Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór Przełożeń-Szukam Porady


192 odpowiedzi w tym temacie

#81 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:05

Ok, ale wtedy kaseta to 11-21 i już na górki niebardzo.

 

 

Co to za kaseta? Juniorska?

Górska ;) 13-29


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#82 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:17

Kiedy 11-21?

Masz z przodu 39?

39x29 to tylko troszkę miększe przełożenie od 30x21, a już 30x23 jest miększe.

Więc przód 44/30 i tył 11/23 mam w zasadzie to samo co Ty jeśli chodzi o przełożenie max oraz min, do tego ciaśniejszą kasetę i lżejszą masę całej układanki.

Więc o co chodzi?



#83 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:19

Do takiej korby innej nie ma sensu zakładać.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#84 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:27

Ale jak zjeżdżać mając tylko 44/46 z przodu? Podjazd podjazdem, ale trzeba zjechać...


Kudos!


#85 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:29

patolog ile prędkości chcesz uzyskać maksymalnie w trakcie zjazdu? 70km/h? 80?

Widzisz, że Greek ma na 53x13 takie przełożenie jak ja 46x11, a nawet miększe.



#86 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 17:56

Ale chłopie, po to się cuduje z dziwacznymi tarczami na korbie, żeby mieć ciasną kasetę. Czyli w tym wypadku byłoby to 11-21 (jeżeli mówimy o 10rz), a to z kolei nie daje Ci tego czego chcesz, czyli przełożeń na góry. Ty chcesz założyć 11-28 co jest jakimś kompletnym nieporozumieniem.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#87 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:07

Nie, ja chciałbym założyć z przodu 44/30, a z tyłu 11-23 lub 11-25 jak mi się noga wyrobi, a do tego czasu zostawić to co mam, czyli 11-28.

Przy 11-23 czy 11-25 będę miał większy zakres przełożeń od Ciebie, maksymalne przełożenie prawie takie jak Twoje, więc pojadę max podobnie do Ciebie i będę miał ciaśniejsze przełożenia, przynajmniej w przypadku 11-23, a może i też 11-25, a w tych obu przypadkach na pewno większy zakres i miększe przełożenie na góry niż Ty obecnie.



#88 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:10

Jak Ci się noga wyrobi to będziesz potrzebował tego obecnego kompakta, a nie 44/30.

Ile w ogóle masz rzędów?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#89 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:11

10



#90 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 21:54

Spójrzcie na tą ciekawostkę:

http://road.cc/conte...arello-dogma-f8

 

The accepted formula for working out the gear ratio is to subtract four from the chainring size - which makes Froome's set up equivalent to a 48/34 - so he's a spinner then, but of course it's not qutie that simpl

 

Nie wydaje Wam się, że ma nieco krótką korbę, jak na jego wzrost?:

Those chainrings are matched up to 175mm Dura Ace crank arms, he’s 1.86m (6’ 1”) - so pretty standard for a rider of his height.

 

Może kaseta 11-28 nie jest jednak taka zła?:

The Team Sky mechanic told us the whole team have been riding 11-28 cassettes for most of the season, since they got the F8s - they rode them right the way through the Dauphine and they'll be riding them for the entire Tour. In the past riders would have ridden 11-23 or 11-25 cassettes and swapped to a wider range cassette only for the mountain stages, but Team Sky have moved away from this approach - the riders are comfortable with the combination of the bike and gearing combination in all situations so they're sticking with it. Thinking it through of course this is a real benefit of running an 11-spd groupset



#91 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 sierpień 2015 - 22:17

Froome wykręca około 6,5W na kilogram, Ty około 2W. To żaden wzorzec dla Ciebie.
Odpowiadając jak trenować podjazdy na płaskim, Jacek Anioł jest w takiej formie, że zdrowiej będzie dla niego jeździć po płaskim, a na tym poziomie i tak poprawi to jazdę w górach.
  • big75 i Look lubią to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#92 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 23:38

 

Na temat doboru przełożeń podczas jazdy pod górkę: 1:58 i najciekawsze 2:18 oraz 2:47



#93 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 wrzesień 2015 - 17:20

Greek: rzeczywiście, nieco źle Cię zrozumiałem.

 

Ale - kontestowałbym stwierdzenie:

 

Oczywiście, że nie szykujemy napędu na krótkie nastromienia,

 

W czasach 6 rzędowych wolnobiegów to może miało sens. W czasach 10 i 11 rzędowych napędów kompaktowych - niespecjalnie. Kaseta 11-25 na tych systemach ma tak ciasno zestopniowane niskie biegi, że jest tam więcej klikania niż jazdy.

 

Na marginesie - 45km/h to wykręcisz luzem na 39/11 na platformowych pedałach.

