Skocz do zawartości


Zdjęcie

trzaski przy mocniejszym depnieciu


284 odpowiedzi w tym temacie

#261 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 21 grudzień 2011 - 07:18

Bikemaster - da się wkleić łożyska i będzie się kręcić, korby opierają się wewnątrz łożyska a wkleić można część zewnętrzną - ale OK to nie najlepszy pomysł
Marco - oj tam oj tam, z duchem czasu trzeba iść, poza tym to klej montażowy, który przy odpowiedniej sile można zdemontować

#262 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 21 grudzień 2011 - 08:17

Zakladajac ze jest to nieudana wersja Campy tak jak tam wyzej pisal Jarek ..., to po co dopatrwac sie w "badziewiu" "genjuszu" ? i zadawac sobie bledne pytanie -dlaczego ? --dlaczego tam tak stuka ? poprawne pytanie jest - jak ? , jak pozbyc sie tego "badziewia " zeby miec raz i na zawsze spokoj ? , odpowiedz jest prosta , zmienic system a w zyciu kierowac sie bardzo madra zasada "prosto jak najprosciej byle nie za prosto " :D
Ale oczywiscie jesli da sie to ladnie tam skleic i bedzie to sprawnie i dlugo funkcjonowalo to jak najbardziej dzialaj tam .... ;)

#263 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 21 grudzień 2011 - 15:06

Marco - nie żartuj, zmienić system? dopiero co kupiłem, wydałem full kasy zapożyczając się, nikt mi tego nie wymieni bo mi się teraz nie podoba, a jak stuka to mi nasmarują i wypchną, dlatego sam wolę dojść do sedna sprawy

oczywiście jestem Wam wszystkim ogromnie wdzięczny za cenne uwagi

#264 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 21 grudzień 2011 - 15:23

no wlasnie , samo to ze nowy , full kasy i jeszcze teraz takie siupki z tym , zamiast wsiasc , jechac i cieszyc sie , to czlowiek musi kombinowac .
Oczwiscie to byly moje przemslenia , nie musisz zmieniac systemu , w kazdym badz razie ja bym tego minuty u siebie nie trzymal .

#265 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 21 grudzień 2011 - 19:43

Prawda jest taka że UT to w miarę dobry system. Sztywny, małe Q, niesamowicie lekki w wyższych grupach i atrakcyjny wizualnie. Nowy system PT Campy wyeliminował część wad UT. UT ma słabe łożyska i to jego wada, podobnie jak częste problemy ze średnią kompatybilnością z mufami - opory przy obrocie korby. Jednak ja sam jeszcze nie spotkałem się z tym, aby łożysko po osadzeniu w misce miało jakikolwiek luz.

Jakby dać do środka miski suportowej klej to raz, że bez metod udarowych nie rozłoży się takiego połączenia, a dwa, że takie coś nie będzie się obracać bo klej zespoli ze sobą uszczelnienie łożyska i bierznie łożyska. Więc nie radzę.

Sens kleju w rowerze objawia się w momencie wkładania misek na press fit do ramy albo w wypadku supportu na ITAL. Można też dać na klej np. pedały, bowiem wtedy przy mniejszej sile dokręcenia będą siedziały na mur, a dwa, że siła konieczna do zerwania takiego kleju jest mniejsza niż siła konieczna do odkręcenia pedałów dokręconych za mocno. :-P

#266 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 grudzień 2011 - 11:46

Cytat

w dziale WARSZTAT znalazłem tekst Malika:
"W systemie OS, a szczególnie w rozwiązaniu campagnolo warto miski od razu posmarować klejem Loctite (641). Z własnego doświadczenia wiem iż sam smar nie wystarczy.
Miski campy są wykonane z aluminium i niestety podczas mocniejszego naciśnięcia na korby słychać trzaski, stuki itp. Po zastosowaniu Loctite'a trzaski przeszły do historii. "

niestety Loctite kosztuje ponad 130zł/50ml netto, a gdyby dać trochę np. silikonu?
chyba nie wytwarzają się tam aż takie duże temperatury?

no i dlaczego nie widzę działu Warsztat wchodząc normalnie na forum?


