Kuba, patrząc na Twój styl jazdy spokojnie pociągniesz to na 39/26 Oczywiście do tego masz mocną nogę, więc tym bardziej będzie ok. Ale ja głównie piszę o stylu jazdy, że nie masz kompletnie problemu z cięższym obrotem, a przeciwnie - potrafisz go bardzo efektywnie wykorzystać.
Dobór Przełożeń-Szukam Porady
#101
Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:10
#102
Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:16
@haligówka
Karkonoska w porównaniu z Modre Sedlo pod względem wyjchania bez postoju to jest luzik.Okraj to już w ogóle pryszcz chyba, że chcesz jechać skrótem .( np. przez Albertice Lysociny nowy asfalt ale kilkanascie procent jest miejscami)
Moim zdaniem 39*26 na Modre Sedlo będziesz.........szedł na tym kawałku jak ktos nazwał słodkim kawałku https://www.strava.c...ents/9116882753. Ten wcześniejszy przed wypłaszczeniem jest trochę luźniejszy.
Na Karkonoskiej jak zapewne wiesz 2 strome kawałki 1+1,5 km, ten drugi , szczególnie końcówka bardziej wymagająca.Ale jak masz parę w ngach i płucach to może jakoś zygzakiem wyciśniesz.
( Ja nie mam super mocy ale na przełożeniu 34-32 jestem w stanie na Karkonoską wjechac można powiedzieć prawie bez zmęczenia.Na 34-28 myślę że też bym sie wdrapał ale korba 39 i mała kaseta to teraz wątpię.Jak masz dużo siły to może dasz radę.)
Są takie wąskie strome asflatowe podjazdy z Peca Pod Sniezką np do U Lesni Boudy , http://www.altimetr....esnibouda.html tam jest taki niezły dłuższy odcinek kilkunastoprocentowy ( nie 10 ale ca 17-18)
Jechaliśmy , to znajomy, który jest sporo silniejszy niż ja miał tryb 30/23 i jakoś się wdrapał - ale 30/23 =1,30 a 39/26=1,5 czyli ciężej
Próbuj - i daj znać jak poszło,
#103
Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:16
Dam znać, oczywiście!
PS. Nie znalazłem jeszcze podjazdu, który kazałby mi zsiąść z roweru, więc być może coś się zmieni w tej materii
- Greek lubi to
#104
Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:24
Jak już będziesz w Karkonoszach to ........spróbuj coś ekstremalnego =Dvoracki http://www.altimetr....d-dvoracky.html Można pętle z Harrahovem zakręcić albo przebić sie do Misecki i na to uderzyć http://www.altimetr....atowabouda.html
(Tylko żeby nie bylo na mnie jak ambulans na Dvorackach będzie potrzebny.)
#105
Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:29
#106
Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:44
uzurpator sporo sensu w tym co piszesz. 52x13 to to samo co 44x11. Team Sky podaje, że stosują u każdego zawodnika jedną kasetę 11-28.
Z ciekawostek byłem dzisiaj na Przełęczy z zębatką 34 i wjechałem bez zygzaka. Urwałem kolejne dwie minuty (czas od ronda 52min), a prędkość minimalna wynosiła w najgorszym momencie 9km/h, ale krótko, zwykle to było te 10km/h czyli kadencja min 60, a w większości trudnych podjazdów 70. Max prędkość wznoszenia 20m/min, na 36 było to 18m/min.
Analizując dane GPS z Suunto to tam nie ma nigdzie 10%, jest 8% w najgorszym momencie (rozdzielczość 20m, więc może są krótkie 20m ostrzejsze, ale wątpliwe to mocno).
Wnioski takie, że trzeba szlifować nogę na tym zestawie co mam teraz.
P.S. Wg kalkulatora generowałem na podjazdach 250W, noga się wyrabia.
#107
Napisano 26 wrzesień 2015 - 16:53
Kompakt z przodu i 11-28 z tyłu rozwiązuje temat 98% podjazdów w pl pytanie czy psuć sobie stopniowanie kasety dla tych 2 %?? Dzięki zębatce 11 z tyłu najszybsze przełożenie takiego zestawu jest szybsze od 53-12-to z kolei przełożenie było używane przez wiele lat przez zawodowców. Rozkręcenie takiego przełożenia przekracza na płaskim możliwości 99% amatorów to jest 1:4,55 czyli mega twardo.
- patolog lubi to
#109
Napisano 26 wrzesień 2015 - 18:02
Kompakt z przodu i 11-28 z tyłu rozwiązuje temat 98% podjazdów w pl pytanie czy psuć sobie stopniowanie kasety dla tych 2 %??
Ja zadam inne pytanie: czy warto sobiee psuć stopniowanie kasety, zakładając 11-28?
#110
Napisano 26 wrzesień 2015 - 18:25
Pytanie słuszne;-)) w 11 biegowych napędach nie jest źle jeżdżę na 11-28 11 sp i nie ma katastrofy z tym że z przodu jest 53-39. Kwestia przełożeń zależy od dwóch głównych rzeczy teren i możliwości kolarza.
#114
Napisano 27 wrzesień 2015 - 20:07
Pytanie słuszne;-)) w 11 biegowych napędach nie jest źle jeżdżę na 11-28 11 sp i nie ma katastrofy z tym że z przodu jest 53-39. Kwestia przełożeń zależy od dwóch głównych rzeczy teren i możliwości kolarza.
Chodziło mi z grubsza o to, że ze wszystkich kaset to 11-28 ma najgorsze stopniowanie. Gorzej to mogłoby być chyba tylko 11-29, ale nie wiem czy takie robią
#117
Napisano 27 wrzesień 2015 - 21:28
Ja właśnie przesiadam się na 11-28 z tyłu (Shimano), poprzednio jeździłem na 11-26 (sram) i ta indeksacja w nowej kasecie już wiem, że będzie mnie mocno wkurzała, zwłaszcza gdy na 25 będzie za twardo, a na 28 za miękko. Z przodu mam 53/39.
Gdyby Shimano robił kasety o indeksacji 11...-...-24-26-28...
#118
Napisano 27 wrzesień 2015 - 21:35
Myślę, że jak wszystko jest to kwestia indywidualna, ale nie zdarzyło mi się pomyśleć, że 25 za twardo, a 28 za miękko. Podjazdy może trochę inaczej wyglądają niż jazda po płaskim i tam te trzy ząbki aż tyle nie znaczą co na płaskim. Podkreślam, że to moje indywidualne odczucia
Zresztą wcześniej miałem kasetę 8-rzędową też 11-28. Tam dopiero stopniowanie było skopane. Choć jak tak myślę, to może dzięki temu, że na takim czymś jeździłem przez 3 lata to teraz 11rz 11-28 jest dla mnie ok?