Skocz do zawartości


Srednia predkosc ... a przeszkody na trasie ...


47 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2009 - 18:11

Zaczelam myslec i wymyslilam takie cos:
podjazd:
- krotka droga
- dlugi czas
- niska predkosc

zjazd:
- dluga droga
- krotki czas
- wysoka prekosc

Niesamowite, gdy podjeżdżamy pod górkę to droga jest krótsza a jak z niej zjeżdzamy to dłuższa... No no nigdy bym nie przypuszczał, że tak jest. ;-)[shadow=black][/shadow]

#22 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 11 kwiecień 2009 - 19:49

no wlasnie, cos tu nie gra. wszak z ogolna teoria wzglednosci szybciej poruszajac sie bardziej skracaja sie dlugosci. ale nie jestem do konca pewien jak to jest ze srednia, bo przy okazji tez czas wolniej plynie, wiec nie wiem czy i ktore zjawisko bedzie mialo wieksze znaczenie.
moze ktos kto zna sie na fizyce by to poprostu wzial wyjasnil, podal wzory czy cos....

#23 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 12 kwiecień 2009 - 08:56

spros, to co napisałeś nie ma w ogóle dla nas znaczenia, to o czym mówił Einstein dotyczy prędkości relatywistycznych, a przynajmniej ja takich nie rozwijam ;-)

A nawiasem mówiąc nie zrozumiałem 'szybciej poruszając się bardziej skraca się długość'

Pozdrawiam.

#24 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 12 kwiecień 2009 - 09:19

A nawiasem mówiąc nie zrozumiałem 'szybciej poruszając się bardziej skraca się długość'


Chyba chodziło o odczucie subiektywne - im szybciej jedziesz tym krócej pkonujesz dany odcinek a więc i masz wrażenie, że jest krótszy ...

#25 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 kwiecień 2009 - 09:42

Wiecie czepiając się dalej można się zastanowić nad dwoma pierwszymi słowami koleżanki Magdy, które zacytował kolega Arnoldzik, ale przecież nie o to chodzi.


#26 Gosc_magda_*

Gosc_magda_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2009 - 09:44

chodzio mi o to ze w jednym czasie na podjezdzie przejedziemy mniejszy dystans a na zjezdzie wiekszy. Ok, powinnam wykuczyc czas.

#27 Bruce

Bruce
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądToruń

Napisano 12 kwiecień 2009 - 10:14

ale przecież nie o to chodzi

Jeśli nie o to chodzi, to po co bronić Tompoza czy Arnoldzika, którzy piszą tylko po to żeby się przyczepić?

#28 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 kwiecień 2009 - 11:45

ale przecież nie o to chodzi

Jeśli nie o to chodzi, to po co bronić Tompoza czy Arnoldzika, którzy piszą tylko po to żeby się przyczepić?


Może nie tylko po to żeby się przyczepić, ale także pouczyć, czasem niektórzy piszą żartem... tak to już na forach bywa, ale wracając do pojęć prędkości, drogi i czasu to nikt ameryki nie odkrył :mrgreen: Jedni analizują to od strony czystej fizyki, a inni od strony odczuć rowerowych na podjazdach i na zjazdach, sądzę że przez to powstało zamieszanie.

Wracając do tematu musimy też uwzględnić jeszcze sposób pracy licznika... Tzn. że po zatrzymaniu (np. na światłach) licznik dalej nalicza czas, dla mojej sigmy jest to 5sek. nie wiem jak zachowują się liczniki innych producentów.

Zakładając więc odcinek 5km, na którym znajduje się 10 skrzyżowań, na każdych zatrzymujemy się na tyle długo aby licznik zatrzymał liczenie czasu (doliczył 5 sek) i przejeżdżamy go ze średnią 25kmh to czas przejazdu wyniesie równe 12min. Odliczając czas który doliczył licznik 50sek pozostaje 11min i 10sek rzeczywistej jazdy to średnia wyniesie 26,8kmh. Oczywiście tracimy także czas na zatrzymanie się i rozpędzenie się, ale chciałem się skupić na samym liczniku.


