Jump to content


Photo

Dobór Przełożeń-Szukam Porady


192 replies to this topic

#141 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 29 September 2015 - 19:49

Tyle że tam była 15% ścianka do podjechania 15x, do tego jeszcze po bruku

Jakie to ma znaczenie, skoro i tak to było jechane z blatu? ;) Taka kaseta była tam bardziej "bo tak", a nie dlatego że było to potrzebne (chyba, że Greipelowi jak spływał po robocie :) ).


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#142 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 30 September 2015 - 12:10

Greek: głupoty gadasz.

 

11 rzędowe 11-28 to 9 rzędowe 11-23. Korzyść jest taka, że przy 11 rzędach to można w sumie wywalić młyn i latać na 1x11 ( co sram zresztą promuje ).

 

11-rzędowe 11-23 może wręcz powodować problem, bo w zakresie niższych biegów nagle okazuje się, że trzeba klikać dwa razy, aby zmienić bieg na odpowiedni.

 

X-RAY:

 

"Klasyczne" 2x5 z kasetą 13-15-17-19-21 i korbą 53-39 ma _mniejszy_ zakres i precyzję doboru przełożenia niż 1x11 z kasetą 11sp 11-28 i koronką 46T.



#143 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 30 September 2015 - 12:40

Greek: głupoty gadasz.

 

I na tym koniec? Może coś więcej?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#144 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 01 October 2015 - 06:12

Kaseta 11-28 jest właśnie na niektóre wyścigi po to żeby rzadko z blatu zrzucać. Tony Martin stosuje 11-32 i dłuższy wózek w TT aby to uzyskać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#145 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 01 October 2015 - 13:31

Kaseta 11-28 jest właśnie na niektóre wyścigi po to żeby rzadko z blatu zrzucać. Tony Martin stosuje 11-32 i dłuższy wózek w TT aby to uzyskać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Słuszna uwaga, też to zauważam przy moich 13-29, da się uzyskać dużo mniejsze przekosy i z blatu zrzucam tylko na podjazdach.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#146 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 26 August 2018 - 17:58

Witajcie po 3 latach przerwy wracam na rower i brakuje mi pary na podjazdach. Mam kasetę 11-28 i podobno moja przerzutka nie obsługuje większej zębatki. Z przodu mam korbe 44/34 i przez 300 zrobionych w ostatnich tygodniach km nie użyłem blatu ani razu. Jak już złapię ponad 50km/h to odpoczywam.

 

Chcę zamontować z przodu zębatki mniejsze, tak, żeby mała wynosiła 26-30, a duża 39-42. Czy są dostępne korby szosowe z takimi zębatkami? Z tego co widze nie. Jeśli chodzi o korby z MTB to czy podejdą mi bez większych problemów do mufy BB30?

I kolejna sprawa chciałbym sprawdzić krótszą korbę 165-167,5. Jakie są opcje na takie korby? Poradzicie coś?



#147 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,625 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 August 2018 - 19:06

Korba MTB ma nieco inną linię łańcucha, przez co wykracza poza specyfikację napędu szosowego, ale w praktyce nie powoduje takich problemów, jak straszą niektórzy. Na pewno lepsze to niż kaseta z koronką wielkości całego koła ;)

 

Nieco szalona (ale działająca w 100%) alternatywa to adapter BB30->BSA, do którego wkręca się suport na kwadrat lub Octalink. Wtedy bierzesz korbę MTB, instalujesz na osi krótszej o 3-5 mm i masz idealną linię łańcucha. Wprawdzie wydajesz trochę więcej ze względu na adapter, za to korbę trekkingową albo MTB kupisz za 100 zł.

 

Aha, pamiętaj, że przy zmianie tarcz na mniejsze przednia przerzutka może nie działać idealnie i z tego powodu wymagać wymiany.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#148 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 26 August 2018 - 19:21

mikroos dzięki za odpowiedź.

Czy ten adapter BB30->BSA jest demontowalny? Mam ramę węglową i być może ktoś kiedyś chciałby wrócić do BB30.

