Arni ja się z Tobą generalnie zgadzam co do wyższości kół składanych do treningu nad gotowcami, tyle że trochę demonizujesz patent G3, bo trafił Ci się jakiś feralny zestaw.

Wybór kół do treningu
#41
Gosc_Bullet_*
#42
Posted 15 October 2015 - 21:41
Patent jak patent, nie odczułem jego słabszych/lepszych stron, nie o to chodzi w ogóle. Po prostu nikt mi nie zagwarantuje, że jutro na tych nowych kołach nie będę miał dzwona czy nie wjadę przypadkowo w dziurę i nie pokrzywię obręczy. I co, 500zł poszło się paść?
#43
Gosc_Bullet_*
#44
Posted 16 October 2015 - 07:22
Ja bym nie patrzył na to, że po wyjechaniu będę miał dzwona - z kołami za kilka tysi też można mieć dzwona i będzie wtedy bardziej bolało... Ja szukam kół startowych do max 600 zł na pierwszy sezon bo na tyle pozwala mi budżet budowanego roweru i tyle. Osobiście nie mam doświadczenia i dlatego zależy mi na waszej opinii.
Campagnolo Khamsin w wersji G3 ma z tyłu 27 szprych (pomijam dziwną ilość szprych) czyli tylko 5 mniej od tych na których jeździłem w tym sezonie a te spokojnie dawały radę z dużo większą wagą na początku sezonu. Teraz ważę ok 10 kg mniej więc te 27 szprych powinno dać radę przez ten sezon czy dwa.
Docelowo będę chciał złożyć koła w układzie 20-24 lub 24-28 na lepszych komponentach ale jak pisałem to za jakiś czas.
#45
Posted 16 October 2015 - 07:37
Arni nie można popadać w paranoje bo idąc takim tokiem myślenia to trzeba by kupować wszystko najtańsze albo najlepiej nic nie kupować i niczego nie używać bo po dzwonie to możesz mieć cały rower do wymiany, a wychodząc z domu może Cie potrącić auto.
Moim zdaniem należy po prostu kupować sprzęt, na którego utrzymanie/ew. wymianę komponentów będzie Cię stać.
#46
Posted 16 October 2015 - 08:32
Źle interpretujesz to co piszę.
luki99, on 16 Oct 2015 - 06:37, said:
Moim zdaniem należy po prostu kupować sprzęt, na którego utrzymanie/ew. wymianę komponentów będzie Cię stać.
No właśnie, wymianę komponentów, a nie całego roweru czy kół jak w tym przypadku i nie ma tu znaczenia cena. Jakby koła były niezniszczalną częścią to spoko, bierzmy nawet takie na 10/15 szprychach, ale tak nie jest bo życie układa własne scenariusze. Poprostu zwracam uwagę, że tradycyjny zaplot 20/24/28/32 jest znacznie łatwiej naprawić niż dziwaczne 21/27, a tym bardziej 3G itp. W przypadku Vento, Khasim i chyba Scirocco nie kupi się żadnego komponentu poza szprychami. Awaria tylko jednej części oznacza w praktyce konieczność kupna nowego kompletu kół. Niby ktoś podpowiada, że na zachodzie gdzieś tam można coś dostać ale... Moim zdaniem to duże ryzyko, a ja nie lubię wydawać nawet złotówki więcej jeśli nie muszę
Zresztą podobnie stało się z klamkami Campy, kiedyś były części zamienne ogólnodostępne, a teraz awaria = wymiana albo na całkowicie nowe, albo wymiana całości bebechów zamiast powiedzmy tylko małej zębatki. To jest celowość takiej produkcji.
#47
Posted 16 October 2015 - 09:02
Na piastę masz gwarancje a jak rozwalisz obręcz to szprychy też do wymiany, wtedy taniej wyjdzie kupić całe koło, bo niczego nie da się kupić tanio w częściach

#48
Posted 16 October 2015 - 09:31
A co sądzicie o tych kołach Vision Team 25? W końcu na Visionach jeździ najwyższy kolarz w peletonie - Connor Dunne. Jestem o 2 cm niższy od niego ;-)
Doczytałem że mają z tyłu tylko 2 łożyska maszynowe i są na kasetę 10
#49
Posted 16 October 2015 - 10:38
Moje zdanie znasz, jak da się naprawiać poszczególne elementy to super. W ich przypadku wygląda, że jest to wykonalne. Nie podejmuję się jednak oceny zaplotu 20/24 bo nie znam się na tym. Mi doradzano więcej szprych.
#50
Posted 16 October 2015 - 11:18
W sumie to może wcześniej źle napisałem, że potrzebuję kół "startowych" - dla uściślenia chodzi o koła na początek i na pewno nie do startów - więc ryzyko większego obciązania podczas wyścigów - nie wchodzi w grę. Tylko równe asfalty i raczej profil płaski.
#51
Gosc_Bullet_*
Posted 16 October 2015 - 11:36
Jezdziłem na kołach z zaplotem 20/24 przez 6 czy 7 sezonów przy wadze ok. 100 kg ( Mavic Equipe ). W tym roku pokazały się peknięcia na obręczy, przy czym te koła miały teoretycznie limit wagowy 95 kg.
#52
Posted 16 October 2015 - 12:47
Chyba zdecyduję się na te Campagnolo Khamsin z przodem na 20 i tyłem na 27. Nowsze Khamsin i fulcrumy 7 (18-20) to chyba faktycznie już za mało szprych. Chyba najlepsza opcja na początek. Mavic Equipe na razie poza zasięgiem.
#53
Posted 16 October 2015 - 15:27
ja odkupiłem te koła od Kugela, przelatałem na nich jeszcze trochę, parę wyścigów i dziur zaliczyły też obręcze nie pękły, bębenek był do serwisu, ale zrobiłem to i puściłem dalej w świat... dalej śmigają
a jak masz opcje na te vision'y co wrzucałeś to bierz tamte koła, Khamsin ponoć w ogóle nie są sztywne, więc przy Twojej wadze możesz to odczuć
#54
Gosc_Bullet_*
Posted 16 October 2015 - 20:39
KSiedlaczek - witam kolegę - jak tam było z tymi kołami, bo do czasu zakupu nic się nie odzywałeś. Długo na nich jeździłeś? Co było z tym bębenkiem?- zanim Ci je sprzedałem, sezon wcześniej był on sprawdzany, czyszczony i ,,podlany'' specjalnym smarem Mavica.
Reply to this topic
