Skocz do zawartości


Baza Podjazdów

baza podjazdów altimetr

253 odpowiedzi w tym temacie

#221 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 styczeń 2015 - 09:11

Tu się nie do końca zgodzę. Np. climbbybike to jest kompletny pierdzielnik podjazdów szosowych i offroadowych. Plus pokręcony interfejs gdzie cieżko coś znaleźć. Altimetr ma przejrzysty interfejs a baza jest wyłącznie szosowa.

 

Kiedy ja szukam jakiegoś podjazdu, nawet najmniejszego pizdryka, czy jakiegoś bardzo mało znanego na  jakimś zadupiu, o którym usłyszałem, to zawsze jestem w stanie go znaleźć na climbbybike. Jakie ma znaczenie interfejs, od czego google i wyszukiwanie w danej witrynie? ;) Jak dla mnie dostępne bazy całkowicie wyczerpują temat.

Pytanie brzmi dla kogo ma być ta baza? Jeśli dla polskich szosowców to jaka jest atrakcyjność wyjazdów szosowych na Ukrainę, do Bułgarii lub Rumunii? Jak dla mnie na Ukrainę zerowa, znajomi którzy jeździli do Bułgarii pojechali raz i powiedzieli że nigdy więcej. Bardzo dobre opinie są, co zaskakujące, o Rumunii chociaż większość twierdzi że nie jest to kraj nadający się na wyprawę szosówką bo drogi w większości bardzo podłe ale ludzie podobno bardzo mili. Węgry polecam. Słowenia rewelacja, normalny kraj alpejski, polecam. Najpierw zaczyna się zwykle od wyjazdów na Słowację i do Czech. Ich podjazdy nie są zbyt dobrze  opisane w żadnej bazie. Byłbym za tym żeby że dobrze zrobić bo tu jest nam najbliżej i bardzo atrakcyjnie kosztowo. Dorzuciłbym do tego północne Węgry które są bardzo fajne, niedrogie i też niedaleko. Jednak jak ktoś ma się wybrać gdzieś dalej w góry na szosówkę to moim zdaniem w 90% będą to Alpy. Głównie Austria, Włochy, Słowenia, Szwajcaria tudzież wyjazd z rodziną nad Adriatyk czyli Chorwacja/ Czarnogóra.

Jeżeli porównujemy do wyjazdów w Alpy to równie dobrze można zapytać jaka jest dla polskiego szosowca atrakcyjność wyjazdu w polskie góry, w porównaniu do wyjazdu w Alpy? Taka sama jak do reszty bloku wschodniego. Więc po co baza polska?

Tak jak piszę - wszystko już jest na zagranicznych stronach, a powielanie istniejących już tworów (we wszystkich dziedzinach życia!) ma sens tylko w przypadku gdy zrobi się to lepiej. A taka polska baza zagranicznych podjazdów będzie dziurawa, a nawet bardzo dziurawa. Więcej w niej nie będzie niż będzie. I na pewno nie jest możliwe dorównanie zagranicznym stronom, tym bardziej, że to baza tworzona przez jedną osobę i współtworzona przez tylko polskich szosowców.

A dlaczego blok wschodni? Bo czegoś takiego nie ma. Co prawda na międzynarodowych stronach jest dużo podjazdów również z tych rejonów, ale na pewno nie jest to temat tak bardzo wyczerpany. A ponadto, skoro podjazdy dodawane by były przez polskich kolarzy, to większa szansa by znalazło się coś czego jeszcze nie ma w internecie - bo Polacy częściej na pewno bywają w tych rejonach niż kolarze z zachodu.

 

Altimetr jest dla mnie fenomenem, bo kiedy rok temu z małym okładem strona ruszała, to naprawdę wydawało mi się że będzie to szło jak po grudzie i w życiu nie powiedziałbym że po tym czasie baza będzie tak pełna. Ba!, myślałem że kilka lat zajmie w ogóle dorównanie bazie Michała Książkiewicza. A tu proszę - tak sprawnie to poszło. I dlatego uważam, że nie powinno się niszczyć czegoś tak fajnego.

