spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
#701
Napisano 25 październik 2010 - 21:21
Przeczytalem poprzednie watki o problemach z niewlasciwym ustawianiem sie pedalow. Ze swojej strony dodam, ze jesli ktos planuje zakup Keo 2 Max i mysli o uzytkowaniu ich w miescie to polecam dwa razy sie zastanowic. Nigdy nie okreslalbym siebie mianem ofiary losu, ale tylu problemow z wlasciwym wpieciem, na przyklad przy ruszaniu spod swiatel, nie mialem z zadnymi innymi pedalami. To po prostu porazka! Dlatego przesiadam sie na Eggbeater i SH-RT81 bo denerwuje mnie ciagle spogladanie czy pedal wlasciwie sie ustawil.
#703
Napisano 12 listopad 2010 - 16:20
Wytrzymałość bloków jest zależna od sposobu ich użytkowania - asfalt, chodnik, kamienie albo inne szorstkie i twarde powierzchnie wycierają je dość szybko.. trawnik, ziemia, glina nie, ale je mocno zabrudza... W pedałach bloki(ja mam styczność tylko z lookami.. z spd-sl jest chyba odrobinę słabiej - tak wnioskuję po ich budowie..) nie ścierają się aż tak mocno, ale im więcej chodzisz, choć jest to niewskazane, bo do tego nie służą, tym szybciej je zetrzesz..
Jak dbałem o bloki, to spokojnie wytrwały 8 miesięcy, czyli w sumie cały sezon. Jak złapałem gumę w lesie na kruszywie i musiałem przejść koło dwóch km po nim, to starły się dość konkretnie porównując do normalnego użytkowania. I wiem, po lesie się nie jeździ, ale wcześniej był asfalt, a nie wiedziałem ile tej drogi jeszcze przede mną - stawiałem na wersję optymistyczną
#706
Napisano 26 listopad 2010 - 20:25
Otóż posiadam szosówkę z pedałami PD-M520 (mtb), jako, że inwestycja w systemy SPD-SL była wprost nieproporcjonalna do wartości roweru, to pozostanę przy systemie SPD, potrzebuje jednak waszą opinie co do bloczków, SM-SH51 kontra SM-SH56, pierwsze jednokierunkowe, drugie wielo, które lepiej się sprawią? Jakie macie doświadczenia z tymi bloczkami i rowerze szosowym?
#709
Napisano 27 listopad 2010 - 21:56
#711
Napisano 28 listopad 2010 - 00:31
#712
Napisano 28 listopad 2010 - 10:43
Zarówno bloki 51 jak i 56 można wypinać na zewnątrz i do wewnątrz. 56 można dodatkowo wyszarpać do góry. Sam jeżdżę na 51 i sporadycznie zdarza mi się je wyrwać "do góry", więc 56 na pewno bym nie chciał. Kątowy luz stopy na pedale w obu przypadkach jest ten sam.
Właśnie o to mi chodziło, dzięki.
#713
Napisano 17 grudzień 2010 - 09:43
Po pierwsze nie można porównywać pedałów górkisch (spd) do pedałów szosowych (spd-sl, look czy time). To nie ma sensu jeśli mowa o szosówce. Oczywiście da się jeździć w takich i w takich, a nawet w platformowych także się dojedzie . Wg mnie spd do górali a szosowe do szosy (mercedesem e-klasy zaorasz pole jak się uprzesz, ale jak się namęczysz to inna spraw, do prac rolnych tego służy traktor)
Każdy pedał się zużywa, a w jaki sposób to polecam zdjęcia na allegro.
Najczęściej w miejscu kontaktu pedału z blokiem z powodu piasku który dostaje się pomiędzy styk blok a pedał. Dlatego nie polecam tych pedałów z aluminiowym wykończeniem, starsze LOOKi takie coś miały.
W starszych modelach Shimano była plastikowa osłonka np. Shimono 540 i jak się zużyje można tą cześć dokupić i wymieniać co jakiś czas (rozwiązanie ekonomiczne).
Piszą ludzie także ze kompozytowe bloki również się wycierają może nie jak aluminium ale jednak. Nie wiem po ilu wpięciach lub km to się dzieje ale się dzieje.(patrz zdjęcia allegro).
