Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomiar Mocy - Sprzęt (Tylko Sprzętowe Mierniki Mocy!)

PowerTapPower2MaxSRM Quarq Stages Polar i inne.

2471 odpowiedzi w tym temacie

#2181 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 15 lipiec 2021 - 22:07

Jak poziom przed ładowaniem? Był fuckup z rozładowywaniem sie jednego z pary, ale to ponoć naprawione (u mnie tak, i czytalem, że u innych problem tez ustapił). I moze podlacz je na 24h, a potem zresetuj.

Przed ładowaniem, aplikacja pokazywała ten sam poziom...Po jakichś 3h od naładowania lewego na full, prawy ruszył i teraz jest prawie nabity. W ogóle to sytuacja wygląda tak, że jak one się naładują to zaczynają mrygać. Zostawiłem lewy podłączony i po jakiś czasie zaczął świecić ciągłym i mam wrażenie, że wtedy prawy ruszył. A jak się je resetuje bo pierwsze słyszę??



#2182 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 16 lipiec 2021 - 09:15

Ładowarkę przykładasz na napis Favero, diodki pomigają najpierw dookoła każda po razie, a potem wszystkie naraz chiba 3 razy. I tyle :)
  • EmPe lubi to

#2183 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 lipiec 2021 - 07:57

Favero Assioma dla posiadaczy (albo trzeba takowe kupić i wymienić wrzeciona) pedałów Shimano (nie dotyczy DuraAce): Favero Assioma DUO-Shi https://www.dcrainma...no-variant.html

Q-Factor zwiększa się o 11mm (do 65mm)

FaveroPile_thumb.png

 

Assioma Duo-SHI są kompatybilne z następującymi pedałami typu Shimano SPD-SL (szosa) (a tym samym blokami SPD-SL):
 
  • Shimano PD-R8000
  • Shimano PD-R7000
  • Shimano PD-6800
  • Shimano PD-R550
  • Shimano PD-R540
 
Należy pamiętać, że pedały DuraAce firmy Shimano wykorzystują inny wewnętrzny trzpień i dlatego nie są kompatybilne.
 
Warto zauważyć, że w tym przypadku na razie nie ma wersji UNO. Właściwie nie byłby to problem, po prostu jedno wrzeciono byłoby bez miernika, o odpowiedniej długości (musiałoby być wymienione, z uwagi na większą długość drugiego wrzeciona).
 
Cena? 589 USD lub ~ 589 EUR z VAT, ceny z VAT różnią się w zależności od dokładnego kraju UE, znaczy u nas pewno drożej przy naszym "tymczasowo podniesionym" VAT 23%, Cena dla PL: 608.85€. Różnica pomiędzy kompletnymi pedałami, a wrzecionami z pomiarem dla SH to ok. 91,84€ (nieco ponad 4 stówy). Z drugiej strony to i tak taniej, niż komplet wrzecion prawego (€352,76) i lewego (€352,76, komplet=€705,52 czyli nieco drożej, niż kompletne Duo) do kosztujących po €60,39 sztuka body (razem 2x352,76 + 2x60,39 = €826,30). Znaczy, nie opłaca się składać z części ;)
 
Doliczając do tego koszt nowych pedałów (o ile ktoś nie ma wyżej wymienionych), tak przystępnie raczej nie jest, no może poza tymi najtańszymi PD-R540.  Gdyby jeszcze wrzeciona dawało się przekładać do pedałów SPD, ale wtedy raczej bez rzeźbienia buta nie obyłoby się. 

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2184 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 01 sierpień 2021 - 12:21

Obejrzałem recenzję GPLamy a następnie DCR-a. W skrócie GPLama zaznaczył zwiększony Q-Factor jako potencjalnie poważny problem, DCR podszedł do tematu sporo łagodniej argumentując, że pośród jego rowerów każdy ma nieco Q-Factor, w tym jego rower szosowy ma mniejszy niż rower triathlonowy, nie mówiąc już o rowerach MTB i miejskim (a dokładniej rowerze cargo).

