
trzaski przy mocniejszym depnieciu
Started By
kr1s1983
, 09 cze 2007 19:43
284 odpowiedzi w tym temacie
#223
Napisano 30 październik 2011 - 12:31
Co prawda nie są to trzaski przy depnięciu, a przy mocniejszym nacisku na kierownice. Sprawa wygląda tak, że nawet stojąc w miejscu, gdy oprę się mocniej na kiere słychać metaliczny, pojedyńczy trzask, jakby stukot. Ja widzę dwie opcje: stery lub zacisk, piaste czy w ogóle koło wyeliminowalem gdyż nacisk na samo koło nie generuje żadnego trzasku. Taki sam trzask słychać w czasie jazdy gdy się jedzie po telepiącym terenie. Osttanio dużo jeździłem po kostce - czy mogło to w jakiś sposób rozklekotać stery lub w ogóle kokpit?
#226
Napisano 31 październik 2011 - 10:14
oprócz wszelkiego typu zabrudzeń i uszkodzeń sterów mógł ci się dostać syf między mostek, a kierownicę lub mostek, a rurę sterową co też powoduję trzaski. Wszystkie miejsca unieruchomione dzięki zaciskowi potrafią hałasować jak się brud dostanie do środka
#227
Napisano 31 październik 2011 - 11:44
Raczej nie jest to spowodowane tarciem metal o metal, a uderzaniem. Bo dźwięk jest taki jakby coś stukało o siebie przy nacisku, a że stery pernamentnie pracują przenosząc ciężar z ramy na widelec i koło to właśnie pierwsze przychodzą na myśl co może stukać to właśnie stery - łożyska. Tym bardziej, że dźwięk jest dość słyszalny, więc raczej nie jest to byle skrzypek 
Dziś po pracy zejdę i zobaczę, bo zaczyna mnie to irytować i niepokoić.

Dziś po pracy zejdę i zobaczę, bo zaczyna mnie to irytować i niepokoić.
#229
Napisano 11 grudzień 2011 - 11:46
dopadło mnie stukanie, rower nowy ... no już 1-2 tys. nakręciłem
na początku były niedokręcone korby, dokręciłem i było OK
teraz jak nimi ruszam na boki to coś w osi strzela
niestety nie mam imbusa 10 i nie mogę na razie rozkręcić korb
dostał się tam piasek? wystarczy może psiknąć WD40?
czy poczekać, rozkręcać, czyścić i składać?
ewentualnie jakim smarem smarować środek jak tam się dostane?
na początku były niedokręcone korby, dokręciłem i było OK
teraz jak nimi ruszam na boki to coś w osi strzela
niestety nie mam imbusa 10 i nie mogę na razie rozkręcić korb
dostał się tam piasek? wystarczy może psiknąć WD40?
czy poczekać, rozkręcać, czyścić i składać?
ewentualnie jakim smarem smarować środek jak tam się dostane?
#231
Napisano 12 grudzień 2011 - 01:46
Psikanie wd40 to to sposób na ukrycie problemu, a nie zlikwidowanie go ;-)
A poza tym śmierdzi i później wszystko się do tego przykleja.
Ja walczyłem z trzaskami w korbach przez długi czas. Hollowtech II ma to do siebie, że czasami lewa korba łapie luz - odkręcić, docisnąć prawą korbę z osią, dokręcić lewą najpierw śruby, a później tą zaślepkę. Drugi powód to rozwalone łożyska suportu.
Ale może też sztyca trzeszczeć i wrażenie jest takie, że to korba ;-)
A poza tym śmierdzi i później wszystko się do tego przykleja.
Ja walczyłem z trzaskami w korbach przez długi czas. Hollowtech II ma to do siebie, że czasami lewa korba łapie luz - odkręcić, docisnąć prawą korbę z osią, dokręcić lewą najpierw śruby, a później tą zaślepkę. Drugi powód to rozwalone łożyska suportu.
Ale może też sztyca trzeszczeć i wrażenie jest takie, że to korba ;-)
#233
Gosc_eko_*
Napisano 12 grudzień 2011 - 09:22
U mnie trzaski dochodzą ze sztycy i pojawiają się co jakieś 300km, czyściłem rurę pod siodłową ale i tak co jakiś czas strzela ,wystarczy poluzować zacisk ruszyć sztycą i jest ok.Vuki jeśli ruszasz korbą i słychać trzaski więc to nie sztyca i nie stery rozkręć jeśli trzeba nasmaruj złóż z powrotem dobrze by było żebyś napisał jaki masz suport.
#234
Napisano 12 grudzień 2011 - 14:14
u mnie wygląda to tak:
nie jest to więc nic innego jak korba, a właściwie coś w osi
chyba, że to normalne?
korby względem siebie są stabilne, może to od plastiku? (czytaj karbonu)
wszystko to Campa Chorus11, wykręciłem ze środka małą nakrętkę ale dalej leże
nie wiem jak, czym dalej to rozkręcić, chyba zostawię to ... zdolniejszym
nie jest to więc nic innego jak korba, a właściwie coś w osi
chyba, że to normalne?
korby względem siebie są stabilne, może to od plastiku? (czytaj karbonu)
wszystko to Campa Chorus11, wykręciłem ze środka małą nakrętkę ale dalej leże
nie wiem jak, czym dalej to rozkręcić, chyba zostawię to ... zdolniejszym
#235
Napisano 12 grudzień 2011 - 21:40
vuki, to sprawa prosta.
