Jump to content


Photo

Zdrowa pozycja na rowerze


413 replies to this topic

#101 Gosc_kdk_*

Gosc_kdk_*
  • Gość

Posted 10 July 2010 - 20:23

mi sie wydaje ze stopy powinny byc tak ustawione jak podczas chodzenia, czyli u wiekszosci ludzi palcami na zewnatrz
przejdz sie kawalek i zatrzymaj nogi obok siebie i zobacz jak ustawia ci sie stopy, podobnie ma byc w rowerze

#102 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Posted 10 July 2010 - 21:34

Co do ustawienia to np bloki wszystko ok, ale jak widzę kolarza no moge tak nazwać bo jest w stroju kolarskim jakiś tam. Pedałuje na tym swoim rowerku i kolana mu się rozchodzą na boki jak by miał duże jaja. Śmiać mi się chce z takich nawet mi się nie chcę zwracać uwagi. :mrgreen: bo po co bo wiem że to typowy lanss.

#103 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 posts
  • SkądRzeszów

Posted 12 July 2010 - 08:31

Bry!

A czy jesli wyprostuję nogę na rowerze powinna isć pionowo w dół? Bo w aktualnym ustawieniu mam trochę skos do przodu - tak jakbym siedział za bardzo z tyłu. Jeśli tak to można coś zmienić? Siodełko mam max. w przód wysunięte.

#104 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 12 July 2010 - 11:32

Noct, nogi powinny pracować w płaszyźnie pionowej równoległej do płaszyczny pionowej roweru - nie latać na boki ;> Ja bym też spróbował manewrować siodełkiem, ale prędzej blokami, może wkładka do buta, jeżeli masz jakąś wadę stopy.

#105 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 posts
  • SkądRzeszów

Posted 12 July 2010 - 11:57

K, dzięki - popróbuje coś jeszcze

#106 axfjmk

axfjmk
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądTychy

Posted 24 July 2010 - 13:54

Mam pytanie. Chodzi o ustawienie siodełka przód/tył. Jak powinienem ustawić, żeby linia rzepka-ziemia przecinała oś pedału, czy lepiej dać tę linię nieco do przodu? Pedałuję z kadencją 100 obr/min i wolę miększe przełożenia.

#107 axfjmk

axfjmk
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądTychy

Posted 01 August 2010 - 11:20

Nikt nie pomoże ?:P

#108 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 August 2010 - 13:59

Linia rzepka oś ma być pionowa.


#109 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2010 - 14:41

zawsze czy tylko w jakims jednym polozeniu pedala?

#110 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 August 2010 - 15:42

zawsze czy tylko w jakims jednym polozeniu pedala?

A jak to sobie wyobrażasz :?: :roll: :shock:

W położeniu poziomym pedałów - ten bardziej wysunięty do przodu (dodam dla ułatwienia).

#111 axfjmk

axfjmk
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądTychy

Posted 01 August 2010 - 17:35

zawsze czy tylko w jakims jednym polozeniu pedala?


Tekst miesiąca :D Sory, ale mnie to powaliło :P

Linia rzepka oś ma być pionowa.

A mi mechanik tak ustawił siodełko, że mam tę linię nieco z przodu... Powiedział, że lepiej będzie mi się kręciło. Racje ma, nie zauważyłem jakiejś zmiany?

#112 satan

satan
  • Użytkownik
  • 73 posts
  • Skąd???

Posted 02 August 2010 - 09:19

Tu macie dobry film instruktażowy



#113 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 08 August 2010 - 01:13

Mam 181 cm wzrostu i ramę 56 cm z mostkiem 120 cm. Odczuwam że rama jest na mnie "za długa" (56 cm rura pozioma) przy górnym chwycie. Sztyca klasyczny seatback, siodło +/- na środek ustawione.

Czy zakładając mostek 90 mm poprawi mi się to odczucie roweru? Muszę się nieźle obecnie wyciągać aby jechać w górnych chwycie (w moim mniemaniu) i nie jest to za przyjemne uczucie. Wolę obecnie z tych powodów dolny chwyt w którym pewniej mi się kieruje i hamuje.

Zastanawia mnie fakt, czy aby taki mostek nie będzie za krótki? Usiadłem dziś w sklepie na jakimś rowerku (na oko 54-55cm i miał krótszy mostek niż mój) i czułem się zdecydowanie bardziej komfortowo w górnym chwycie niż u siebie.

Czy powodem takiego odczucia moze być fakt zbyt nisko zamocowanych klamkomanetek? Kierownica ma "wytarcia-zmatowienia" w których to miejscu powinny być zamocowane klamkomanetki. U mnie są na górnej granicy tych przewidzianych przez producenta miejscach montażu a i tak mam wrażenie że są za nisko. Patrząc po innych rowerach widzę że klamkomanetki są po prostu wyżej niż u mnie. Warto dodać że klamki to Campagnolo a więc są mniejsze niz Shimanowskie. Czy podniesienie klamkomanetek, zastosowanie krótszego mostka poprawi nieco odczucia podczas jazdy w górnym chwycie?