 

Co o tym sądzicie?

 

Druga kwestia: brak PCO - Platform Center Offset-u. Dla przypomnienia Favero Assioma go mają, pewnie wynika z ilości kompatybilnych bloków. Warto zaznaczyć, że konkurencyjne Garmin Rally mają PCO.

 

Trzecia kwestia: dokładność pomiaru, DCR nie miał problemów, u GPLamy pojawiły się niedoskonałości, prawdopodobnie znikną gdy przyjdą do niego nowe pedały.
 

Czwarta kwestia: przez tyle lat nie udało im się zmniejszyć okrągłej obudowy pomiaru?

 

Cena: plus minus 2600zł za Duo-Shi vs 2900zł za stare Duo?



#2185 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 sierpień 2021 - 17:56

[...]Q-Factor [...]

Co o tym sądzicie?

 

Kwestia osobnicza. Niektórzy wręcz wolą nieco odstawić od korby, żeby jej butem nie szlifować. 

 

 

Druga kwestia: brak PCO - Platform Center Offset-u. Dla przypomnienia Favero Assioma go mają, pewnie wynika z ilości kompatybilnych bloków. Warto zaznaczyć, że konkurencyjne Garmin Rally mają PCO.

 

 

Raczej Assioma nie ma, a Garmin ma. Wynika to z budowy miernika, Favero nie jest w stanie wyliczyć miejsca nacisku bloku, Vector (czy raczej już Rally) i owszem.

 

 

Czwarta kwestia: przez tyle lat nie udało im się zmniejszyć okrągłej obudowy pomiaru?

 

 

 Ano nie. Co jest ograniczeniem w zastosowaniu MTB. Nawet jeśli przełoży się wrzeciona do pedałów, które je przyjmą, to i tak pozostaje kwestia szlifowania podpórki bloku w bucie. Chyba w tym okrągłym jest akumulator i stąd ten kształt...

 

 

Cena: plus minus 2600zł za Duo-Shi vs 2900zł za stare Duo?

 

O cenie już wspomniałem wyżej. Sens chyba tylko dla użytkowników pedałów Shimano, ewentualnie tych, którzy na inne nie mają ochoty przechodzić... 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2186 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 02 sierpień 2021 - 15:25

 

Favero Assioma dla posiadaczy (albo trzeba takowe kupić i wymienić wrzeciona) pedałów Shimano (nie dotyczy DuraAce): Favero Assioma DUO-Shi https://www.dcrainma...no-variant.html

Q-Factor zwiększa się o 11mm (do 65mm)

 

 

Czy to znaczy że tak jak shimano nie mają łożysk maszynowych?

Bo to by oznaczało że jak oś się wytrze to do kosza.

 

U mnie osie zaczynają źle wyglądać po 2 sezonach.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#2187 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 sierpień 2021 - 10:49

Czy miał ktoś problem z połączeniem się pedałów assioma duo z aplikacją w telefonie?

 

Chodzi o to że aplikacja znajduje ID pedałów ale ich nastepnie nie wykrywa . Jest jakiś sposónb aby to odblokować.

Wcześniej działało bez problemu. Odinstalowałem aplikacje ale nie pomogło.

 

Jest jakiś sposób na reset pedałów ?



#2188 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 09 sierpień 2021 - 10:53

U mnie pomógł restart telefonu. Tak jakby połączenie BT było zapchane.

#2189 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 09 sierpień 2021 - 10:57

Najpierw sprawdź, czy nie są podpięte do czegoś. Reset robisz przykładając piny ładowarki do napisu Favero, trzymasz go tam, aż diodki migną 4 po sobie, a potem razem ze 3 razy.

#2190 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 sierpień 2021 - 10:58

U mnie pomógł restart telefonu. Tak jakby połączenie BT było zapchane.

ok sprawdzę.



#2191 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 sierpień 2021 - 11:01

Najpierw sprawdź, czy nie są podpięte do czegoś. Reset robisz przykładając piny ładowarki do napisu Favero, trzymasz go tam, aż diodki migną 4 po sobie, a potem razem ze 3 razy.

zawsze je chciałem połączyć z aplikacją jak licznik był wyłączony wiec nie były z niczym połączone.