Bo z pełnej i przystępnej bazy powstałby dziurawiec, który i tak nie byłby przydatny, bo wyczerpywałby temat w stopniu nie większym niż 1-2%. Byłoby to przykre :(


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#222 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 styczeń 2015 - 18:31


Tak jak piszę - wszystko już jest na zagranicznych stronach, a powielanie istniejących już tworów (we wszystkich dziedzinach życia!) ma sens tylko w przypadku gdy zrobi się to lepiej. A taka polska baza zagranicznych podjazdów będzie dziurawa, a nawet bardzo dziurawa. Więcej w niej nie będzie niż będzie. I na pewno nie jest możliwe dorównanie zagranicznym stronom, tym bardziej, że to baza tworzona przez jedną osobę i współtworzona przez tylko polskich szosowców.


Bo z pełnej i przystępnej bazy powstałby dziurawiec, który i tak nie byłby przydatny, bo wyczerpywałby temat w stopniu nie większym niż 1-2%. Byłoby to przykre :(

 

Też mi się tak wydaje. Czy nasi zagraniczni przyjaciele włączą się

w budowę ewentualnej Europejskiej wersji Altimetra ?

Bo tylko w takim wypadku jest głębszy sens.


 

Kiedy ja szukam jakiegoś podjazdu, nawet najmniejszego pizdryka, czy jakiegoś bardzo mało znanego na  jakimś zadupiu, o którym usłyszałem, to zawsze jestem w stanie go znaleźć na climbbybike. Jakie ma znaczenie interfejs, od czego google i wyszukiwanie w danej witrynie? ;) Jak dla mnie dostępne bazy całkowicie wyczerpują temat.

 

Tak samo szukam konkretnych podjazdów na Climbbybike ( bo min. fajne czytelne wykresy ,przynajmniej kiedyś  http://www.climbbybi...ina_profile.gif) ale niewątpliwym PLUSEM  naszego ''altimetra'' są ikonki (np. HC ).

Na Catena-cycling jest mapa, są ikonki ale wszystkie takie same przez co słabo czytelne.Na Altimetr zerkasz i o razu widać.

 

Poza tym coś tam ( czasem istotnego) jednak w tych bazach  brakuje

Tak na szybko zmontowałem dość ciężki asfaltowy podjazd którego próżno szukać w Climb...albo Catnena..

tak może wyglądać :stromsza wersja Bielerhohe

http://www.climbbybike.com/preview-climb.asp?qryMountainID=18214



#223 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 styczeń 2015 - 19:07

Na climbby polecam też taką szukajkę: http://www.climbbybi...ing_regions.asp(wg regionów).

Oraz taką: http://www.climbbybi...ntainchains.asp(wg pasm górskich).

Po wybraniu okolicy otwiera się podstrona z listą podjazdów z regionu i mapą. Na mapie są ikonki (co prawda bez oznaczeń kategorii), na które można kliknąć, co otwiera  dymek z mini profilem i nazwą podjazdu. Myślę że działa to dość przystępnie i spokojnie można wyszukać podjazdy np. w okolicy gdzie się wybieramy.

Ze swojej strony bardzo polecam salite.ch. Stronka jest minimalistyczna, przez co przejrzysta i sprawnie działa. Podjazdy łatwo wyszukać regionami + jest świetny system wyszukiwania z sortowaniem wg poszczególnych cech podjazdu.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#224 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 styczeń 2015 - 22:25

climbybike listing podjazdów w Czechacz według trudności:

http://www.climbbybi...MountainID=7256

i teraz kto mi powie które podjazdy są szosowe a które nie?  Część z tych podjazdów w odniesieniu do Czech jest zrobiona palcem po mapie i są kompletnymi off-roadami. A nawet w Niemczech są podjazdy rzekomo szosowe np. takie jak ten:

http://www.climbbybi...ountainID=11504

Gdzie na Grosser Arber nie ma drogi utwardzonej którą mógłbyś wjechać szosówką. Wiem bo tamtędy jechałem. Dlatego dla mnie za przeproszeniem cały ten climbybike jest o kant dupy potłuc i nie korzystam z tego dziadostwa jeśli nie muszę.