Koszta nie grają sporej roli, powiedzmy, że tysiaka mogę wydać na działający zestaw.

 

Przerzutki przedniej nie wystarczy obniżyć na ramie?



#149 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,625 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 August 2018 - 19:56

SRAM - adapter BB30 - BSA - jest demontowalny, choć po usunięciu adaptera trzeba jeszcze usunąć resztki kleju (nie żeby stanowiło to wielki problem, nie będziesz tego robił co tydzień :) ).
 
Przerzutka MTB ma inną krzywiznę wózka, obniżenie przerzutki szosowej nie da tego samego efektu. Co nie oznacza, że przerzutka szosowa nie będzie działała przyzwoicie. Jako rozwiązanie tymczasowe warto rozważyć pozostanie przy dotychczasowej przerzutce.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#150 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 26 August 2018 - 20:07

Mikroos chodzi mi bardziej o to czy ten klej nie chwyci tak do węgla, że będę musiał ramę zniszczyć, żeby go wyprasować.

 

Możesz podesłać link do korb jakie mogą pasować do takiego rozwiązania? 165mm, QF 147-160, zęby 22-28/38-42 ?



#151 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 26 August 2018 - 20:44

Witajcie po 3 latach przerwy wracam na rower i brakuje mi pary na podjazdach. Mam kasetę 11-28 i podobno moja przerzutka nie obsługuje większej zębatki. Z przodu mam korbe 44/34 i przez 300 zrobionych w ostatnich tygodniach km nie użyłem blatu ani razu. Jak już złapię ponad 50km/h to odpoczywam.

 

Chcę zamontować z przodu zębatki mniejsze, tak, żeby mała wynosiła 26-30, a duża 39-42. Czy są dostępne korby szosowe z takimi zębatkami? Z tego co widze nie. Jeśli chodzi o korby z MTB to czy podejdą mi bez większych problemów do mufy BB30?

I kolejna sprawa chciałbym sprawdzić krótszą korbę 165-167,5. Jakie są opcje na takie korby? Poradzicie coś?

 

Blaty szosowe to od 50 w górę, 48 występują w crossach, 46 w korbach juniorskich i przełajach. Rozumiem że przełożenie 34/28 dla niewprawionego to moze być czasem za mało ale te 300km to miałeś cały czas pod górę skoro nie użyłeś w ogóle blatu 44? Ja bym raczej zmienił wózek na dłuższy i zastosował kasetę  32 lub 34 niż pchał do szosy blat mniejszy od typowego dla MTB. Młynek możesz zresztą dać ostatecznie mniejszy np. 30T bez zmiany blatu, inaczej na zjazdach zupełnie nie będziesz miał czym dokręcać, przy tarczy 42 i kadencji 90obr/min maksymalna do uzyskanie prędkość na koronce 11T to jakieś 42km/h


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#152 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 26 August 2018 - 21:05

X-RAY z górki odpoczywam, do 35km/h pedałuję. Zmiana kasety i wózka nie wchodzi w grę, tylko korba z odpowiednimi zębatkami.



#153 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,625 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 August 2018 - 21:25

Mikroos chodzi mi bardziej o to czy ten klej nie chwyci tak do węgla, że będę musiał ramę zniszczyć, żeby go wyprasować.

Jeżeli masz ramę porządnego producenta, nie ma takiego ryzyka.

Możesz podesłać link do korb jakie mogą pasować do takiego rozwiązania? 165mm, QF 147-160, zęby 22-28/38-42 ?

Dla modeli na kwadrat QF przeważnie nie jest podawany, więc nie pomogę. W dodatku QF zmieni się w razie zastosowania krótszej osi.

