Po takiej zaprawie na tym czołgu to na szosówce z kompaktem będziesz miał za lekko. Kasetę możesz brać spokojnie 11-21.
#81 Gosc_marvelo_*
Posted 12 July 2014 - 14:21
#82
Posted 12 July 2014 - 17:16
Kolega ma rzut beretem do Peak District, a tam z 21, jak sie nie ma kopytka, moze byc ciezkawo. Alpy to to nie sa ale podjazdy ponad 10% do 20% i przewyzszenia ok 200m to standard.
#83
Posted 12 July 2014 - 19:08
Asekuracyjnie tak 11-25, może 12-27, bo najlżejszy nie jestem i nie będę po tych górkach śmigał jak goście 65kg..
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#84
Posted 12 July 2014 - 19:19
12-27, z resztą jaki problem kupić tanią górską kasetę?
@Siara_iwj ja bym jednak poskąpił na przerzutce i innych zbytkach i śmigał już od dawna na Tribanie
#85
Posted 12 July 2014 - 23:35
jaki problem kupić tanią górską kasetę?
Bo będzie mnie gryzła w oczka Co najmniej Chorus na treningi i SR na ewentualne wyścigi.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#86
Posted 16 July 2014 - 15:40
Przyszły piasty. Rozebrałem tylnego Chorusa i jestem zadowolony ze stanu bieżni - jest lusterko. Kulki nieco wyblakłe, będą do wymiany. Siedzą one w wiankach z elastycznego plastiku. Wywalać te wianki i dać więcej kulek, czy zostawić jak jest..?
Przedni Record bardzo ładny, ale tu pewien zawód - jest na łożyskach maszynowych i z obu stron są plastikowe zaślepki, które trochę gryzą się z metalową pokrywką Chorusa. Pomyślę jeszcze czy to zakładać, czy poszukać czegoś na 32 otw. do kompletu.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#87
Posted 16 July 2014 - 19:36
Mozesz kupic nowego Recorda i dac do malowania proszkowego - po wyjeciu lozysk i zaslonieciu biezni rzecz bardzo wykonalna.
Druga opcja to polowac na "sreberko".
wSwoja droga Record na "maszynach" ??? Pachnie mi samodzielem.... . I nie sugeruj sie pokrywkami - takie rzeczy sie kupuje bez problemu jako czesc zapasowa. Kazdy serwis Campy to ma ( powinien miec ) -w sumie wystepuja 2 srednice osi piasty, i 2 rodzaje lozyskowania. Wszystko(niemal) w ramach 1 systemu jest "wymienne"....
Albo jeszcze inne rozwiazanie : Piasty PMP - Wloska reczna robota, dowolne wiercenia, swietna jakosc , piekne wykonanie i "sluszny" kolor. I bedzie taniej niz uzywki z ebaja. Mistrzem wagi lekkiej one nie sa, ale przy wadze obreczy to i tak ci juz wszystko jedno
A wianki zostaw- ilosc kulek jest taka jaka ma byc - latwiej sie poza tym serwisuje. Kulki w Recordach powinny byc "grade 10 steel " , w praktyce kazde dobre beda dobre(np SKF).
- Siara_iwj likes this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#88
Posted 19 July 2014 - 14:43
Znalazłem coś o tych maszynowych Recordach. Campa robiła je w okresie 1997-98 i tylko w przednich piastach. Dziwne, ale tak właśnie jest. A względy estetyczne można wyrównać malując tylko te plastikowe pokrywki, żeby się komponowały z tyłem.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#89
Posted 22 July 2014 - 13:33
Martwisz sie kapslami... a co maja powiedziec nabywcy 1ej serii ( i ciagle tych tanszych ) kol zacnej poniekad firmy 3T ?
Kazdy dostal piasty Novatec'a we "wloskich" kolach.... . Teraz chociaz dostaja "jankeskie". W tych drozszych, tansze (pro) nadal maja Novatec'i .
I jak zyc ?
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#90
Posted 22 July 2014 - 15:01
Takie czasy. Kupiłem sobie kilka komponentów Deda. Mostki, kiera - wszystko made in Taiwan. Tajwan to takie azjatyckie Włochy ?