 

Bierzemy wasz następny wspaniały wynalazek salite i robimy listing w Czechach według trudności:

http://www.salite.ch...erio=difficolta

 

I co mamy? Nr 4 podjazd na Łysą Horę gdzie nie ma asfaltu.

 

Wchodzę na catenacycling i znowu mam Łysą Horę off-roadem

 

W tych serwisach wydaje się że nikt nie weryfikuje tego co zostało dodane.

 

Dla mnie wartością dodaną serwisu alimetr jest weryfikacja podjazdów, zgrupowanie według regionów z wyraźnym zaznaczeniem kategorii podjazdu, podpięcie danych ze stravy. Są oczywiście rzeczy które mi się nie podobają, takie jak np. dodawanie podjazdów które nie mają w całości asfaltu jak np. jakaś Kubinska Hola (nie znam tego podjazdu). Ja rozumiem z opisu część jest szutrówką. Dodając podjazdy z takimi podłymi nawierzchniami możemy się znaleźć w sytuacji w jakiej byłem na Węgrzech bedą na majówce i szukając 6 godzin szczytu podjazdu z Challenge BIG zakopanego gdzieś na jakichś  szutrówkach w lesie, nosząc rower na ramieniu i taplając się w błocie. Jak dla mnie jak nie ma asfaltu lub sensownej kostki to nie jest to podjazd szosowy. Po to ma byc baza podjazdów szosowych żeby pojechać gdzieś na oponach 700x23 i móc wjechać i zjechać podjazdem a nie nosić rower na ramieniu. Parę innych rzeczy mi się nie podoba ale autor ma prawo robić jak chce. Chciałbym mieć np. jeden podjazd który kończy się w danym miejscu ale do którego można dojechać kilkoma drogami. Auto też nie pozwala na dodawanie podjazdu zgodnie z tym jak jest dodany w innych serwisach bo niewystarczająco wzrasta nachylenie. Nie zawsze mi się to podoba ale to jego cyrk i jego małpy i jego koncepcja zawsze wygrywa.

 

W moim wypadku jak gdzieś jadę to chciałbym mieć mapę regionu i zobaczyć co szosowego i o jakiej kategorii znajduje się w promieniu do 50-70 km od mojego miejsca pobytu. Tę cechę altimetr ma, a pozostałe nie bardzo.

 

Obawiam się że z kolegą Greek nie dojdziemy do porozumienia. Kiedy pisałem o atrakcyjności wyjazdów w dany region miałem na myśli że zwykle najpierw zaczyna się od gór w kraju w którym się mieszka, potem w bliższej zagranicy a jak się wiele z tego objeździ to dochodzi się do wniosku że warto ruszyć tam gdzie są trudniejsze i kultowe wyzwania a więc w Alpy czy na wyspy Morza Śródziemnego. Na cholerę mam jechać 1500 km do zapyziałej Bułgarii albo stać godzinami na ukraińskiej granicy i niszczyć samochód na ich dziurawych drogach jak mogę świetnymi drogami dotrzeć w ciągu jednego dnia w Alpy? O tym mówię mając na myśli atrakcyjnośc wyjazdową.

 

Bazę polskich podjazdów już mamy. Przydałaby się w miarę kompletna baza czeskich i słowackich bo nie natknąłem sie na takowe bardziej kompletne. Może Czesi lub Słowacy taką mają, nie wiem, nie spotkałem. A gór mają mnóstwo, więcej niż my i są to chyba najbardziej popularne kraje górskie poza Polską na szybki wypad na majówkę czy długi weekend. I na pewno jedne z najtańszych. Baza Michała Książkiewicza jest w tym zakresie mocno niekompletna i nie jest od dawna uzupełniana a jej autor nie odpowiada na żadne maile.