Najlepszym rozwiązaniem jest chyba płytka z stali nierdzewnej w miejscu kontaktu pedału a blokiem ale to jest w pedałach wyższej klasy w Shimano od 105, a w Lookach od Keo 2 max (Time nie doczytałem).
Dochodzą także sprawy z luzami na ośkach, wg mnie wynika to z kiepskich łożysk, w Polsce są dostępne łożyska chinskie z 3 zł i japońskie za 24zł. Ja nie wiem jakie wkładają obecnie do pedałów. W moich starych Lookach były japońskie ale teraz (pogoń za zyskiem -made in china) któż to wie?
A w każdym modelu trafiają się buble i jak ktoś głośno krzyczy to przekrzyczy całe forum i tylko od ciebie zależy jak przefiltrujesz to co czytasz.
Niektóre pedały także trzeszcza, lub piszczą, wina łożyskowanie, brak smaru, w wyniku luzów na pedałach, brud dostał się do peadałów.
PS. przyznam się że przychylam się do LOOK-ów stąd może brak obiektywizmu pomimo szczerych chęci
Shimano (SPD-SL)
Zalety
-trwałość bloków shimano jest moim zdaniem imponująca
• wypustki chroniące blok
• potrojny punkt podparcia wraz z miękka antyposligowa guma - można chodzić nie dotykajac pieta powierzchni (jest najstabilniejszym rozwiązaniem),
-ich największym plusem jest cena
- nie słyszałem by trzeszczały pedały
Wady
- sa dosc ciezkie..
- wpinanie teoretycznie gorsze niż w LOOK-ach ale łatwiesze niż TIME-ach
Bloki
-żółte - z luzem
-czerwone - bez luzu
cytaty
-Ja używam Ultegrę i jestem średnio zadowolony. Stopa jest na sztywno, nie można obracać na boki i ciężko sie wypinają (nawet na najsłabszym nastawie)
-Między 105, a DA różnic wielkich na pewno nie odczujesz. Odczuć można co najwyżej "jakość" wpięcia/wypięcia.
-5610 i 6610 różnicę, ultegra ustawiała się płynnie do wpinania a 105 nie obracała się bez obciążenia nogą
-Malik pisał coś, że łatwiej trafić blokiem w pedał (look), a ja uważam, że w SH łatwiej, kwestia przyzwyczajenia.
Time
Zalety
- pedały są idealne dla kogoś kto ma problemy z kolanami dzięki sporemu katowi wypięcia
- bloki Time'a mają wyższe podpórki i nie zużywają się zbyt szybko jak w LOOK-ach, ale są słabsze niż SHIMANO (jak chodzi o żywotność bloków).
- pedały Time mają mniejszy dystans między stopą, a osią i trzymają dużo lepiej nogę, but jest jakby wklejony w pedał nie czuć tam osi i niczego w ogóle bo to duża platforma,
-nie słyszałem by trzeszczały pedały
Wady
-wpinanie jest nieco trudniejsze niż w Look i SPD-SL. W przypadku Time wpinanie sie mogło sprawiać problemy gdyż konstrukcja przedniej części bloku wymaga precyzyjniejszego naprowadzenia na pedał. Czasami bywało to irytujące, zwłaszcza w razie potrzeby szybkiego startu.
- najdroższe bloki
Bloki
-bloki są bez luzu bo same pedały mają luz regulowany
Cytaty
-tu trzyma tylko mała kostka za osią pedału, jest ona z dziwnego materiału coś jakby mosiądz który z czasem sciera sie na twardym podłożu (chodzenia się nie uniknie, chyba ze ktoś umie latać albo po torze jeżdzi) dodatkowo odkształca się od zapinania, przy zdeformowaniu takim po jednym sezonie mogą być problemy z zapinaniem - ja się przyzwyczaiłem do spd i wkurzało mnie ze musze się bawić przez 500m z pedałami niestety progi musiały poznać się z pilnikiem i obawiam się że będa się z nim częściej spotykać !!progi do time kosztuja ok 75pln na allegro!!!
-ale na poczatku trzeba byc cierpliwym. kiedy pedzie jeszcze sie nie uloza to bardzo czesto same z siebie sie wypinaja przy np odchylaniu kolana na zew (jazda w zakretach, sieganie po bidon).