#29 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2009 - 19:38

... Jedni analizują to od strony czystej fizyki, a inni od strony odczuć rowerowych na podjazdach i na zjazdach, sądzę że przez to powstało zamieszanie.
...

... nic dodać nic ująć - taka jest własnie prawda.

Pzdr
Stas

#30 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2009 - 21:32

od poziomu fizyki na poziomie klasy 1-2 gimnazjum lekko zaczepilismy teorię względności................................................... która jednak nie znajduje zastosowania do ruch obiektów z prędkością 30-40 km/h ( nawet dla zarzywających EPO X generacji nie ma zastooswanie teoria wzglednosci hahahahaha ).

Tompoz

#31 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2009 - 21:56

Gdybym się miał przejmować średnią prędkością - to już bym się chyba musiał pociąć z rozpaczy - w sezonie 2008 moja średnia ze wszystkich wyjazdów na kolarce to całe.. 23,92km/h - szaleństwo normalnie :mrgreen: Jak zrobię sobie zestawienie z samych maratonów to jest już deczko lepiej.. uwaga... 25,43km/h ... rozpędzam się... ale.. hamowanie - w tym roku średnia na kolarce to na razie 22,55km/h. Na usprawiedliwienie, np w tym roku: 2 x wjazd na Magurkę, 1 x wjazd na Żar, 1 x pętla beskidzka, 1 x trening z żoną, +3 inne wyjazdy - wszystkie po górach..
Z czego płynie wniosek, że to góry mają największy wpływ na zmniejszanie średniej (zaraz po treningach z żoną) :lol:

A tak na poważnie - dla mnie najbardziej miarodajnym i mierzalnym wskaźnikiem czy przejazd był dobry czy nie - jest średnia kadencja. Ten parametr jednoznacznie pokazuje mi czy pojechałem na 60, 80, 100 czy 110% mocy.

#32 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:07

A tak na poważnie - dla mnie najbardziej miarodajnym i mierzalnym wskaźnikiem czy przejazd był dobry czy nie - jest średnia kadencja. Ten parametr jednoznacznie pokazuje mi czy pojechałem na 60, 80, 100 czy 110% mocy.


rozwiń temat bo nie łapię ?

Tompoz

#33 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 14 kwiecień 2009 - 00:49

Chyba muszę się zgodzić z Topmpozem, O co chodzi ze średnią kadencją Tozik?
Ja najczęściej mam dosyć wysokie srednie z wycieczek, wachające sie od 9o do 95 w porywach do 1oo :-P .
Czy gdybym miał np. 6o to trening byłby gorszy? Chyba nie, tak mi się wydaje... Albo może nie do końca zrozumiałem Twój post.
Pozdro!

#34 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 14 kwiecień 2009 - 06:17

TOZIK pisze o tym , że w górach - pod górę jeździ się wyłącznie na wysokiej kadencji , a porównując swoją do reszty wyciąga Swoje wnioski ..............
CZY TO TAK CIĘŻKO ZROZUMIEĆ ???
O ile teoria nie jest miarodajna to o tyle jest JEGO i na jego sposób prawdziwa....
Jarek. :lol: :shock: :lol:

#35 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 14 kwiecień 2009 - 06:53

Jak kolega Tpzik mozę wykapowac po kadencji czy jedzie na 60 czy 100 % nie kapuje nijak.
Słyszałem od kolarzy co sie posługuja pomiarem mocy że wraz z zwiekszeniem formy ( mocy generowanej ) rosnie im troche kadencja. Że jak nie maja formy do jezdzą bardziej siłowo a jak ja mają to bardziej jezdzą miękko.

Niech autor się wypowie bo naprawdę nie kapuję.