 

Tak czy siak zadecyduje właściciel serwisu.


  • reacto lubi to

#225 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 styczeń 2015 - 23:12

climbybike listing podjazdów w Czechacz według trudności:

http://www.climbbybi...MountainID=7256

i teraz kto mi powie które podjazdy są szosowe a które nie?  Część z tych podjazdów w odniesieniu do Czech jest zrobiona palcem po mapie i są kompletnymi off-roadami. A nawet w Niemczech są podjazdy rzekomo szosowe np. takie jak ten:

http://www.climbbybi...ountainID=11504

Gdzie na Grosser Arber nie ma drogi utwardzonej którą mógłbyś wjechać szosówką. Wiem bo tamtędy jechałem. Dlatego dla mnie za przeproszeniem cały ten climbybike jest o kant dupy potłuc i nie korzystam z tego dziadostwa jeśli nie muszę.

 

Bierzemy wasz następny wspaniały wynalazek salite i robimy listing w Czechach według trudności:

http://www.salite.ch...erio=difficolta

 

I co mamy? Nr 4 podjazd na Łysą Horę gdzie nie ma asfaltu.

 

Wchodzę na catenacycling i znowu mam Łysą Horę off-roadem

 

W tych serwisach wydaje się że nikt nie weryfikuje tego co zostało dodane.

 

Hehe, aleś się zawziął na tę Lysą Horę... Tylko Twoje narzekania nie mają za bardzo sensu, bo dalej piszesz:

Dla mnie wartością dodaną serwisu alimetr jest weryfikacja podjazdów,

Po pierwsze - sam narzekasz, że są na Altimetrze fragmenty bez asfaltu i nie powinno być ich w bazie - więc się zdecyduj...

Po drugie - może dlatego jest łatwiej weryfikować, bo są to podjazdy z Polski i większa szansa, że ktoś to zna i napisze, że np. nie ma asfaltu. Jak będą dodawać podjazdy z zza granicy to już ta 'wartość dodana', o której piszesz, nie będzie miała miejsca, nie pomyślałeś o tym? Jak będą takie możliwe do zweryfikowania, to będą to Ventoux, Stelvio, Alpe d'Huez i parę innych znanych z GT, a mniej znanych nie zweryfikujesz. To po co baza z podjazdami, które wszyscy znają?

Po trzecie - narzekasz, że zdarzają się szutrowe. No, ok, ale jest ich bardzo niewiele, bo te strony są raczej współtworzone przez szosowców i jeśli weźmiesz pod uwagę procentową ich ilość to pewnie ten % szutrówek na climbby nie jest większy niż właśnie na Altimetrze.

Po czwarte - na zachodzie jest inne podejście do szutrów, tam często takie drogi są specjalnie przygotowywane. Colle delle Finestre - mówi Ci to coś?

Po piąte - Tobie przeszkadza, że zdarzy się czasem jakiś nie-szosowy podjazd w bazie 36 tys. podjazdów, i porównujesz ją do takiej mającej nieco ponad 1000. Porównujesz weryfikacje 36tys. z 1tys. Gdzie tu sens?

Po szóste - równie dobrze może się zdarzyć gość, który będzie narzekał tak jak ty na bazę podjazdów, bo znalazł tam podjazd z dziurawym asfaltem i uszkodził sobie na nim swój full carbon. Każdy ma inne kryteria, jednemu będzie przeszkadzał szuter, innemu dziury, a jeszcze innemu ukraińskie przejście graniczne...

 

 Na cholerę mam jechać 1500 km do zapyziałej Bułgarii albo stać godzinami na ukraińskiej granicy i niszczyć samochód na ich dziurawych drogach jak mogę świetnymi drogami dotrzeć w ciągu jednego dnia w Alpy?