Foto poglądowe co do pozycli klamek na kierownicy. Ritchey Carbon Classic 44cm i Campagnolo Xenon ( :-( )
Dołączona grafika

#114 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 08 August 2010 - 07:45

Raz, że klamki za nisko, dwa , że mostek za długi.
Wsadź ten 90mm i powinno być sporo lepiej.

u2250y2014v3.gif


#115 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 08 August 2010 - 10:02

Pamiętaj też że sama kierownica ma dość spore "wyprzedzenie" (reach); najprościej będzie pożyczyć z jakiegoś dobrego zaprzyjaźnionego sklepu na jeden dzień mostek 100mm; jeżeli łappy masz ustawione tak, że wygodnie leżą w dłoniach - nic nie zmieniaj - pobaw się mostkiem - jeżeli jednak czujesz że na nadgarstkach masz zbyt duży ciężar - przesuń je trochę do góry tak by złapać optymalną pozycję. Daj sobie czas żeby posprawdzać nowe ustawienia i oceń po paru jazdach czy czujesz różnicę. Bez eksperymentów się nie obędzie :)

Nie napisałeś czy lubisz pozycję niższą czy bardziej wyprostowaną

#116 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 08 August 2010 - 10:19

Bikemaster, - Skrócenie mostka polepszy sytuację jeśli przez "górny chwyt" rozumiesz trzymanie za górną rurkę. Na odległość do chwytu za manetki duży wpływ ma wyprzedzenie kierownicy - jak pisał MiSzA,
Ja ostatnio zmieniłem kierownicę na kompaktową (FSA Vero Compact) i już nie muszę się wyciągać przy chwycie za manetki - także Campagnolo.
Tu masz obrazki mojego nowego kokpitu: http://picasaweb.goo...303974241077826
A i w dolnym chwycie mi wygodniej na tym kompakcie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#117 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 08 August 2010 - 11:34

Jak widać ja mam klasyczne gięcie kierownicy. Nie wiem nic o jej wyprzedzeniu, znam jedynie wyżej podaną szerokość. Nie mam chęci wymieniać kierownicy bo nowa kosztuje kupę kasy, a moja obecna jest dla mnie bardzo dobrze tłumiąca i wygodna. Jedynie ta pozycja mi nie odpowiada bo jest zbyt wyciągnięta do przodu. Od trzymania za klamkomanetki ( bo to rozumiem poprzez górny chwyt - moze niepoprawie ale tak) bolą ręce i jakoś niemokfortowo się czuję. Czyli tak jak pisał MiSzA, - bolą nadgarstki. Warto też nadmienić że cięzko mi wtedy z efektywnym hamowaniem i zmianą biegów. To wszystko zdaje się być właśnie przez fakt ze kokpit jest za daleko ode mnie.

robo, ładnie to wszystko wygląda. Widzę że też masz krótki mostek i wcale nie szpeci a tego się obawiałem. Dodam jedynie że mam taki sam na oku :)

Nie napisałeś czy lubisz pozycję niższą czy bardziej wyprostowaną


Przy niższej lepiej mi się jedzie. Tak się przyzwyczaiłem bo większość czasu jade w dolnym chwycie. Ale bardziej komfortowa jest pozycja wyprostowana i to taką przybieram po większej ilości km bo kręgosłup daje się we znaki. Ale to inna bajka :roll:

#118 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 08 August 2010 - 12:41

ładnie to wszystko wygląda. Widzę że też masz krótki mostek i wcale nie szpeci

Mostek ma tylko 100m.
A wszystko wygląda proporcjonalnie, bo rower mały (rozm. S) bo sam jestem niewielkiego wzrostu :mrgreen: . Teraz, jak mam kierownicę kompaktową, nareszcie dobrze mi się jeździ w każdej pozycji, do wszystkiego łatwo dostaję, nawet w dolnym chwycie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#119 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 08 August 2010 - 13:04

Nie ma co - trzeba eksperymentować - a tym "jak wygląda" na prawdę nie ma się co przejmować - grunt żeby użytkownik był zadowolony - nawet jeżeli okraszone to będzie mostkiem 75mm czy 3cm podkładek pod mostek +17 stopni... Twój rower - twoje ciało - ma działać :)

mój też znacząco odbiega od tego co "powinno" być: http://picasaweb.goo...feat=directlink

#120 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 08 August 2010 - 20:55

mój też znacząco odbiega od tego co "powinno" być: http://picasaweb.goo...feat=directlink


Szczerze mówiąc mostek zaskakuje, sztyca również ale nade wszystko chciałbym mieć tak ustawione klamki jak Ty bo bardzo komfortowo to wygląda "na oko" ;-)

Czekam tylko aż dojedzie mi mostek 90'ka i jadę ze zmianami. Klamkomanetki już jutro podniosę. Zastanawiam sie tylko czy nie będzie źle jeśli przesunę je w miejsce "niewymatowione" przez producenta, mianowicie obawiam się że mogą się ślizgać po lakierowanym carbonie, jak wyżej pisałem już teraz mam je maksymalnie w górę ustawione. Podnosząc jeszcze wyżej wyjdę niestety za te "dozwolone" pole a niestety FL fiber grip pod ręką nie mam :-/



Reply to this topic