 

Jacek Anioł:

 

10 rzędowy SRAM w komponentach górskich jest kompatybilny z szosowym szpejem. Możesz spokojnie sadzić "górską" przerzutkę 10 rzędową, kasetę 11-36 i conajwyżej przedłużyć łańcuch.

 

Nie wiem tylko dlaczego takie zestawienie jest bardzo rzadko spotykane wśród szosowców.

 

Zębatka 52/53T w szosówkach pochodzi z czasów, kiedy najmniejsza koronka z tyłu to było 13T, zaś regularne sprzęty miały 14T. Takie były czasy nakręcanych wolnobiegów. Zębatki 12T i 11T to stosunkowo nowy dodatek. 12T to lata osiemdziesąte, 11T to początek dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Koronki te doszły, ale tradycja 5X z przodu została.

 

Efekt jest tego taki, że poza wąskim gronem profi zawodników większość ludzi wozi na kasecie 2-3 zębatki z których korzysta przez 1% czasu jazdy.



#94 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2015 - 18:06


W czasach 6 rzędowych wolnobiegów to może miało sens. W czasach 10 i 11 rzędowych napędów kompaktowych - niespecjalnie. Kaseta 11-25 na tych systemach ma tak ciasno zestopniowane niskie biegi, że jest tam więcej klikania niż jazdy.

 

 

Piszesz o ustawianiu napędu na najstromsze fragmenty, a zaraz potem podajesz propozycję kasety 11-25 :D No to niezłe jaja są :) Czyli pisząc o tych stromiznach masz na myśli 6%? Bo ja myślę o ściankach 15-procentowych. I nie ma mowy żebyśmy na takie szykowali sobie napęd, bo potrzebowalibyśmy kasety 36t. A nikt normalny na takiej nie jeździ. Ba, nawet na 10% nie ma co szykować przełożeń, bo umówmy się - przeciętny amator wjedzie taki kilometrowy podjazd 15km/h, to kaseta 26 zębów i korba 39 da mu raczej bardzo przyjemne przełożenie. Ale jeśli już będzie chciał sobie wyjechać taki podjazd lajtowo, albo (o zgrozo!), będzie miał on kilka albo nawet 10 kilometrów to nie ma szans żeby to wyjechał komfortowo. Potrzebowałby wtedy kosmicznych przełożeń.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#95 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 01 wrzesień 2015 - 19:35

Można szybkie pytanko? :P
Wybieram się na przełęcz karkonoską w niedługiej przyszłości, moje przełożenie skrajne to 39x26, da rade to zrobić? Czy szkoda nawet próbować?
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#96 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 wrzesień 2015 - 19:49

Haligówka - nikt Ci takiej odpowiedzi nie udzieli. Może, a może nie. Generalna zasada jest taka że jeżeli jesteś w stanie przekręcić korbą, to przejedziesz. Różnica conajwyżej będzie w tym, w jakim stanie będziesz na górze.



#97 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 01 wrzesień 2015 - 19:59

Jestem świadom, jednak liczyłem, że wypowie się ktoś, kto podjeżdżał ten podjazd i podzieli się swoimi przełożeniami jakich używał. Ale dzięki za chęci ;)
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#98 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 01 wrzesień 2015 - 20:31

Widząc jak latasz to tylko śmigniesz. :D
Focus user! :-P

#99 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 01 wrzesień 2015 - 20:38

Nie chcę się zarąbać, bo w planie od razu Modre Sedlo i Okraj :P
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#100 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:00

Zębatka 52/53T w szosówkach pochodzi z czasów, kiedy najmniejsza koronka z tyłu to było 13T, zaś regularne sprzęty miały 14T. Takie były czasy nakręcanych wolnobiegów. Zębatki 12T i 11T to stosunkowo nowy dodatek. 12T to lata osiemdziesąte, 11T to początek dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Koronki te doszły, ale tradycja 5X z przodu została.

 

Efekt jest tego taki, że poza wąskim gronem profi zawodników większość ludzi wozi na kasecie 2-3 zębatki z których korzysta przez 1% czasu jazdy.

Nie zgadzam się z tym do końca choć dużo racji jest. Sam mam 2 skrajne koronki z których korzystam tylko przez 1% czasu jazdy, ale nie oznacza to wcale, że ich nie potrzebuję. Potrzebuję i to bardzo właśnie wtedy, gdy muszę lub chcę z nich skorzystać. Gdybym miał takich koronek 4 to pełna zgoda, ale po jednej na dole i u góry to już nie. Twierdzenie było by właściwsze gdybyś napisał - 2-3 zębatki z których nie korzysta wcale. Cały pic polega na tym by tak dobrać przełożenie by łańcuchem latać po całości kasety i korby, by nie pozostało nic całkowicie zbędnego.





Dodaj odpowiedź