Niektórzy lubią czasem zobaczyć coś nowego.

Zresztą ja nie mam nic przeciwko jeździe w Alpy, sam mając wybór pojechałbym na szosę w Alpy zamiast gdziekolwiek indziej. Piszę tylko o tym, że nie warto podejmować prób nieudolnego powielenia istniejących już baz ich dotyczących.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#226 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2015 - 21:59

Dzięki, właśnie o takie opinie mi chodziło. Jakby to powiedzieli nasi cudowni politycy „bardzo merytoryczna dyskusja” ;-)

 

Altimetr, moim zdaniem rozszerzanie na Europę jest bez sensu.

Po pierwsze - zaciemni to obraz podjazdów z Polski i okolic, wprowadzi zamieszanie i tylko niepotrzebnie zwiększy ilość opcji wyszukiwania.

Przemyślałem temat i na stronie niewiele się zmieni. Zarówno zakładka RANKING PODJAZDÓW jak BAZA PODJAZDÓW bedzie wyświetlała tak samo. W RANKINGU PODJAZDOW już teraz możesz sobie wysortować podjazdy np tylko z Czech, więc mogę też dodać np. tylko z Francji... nie ma problemu. Podobnie góry. W zakładce BAZA PODJAZDÓW podjazdy z dalszych rejonów Europy będą się wyświetlały po odzaczeniu opcji. Podjazdy Polskie będą miały jakby wyższy priorytet.

Natomiast w zakładce RANKING PODJAZDÓW bedzie można zobaczyć po zaznaczeniu na Ranking wszystkich podjazdów w bazie bedzie  można zobaczyć w jednym rankinu Zoncolan, Modre Sedlo i Prz. Karkonoską

 

 

A co do kategorii to bym był za obniżeniem o jeden tak żeby HC była rzeczywiście Hors Categorie. A co za tym idzie zgodna z Hc w innych serwisach np. w Stravie.

 

Zostaw jak jest, kategorie kategorią nierówne. Choćby na TdF organizatorzy zmieniają czasem kategorie na swoje potrzeby, np. obniżają kategorię podjazdów na początku trasy, a czasem zmieniają z '1' na HC tylko dlatego, że ustanowiona tam jest meta i chcą żeby było emocjonująco i więcej punktów do zdobycia :)

 

 

SHC to według mnie powinna być rzeczywiśćie ''mordęga'' dlatego 

Karkonoskiej( Moder Sedlo...) bym zostawił HC , Scanupii zdecydowanie  SHC a co do Zoncolana to na pograniczu może bardziej SHC ale to nie jest aż takie katowanie  się przy odpowiednich trybach.

Nie chcę zmieniać kategorii, ale HC jest za bardzo zaniżona. Dziwne jest, gdy podjazd kilometrowy ma HC (Laskowa) Chociaż na pewno trudniej go pokonać bez zatrzymania niż na przykład Przehybę który jest pełnoprawnym HC.

 

W tej chwili w Polsce jest 21 podjazdów HC co jest chyba lekkim przegięciem. Chyba więc pozostaje obniżyć wszystkie kategorię o 1, albo zmienić zakresy na nowo. Dobrym pomysłem jest też kategoria SHC czyli „mordęga” jak to opisał BIG75 i tu będzię powyżej 1400 punktów. Sprawdziłem - Monte Zoncolan to ponad 1800p, Mount Ventoux to około 1470.

 

Była też poruszana kwestia wyszukiwarki na innych seriwsach Już prawie gotowa jest wyszukiwarka na Altimetrze. Po wpisaniu miasta wyświetlą się najbliższe podjazdy, mapka, rankingi podjazdów dokoła miejscowości, zdjęcia z podjazdów, oraz najnowsze podjazdy i komentarze dotyczące podjazdów z okolic miasta.



