Pomiar Mocy - Sprzęt (Tylko Sprzętowe Mierniki Mocy!)
#2142
Posted 24 March 2021 - 21:03
Prozor, a sam jakiego pomiaru używasz?
Ciągle Power2Max, pierwsza, czy właściwie 2 generacja (z kompensacją temperaturową).
- Born Ready and artho like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2143
Posted 25 March 2021 - 08:46
Do roweru torowego będę kupował młodemu korbę Aldhu Track, 144 BC, BSA 68mm. Potencjalnie mogę do niej dokupić pająk Power2Max NG Eco. za 600 Euro. Czy to wydaje się najsensowniejsza opcja czy są jakieś alternatywy?
@Prozor
Czy widzisz sens któregokolwiek upgrade'u z tych które oni oferują? Balans jest dla nas raczej nieistotny. Mamy go w szosie. Na torze chodzi raczej o pomiary z wyścigów indywidualnych na czas na 1 km i 3km i krzywej mocy generowanej na wyjściu z maszyny w ułamkach sekund po starcie. Być może upgrade z 2% do 1% miałby sens? Nie wiem.
#2144
Posted 25 March 2021 - 09:09
2% czy 1% nie ma w praktyce znaczenia. Nawet biorąc skrajne wartości, czyli zawyżenie/zaniżenie o całe 2%, to jest to do 2W na każdej setce watów. W rzeczywistości może być to mniej.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2145
Posted 02 April 2021 - 16:45
Od 19.03.2021 dostępne są szczegóły certyfikacyjne FCCID pedałów Wahoo: https://fccid.io/PADWF131
Niestety, zdjęcia zewnętrzne i wewnętrzne aktualnie są już niedostępne, dostępna jest instrukcja obsługi: https://fccid.io/PAD...ual-5168001.pdf
Jednak w sieci nic nie ginie i Keith Wakeham zdążył się temu już przyglądnąć i wrzucić swoje przemyślenia na YT:
Przemyślenia ciekawe, budowa podobna do vector (Rally waściwie), aczkolwiek dokładność może być mniejsza. Dlaczego - różnica pomiarów w parach mostków tensometrów, co uniemożliwia np. określenie ustawienia buta na pedale (ale pedały Speedplay raczej i tak na to nie pozwoliłyby), no i nieco mniejszą dokładność. Wygląd podobny do Assiomy, ale czujniki jednak inaczej, 4 pary tensometrów co 90* (razem 8 szt - 4 pary). Za to akumulatory (2 w każdym podzie) dość pojemne bo 2x228mWh (równolegle, więc pojemność podwojona), powinny zapewnić w granicach 100h (i więcej) czasu pracy.
Przy okazji wyszła budowa wewnętrzna czujnika Assiomy (i SRM), budżetowo dość ale i wyjaśnił słabość rozwiązań Assiomy - potencjalna podatność na uszkodzenia z czasem pracy i brak możliwości naprawy (tylko wymiana osi).
Reasumując powyższe, ciekawe jakie będzie pozycjonowanie cenowe. Jeśli na poziomie garminowskich Rally, to sporo. Bardzo prawdopodobne, że pomiędzy Assioma, a Rally, choć raczej bliżej tych pierwszych. No chyba, że Wahoo będzie pazerne
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2146
Posted 10 April 2021 - 17:02
Reasumując powyższe, ciekawe jakie będzie pozycjonowanie cenowe. Jeśli na poziomie garminowskich Rally, to sporo. Bardzo prawdopodobne, że pomiędzy Assioma, a Rally, choć raczej bliżej tych pierwszych. No chyba, że Wahoo będzie pazerne
Ja dobrze kombinuje że te mierniki to są jednorazówki zalane żywicą i jak akumulator padnie to do kosza?
Widzę że wahoo jednak można rozebrać. To na plus.
Szukam czegoś z BLE zamiast mojego P2M.
#2148
Posted 11 April 2021 - 08:36
Tak. Inna sprawa, że żywotność tego akumulatora jest prawdopodobnie większa niż potencjalny czas życia tego typu urządzenia. To jednak nie telefon, który ładuje się co 1-2 dni. Ilość cyklów ładowania/rozładowania jest niewielka.
Czyli jaki jest czas życia tego urządzenia i baterii?
W moim Edge 500 wymieniałem akumulator i nadal działa.
#2151
Posted 11 April 2021 - 13:33
Faktycznie, w lato muszę ładować częściej, ale jakoś mi to umyka uwadze.
Edit: to nie di2 więc pewnie to gdzie i jak jeżdżę jest bez znaczenia. Wiozłem jeszcze rower przez jakieś 4h w aucie, możliwe że pomiar się wtedy też aktywował.
- EmPe likes this
#2152
Posted 11 April 2021 - 15:25
A tak serio to prędzej je rozwalę przy jakimś dzwonie.
