#1
Posted 28 September 2013 - 03:00
W tym temacie będę zdawał sprawozdanie z budowy mojego wymarzonego roweru. Będą tu wklejane zakupione elementy i z czasem zamieszczane zdjęcia ramy po ich zamontowaniu, jak też plany na przyszłość i przemyślenia na temat budowy.
Bazą jest zakupiona niedawno duńska rama Principia Ellipse SX. Potrójnie cieniowane aluminium, 1390g:
Na pierwszy ogień idą części, które uderzą po kieszeni najmocniej. Padło na korbę, bo Wiggle ma akurat dobre zniżki.
Pierwszy zakup:
Prawdziwe fotki zrobię jak już przyślą.
W skrócie: karbonowa korba 50-34 z pustymi ramionami, tytanowe półośki i śruby, ceramiczne łożyska CULT, waga 585g.
Mam kaprys złożyć to na pełnej Campie SR, chociaż zdrowy rozsądek podpowiada, że mix Super Recorda, Recorda i Chorusa nie stanowiłby jakiejkolwiek różnicy, poza ceną. Ale jak już napisałem - kaprys. Zdaję sobhie sprawę, że wydłuży to sam proces budowy przynajmniej do połowy następnego sezonu, ale tak właśnie chcę.
Na ten moment to tyle, komantarze i sugestie mile widziane.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#2
Posted 28 September 2013 - 09:36
I tak trzymaj, zadnych polsrodkow, zyje sie tylko raz!
Jak bedziesz budowal rower w taki desen, to szykuje sie ciekawe pomykadlo.
Co do korby, mialem do czynienia tylko z Recordem 11 (644g). Jedna z lepszych jakich uzywalem. Bardzo maly q-factor i super sztywne zebatki, do tego bajecznie prosta w serwisie. Czego wiecej trzeba?
No moze oski 30mm ale w Twoim wypadku, przy BSA moze byc 24
Powodzenia.
#3
Posted 29 September 2013 - 13:49
Moj projekt takze czeka na przypływ gotówki .
Twoj rowerek będzie pierwsza klasa .
#4
Posted 01 October 2013 - 16:36
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#5 Gosc_Hasan33_*
Posted 01 October 2013 - 20:51
Zapowiada się super maszyna. Cierpliwość będzie trudno pewnie zachować, ale opłaci się. Wytrwałości życzę
#6
Posted 21 December 2013 - 23:20
Nowy zakup:
- 155g
- karbonowa obudowa, karbonowo-aluminiowy wózek
- tytanowe śruby
- wylajtowane kółka napinające
- dolne kółko na łożysku ceramicznym
Real foty jak odbiorę, w poniedziałek.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#7
Posted 21 December 2013 - 23:44
Chris : "I tak trzymaj, zadnych polsrodkow, zyje sie tylko raz!" - wlasnie z takiego podejscia do zycia zyja komornicy , co nie znaczy, ze sie nie zgadzam…
A mocowanie przedniej prerzutki jest na obejme czy braze-on ? Bo jak to drugie, to mozna sie zdziwic… Campa jest zawieszona duzo nizej na mocowaniu niz Shimano/Sram. Ja musialem frezowac uchwyt w ramie, a i tak bylo na styk.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#8
Posted 22 December 2013 - 00:00
Mocowanie na obejmę. Ja się okazuje dość szczęśliwie, bo nie wiedziałem o tej równicy wysokości
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#9
Posted 23 December 2013 - 10:31
Jak rower pójdzie w ten deseń czyli czarne komponenty , bedzie ładnie , szkoda ze widełek nie masz pod kolor , byłby miodek
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Posted 25 December 2013 - 01:20
Właśnie trochę mi szkoda, że SR nie da się kupić srebrne/chromowane. Wtedy dopiero byłoby ładnie.
Na widełki mogę nalepić czarny pancerzyk przeciw syfowi z łańcucha, żeby kolorystycznie stanowiło połączenie między korbą a przerzutką.
Planuję kupić widelec Columbusa - karbon z alu sterówką. Będzie pasował pod kolor i nawet znaczek ma czerwony.
Dostałem dziś info ze sklepu - przepraszamy, ale zamówiona przerzutka będzie dostarczona dopiero 6.01. Poszedłem i koleś mi pojaśnił, że mało kto to kupuje, więc normalnie na stanie nie mają.
Nie żebym planował jeździć przed latem, ale chciałbym sobie ją postawić na półce już teraz
Chociaż może dostanę wersję na 2014 rok, więc nie narzekam.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#11
Posted 25 December 2013 - 10:55
Zapowiada się stylowo.
Jakie masz dalsze plany?
1.koła
2.kokpit
3.sztyca/siodło
#12
Posted 25 December 2013 - 18:24
Jestem raczej pewny wyłącznie co do kół. Jeśli będę brał gotowce to będą to Marchisio Solida (http://www.marchisio...ls/solida-x120/ ). Jeśli będę składał to zapewne na któryś bardziej wytrzymałych obręczach DT Swiss.