#227 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 05 luty 2015 - 20:26

Sprawa pierwsza i najważniejsza. Rozszerzam bazę. Od dziś można dodawać podjazdy z całej Europy.

 

Bardzo przyspieszyłem sobie system dodawania podjazdów do bazy, więc podjazdy bedą dodawane w większej ilości niż dotychczas.

Przygotowałem sobie bazę i stronę na przyjęcie podjazdów z innej częsci Europy, by nie powodowało to nieczytelności strony.

 

Zmieniłem też ikonki i kategorię podjazdów HC na ogólnie przyjęte w Europie. W naszym kraju do tej kategorii należy tylko Przełecz Karkonowska, Stóg Izerski od Czerniawy i Przehyba. Stare podjazdy HC są teraz określone jako kategoria 1+.  

Oto pełna lista aktualnych podjazdów HC: 

 

1. Modre Sedlo (CZ) od Peca (Czeskie Karkonosze)

2. Przełęcz Karkonoska z Podgórzyna (Karkonosze)

3. Modre Sedlo (CZ) z Dolny Dvur (Czeskie Karkonosze)

4. Dlouhe Strane (CZ) od Loucna nad Desnou (Jesioniki)

5. Dvoračky (CZ) od Rokytnic (Czeskie Karkonosze)

6. Stóg Izerski od Czerniawy (Góry Izerskie)

7. Lysá hora (CZ) (Beskid Śląsko-Morawski)

8. Martinské hole (SVK) z Kolónia Hviezda (Mała Fatra)

9. Przehyba (Beskid Sądecki)

10. Velickie Pleso (SVK) /Sliezsky Dom/ (Słowackie Tatry)

11. Jelenka (CZ) (Czeskie Karkonosze)

12. Černá hora (CZ) z Cernego Dolu (Czeskie Karkonosze)

 

Zapraszam do dodawania podjazdów.



#228 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 luty 2015 - 11:12

No i co tam z tą Europą? Kiedy się pierwsze pojawią? Jak mocno do tyłu jesteś z dodawaniem?



#229 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 luty 2015 - 19:05

Czy ktoś wie co to za podjazd koło Nowego Sącza który ma 18% i być w tym roku na Tour de Pologne?



#230 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2015 - 10:40

To pewnie lipa. Wszystko zależy na jakim odcinku jest to nachylenie, bo każdy sobie może powiedzieć, że ma nawet 18% na podjeździe pod dom... Co z tego że krótko :)

Ja bym obstawiał przełęcz Knurowską.

To znaczy w sumie jest możliwość 18% całego podjazdu - to byłby podjazd z RM w Nowym Wiśniczu, w Laskowej. Ale to by było na tyle daleko od mety, że potencjał podjazdu się niestety zmarnuje. Ale nie miałbym nic przeciwko - byłoby ciekawie. Jak na Tirreno 2013 :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#231 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 luty 2015 - 12:01

Na Przełęczy Knurowskiej nie ma w żadnym miejscu 18% ;) Choć jest to podjazd strasznie fajny, stałe nachylenie, sporo zakrętów. Jak się wejdzie w rytm to można podjeżdżać cały dzień :P

 

Laskowa za daleko od Sącza chyba, choć było by to miłe zobaczyć tam peleton. Myślę, że część kolarzy mogła by podchodzić z buta, tam przez kilkadziesiąt metrów nachylenie zbliża się lub nawet osiąga 30% (!) W sumie jest to kilometr podjazdu o nachyleniu średnim niemal 20%. Niezwykły podjazd, a co lepsze o dobrej nawierzchni i przejezdny w drugą stronę.

 

Epicko by było jakby zrobili metę na Przehybie choć niestety jest to zapewne nieopłacalne, lepiej zrobić w centrum miasta :| 13km podjazdu o śr. nachyleniu 6% to już robi wrażenie, a im wyżej tym stromiej...