Tompoz

#36 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 14 kwiecień 2009 - 07:41

Z tymi procentami to było pewne uproszczenie. Chodzi o to, że np. jadę jakąś swoją stałą trasę i... był wiatr, były korki, było coś tam jeszcze i średnia jest do kitu porównując z innymi przejazdami na tej samej trasie. Ale w sensie treningowo-wysiłkowym - wiem że pojechałem dobrze - i to zawsze znajduje odbicie w średniej kadencji - im jest ona wyższa - tym "solidniej" pojechałem. W tej chwili łapię się na tym, że już prawie wcale nie patrzę na to co pokazuje pulsometr - ale bardziej na wskazanie kadencji. A prędkością średnią to już dawno przestałem się podniecać bo bym musiał wpaść w kompleksy.

#37 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 14 kwiecień 2009 - 12:08

Tompoz, czy ty nie kumasz co tozik, chce przekazać? Jeździ swoje trasy, trenuje dla przyjemności i śmiga zazwyczaj w tym samym rytmie. Jak jego kadencja jest wysoka, to znaczy że udało mu się ją utrzymywać cały czas na dobrym poziomie czyli jechał mocno i równo tak jak sobie zakłada i zawsze jeździ.

#38 tomek21

tomek21
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądJedlnia

Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:53

Przeczytałem ten temat i nic ciekawego się nie dowiedziałem :-D Widzę za to, że Tompoz się czepia ale sam nie wzniósł się ponad poziom reszty postów. Jeśli znasz się na fizyce to proszę wszystko nam ładnie objaśnij albo nie bierz udziału w dyskusji uwłaczającej Twej wiedzy.

#39 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 15 kwiecień 2009 - 14:17

[Następny nic nie wnoszący post]

Ja bym jednak proponował, żeby nowi użytkownicy zaczęli od przywitania sie na forum i jako tako obycia się z forum, poznania panujących zasad i kultury a nie od pierwszego posta szczekają na innych...
Nic mnie chyba na forum tak nie denerwuje kiedy wpada nowy user i na dzień dobry ciśnie po innych użytkownikach... :evil:

Widzę za to, że Tompoz się czepia ale sam nie wzniósł się ponad poziom reszty postów.


Dokładnie tak jak Ty- tylko jest taka mała sprawa: jak będziesz miał tyle postów i punktów "pomógł" co kolega Tompoz to wrócimy do tej rozmowy...

albo nie bierz udziału w dyskusji uwłaczającej Twej wiedzy.


Tobie również proponowałbym nie zabierać tu głosu a juz na pewno nie w taki sposób jak w Twoim pierwszym poście...
Trochę kultury człowieku... :evil: :evil:
Tym razem bez pozdro bo sie zdenerwowałem trochę :roll:

#40 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 15 kwiecień 2009 - 20:02

Tompoz, czy ty nie kumasz co tozik, chce przekazać? Jeździ swoje trasy, trenuje dla przyjemności i śmiga zazwyczaj w tym samym rytmie. Jak jego kadencja jest wysoka, to znaczy że udało mu się ją utrzymywać cały czas na dobrym poziomie czyli jechał mocno i równo tak jak sobie zakłada i zawsze jeździ.


kolego Cyryl jeśli ktoś chce utrzymać daną wysoką kadencję to mimo np. spadu mocy generowanej wystarczy że zastosuje przerzutkę i zmieni przełozenie jadac dalej na tej samej kadencji. Reasumując czy jadę z moca generową 200 watt czy 240 watt dzieki przeżuttce jestem wstanie jechadz przy jednje i przy drugiej mocy na tej samej kadencji.
Tak napradę pomair mocy pokazuje naszą siłę abstrachując od warunków pogodowych wiatrowych terenowych.

P.S. Gdyby mi żona pozwoliła to bym chciał mieć Power Tapa i to bardzo


Tompoz



Dodaj odpowiedź