Nie musi być 641. 641 chyba zaleca producent... albo gdzieś na innym forum wyczytałem ;-)
Ja zastosowałem loctite 222, którego używam również do nypli. Ważne żeby klej był elastyczny. W montażu misek nie chodzi o to aby były wklejone w mufę suportu tylko żeby odizolować miski od mufy czymś elastycznym co będzie tłumić drgania/trzaski/zgrzyty itp.
Nie jestem pewien czy ten klej co podał travisb nie będzie za mocny bądź zbyt mało plastyczny.
Mam również klej 648 loctite o barwie zielonej i ten się nie sprawdził. Trzaski były nadal słyszalne.

#267 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 22 grudzień 2011 - 12:31

kupiłem 641 i wczoraj wkleiłem, dziś skręcę resztę
tylko brakuje mi opon z kolcami aby to przetestować :mrgreen:

jak wygląda to w odwrotną stronę? tzn. demontaż misek?
wybijamy zapewne z mufy i trzeba resztki kleju czymś usunąć?

#268 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 grudzień 2011 - 13:05

ściągamy ściągaczem z wybijaniem z karbonu bym sie zdrowo zastanawiał

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#269 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 22 grudzień 2011 - 14:12

SPIKE,

Ale jak wyobrażasz sobie ściągnięcie ściągaczem misek już nabitych do mufy? Press fit to raczej tak jak BB30, czyli młotek, jakiś klocek i klepanie.. inaczej nie wyjdą..

Musiałbyś jakąś prasę wsadzić do środka mufy między obie miski i je rozepchnąć, chyba że są jakieś specjały do takich rzeczy

Coś takiego może..
http://www.parktool....ol-set-bbt-90-3

Tylko że to działa na identycznej zasadzie na dobrą sprawę :-P

#270 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 27 grudzień 2011 - 16:09

wydaje mi się, że po tych wszystkich operacjach niewiele się zmieniło
jedno jest pewne, miski to nie są bo wklejone nie mają prawa się ruszać
łożyska na korbach siedzą mocno i nic im nie dolega, chodzą płynnie

mały luz jest pomiędzy łożyskami a miskami, zresztą chyba musi być
bo między nimi jest smar
korby względem siebie nie mają żadnego luzu

czy taki stan rzeczy tj. lekki luz pomiędzy łożyskami a miskami to normalka?
można wówczas korbami trochę bujać jak na filmie, który wcześniej umieściłem

(to link, aby nie szukać w starych postach: )

#271 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 27 grudzień 2011 - 23:07

Marco nie na darmo ma podpis złota rączka, na PW nakierunkował mnie, że luzy pochodzą bo brakuje grubszej podkładki
jak kupie pakiet podkładek, będę nimi szastał i opiszę swoje doznania

#272 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 28 grudzień 2011 - 14:32

;-) ... teflonowych za szybko nie zedrzesz .

Ps; Jak juz kupisz te podkladki , to powiedz jaka grubosc dobrales bo mnie to tez ciekawi ;)

#273 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 28 grudzień 2011 - 16:33

Podkładki?
A czy włożyłeś tę "poskręcaną" podkładkę pod lewe łożysko korby? Jak nie to za nic nie usuniesz luzu zwykłymi podkładkami.
Dołączona grafika

#274 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 28 grudzień 2011 - 19:25

doszedlem do wniosku ze to moze nie byc wina podkladek bo tam luzow na osi nie masz w tyl /przod tylko na boki, czyli raczej jest to wina niedopasowania lozysk do misek , ale probuj tam z podkladkami powiesz co i jak ;)

#275 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 28 grudzień 2011 - 20:34

łożyska w miskach siedzą w miarę ciasno
doszliśmy heheh no OK Marco doszedł do wniosku, że mam złe podkładki
oś korby ma 25 mm, kupiłem podkładki wchodzące ciasno na oś
tak nie może być bo wówczas dociskają dolną część łożyska i korba ciężko chodzi

muszę zdobyć podkładki o średnicy wewnątrz 30 mm a zewnątrz 39-40 mm
odkładamy więc temat na 24h do czasu nabycia odpowiednich podkładek

#276 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 28 grudzień 2011 - 20:37

jesli w miskach siedza ciasno to OK , dasz odpowiednie podkladki i powinno zniwelowac te luzy... .zatem czekamy do jutra ;)
Oryginalnie tam u Ciebie to byly zwykle podkladki prawda , czy sprezynujace ?