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#232 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2015 - 13:56

Na Przełęczy Knurowskiej nie ma w żadnym miejscu 18% ;)

Z pewnością jest, wystarczy jakaś nierówność asfaltu. Langowi wystarczy odcinek 1m żeby zacząć puszczanie swoich bajeczek.

 

Laskowa za daleko od Sącza chyba,

To nie ma być podjazd blisko Sącza, tylko podjazd na etapie do NS.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#233 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 luty 2015 - 14:13

Z pewnością jest, wystarczy jakaś nierówność asfaltu. Langowi wystarczy odcinek 1m żeby zacząć puszczanie swoich bajeczek.

To nie ma być podjazd blisko Sącza, tylko podjazd na etapie do NS.

 

hehe no tak, tu masz zupełną rację :D

Z odległością od Sącza w sumie też prawda. Zobaczymy, choć pewnie trochę czasu jeszcze minie zanim opublikują trasy



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#234 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2015 - 15:58

Minął miesiąc od dodawania podjazdów z Europy i jak na razie wydaje mi się, że idzie nieźle, a nawet lepiej. Oczywiście to początek, ale wszystko wskazuje na to, że baza Europejska będzie równie porządna jak polska. Z reguły co dwa dni dodaje po około 10-15 podjazdów, więc dodawanych podjazdów jest sporo.

Jest już 9 podjazdów z Francji, 6 z Włoch i Hiszpanii, 5 z Austrii, 3 z Rumunii, jest nawet podjazd z Bułgarii. Świetnie też, że zostały też dodawane podjazdy z wysp Kanaryjskich. Cieszy mnie też, że większość podjazdów jest ze zdjęciami.

Ogólnie jestem z początków bazy „Europejskiej” bardzo zadowolony i bardzo dziękuje za dodawanie podjazdów. Oby tak dalej, a już za kilka miesięcy baza będzie naprawdę potężna i spokojnie będzie można planować wycieczki w Europie na podstawie mojej strony.

 

W tej chwili pierwsza dziesiątka najtrudniejszych podjazdów wygląda następująco i są to już naprawdę potężne podjazdy w Europie:

 

Pełna lista jest tutaj: http://www.altimetr....zy-podjazd.html

 

Warto się zapoznać, bo już  pierwsza pięćdziesiątka podjazdów wygląda bardzo przyzwoicie. (np. Hrobacza Łąka miejsce 47. a Magurka Wilkowicka miejsce 57. )

 

Zapraszam do dodawania „swoich Europejskich skalpów”



#235 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 14 kwiecień 2015 - 13:20

Kráľova Hoľa. Długo zastanawiałem się czy umieścić ten podjazd w bazie, ale już tyle razy ktoś go dodawał, że musiałem się złamać. Jest to podjazd o największym przewyższeniu na naszej szerokości geograficznej, niestety jednak na środkowym odcinku jest dłuższy fragment szutrowy.

 

O dodaniu podjazdu przekonał mnie jednak kolega Mrkta, który stwierdził, że całość jest do przejechania szosówką... Więc od dzisiaj Kralova Hola jest w bazie: http://www.altimetr....ralovahola.html

 

Kralova Hola została numerem 1 na Słowacji i w naszym regionie.



#236 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 24 kwiecień 2015 - 08:36

@Altimetr-chyba skrzynka pełna - wiadomości wracają.



#237 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 15 maj 2015 - 11:42

Zaszły małe zmiany na stronie głównej www.altimetr.pl

 

  1. Pod ostatnio dodanymi podjazdami pojawiła się zakładka - Najlepsze podjazdy w kraju. gdzie opisane są najtrudniejsze, najwyższe i najtrudniejsze fragmenty podjazdów w danym kraju. W tej chwili zakładka dotyczy Francji, ale co kilka dni kraj będzie się zmieniał.

 

  1. No i najważniejsze... Stworzyłem ostatnio bardzo ciekawe zestawienia najtrudniejszych, najbardziej stromych fragmentów podjazdów bez wypłaszczenia w Polsce i w Europie. (wypłaszczenie to fragment 200 metrowy poniżej 7%)

    Według mnie można to śmiało traktować jako zestawienie najtrudniejszych podjazdów do wjechania bez zatrzymania.

