Skocz do zawartości


Zdjęcie

Projekt Principia

zdrowy rozsądek to bajka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
290 odpowiedzi w tym temacie

#21 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 26 grudzień 2013 - 00:44

Jeszcze sporo mam do kupienia zanim wezmę się za stery. Z "łatwych" zakupów zostały jeszcze klamkomanetki, hamulce, miski suportu, przednia przerzutka i pedały. Potem przyjdzie czas na podejmowania decyzji :)


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#22 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 grudzień 2013 - 00:45

Rama wymaga takiej kombinacji?

Cane Creek umożliwia konfigurowanie sterów.



#23 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 26 grudzień 2013 - 00:55

Zupełnie zapomniałem, że wcześniej kupiłem redukcję rury sterowej z 1 1/4 na 1 1/8. Problem więc z głowy - mogę kupić dowolne stery.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#24 CuoreRosso

CuoreRosso
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 03 styczeń 2014 - 20:08

Szałowy projekt. Trzymaj fason i ... całość ma być na SR. Kółka fajne - nie znałem tej manufaktury. Szpeje w tym wypadku to 3T. Będzie atomowo.



#25 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 styczeń 2014 - 01:00

Odebrałem dziś przerzutkę. Ta instrukcja chyba więcej waży ;)

 

2jfin93.jpg

 

24qldz5.jpg

 

35c2wyq.jpg

 

zvob68.jpg

 

ohmhas.jpg

 

Po 14 tego miesiąca zabieram się za szukanie kół. Nie wiem co by tu bardziej pasowało - niski profil (spodobały mi się obręcze H Plus Son TB14, piękne i klasyczne, tylko czy będą pasowały do dość grubych rur w ramie - http://hubjub.co.uk/...son-tb14-detail ), czy stożki. Chętnie przygarnę wszelkie sugestie.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#26 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 29 styczeń 2014 - 01:15

Bardzo mi sie podoba twoj projekt , skladasz tak jak sobie dokladnie to wymarzyleś. Dadam ze moj projekt powstaje rownie dlugo jak twoj ciekawe kto bedzie szybszy:) żart oczywiście.
Koła tylko meilenstein :) . Profil stożki zdecydowanie polączenie nowoczesnosci z tradycyjną ramą super wygląda. Sam troche żaluje ze nie zdecydowałem sie na tradycyjną rame , no ale chciałem madone. W każdym razie moze falcrum albo koła campy super by to złozyły w całość.

#27 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 29 styczeń 2014 - 01:41

Muszę brać poprawkę na moja wagę - campa pisze, że rowerzysta ważący ponad 85kg powinien już mocno uważać i sprawdzać stan kół częściej, a ja ważę pod 99, mogę zejść tak do 95, ale raczej nie mniej. Dodatkowo campa ma takie durnowate układy szprych, a mi się widzi 36 symetrycznie ułożonych, błyszczących i srebrnych na tył i 32 na przód (wierzę Sheldonowi Brownowi, który był bardzo niechętny zaniżaniu ich ilości). Miałem brać Marchisio pokazane w którymś z moich poprzednich postów, ale te H Plus Son kuszą starodawnym wyglądem (polerowane aluminium pasowałoby do nalepek na ramie, które same są w tym kolorze).

 

P.S. Posmutniałem po obczajeniu tych Meilensteinów :D


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#28 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2014 - 07:23

Co do kół, to może legendarne ambrosio nemesis + plus piasty Campagnolo Record. Zestaw na 32 szprychy przy Twojej wadze powinien dać radę. Zależy jeszcze jakim budżetem dysponujesz.

#29 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:05

nie ma nic piekniejszego niz 32 srebrne szprychy :) 

 

jak na szytki to faktycznie Nemesis - pasuje "ideologicznie" do osprzetu ;) , ale jak na opone to moze Hed Belgium C2 ? ( choc tez jest i na szytki ) 

 

choc faktycznie niskie obrecze moga zle wygladac na "grubych" rurkach ( a Nemesis jest wyjatkowo niskoprofilowy ) 

 

campa zaleca czestsza kontrole pow 82 kg ( co 2-3 kkm a nie co 5kkm ), ale limit jest 109 i 108 wytrzymuja bez problemu . Zaplot G3 nawet po padnieciu 1 szprychy jest "dojazdowy" bez klopotow dojechalem ponad 30km - a wazylem 100-102 wtedy. 

 

na pewnym DE sklepie byla przez caly dzien pelna grupa Recorda za 900€.... i ja sie zastanawialem zamiast brac :( 

 

Mi optycznie by tu pasowal Fulcrum Racing Zero dark label :) piekne i dobre kola na semi-ceramicznych lozyskach. 