Ja tu wciąż czytam spekulacje a nie fakty.
Ja to widzę tak że ktoś mi podsuwa pod nos coraz droższe, coraz mniej dopracowane gadżety, które są coraz bardziej zamknięte i jednorazowe lub abonamentowe, a jak ktoś się z tym nie zgadza i próbuje podważyć to zawsze się znajdzie ktoś kto powie że jest super, więc o co ci chodzi.
Wolę mieć opcję wymiany niż jej nie mieć.
To jest dobre rozwiązanie ale dla producentów.
Dobrze że chociaż na razie jest jakiś wybór.
Trudno powiedzieć że rynek i klienci to weryfikują i przestałem w to wierzyć.
#2153
Posted 11 April 2021 - 16:08
Zdarzają się też oferty sprzedaży favero po wymianach gwarancyjnych, sporadycznie ale jednak są.
#2155
Posted 11 April 2021 - 20:40
A co jest nie tak z Power2Max? Mamy i się sprawdza. Zamierzamu młodemu kupić NGeco do torówki.
#2156
Posted 11 April 2021 - 20:59
Zawsze możesz zastąpić P2M innym P2M (a konkretnie ngeco - taka bateria jak w starym - CR2450, BLE w standardzie - dopłata za balans L/P i pedal smoothness).
No to też biorę pod uwagę, chciałem tylko mieć możliwość przełożenia pomiędzy ttaczką a szosą.
Myślę też nad większymi blatami w taczce i tu zaczynają się schody. Albo zostanę z dwoma p2m i nowy na większy blat poleci do tt które wyciągam raz na tydzień a na szosie nie będę miał ble. Ogólnie problemy pierwszego świata
A co jest nie tak z Power2Max? Mamy i się sprawdza. Zamierzamu młodemu kupić NGeco do torówki.
Wszystko jest ok.
#2157
Posted 11 April 2021 - 21:55
Akurat TT kupiliśmy na Sramie Red eTap z pomiarem Quarq. Ale na zewnątrz jeszcze nawet nie był jeżdżony. Pedały są ekonomiczną opcją jak się przekłada. Natomiast nie mam dobrych doświadczeń z żywotnością pedałów. Młody załatwił kraksach na torze i na szosie ze 3 sztuki Look, ja jedne. Nie ma to jak pomiar na stałe, najlepiej chyba w pałąku. Zgapiłem się bo Power2Max miał jakieś promocje na Black Friday, nie wiem czy nie 50%.
W kwestii dopłat do P2M to dyskutowałem z jakim doświadczonym torowcem i nie wydaje się żeby dopłata była celowa. Natomiast jest podobno w PL gość u którego zawodowcy kalibrują pomiary mocy, bo podobno różnie z tym bywa.
#2158
Posted 11 April 2021 - 23:35
Ja tu wciąż czytam spekulacje a nie fakty.
Ja to widzę tak że ktoś mi podsuwa pod nos coraz droższe, coraz mniej dopracowane gadżety, które są coraz bardziej zamknięte i jednorazowe lub abonamentowe, a jak ktoś się z tym nie zgadza i próbuje podważyć to zawsze się znajdzie ktoś kto powie że jest super, więc o co ci chodzi.
Wolę mieć opcję wymiany niż jej nie mieć.
To jest dobre rozwiązanie ale dla producentów.
Dobrze że chociaż na razie jest jakiś wybór.
Trudno powiedzieć że rynek i klienci to weryfikują i przestałem w to wierzyć.
Fakty póki co są takie. Jest bardzo mało informacji o problemach z bateriami w Assiomach pomimo dużej popularności tego miernika. Natomiast problemów z wymiennymi bateriami Vectorów 3 i Powertapów było naprawdę sporo (nie łączenie na stykach, szczelność, uszkodzenia klapek/zaślepek, "wybredność" co do baterii). Garmin zmieniał design swoich klapek i slotów na baterie czterokrotnie od premiery Vectorów 3 (!) ... To co we wczesnych recenzjach przedstawiano jako potencjalną wadę Favero Assioma okazało się ich zaletą.
Reply to this topic
Also tagged with one or more of these keywords: PowerTapPower2MaxSRM, Quarq, Stages, Polar, i inne.
|
Giełda →
Sprzedam / Oddam / Zamienię →
Pomiar Mocy Fsa Powerbox Bb386Evo 172,5 Mm 53/39Started by dmxzor , 01 Jan 2020 pomiar mocy, powerbox, stages and 3 more... |
|
|
Odzież i akcesoria →
Liczniki - pulsometry - gps - oświetlenie →
Opaska Sigma R1Started by @ndrew , 07 Jan 2017 sigma, polar, hr, r1, m400 |
|
||
Giełda →
Wspólne zamówienia →
Power2Max - 2 PomiaryStarted by Lason , 03 Dec 2016 Power2max, pomiar mocy and 3 more... |
|