Wcześnie nie było problemu teraz coś się zwiesiło



#2192 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 10 sierpień 2021 - 15:10

U mnie pomógł restart telefonu. Tak jakby połączenie BT było zapchane.


Pomógł reset telefonu. Tak jak pisałeś.
Dziękuję.

#2193 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 10 sierpień 2021 - 15:10

U mnie pomógł restart telefonu. Tak jakby połączenie BT było zapchane.


Pomógł reset telefonu. Tak jak pisałeś.
Dziękuję.

#2194 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 11 sierpień 2021 - 09:12

Jakas niby promocja na P2M  ( type S) dlatego takie pytanie :

 

Czy pomiar mocy montowany do Korby jak tu https://www.power2ma...d-power-meter/ pasuje tylko do tych drogich korb Rotor    czy może są jakieś inne ''cywilne '' korby spełniając te poniższe warunki   ???

 

 znaczy taki zapis  : The Rotor 3D+ powermeter is available with BCD 110 for 5 bolt chainrings with 50/34 or 52/36   , The powermeter is only compatible with the 30mm cranksets mentioned above and not with the Rotor 3D24 crankset.

 

( przykładowo Sram Apex  ma oś 24 mm czyli nie pasuje, Shimano to nie 5 śrub.)



#2195 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 postów

Napisano 11 sierpień 2021 - 10:20

Tu chodzi o kształt/wielkość wielowpustu (otworu w pałąku). Nic innego nie dopasujesz. Na olx masz 3d+ 172,5 mm za 720 zł. Taniej raczej nie znajdziesz. Zębatki 5 śrub 110 BCD spokojnie kupisz (np. shimano 5750). Do tego ew. suport pod oś 30mm/podkładki na oś.

Razem to wyjdzie poziom ceny zbliżony do gotowego powerboxa lub p2m GranFondo (choć pewnie rotor wyjdzie lżejszy).



#2196 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 11 sierpień 2021 - 11:49

Dzięki za wyjaśnienie

 

( Jednak do 2 roweru  zainwestuje w  coś tańszego /jednostronnego. Miałem 4 iii które właśnie skończyło żywot teraz assioma uno nie widzę sensu przy moich potrzebach  2 stronnego .......ale   te 290 euro wyglądało zachęcająco ldatego pytałem. )



#2197 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 11 sierpień 2021 - 12:40

Tanio i łatwo to pewnie InPeak. Tutaj trochę osób sobie chwali.



#2198 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 24 sierpień 2021 - 08:44

Mam pytanie do posiadaczy pedałów Assioma duo. Zauważyłem na obydwu luz na osi pedału na każdym. Czy da się go skasować przez dokrecenie nakretki wew.?

Ktoś miał takie coś? 

 

Szczerze to nie sprawdziłem jak było jak były nowe ale raczej nie powinny mieć luzu.

Pedała mam od pół roku nowe.



#2199 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 sierpień 2021 - 11:26

Zakładam że luz prostopadle do osi pedału? Jak tak to wymiana łożyska/łożysk (są standardowe). Jak luz wzdłuż osi to może faktycznie nakrętka się poluzowała.

#2200 JAY85

JAY85
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 24 sierpień 2021 - 14:48

Zakładam że luz prostopadle do osi pedału? Jak tak to wymiana łożyska/łożysk (są standardowe). Jak luz wzdłuż osi to może faktycznie nakrętka się poluzowała.


Luz mam góra dół właśnie, prostopadle do pedału.
Rozebrałem jednego i tam nakrętka nie kasuje się luz wzdłużnego tylko skręca oś z obudowa. Luz w osi jest kasowany tylko przez zaślepkę przynajmniej na to wychodzi.
Będę pewnie musiał zmienić łożyska, ale żeby po pół roku użytkowania.



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PowerTapPower2MaxSRM, Quarq, Stages, Polar, i inne.