Wreszcie Garmin wprowadza Edge dla turystów:

Zwie się to odkrywczo: Edge Touring. Czyli edzio dla zwiedzających (rowerowo)...
Uproszczona wersja Edge 810. Czym się różni? Przede wszystkim turyści znajdą tam:
- tworzenie tras/wycieczek impromptu round trip routes - na nieco innych zasadach niż w e810 - wygląda to na improwizowane wycieczki wskazuję cel, a urządzenie proponuje jakieś trasy w tą i z powrotem:

albo:

jak widać eT proponuje wykonanie kółeczka z celem i powrotem, jak trasa nie pasuje, to można sobie wybrać (u góry < Route 1 >) kolejną. Opcja dla ludzi bez własnej inicjatywy?!
- nawigacja do i pomiędzy POI
- podstawowe informacje o jeździe (szybkość, dystans, czas, HR, wysokość), usunięto te funkcje, które dla turysty są nie potrzebne.
Co ciekawe, opcje routingu są dość specyficzne dla kolarzy (właściwie turystów rowerowych):

na dodatek można wybrać metodę kalkulacji trasy:

Jak widać można zminimalizować dystans, czas lub... ograniczyć męczarnię podjazdów pod wzniesienia ;-).
O ile mapa przewiduje, to można poszaleć opcjami:

unikania dróg gruntowych i wąskich ścieżek...
No właśnie co do mapy - zdziwienie, ale zamiast produktu garmina na pokładzie znajduje się mapa (mapy) Openstreet - ostatnimi czasy te mapy zapewniają całkiem niezłe pokrycie naszego (i nie tylko) kraju...
ET ma odbiornik ANT+, ale... tylko do odbioru danych z nadajników pulsu. Żadnych czujników prędkości/kadencji/mocy... Niby zrozumiałe, ale po co to ograniczenie, jak pewno i tak tylko i wyłącznie programowe, bo sprzęt obsłuży pewno to samo co i standardowy e810... Czas pracy na w pełni naładowanym akumulatorze to 17h - dokładnie tyle samo co e810, czyli dawca hardware...
Ceny? Za wersję standard $249, wersja Plus $299 (wersja ze wsparciem dla nadajnika pulsu ANT+ HR, ANT+ eBike, i wysokościomierzem barometrycznym).
Dostępność: koniec września, początek października 2013.
Tak się zastanawiam - bebechy pewno te same co w e810, cena połowę niższa, (no $100 - być może w wersji bez plusa wyłączyli inaczej niż programowo ANT+?) - może znajdą się sposoby na przeprogramowanie Touring firmware e810? Nawet gdyby nie było możliwości korzystania z BT...