 

155228.jpg


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#30 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:33

Jak dla mnie wybór jest oczywisty ;)

https://lh5.googleus...00/L1020338.JPG

 



#31 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:56

jesli ktos lubi baardzo niski profil obreczy...bo moze wyjsc tak : 

 

euskatel-euskadi-ambrosio-nemesis-wheels


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#32 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 styczeń 2014 - 17:50

Moim skromnym zdaniem ambrosio by tu "zagrało" idealnie, aczkolwiek rama jest piękna i ze stożkami < 50mm też będzie wyglądać dobrze :-P



#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 styczeń 2014 - 19:59

Moj glos na cos wyzszego karbonowego, niekoniecznie chinskiego. Cos z enve?



#34 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 30 styczeń 2014 - 04:31

Na lepsze karbonowe kółka nie wydolę z kasą. Sprawdziłem Enve i ceny rzędu 700 funtów za jedną obręcz to trochę za dużo. Pozostanę przy aluminium.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#35 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 30 styczeń 2014 - 08:49

Większość nowoczesnych ram o grubych rurach nigdy nie bedzie dobrze wyglądać z kołami rodem z Paris-Roubaix. Niestety

Może jakieś wschodnie obręcze renomowanego producenta na piastach Campy? Kosztują tyle co dobre alu...

Chociaż na angielską aurę szkoda karbonu... ale sunny sunday rides...



#36 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 31 styczeń 2014 - 03:29

http://www.bricklane...olo-atlanta-rim

 

 

 

Sam sex. Brałbym w ciemno, ale jedna waży 590g. Pewnie i tak wezmę. 

 

 

Albo:

 

http://www.ebay.co.u...d=261382456898

 

 

 

Tu niezły składzik NOS-ów Campy, niski profil:

 

http://www.yellowjer...org/cach11.html

 

 

Wintydżowe włoskie koła pasują mi do tego roweru.

 

 

 

I bonusik:

http://www.ebay.com/...o-/201026492440

 

...piękności.

 


  • emilioni lubi to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#37 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 31 styczeń 2014 - 23:15

Fajne obrecze....Ambrosio ;)  bo wiesz, ze "stara" Campe robilo Ambrosio ?

 

I zdajesz sobie sprawe, ze starsze obrecze odbiegaja od dzisiejszych ? Mniejsze naciagi, kola raczej komfortowe niz "sztywne" itd.

 

Pomijam cene...zwrot z inwestycji genialny :) 

 

Przy hamulcach zwroc uwage na "3.5mm allen key"  - rozmiar mocno niestandardowy.  Z tego co pamietam, niektore firmy zajmujace sie "budowlami i systemami ochronnymi" uzywaja wlasnie "polowek" - kiedys chcialem cos tak nietypowego odkręcić i musialem wolac goscia od alarmow- tylko oni maja takie klucze :) imbus byl 5.5mm .... i bez licencji podobno nie kupisz :(  


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#38 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 01 luty 2014 - 03:09

Kupione Atlanty 36H tył i 32H przód. Rower może ważyć 8 kilo, ale te kółka są piękne.

 

Przy okazji spytam SPIKE'a, jako naczelnego wheelbuildera forum, jakie dać szprychy..? Cena nie gra roli.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#39 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 01 luty 2014 - 12:50

Szprychy to nie problem - w sumie czym bys nie zaplotl bedzie ok przy tym profilu i ilosci szprych ( np DT rev p i nds, superspoke DS , albo wszedzie superspoke ) 

cenowo i tak max co sie da wydac to 3-3,5€ za szpryche ;)

 

problem to masz z piastami.... znajdz piaste tyl campy na 11spd , srebrna i na 36 otworow.... przod mozna wziac nawet torowa. Ale tyl....

 

I lepiej zeby byla na 130mm, a nie 126mm 

 

jakbys musial sie "ratowac" , to Miche robi piasty pod Campe 32 i 36 otw. ale wtedy faktycznie bedziesz mial kola ponad 2kg... tak 2150g  . Obrecze i szprychy z nyplami juz daja ci +-1700g . Fajnie, jakby c sie udalo zejsc ponizej 2kg... ale chyba sie nie da. 

 

pomijam kwestie "piekne" - jak bedziesz chcial utrzymac je w takim stanie wizualnym to zapolerujesz sie na smierc ;)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#40 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 01 luty 2014 - 13:26

Zawsze możesz sobie sprawić dodatkowo komplet lekkich kółek od święta. Ale jeśli jeździsz głównie po płaskim to ciężkie koła wcale nie są złe, bo dłużej trzymają prędkość. Z piastami rzeczywiście może być problem, jednak na weightweenies pamiętam że ktoś pisał jak to przerobił novateci na 11spd. Może nie przystoi ale są w rozsądnej cenie, srebrne i przyzwoitej jakości...