Ps; Podales wymiary , popatrze moze znajde cos u siebie ;)

#277 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 28 grudzień 2011 - 21:47

ja miałem "oryginalnie" zamontowane 2 podkładki z lewej strony:
- tą co pokazał wyżej Bikemaster, sprężynującą wew. 31mm, zew. 36mm
- teflon wew. 26mm, zew. 31mm

obydwie grubości 0,5mm

kupiłem wew. 25mm zew. 35mm

POWINNY BYĆ (wyżej źle podałem): wew. 30-31mm, zew. 35-36
37mm mają miski

#278 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 28 grudzień 2011 - 22:01

A czy aby na pewno masz dobrą średnicę mufy? Może jest trochę bardziej "podpiłowana" i ta pofalowana podkładka nie wystarcza aby usunąć luzy?

Ale w takiej sytuacji to faktycznie trzeba napchac podkładek.

#279 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 05 styczeń 2012 - 13:38

vuki_ co z podkladkami , znalazles cos ?

edit ;

z tego co sie dowiedzialem to znalazl , dopasowal i ponoc bedzie dobrze , albo nawet juz jest dobrze , bo go nie widac to pewnie smiga i smiga ... :mrgreen: :lol:

#280 grend

grend
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 sierpień 2017 - 12:36

Dzięki za poradę. U mnie po 2 miesiącach zmagań też pomogło dokręcenie tych dwóch piep***** śrubek wieszaka / haka tylnej przerzutki SLX w rowerze z aluminiową ramą MTB.

Problem miałem taki, że mocno naciskając na pedały (sprint na stojącą) trzaski miałem tak głośne i dobijające, że nawet słuchawki z głośną muzyką nie pomogły;). Dla porównania w starszym crosowym rowerze mam przerzutki Deore i tam wieszak jest na jedną ale większą śrubę i tam nigdy nic nie trzeszczało.

 

A wymieniłem po drodze:

- suport,

- stery,

- pedały,

- potem znowu rozkręciłem smarowałem i dokręciłem na chama suport na środek średniej wytrzymałości Loctite (ciekawy jestem swoja drogą czy uda mi się go kiedyś odkręcić),

- ponownie pedały,

- ponownie korby.

- podokręcałem śruby blatów przedniej korby,

- rozkręcałem bębenek tylnej kasety wyczyściłem i przesmarowałem i myślałem już, że to była przyczyna bo po złożeniu koła do ramy przez jakiś czas nie trzaskało. Ale potem znowu więc załamka.

 

Potem gdy ocierały mi tylne hamulce tarczowe delikatniej zapiąłem tylne koło i wtedy trzaski były jeszcze większe i to mnie naprowadziło na to że to może być rzeczywiście coś z tylnym kołem / zapięciem czy czymś z tych okolic.. i to mnie naprowadziło na ten piep*** wieszak / hak tylnej przerzutki który był na tyle luźny że podczas silnego naciskania na korbę tylne koło (piasta tylnego koła) minimalnie się przesuwała w miejscu styku z tym wieszakiem hakiem i to powodowało trzaski.

 

A wcześniej dałbym sobie rękę uciąć że to wkład suportu strzela ewentualnie luźne blaty bądź może piasek w sterach. A tak naprawdę to trzaski tak się niosą po ramie że naprawdę trudno je dokładnie precyzyjnie zlokalizować.

 

Prawo Murfiego. Przyczyna problemu znajduje się w ostatnim możliwym miejscu, które mogło by Ci przyjść do głowy. 

 


  • marcinsr lubi to



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy