nie sprawdzą to zmienię na tradycyjne.

Szukam jeszcze gdzie można dostać opaski WCSa - jedyne co jest wyraźnie lżejsze od przeciętnie 15g/koło.

#98 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 08 maj 2007 - 19:38

Czuję nieodpatrą potrzebę podzielić się swoimi doświadczeniami na temat kół Rodi Stylus Racing. Dzisiaj wróciło do mnie tylne koło z naprawy gwarancyjnej piasty (wyrwana w miejscu mocowania szprychy). Czekałem z niecierpliwością na koło, bo maraton wkrótce ... i wreszcie dzisiaj mam. Okazuje się, że koła Rodi, to totalny niewypał, powinny być montowane w wozach drabiniastych, a nie w szosówkach. Oczywiście jeździłem, jeżdżę i pewnie nadal jeździłbym na tym wyrobie kołopodobnym, gdyby nie możliwości porównania z innym kółkiem. Wobec braku własnego, kolega pożyczył mi stare, nieużywane koło na piaście ULTEGRA 6500 i obręczy mavic CXP 30. Nie ma żadnego porównania. Na maraton biorę koło pożyczone. Opory piasty rodi stylus są takie, że śmiało można trenować podjazdy na płaskiej drodze, albo jazdę pod wiatr, przy bezwietrznej pogodzie. Oczywiście przesadzam, ale różnica między rodi, a ultegrą jest kolosalna. Niestety, z konieczności, na przodzie nadal zamontowaną będę miał "płozę" :evil:

pozdro horny

#99 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2007 - 20:04

http://www.roadbiker...defaultcrx.aspx

Nie wiem czy znacie ale tutaj jest dużo opinii na temat sprzętu szosowego, warto rzucić okiem

#100 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 maj 2007 - 22:01

tozik, może dołączysz się do jakiegoś zamóienia w Niemczech i kupisz velo plug'i (te gumowe koreczki).
Jelitek, opinii jest sporo, ale często brakuje sprzętu, który jest popularny w Europie, a w US pewnie nie. Jak się wczytasz to zauważysz, że oceny poważnie zaniżają opinie, że cena części jet za wysoka. A co my mamu powiedzieć skoro te części w PL są 2x droższe przy kilka razy niższych zarobkach.
Swoja drogą czekam na kierownicę FSA K-Force Carbon, którą kupiłem na eBay'u w US. Tam kosztuje 175 $ a ja dałem 100 $, więc nawet sie nie zastanawiałem. W PL taka kosztuje...749 zł, więc 3x tyle ile dałem.
Wypatrzyłem też pedały Time RXS Ulteam za 250 $, któe w PL kosztują ponad 1000 zł. Wolę więc w przyszłości kupić Ulteam z eBay'a niż za tyle samo brać RXS Carbon Ti, albo RXS Carbon i dorabiać do nich tytanowe osie.