Ze sterami będę miał zabawę, bo, po pierwsze, nie znam się na sterach, a po drugie to o ile wewnętrzne wymiary rury sterowej w mojej ramie są dość standardowe (taper 1 1/8'' - 1 1/4'') to zewnętrzne są już jakieś dziwne (pisałem do Cane Creeka i odpowiedzieli, że nie mają pasujących. Jak przyjdzie do szukania to popytam jeszcze u Chrisa Kinga, albo znajdę firmę, która robi customowe). Jeżeli wszystko inne zawiedzie to goście z Principii powiedzieli, że mają swoje stery do ich starszych ram. Nie są one jednak zbyt lekkie i diabli wiedzą kto je dla nich robi.
Będę chciał wsadzić widelec z prostą sterówką, bo tych z taperowanymi jest niewiele (no chyba że znajdę jakiś dobry i pasujący kolorem w tej opcji). Pozostaje jeszcze kwestia - sterówka alu lub pełen karbon. Z racji tego, że technika wytwarzania elementów karbonowych cały czas idzie do przodu to możliwe, że zdecyduję się na to drugie.
Kierownica i mostek - nie wiem, ale tutaj sprowadza się do poczytania które są dobre i dokonania wyboru. Podobnie sztyca.
Na dopasowanie siodła przejadę się do sklepu, który takie pomiary oferuje, potem wybiorę, też zapewne bez problemów.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#13 Gosc_tobo_*
Posted 25 December 2013 - 20:32
Karbonowe sterówki to już dosyć wiekowe rozwiązanie i nie sprawia problemu tak długo jak przestrzega się zaleceń producenta co do siły dokręcenia śrub mostka. Jeśli rower nie uczestniczy w kolizjach, upadkach to również jest to bezproblemowy sprzęt.
Korzystam z klucza dynamometrycznego od kiedy widziałem urwany kawałek sterówki wraz z mostkiem i resztą kokpitu, ponieważ użytkownik nie dopilnował prawidłowego dociągnięcia śrub. Momenty są raczej dosyć niskie - często 5-6 Nm i przekonałem się że kręcąc zwyczajnym imbusem używałem zbyt dużej siły.
#14
Posted 25 December 2013 - 21:11
Też właśnie dochodzę do tych wniosków. Odpowiednia siła i jakieś spoiwo do elementów karbonowych.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#15 Gosc_tobo_*
Posted 25 December 2013 - 21:44
Z drugiej strony jeśli nie masz parcia na niską wagę a do tego jakiekolwiek opory to lepiej wybrać widelec ze sterówką alu.
Wg mnie karbon jako materiał jest bardzo dobry i bezproblemowy, przykładem mogą być np widelce stosowane przez firmę Trek w serii hybryd FX. Jedyny widelec jaki widziałem uszkodzony to powypadkowy a rowerów tych jeździ u mnie tysiące. Być może nie jest to bezpośrednio zasługa karbonu ale odpowiedniej wagi, bo jak to z ekonomicznymi produktami bywa nie jest lekki. Jest jednak idiotoodporny - wielu posiadaczy tych rowerów nie ma bladego pojęcia o szacunku dla sprzętu a mimo tego nie ponoszą oni żadnych konsekwencji własnej ignorancji
#16 Gosc_tobo_*
Posted 25 December 2013 - 21:46
O jakim spoiwie mówisz? O paście do montażu?
Nie wydaje mi się żeby było to niezbędne. Poza tym - może się mylę - producenci nie zalecają stosowania takiej pasty przy montażu mostka.
#17
Posted 26 December 2013 - 00:05
Ja bym tu widział wideł carbon w macie i rurki 3T.
Ale czekaj, pod jakie to jest stery, zintegrowane, czy wbijane miski?
#18
Posted 26 December 2013 - 00:06
Wbijane. Ramka niestety nie jest przystosowana pod zintegrowane.
Tobo - producenci lubią sobie nie polecać, albo wręcz zakazywać stosowania różnych akcesoriów, past, itp, bo daje im to dobry powód do unieważniania gwarancji w przypadku awarii. Do sztycy np. będę wręcz zmuszony zastosować pastę bo zawsze mam problemy z jej wsuwaniem się. Ważę 96kg i raczej niewiele uda mi się jeszcze z tego zrzucić.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#19 Gosc_tobo_*
Posted 26 December 2013 - 00:22
Ja nie miałem przypadku by mostek ruszał się na rurze widelca. Gdy dokręcałem śruby mostka "na czuja" robiłem to wydawało mi się z czuciem a klucz "pokazał" że to dużo za dużo
W pracy używam pasty FSA więc ta firma raczej nie zabrania
#20
Posted 26 December 2013 - 00:33
no to najlepiej by było jakbyś mógł sobie zamówić CK górę 1 1/8, a dół 1 1/4, i by to całkiem ładnie wyglądało przy okazji