-trzymają tak że wyobraźcie sobie jak się w tym sezonie przesiadłem na nie rozwaliłem buty - podeszwa puściła w klejeniu:)
-TIME rxs edge.
Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Luz regulowany - ustawiłem tak jak mi pasuje - średnio.
Teraz jest miodzio , szczerze nie wiem, jak ten sprzęt mógł się komuś wypinać ...
- Time rxe zdecydowanie odradzam. W porównaniu do looka to niebo, a ziemia.
Ja nie byłem zadowolony z timeów RXE. Noga latała w każdym możliwym kierunku. Wkurzało mnie to jak cholera. Na dodatek na początku użytkowania podczas wchodzenia w zakręty wewnętrzna noga po odchyleniu jej na zewnątrz wypinała się z zatrzasku. Podobnie się działo przy sięganiu po bidon. Odchylasz nogę na zew. pyk i jesteś wypięty.
Look
Zalety
-Największa zaleta to komfort wpinania się, W Look juz po kilku jazdach robi sie to niemal intuicyjnie
-waga
-wydaje mi sie lepsza regulacja siły wypięcia
- dodatek gumek na bloku gdzie styka sie z butem zapobiega sie jego przesówaniu
-łatwiej sie wpinaja i wypina
-3 rodzaje bloków
Wady
- to cena ponad 200 zł
- chyba gorsza trwałość bloków
- niektóre modele trzeszczą
Bloki
-czarne - bez luzu
-szare - z luzem 4,5 st
-czerwone - z luzem 9st
Cytaty
classic mają regulację naciągu sprężyny a easy nie mają i są przez to lżejsze 20g
look keo classic ma lepszy stosunek cena/waga niż ultegry
Po 4k km na look keo classic mogę powiedzieć:
-gumki na blokach się szybko ścierają, na krawędziach bloków są liczne ubytki,
-same pedały mają niewielkie otarcia od bloków, jedynie z przodu pedały na spodzie gdzie jest miejsce styku z blokiem jest wyraźnie wytarcie, jak na razie bloki trzymają, ale co będzie po 10k km tego nie wiem.
Ja rowniez opowiadam sie po stronie Look Keo. Przez dlugi czas uzywalem Time RXS i musze przyznac, ze po zmianie na Keo Max, mile sie zaskoczylem. Bloki Look, dostarczone z pedalami (szare) maja mniejszy luz (jednak wystarczajaco duzy by kolana nie cierpialy) w porownaniu z RXS...
Look KeO :
złapały luzy oba pedały (napewno da się go skasować jednak trzeba chyba jakiś specjalny klucz)
Jak bym miał kupować to bym wziął Keo bo kosztują 215 pln a technicznie nie są dużo gorsze od DA, które kosztują około 600 pln ale jak już masz DA to bez sensu.
Jeśli chodzi o pedały to lepiej Look Keo Easy czy Shimano 5700? Na korzyść Look'ów przemawia masa, na korzyść Shimano to, że mają regulację.
Jeździłem na systemie SH, a teraz ujeżdżam Look Keo. Jaka na razie do obu nie mam zastrzeżeń, ale wyżej cenię Look. Łatwiej chyba jest się wpiąć/wypiąć, pedały są lżejsze, lepiej wyglądają.
też wyciera się płytka "na środku" pedała odpowiadająca za trzymanie buta żeby nie chodził na boki, ale następuje to po wielu kilometrach. bloki za to są bardzo odporne ;] ja zmieniłam keo classic po ok.30tyś; było czuć, że się trochę wytarły, a właściwie wytarł lewy, częściej wypinany. spokojnie można było jeszcze w nich wiele kilometrów przejechać, po prostu zmieniłam na keo carbon, z których jestem bardzo zadowolona.
aha, niektóre keo zużywając się zaczynają się ustawiać tak, że trudniej się wpiąć bo trzeba odwrócić pedał, przynajmniej ja miałam taką parę ;p
Zdecydowanie lepiej jeździ mi się w lookach. W lookach łatwiej się wpina pomimo mocno skręconych sprężyn, a z kolei w shimano z wpinaniem już nie jest tak kolorowo.