1.rozbierz suport
http://www.youtube.c...u/0/fAHd2amwskU
do odkręcania śruby użyj imbusa 10mm, ja kupiłem taki w markecie budowlanym i kawałka rurki do przedłużenia dźwigni
2 potem przy pomocy klucza do misek suportowych UT/Hollowtech dokręć miski ( u mnie bardzo się poluzowały)
3 Potem wszystko porządnie skręć
Jeżeli luz nie zniknie to podejrzewam, że przyczyną luzu mogą być łożyska.
1.rozbierz suport
http://www.youtube.c...u/0/fAHd2amwskU
do odkręcania śruby użyj imbusa 10mm, ja kupiłem taki w markecie budowlanym i kawałka rurki do przedłużenia dźwigni
2 potem przy pomocy klucza do misek suportowych UT/Hollowtech dokręć miski ( u mnie bardzo się poluzowały)
3 Potem wszystko porządnie skręć
Jeżeli luz nie zniknie to podejrzewam, że przyczyną luzu mogą być łożyska.
#237
Napisano 13 grudzień 2011 - 08:20
Vuki
Z praktyki wiadomo mi, że najnowszy system CAMPY nabawił się małej wady.
Generalnie pomijając wszystkie dokręcone śrubki, miski wada najnowszej campy polega na lużnych łożyskach we wkręcanych miskach.
Łożyska są na ciasno osadzone na korbie natomiast latają sobie w miskach.
Aby wyeliminować wadę należy użyć w tym celu loctite i delikatnie wkleić łożyska w miski składając set.
Przypomnę, że o tę wadę należy przypuszczać po wyeliminowaniu wszystkiego co trzeba dokręcić.
Jarek-LT
Z praktyki wiadomo mi, że najnowszy system CAMPY nabawił się małej wady.
Generalnie pomijając wszystkie dokręcone śrubki, miski wada najnowszej campy polega na lużnych łożyskach we wkręcanych miskach.
Łożyska są na ciasno osadzone na korbie natomiast latają sobie w miskach.
Aby wyeliminować wadę należy użyć w tym celu loctite i delikatnie wkleić łożyska w miski składając set.
Przypomnę, że o tę wadę należy przypuszczać po wyeliminowaniu wszystkiego co trzeba dokręcić.
Jarek-LT
#239
Napisano 13 grudzień 2011 - 16:26
vuki, Z tego co piszesz, rozumiem, że chcesz zdjąć całą korbę. Jak pewnie wiesz oś jest dzielona na pół i łączona na środku sprzęgłem Hirtha.
Jeśli wykręciłeś już śrubę mocującą ze sobą oba ramiona, a mimo wszystko korba nie chce wyjść z misek to należy wkręcić ponownie ową śrubę za pomocą klucza 3-4 obroty (żeby była dokręcona mniej niż do połowy), przyłożyć do niej owalny drewniany klocek i kilkukrotnie lekko postukać młotkiem. Wtedy lewe ramie powinno wysunąć się z miski. Wtedy powinno już łatwo wyjść. Potem aby wyjąć prawe ramie wystarczy wspomniany już klocek przełożyć przez lewą miskę i popukać przezeń w prawe ramie korby, która powinna jeszcze łatwiej wyjść (tu należy pamiętać aby wyjąć zawleczkę zabezpieczającą korbę przed wypadnięciem z miski suportu).
Skrzypieć mogą zniszczone łożyska, same miski jako, że chyba masz w systemie Press-Fit i na dobrą sprawę tyle..
Jeśli łożyska są ok i nie zacinają to można pokusić się o wybicie misek z ramy, odtłuszczenie powierzchni mufy i miski i ponowne wprasowanie ich na jakikolwiek smar stały w mufę.
To chyba wszystko co się tyczy UT :-P
Jeśli wykręciłeś już śrubę mocującą ze sobą oba ramiona, a mimo wszystko korba nie chce wyjść z misek to należy wkręcić ponownie ową śrubę za pomocą klucza 3-4 obroty (żeby była dokręcona mniej niż do połowy), przyłożyć do niej owalny drewniany klocek i kilkukrotnie lekko postukać młotkiem. Wtedy lewe ramie powinno wysunąć się z miski. Wtedy powinno już łatwo wyjść. Potem aby wyjąć prawe ramie wystarczy wspomniany już klocek przełożyć przez lewą miskę i popukać przezeń w prawe ramie korby, która powinna jeszcze łatwiej wyjść (tu należy pamiętać aby wyjąć zawleczkę zabezpieczającą korbę przed wypadnięciem z miski suportu).
Skrzypieć mogą zniszczone łożyska, same miski jako, że chyba masz w systemie Press-Fit i na dobrą sprawę tyle..
Jeśli łożyska są ok i nie zacinają to można pokusić się o wybicie misek z ramy, odtłuszczenie powierzchni mufy i miski i ponowne wprasowanie ich na jakikolwiek smar stały w mufę.
To chyba wszystko co się tyczy UT :-P
Dodaj odpowiedź
