Srednia predkosc ... a przeszkody na trasie ...
#21 Gosc_Anonymous_*
Napisano 11 kwiecień 2009 - 18:11
podjazd:
- krotka droga
- dlugi czas
- niska predkosc
zjazd:
- dluga droga
- krotki czas
- wysoka prekosc
Niesamowite, gdy podjeżdżamy pod górkę to droga jest krótsza a jak z niej zjeżdzamy to dłuższa... No no nigdy bym nie przypuszczał, że tak jest. ;-)[shadow=black][/shadow]
#22
Napisano 11 kwiecień 2009 - 19:49
moze ktos kto zna sie na fizyce by to poprostu wzial wyjasnil, podal wzory czy cos....
#23
Napisano 12 kwiecień 2009 - 08:56
A nawiasem mówiąc nie zrozumiałem 'szybciej poruszając się bardziej skraca się długość'
Pozdrawiam.
#28
Napisano 12 kwiecień 2009 - 11:45
Jeśli nie o to chodzi, to po co bronić Tompoza czy Arnoldzika, którzy piszą tylko po to żeby się przyczepić?ale przecież nie o to chodzi
Może nie tylko po to żeby się przyczepić, ale także pouczyć, czasem niektórzy piszą żartem... tak to już na forach bywa, ale wracając do pojęć prędkości, drogi i czasu to nikt ameryki nie odkrył :mrgreen: Jedni analizują to od strony czystej fizyki, a inni od strony odczuć rowerowych na podjazdach i na zjazdach, sądzę że przez to powstało zamieszanie.
Wracając do tematu musimy też uwzględnić jeszcze sposób pracy licznika... Tzn. że po zatrzymaniu (np. na światłach) licznik dalej nalicza czas, dla mojej sigmy jest to 5sek. nie wiem jak zachowują się liczniki innych producentów.
Zakładając więc odcinek 5km, na którym znajduje się 10 skrzyżowań, na każdych zatrzymujemy się na tyle długo aby licznik zatrzymał liczenie czasu (doliczył 5 sek) i przejeżdżamy go ze średnią 25kmh to czas przejazdu wyniesie równe 12min. Odliczając czas który doliczył licznik 50sek pozostaje 11min i 10sek rzeczywistej jazdy to średnia wyniesie 26,8kmh. Oczywiście tracimy także czas na zatrzymanie się i rozpędzenie się, ale chciałem się skupić na samym liczniku.
#30 Gosc_Tompoz_*
Napisano 13 kwiecień 2009 - 21:32
Tompoz
#31 Gosc_tozik_*
Napisano 13 kwiecień 2009 - 21:56
Z czego płynie wniosek, że to góry mają największy wpływ na zmniejszanie średniej (zaraz po treningach z żoną)
A tak na poważnie - dla mnie najbardziej miarodajnym i mierzalnym wskaźnikiem czy przejazd był dobry czy nie - jest średnia kadencja. Ten parametr jednoznacznie pokazuje mi czy pojechałem na 60, 80, 100 czy 110% mocy.
#32 Gosc_Tompoz_*
Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:07
A tak na poważnie - dla mnie najbardziej miarodajnym i mierzalnym wskaźnikiem czy przejazd był dobry czy nie - jest średnia kadencja. Ten parametr jednoznacznie pokazuje mi czy pojechałem na 60, 80, 100 czy 110% mocy.
rozwiń temat bo nie łapię ?
Tompoz
#33 Gosc_Qba_*
Napisano 14 kwiecień 2009 - 00:49
Ja najczęściej mam dosyć wysokie srednie z wycieczek, wachające sie od 9o do 95 w porywach do 1oo :-P .
Czy gdybym miał np. 6o to trening byłby gorszy? Chyba nie, tak mi się wydaje... Albo może nie do końca zrozumiałem Twój post.
Pozdro!
#34
Napisano 14 kwiecień 2009 - 06:17
CZY TO TAK CIĘŻKO ZROZUMIEĆ ???
O ile teoria nie jest miarodajna to o tyle jest JEGO i na jego sposób prawdziwa....
Jarek. :shock:
#35 Gosc_Tompoz_*
Napisano 14 kwiecień 2009 - 06:53
Słyszałem od kolarzy co sie posługuja pomiarem mocy że wraz z zwiekszeniem formy ( mocy generowanej ) rosnie im troche kadencja. Że jak nie maja formy do jezdzą bardziej siłowo a jak ja mają to bardziej jezdzą miękko.
Niech autor się wypowie bo naprawdę nie kapuję.
Tompoz
#36 Gosc_tozik_*
Napisano 14 kwiecień 2009 - 07:41
#37
Napisano 14 kwiecień 2009 - 12:08
#38
Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:53
#39 Gosc_Qba_*
Napisano 15 kwiecień 2009 - 14:17
Ja bym jednak proponował, żeby nowi użytkownicy zaczęli od przywitania sie na forum i jako tako obycia się z forum, poznania panujących zasad i kultury a nie od pierwszego posta szczekają na innych...
Nic mnie chyba na forum tak nie denerwuje kiedy wpada nowy user i na dzień dobry ciśnie po innych użytkownikach... :evil:
Widzę za to, że Tompoz się czepia ale sam nie wzniósł się ponad poziom reszty postów.
Dokładnie tak jak Ty- tylko jest taka mała sprawa: jak będziesz miał tyle postów i punktów "pomógł" co kolega Tompoz to wrócimy do tej rozmowy...
albo nie bierz udziału w dyskusji uwłaczającej Twej wiedzy.
Tobie również proponowałbym nie zabierać tu głosu a juz na pewno nie w taki sposób jak w Twoim pierwszym poście...
Trochę kultury człowieku... :evil: :evil:
Tym razem bez pozdro bo sie zdenerwowałem trochę :roll:
#40 Gosc_Tompoz_*
Napisano 15 kwiecień 2009 - 20:02
Tompoz, czy ty nie kumasz co tozik, chce przekazać? Jeździ swoje trasy, trenuje dla przyjemności i śmiga zazwyczaj w tym samym rytmie. Jak jego kadencja jest wysoka, to znaczy że udało mu się ją utrzymywać cały czas na dobrym poziomie czyli jechał mocno i równo tak jak sobie zakłada i zawsze jeździ.
kolego Cyryl jeśli ktoś chce utrzymać daną wysoką kadencję to mimo np. spadu mocy generowanej wystarczy że zastosuje przerzutkę i zmieni przełozenie jadac dalej na tej samej kadencji. Reasumując czy jadę z moca generową 200 watt czy 240 watt dzieki przeżuttce jestem wstanie jechadz przy jednje i przy drugiej mocy na tej samej kadencji.
Tak napradę pomair mocy pokazuje naszą siłę abstrachując od warunków pogodowych wiatrowych terenowych.
P.S. Gdyby mi żona pozwoliła to bym chciał mieć Power Tapa i to bardzo
Tompoz