 

 

W Polsce pierwsza dziesiątka to:

1. Stóg Izerski od Czerniawy (Góry Izerskie)

2. Hrobacza Łąka (Beskid Mały)

3. Życzanów (Beskid Sądecki)

4. Magurka Wilkowicka (Beskid Mały)

5. Twarogi z Ochotnicy Dolnej (Gorce i Pieniny)

6. Laskowa (Beskid Wyspowy)

7. Podksięże (Beskid Makowski)

8. Carchla pod Modynią (Beskid Wyspowy)

9. Drwale (Polana Izerska) (Góry Izerskie)

10. Kotelnica od Tylmanowej (Gorce i Pieniny)

 

W Europie natomiast to:

 

 

1. Monte Crostis od Comeglians (Włochy)

2. Monte Zoncolan od Ovaro (Włochy)

3. Passo del Mortirolo od Mazzo di Valtelina (Włochy)

4. Kühtai z Haiming (Austria)

5. Dvoračky Od Rokytnic (Czechy)

6. Passo Pampeago od Tesero (Włochy)

7. Zillertaler Höhenstrasse z Hippach (Austria)

8. Edelweißspitze z Fusch (Austria)

9. Rettenbachferner z Soelden (Austria)

10. Stóg Izerski od Czerniawy (Polska)

 

Zresztą zapraszam na stronę główną (www.altimetr.pl), jest tam jeszcze zestawienia super ostrych fragmentów bez wypłaszczenia (wypłaszczenie to 9%)

 

 


  • piotrkol lubi to

#238 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 maj 2015 - 15:26

Jakkolwiek miałem mieszane uczucia co do większości tych "usprawnień", które wprowadzałeś, tak te klasyfikacje bez wypłaszczeń są bardzo fajne :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#239 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2015 - 17:09

Witam, dawno się nie odzywałem pora więc o sobie przypomnieć i o naszym wspólnym projekcie polskiej bazy podjazdów rowerowych www.altimetr.pl

 

Niestety w ostatnich dniach nie jestem w stanie dodawać zdjęć do podjazdów za co przepraszam. Mam problem z dostawcą internetu, działam ostatnio na mobilnym i przesyłanie zdjęć trwa po prostu za długo. Wkrótce wszystko jednak powinno wrócić do normy i nadrobię zaległości. Przypominam, że zdjęcia można wysyłać mi na maila [email protected] do każdego istniejącego podjazdu w bazie.

 

Od kilku miesięcy można dodawać podjazdy z zagranicy i myślę, że projekt się rozwija. W bazie jest już 272 podjazdów z zagranicy, więc sprawa idzie chyba do przodu. Jednak gorąco namawiam do dodawania podjazdów zza granic Polski. Z Polski to mamy w bazie prawie każdą hopkę...

 

Dla tych którzy strony nie znają zapraszam www.altimetr.pl 

 



#240 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2015 - 07:50

Jakiś czas temu na stronie głównej pokazałem specjalne zestawienia fragmentów podjazdów bez wypłaszczenia dla polski i całej bazy. Są to fragmenty trasy na których podjazd cały czas „trzyma”.
Wypłaszczenie oznacza odcinek o nachyleniu poniżej 7%, a dla superstrome odcinków 9%.

 

Od wczoraj zestawienia fragmentów podjazdów bez wypłaszczeń są dostępne dla każdego kraju, regionu a nawet i okolic miast. Wystarczy wejść w zakładkę RANKING PODJAZDÓW i wybrać ranking Najtrudniejsze fragmenty podjazdów lub Superstrome fragmenty podjazdów.

 

Zestawienia te można śmiało traktować za najtrudniejsze podjazdy do wjechania bez zatrzymania.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: baza podjazdów, altimetr