shimano wygrywa tylko w trzech kwestiach nad LOOK:
- trwałość bloków
- dzięki żółtym wypustkom lepiej się chodzi (stabilniej)
- cena.
look keo - rewelka. oprócz braku wypustek chroniących blok przed szybszym zuzywaniem te pedzie maja same plusy. cena nie jest maskarycznie wysoka (na allegro po ok 200-230zl), masa jakies 280-290g(classic), genialne działanie i w ogóle oh ah. kiedys nie robily na mnie jakiegos wrazenia, ludzie cos tam o nich mowili blabla... sam sprobowalem.. nie chce juz zadnych innych. tylko look.
a ze sie bloki trochę szybciej zużywają? jakoś nie przeszkadza mi to. mam swoje juz ze 3-4 miesiące i bloki nadal sa w bardzo dobrym stanie.
W lookach blok jest obły a jedynym zabezpieczaniem jest mała gumeczka na środku bloku, która właściwie rzadko kiedy ma szanse zadziałać
Natomiast zdecydowanie polecam LOOK'i. Keo classic, model godny uwagi. Każdy kto jeździł wcześniej na czymś tam i przesiadł się na LOOKi powie Ci że LOOK rules
uff...
#714
Napisano 17 grudzień 2010 - 18:58
Dysponuję kwotą około 250-270zł. Czy za takie pieniądze zaopatrzę się w coś, w czym trochę pojeżdżę? Co moglibyście mi doradzić? Oczywiście interesuje mnie zakup pedałów oraz butów.
Rozmiar buta, który noszę na co dzień 45 - ok. 29cm. Butów szosowych nigdy nie posiadałem.
Pozdrawiam.
#715
Napisano 17 grudzień 2010 - 19:15
Przy okazji zapytam czy warto ściągać Diadorę Speedracera z carbonową podeszwą za 450zł z wysyłką? Jeżdżę w ergo i całkiem fajne są, choć już przyniszczone, bo zbytnio o nie nie dbałem. Dość fajnie wyglądają też Adidasy Adistary Ultra, ale na allegro albo za duże, albo za małe rozmiary ;/
#716
Napisano 18 grudzień 2010 - 09:41
Nigdzie nie widziałem, żeby do butów dołożone były bloki, a to kolejne 50zł. W centrumrowerowym r086 kosztują 219zł + koszt bloków.
Na allegro r076 od flybike 199zł.
Do tego dojdą pedały, pd-r540 na allegro stoją ok. 100zł.
Dochodzą jeszcze koszty przesyłki i trochę przekraczam mój budżet...
Gdzie można najtaniej dostać bloki, ewentualnie kupić buty z blokami spd-sl?
Mierzyłem dokładnie stopę, wychodzi jakieś 27, 5 cm, czyli według rozmiarówki shimano r. 45 będzie dobry.
#717
Napisano 18 grudzień 2010 - 09:44
#718
Napisano 18 grudzień 2010 - 09:49
Myślę, że zdecyduję się na buty sh-r076.
Widziałem też sh-r063, czy 2 zapięcia robią dużą różnicę? Bo cena jest dużo niższa...
No i czy lepiej kupić też sh-r076 czy chwilę poczekać i zainwestować w sh-r086, jakie są różnice pomiędzy tymi modelami?
#719
Napisano 18 grudzień 2010 - 13:38
Co do pedałów to szukaj na allegro okazji. Takiej zasadzie kupowania hołduję. Sam ostatnio zakupiłem nowiutkie Look Keo Sprint po cenie Classic'ów. Kup sobie na start pedały z blokami posiadającymi luz. Skoro nigdy nie jeździłeś na wpinanych to daruj sobie bloki bezluzowe.
Jeśli masz problem z ustaleniem rozmiaru buta to udaj się do pierwszego lepszego sklepu rowerowego i poprzymierzaj.
#720
Napisano 20 grudzień 2010 - 20:27
http://allegro.pl/pe...1357527271.html
No i mówisz, żeby czyhać na okazję, w jakiej cenie mógłbym dostać takie pedały?
No i ponawiam pytanie, buty sh-r076 czy sh-r086, jaka jest pomiędzy nimi różnica i czy warto w ogóle brać pod uwagę sh-r063?