Rzuć proszę okiem na ofertę sklepu, jest sporo fajnych modeli. W razie czego zapraszam do kontaktu na info(małpa)rowerplus(kropka)pl

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#154 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 27 August 2018 - 08:50

mikroos przejrzałem nieco sieć i w sumie to rozważam korbę sram xx. Z tego co wyczytałem moje gossamery mają 44 linię łańcucha, a ten sram ma 49,5 więc rozumiem, że te zębatki MTB są bardziej na zewnątrz? Jeśli tak to mógłbym wytoczyć sobie podkładki i odsunąć obie tarcze od XX w stronę środka ramy i temat linii łańcucha ustawiłbym jak mi pasuje. Pytanie czy są dostępne dłuższe śruby imbusowe takie jak oryginały czy musiałbym coś rzeźbić? Mam warsztat ślusarski i jakieś tam doświadczenie więc temat dla mnie prosty do ogarnięcia. Tak samo jak podkładki redukujące OŚ BB30 z 73 na 68 (MTB vs szosa). Zawsze to łatwiej niż frezować swoje korby od zera :)

Wszystko  gra tylko xx nie ma krótszej korby niż 170. Dostanę korbę 165-167,5 w budowie podobnej do xx pod BB30? Obawiam się klejenia do ramy adaptera ponieważ nie widzę wyciągania tego później. Ramę mam diamant pinnacle R2 jak i cały rower. Masz coś dla mnie w ofercie? Na Twojej stronie nie znalazłem, większość korb 170+ tak jakbym karłem był, a nie jestem.



#155 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,625 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 August 2018 - 09:12

Nie powinno się przesuwać korby w stronę ramy, bo wtedy lewe ramię ucieka dalej od ramy niż powinno.

 

Nie za bardzo rozumiem te słowa: "większość korb 170+ tak jakbym karłem był, a nie jestem" - przecież dłuższa korba jest przewidziana dla wyższego użytkownika. Co właściwie chcesz osiągnąć?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#156 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 27 August 2018 - 09:18

mikroos nie chcę przesuwać korby (ciekawa myśl :)) tylko zębatki od pająka, żeby wyrównać linię łańcucha po zamontowaniu korby MTB. Mam 170mm, miałem 172,5 i 175mm. Najlepiej mi się pedałuje na 170 i mnie kolana najmniej bolą. Wzrostu mam 175cm. Chcę przetestować 165-167.5mm. Wg pewnych informacji 170mm jest dla mnie za długa. Z jakimi korbami jeżdżą Ci, którzy mają mniej wzrostu niż ja i gdzie oni je kupują?



#157 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,625 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 August 2018 - 09:24

Faktycznie, XX daje taką możliwość - podkładka pomiędzy tarczę i pająk i załatwione. Tak naprawdę nawet warsztat nie jest specjalnie potrzebny.

 

Wg mnie 165 mm to stanowczo za mało na Twój wzrost, ale oczywiście zrobisz, jak uważasz. Tak czy inaczej, rozmiary 165 mm oraz 167,5 są obecnie całkowicie niedostępne - nie ma ich nawet na liście oferowanych wersji w europejskiej dystrybucji. Być może jakimś cudem znajdziesz taką korbę gdzieś na stanie u kogoś, to jedyna opcja.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#158 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 27 August 2018 - 09:27

Jacek, a może korba z graveli, 46/30 - montują fabrycznie z osprzętem szosowym więc musi działać.

 

FSA Omega 46/30 na MegaExo + support BB30/Megaexo



#159 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 27 August 2018 - 09:53

mikroos chcę po prostu przetestować 165mm. Być może mam za krótkie nogi :)

 

trace_error bardzo dobra opcja. Czy ta korba występuje 165mm?

 

Mam jeszcze jeden pomysł. Zakup korby szosowej SRAM FORCE, demontaż pająka i montaż pająka z SRAM XO z zębatkami. Wymienne tę pająki między tymi korbami?

Co myślicie? Linia łańcucha powinna grać, a nawet jeśli to skorygujemy, BB30 wąski szosowy bez kombinacji, są dostępne 165.



#160 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 27 August 2018 - 09:58

Najkrócej 170mm, ale pamiętaj że krótsze ramiona korby trzeba kompensować lżejszym przełożeniem, więc zmniejszenie ilości zębów na korbie razem ze skróceniem dł. ramion tejże korby to działania tak trochę neutralizujące siebie nawzajem (w jakimś tam stopniu oczywiście).





Reply to this topic