Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół do treningu


53 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2015 - 21:06

Arni ja się z Tobą generalnie zgadzam co do wyższości kół składanych do treningu nad gotowcami, tyle że trochę demonizujesz patent G3, bo trafił Ci się jakiś feralny zestaw.



#42 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 15 październik 2015 - 21:41

Patent jak patent, nie odczułem jego słabszych/lepszych stron, nie o to chodzi w ogóle. Po prostu nikt mi nie zagwarantuje, że jutro na tych nowych kołach nie będę miał dzwona czy nie wjadę przypadkowo w dziurę i nie pokrzywię obręczy. I co, 500zł poszło się paść? 



#43 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2015 - 22:05

Całkowita zgoda w tej kwestii



#44 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 16 październik 2015 - 07:22

Ja bym nie patrzył na to, że po wyjechaniu będę miał dzwona - z kołami za kilka tysi też można mieć dzwona i będzie wtedy bardziej bolało... Ja szukam kół startowych do max 600 zł na pierwszy sezon bo na tyle pozwala mi budżet budowanego roweru i tyle. Osobiście nie mam doświadczenia i dlatego zależy mi na waszej opinii. 

Campagnolo Khamsin w wersji G3 ma z tyłu 27 szprych (pomijam dziwną ilość szprych) czyli tylko 5 mniej od tych na których jeździłem w tym sezonie a te spokojnie dawały radę z dużo większą wagą na początku sezonu. Teraz ważę ok 10 kg mniej więc te 27 szprych powinno dać radę przez ten sezon czy dwa. 

Docelowo będę chciał złożyć koła w układzie 20-24 lub 24-28 na lepszych komponentach ale jak pisałem to za jakiś czas. 



#45 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 16 październik 2015 - 07:37

Arni nie można popadać w paranoje bo idąc takim tokiem myślenia to trzeba by kupować wszystko najtańsze albo najlepiej nic nie kupować i niczego nie używać bo po dzwonie to możesz mieć cały rower do wymiany, a wychodząc z domu może Cie potrącić auto.

 

Moim zdaniem należy po prostu kupować sprzęt, na którego utrzymanie/ew. wymianę komponentów będzie Cię stać.



#46 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 październik 2015 - 08:32

Źle interpretujesz to co piszę.

luki99, dnia 16 Paź 2015 - 06:37, napisał:

Moim zdaniem należy po prostu kupować sprzęt, na którego utrzymanie/ew. wymianę komponentów będzie Cię stać.

No właśnie, wymianę komponentów, a nie całego roweru czy kół jak w tym przypadku i nie ma tu znaczenia cena. Jakby koła były niezniszczalną częścią to spoko, bierzmy nawet takie na 10/15 szprychach, ale tak nie jest bo życie układa własne scenariusze. Poprostu zwracam uwagę, że tradycyjny zaplot 20/24/28/32 jest znacznie łatwiej naprawić niż dziwaczne 21/27, a tym bardziej 3G itp. W przypadku Vento, Khasim i chyba Scirocco nie kupi się żadnego komponentu poza szprychami. Awaria tylko jednej części oznacza w praktyce konieczność kupna nowego kompletu kół. Niby ktoś podpowiada, że na zachodzie gdzieś tam można coś dostać ale... Moim zdaniem to duże ryzyko, a ja nie lubię wydawać nawet złotówki więcej jeśli nie muszę :)

Zresztą podobnie stało się z klamkami Campy, kiedyś były części zamienne ogólnodostępne, a teraz awaria = wymiana albo na całkowicie nowe, albo wymiana całości bebechów zamiast powiedzmy tylko małej zębatki. To jest celowość takiej produkcji.



#47 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 październik 2015 - 09:02

Na piastę masz gwarancje a jak rozwalisz obręcz to szprychy też do wymiany, wtedy taniej wyjdzie kupić całe koło, bo niczego nie da się kupić tanio w częściach :)


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#48 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 16 październik 2015 - 09:31

A co sądzicie o tych kołach Vision Team 25? W końcu na Visionach jeździ najwyższy kolarz w peletonie - Connor Dunne. Jestem o 2 cm niższy od niego ;-)

 

Doczytałem że mają z tyłu tylko 2 łożyska maszynowe i są na kasetę 10



#49 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 październik 2015 - 10:38

Moje zdanie znasz, jak da się naprawiać poszczególne elementy to super. W ich przypadku wygląda, że jest to wykonalne. Nie podejmuję się jednak oceny zaplotu 20/24 bo nie znam się na tym. Mi doradzano więcej szprych.



#50 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 16 październik 2015 - 11:18

W sumie to może wcześniej źle napisałem, że potrzebuję kół "startowych"  - dla uściślenia chodzi o koła na początek i na pewno nie do startów - więc ryzyko większego obciązania podczas wyścigów - nie wchodzi w grę. Tylko równe asfalty i raczej profil płaski.



#51 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2015 - 11:36

Jezdziłem na kołach z zaplotem 20/24 przez 6 czy 7 sezonów przy wadze ok. 100 kg ( Mavic Equipe ). W tym roku pokazały się peknięcia na obręczy, przy czym te koła miały teoretycznie limit wagowy 95 kg.



#52 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 16 październik 2015 - 12:47

Chyba zdecyduję się na te Campagnolo Khamsin z przodem na 20 i tyłem na 27. Nowsze Khamsin i fulcrumy 7 (18-20) to chyba faktycznie już za mało szprych. Chyba najlepsza opcja na początek. Mavic Equipe na razie poza zasięgiem.



#53 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 październik 2015 - 15:27

ja odkupiłem te koła od Kugela, przelatałem na nich jeszcze trochę, parę wyścigów i dziur zaliczyły też :P obręcze nie pękły, bębenek był do serwisu, ale zrobiłem to i puściłem dalej w świat... dalej śmigają :P a jak masz opcje na te vision'y co wrzucałeś to bierz tamte koła, Khamsin ponoć w ogóle nie są sztywne, więc przy Twojej wadze możesz to odczuć



#54 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2015 - 20:39

KSiedlaczek - witam kolegę - jak tam było z tymi kołami, bo do czasu zakupu nic się nie odzywałeś. Długo na nich jeździłeś? Co było z tym bębenkiem?- zanim Ci je sprzedałem, sezon wcześniej był on sprawdzany, czyszczony i ,,podlany'' specjalnym smarem Mavica.





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy