Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór Przełożeń-Szukam Porady


192 odpowiedzi w tym temacie

#61 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 29 sierpień 2015 - 22:26

Jest niska, dopiero przejechane 400km, trochę więcej mam za uszami biegania. Mam nadzieję, że będzie tak jak piszesz. 

Sama strata 10kg z 90 na 80 to już będzie inna jazda. 

Po bardzie szczegółowej analizie trasy wyszło, że na 39x28 zygzak zaczynał się gdy prędkość spadła  poniżej 10,5km/h, natomiast dzisiaj na 36x28 10km/h. Odpowiada to kadencji 60, więc poniżej tej wartości zaczyna się konkretna siłownia i jak to nazywasz tropienie węża. 

Na 39x28 max wznios wynosił 17m/min, dzisiaj na 36x28 18m/min. 

 



#62 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 sierpień 2015 - 23:10


Na 39x28 max wznios wynosił 17m/min, dzisiaj na 36x28 18m/min. 

Na pewno dobrze liczysz? Bo te wartości to już jest VAM >1000m/h ,a to kłóci mi się z tymi 10-11km/h. To podjazd musiałby mieć ponad 10%, a przecież Salmopol tyle nie ma.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#63 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpień 2015 - 09:50

Greek: Salmopol od Buczkowic ma kilka 50-100 metrowych ścianek po 10%. Ja osobiście mam tam "problem" jedynie na ok 200-300 metrach zaraz na końcu terenu zabudowanego. Potem to już się jedzie bez problemu.



#64 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 sierpień 2015 - 10:06

Tam nie ma nigdzie 10%.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#65 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:03

http://www.altimetr....lmopolska2.html

Odcinek 29 - 14.5%

Odcinek 49 - 9.9% - ok, no prawie 10%

 

Od Wisły jedzie się dużo łatwiej :)



#66 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:19

Jest niska, dopiero przejechane 400km,

Zamiast się nad korbami zastanawiać i góry zdobywać pokręć najpierw jeszcze z 1,5tyś po płaskim. Potem weź zwykłego kompakta 50/34 kasetę 28 ewentualnie trochę większą i już będziesz w wystarczającej formie i jedź na tą górę, która tak naprawdę jest płaska tylko trochę dłuższa.

 

Wywal te wszystkie obliczenia i ciesz się jazdą.


  • patolog i big75 lubią to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#67 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:26

Rozmiar: jak chcesz zrobić formę na góry po płaskim?



#68 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:53

Greek to mi podaje Suunto Movescount. Weź pod uwagę, że mogłem wstać z siodełka i podciągnąć, to jest zaraz za prawym zwrotem przy tablicy z nazwą Pośredni, gdzie zaczyna się ostrzej pod góre, a przed i na samym zwrocie mogłem jechać ok 12km/h, więc z rozpędu pewnie.

Altimetr kłamie, po pierwsze nie widać tych garbów jak się jedzie pod górę, czy z góry, po drugie movescount po GPS podaje dużo bardziej płaską krzywą wznoszenia.

Dokładność Suunto Ambit3 Peak jest taka, że widzę spokojnie gdzie zygzakowałem, a gdzie jechałem na wprost. Chociaż trzeba przyznać, że po GPS za każdym razem podaje inną wysokość przełęczy i nie tylko na tej przełęczy to zaobserwowałem.

Rozmiar lubię trenować na ostro, a ponieważ nie mogę trenować 24h, więc w czasie regeneracji można się pobawić kalkulatorami, które zresztą okazują się być całkiem dokładne. Zobaczymy co będzie po zmianie na 34, ale mam ambicję, żeby się zatrzymać na tej zębatce, zdjąć masę, poprawić formę i latać po tych górach. Myślę, że Salmopol OK, ale co jak wybiorę się na Magurkę z 34/28?

Poluję na korbę carbonową FSA BB30 42-44/28-32 170 lub 172,5mm, jeżeli się trafi sprawna używka.

W sobotę przyjeżdża do mnie kumpel z Ryk z rowerkiem MTB 9kg, który twierdzi, że siły w nogach mu nie brakuje, haha.

Po oglądarce Rajdu Wisły wybieramy się na Salmopol z Buczkowic, jak sił starczy to jeszcze na Kubalonkę i z powortem.

Jak okaże się twardy to pewnie wapadnę w końcu na ten szczyt bez zygzaka z dodatkową motywacją.

Planuję jeden trening jeszcze przed sobotą tamże, najlepiej z zaliczeniem Wisły i podjazdem z drugiej strony jak już dojdzie do mnie zębatka 34. Trzeba się postarać zdjąć jeszcze chociaż jeden kg do soboty. Z 94kg zjechałem na 90 i idzie cały czas na dół.



#69 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:01

@JacekAnioł,

No ok, jeśli to jest max szybkość wspinania w danym momencie to oczywiście możliwe. Chodziło mi o to, że VAM podaje się dla całego podjazdu. Tylko pytanie na jak długim odcinku jest to mierzone przez Suntoo. Skoro to jest tak krótki fragment to takie dane są guzik warte.

 

 

Rozmiar: jak chcesz zrobić formę na góry po płaskim?

:D :D :D zabawne


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#70 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:33

Greek to prawda, co gorsza nie ma średniej wartości z całego podjazdu, która coś więcej by mi dała.

Suunto mierzy to cały czas i mam podgląd na wartości chwilowe w trakcie jazdy jak również po treningu wykonując analizę przy użyciu komputera.

 

 



#71 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:37

Zamiast się nad korbami zastanawiać i góry zdobywać pokręć najpierw jeszcze z 1,5tyś po płaskim. Potem weź zwykłego kompakta 50/34 kasetę 28 ewentualnie trochę większą i już będziesz w wystarczającej formie i jedź na tą górę, która tak naprawdę jest płaska tylko trochę dłuższa.

 

Wywal te wszystkie obliczenia i ciesz się jazdą.

Oczywiście tak! Wszystkie hardcore'owe góry Grossgockner, Stelvio, Zoncolan, Mortirolo wjechalem na 34-28 z wagą ok 90 kg. 

Nie ma co kombinowac przesadnie.


Kudos!


#72 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:40

patolog, ale ja wyjechałem na Salmpol z 39x28, ale chodzi o to, żeby to nie była taka siłownia, tylko odpowiednia kadencja, powiedzmy co najmniej te 80 onm. Wyjechać na te kozaki to może i 34x28 wyjadę, ale co dalej?



#73 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpień 2015 - 15:50

greek: troszkę się nie rozumiemy. Jeżeli zaciśniesz i spalisz się na podjeździe, to nie na 2km sekcji 5%, ale na 100 metrach 15%. Dlatego napęd szykujesz na te "zmarszczki", a nie na średnie nachylenie.

 

Jacek Anioł: a tak sobie myślę. Może spróbujesz po prostu kasety MTB 11-36? Zawsze taniej to niż żonglowanie korbami. A jak przyjdzie forma, to zmienisz na coś bardziej szosowego.



#74 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:18

greek: troszkę się nie rozumiemy. Jeżeli zaciśniesz i spalisz się na podjeździe, to nie na 2km sekcji 5%, ale na 100 metrach 15%. Dlatego napęd szykujesz na te "zmarszczki", a nie na średnie nachylenie.

 

 

Nie wiem dlaczego do mnie to piszesz, skoro ja nic nie pisałem w tym temacie. Czytasz w myślach?

Bo... rzeczywiście mam odmienne zdanie. Oczywiście, że nie szykujemy napędu na krótkie nastromienia, ale na średnie. Jakbym miał sobie dobierać przełożenia żeby komfortowo wjeżdżać podjazdy typu Magurka to nie wiem na jakim zestawie bym jeździł... I używał od święta. No, istotnie świetny wybór.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#75 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:20

Uzurpator akurat kupiłem nową kasetę 11-28 ultegra. Moja przerzutka podobno nie przyjmie więcej.

Czy taniej? Za nową kompletną korbę FSA Gossamer 52/36 BB30 zapłaciłem 220PLN, sprzedawca mi ją wymienił przy okazji czyszcząc i smarując łożyska BB30, przerzutki podregulował i skasował 20PLN za robotę.

Przy okazji zmieniłem korbę na krótszą i lepiej mi się jeździ. A tak zostawiłbym 52/39 założył kasetę 36 (skąd taką?) i się nadal męczył na zbyt długiej korbie zastanawiając czy aby ta korba nie jest dla mnie zbyt długa.

Patrzę na korby carbonowe FSA i widzę, że można dostać w dobrej cenie, akurat teraz nikt nie oferuje odpowiedniej dla mnie, albo nie te zębatki, albo nie ta długość, albo nie ten suport. Wymiana korby to ok 15minut, o ile przerzutka ogarnie nowe zębatki.



#76 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:25

Ultegra obrabia 30T z tyłu, kiedyś tak miałem...


Kudos!


#77 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:34

Patolog ja mam SRAM Rival z tyłu niby do 28 i gość, który mi sprzedał i zmieniał kasetę nie polecał więcej niż 28.

Ale osobiście jak jadę ten salmopol i zmieniam z 24 na 28 to myślę sobie, że lepiej byłoby mieć chyba z przodu 44-30, a z tyłu 11-25 jak już noga pozwoli zmienić z 11-28, ewentualnie drugie koło kupić i Katowice okolice czy Salmopol robić na 11-25, a jak Magurka czy coś ostro ponad 10% to 11-28.

Nie wiem tylko dlaczego takie zestawienie jest bardzo rzadko spotykane wśród szosowców. Albo jestem taki cienias, albo większość szosowców to konkretni siłacze.

Jak widać, niektórzy jeżdżą na podobnym zestawieniu i nie marudzą.

Pytanie moje do Was ile prędkości maksymalnej potrzebujecie w swoich rowerkach do wykręcenia?

Czy często zdarza się Wam kręcić ponad 55km/h? Ponad 60km/h? Nie mam na myśli autobusów.



#78 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:42


Pytanie moje do Was ile prędkości maksymalnej potrzebujecie w swoich rowerkach do wykręcenia?

Czy często zdarza się Wam kręcić ponad 55km/h? Ponad 60km/h? Nie mam na myśli autobusów.

 

To zależy właśnie od tego jakie ma się przełożenia. Ja mam 53x13 i przy 55km/h przyjmuję już pozycję aero, bo staje się ona wtedy już bardziej efektywna niż dokręcanie.

Ale i tak nieco brakuje, bo niejednokrotnie straciłem naczepę tira przez to, że zabrakło mi twardszego biegu. Przy 65km/h na płaskim już bardzo ciężko dokręcać, przy 70 przez dłużej niż kilkanaście sekund raczej już odpuszczam.

W każdym razie nie wyobrażam sobie 46 z przodu, albo jak wcześniej pisałeś - 39. To by się kończyło wszystkimi zjazdami na luźnej korbie. A nawet jak nie ma zjazdów bo mieszkamy na nizinach to niejednokrotnie potrzeba możliwości komfortowego wykręcenia tych 45km/h.


  • patolog lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#79 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 16:48

Greek blatu 46 sobie nie wyobrażasz, a przełożenie 46x11 jest bardziej twarde od Twojego obecnego 53x13.

Więc jak to jest?

P.S. W zasadzie 44x11 byłoby niewiele miększe od Twojego obecnego.


  • mikroos lubi to

#80 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:04

To zależy właśnie od tego jakie ma się przełożenia. Ja mam 53x13 i przy 55km/h przyjmuję już pozycję aero, 

Co to za kaseta? Juniorska?


Kudos!




Dodaj odpowiedź