#91
Posted 22 July 2014 - 18:47
Imperium Rzymu nie zna granic ;-)
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#92
Posted 22 July 2014 - 19:14
PS nie narzekac na "joytechy" : moja dziewczyna ma takie w miejskim : 4 pory roku, 2 lata,dzien w dzien - zero serwisu, a kreca sie jak nowe
pewnie że się kręcą, sprawdź tylko jak szybko po zakręceniu koła się zatrzymują
"And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you"
#93
Posted 22 July 2014 - 19:20
No moje na widelcu się kręciły, ale samą piastę palcami ciężko było uciągnąć
Szczęśliwie jak dotąd wszystkie części, które kupuję są made in Italy.
...oprócz korby, którą zrobili w Rumunii (!).
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#94
Posted 22 July 2014 - 20:04
Kilka lat temu ramiona alu do korb Campy i hamulce robił jeden zakład na śląsku. Kute Al.
#95
Posted 22 July 2014 - 23:14
pewnie że się kręcą, sprawdź tylko jak szybko po zakręceniu koła się zatrzymują
ciut ( tylko ciut ! ) szybciej niz Fulcrum Racing 5 CX . byc moze opory na piascie wieksze ale wyzsza waga obreczy i opon to kompensuje .
Piasty nadal dobrze skontrowane, zero luzow, zero zbednych dzwiekow.... Ale tu nikt nie mial parcia na niska mase i mogli dac solidne duze lozyska, grube oski i uszczelnienia, ktore maja dzialac w takich warunkach ( duzo jazdy malo serwisu, jesli nie wcale ) . Kola proste nIGDY nie centrowane a widuja krawezniki codziennie. Ale 36 szprych robi swoje. Obrecz jest jakis "Mach" . Opony 38c wirtualnie, realnie 32mm .
Moim zdaniem ( poza pewna grupa towarow ) nie jest wazne GDZIE , tylko JAK . Wolalbym Recorda zrobionego z ta sama precyzja , ale na Tajwanie za cenie ponizej 1000e, w miejsce "made in Italy" za 1400.... Reklamowalem kasete 11-23, made in Italy., ktora miala bicie na 2 zebatkach takie, ze lancuch w tym miejscu sam sie wrzucal o 1 zab nizej.... karboneow enakaldki na lapkach od biegow tez mi sie odkleily. teraz sa na super glue
Niedawno padl mi komputer "made in China" . 4 letni . I nie dlatego <e stary, czy z Chin - tylko dlatego <e nie przezyl duzego kubka swiezo zaparzonej kawy... chodzilby jeszce kilka lat ( jak i poprzedni ) - uprzedzajac pytania i drwiny : tak, uzywam starych Mac'ow jako serwery domowe
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#96
Posted 01 August 2014 - 04:17
Fajna promocja na Wiggle, więc...
...i dodatkowo polecany przez Sheldona (czyli musowo dobry!) smar:
...i kulki do piasty 5/32, grade 10, jak polecał Petri. Szprychy, podkładki, nyple i hamulce za miesiąc, nie pali się.
Powolutku kończę sprawy mechaniczne. Trzeba zacząć myśleć o wszelkich wspornikach, kierownicy, widelcu, itp, itd. Co byście polecili - 3T, Deda, Fizik, FSA czy Ritchey..? Albo co innego..? Karbon, tytan, czy może alu..?
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#97
Posted 01 August 2014 - 17:36
Widzę składasz sam i szczerze mówiąc nie mam pojęcia o co w tym wszystkim chodzi ale powoli do wszystkiego dojdę, poczytam i będę wszystko rozumiał
#98
Posted 01 August 2014 - 17:44
nie masz preferencji odnośnie kształtu kierownicy skoro pytasz o firmę???
#99
Posted 01 August 2014 - 17:51
Powolutku kończę sprawy mechaniczne. Trzeba zacząć myśleć o wszelkich wspornikach, kierownicy, widelcu, itp, itd. Co byście polecili - 3T, Deda, Fizik, FSA czy Ritchey..? Albo co innego..? Karbon, tytan, czy może alu..?
Do Super Recorda będzie pasował carbon, np. firmy Mcfk.
#100
Posted 01 August 2014 - 18:18
to już niestety droższe zabawki
może deda?