Skocz do zawartości


Zdjęcie

trzaski przy mocniejszym depnieciu


284 odpowiedzi w tym temacie

#201 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2011 - 21:29

Cytat

Skoro cyka zawsze w tym samym miejscu , to znaczy ,że to jednak suport.
Ale ja tam wszystko zrobiłem dobrze, a może jednak nie ?


U mnie jak byly to miski to tez cykalo wlasnie zawsze w tym samym miejscu, moze cos tam zle skreciles sie okaze:) a support bedziesz mial na zapas :)

#202 wili666

wili666
  • Użytkownik
  • 96 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 06 lipiec 2011 - 21:44

Rooney, a tarcze są proste i czy owe cykanie odbywa się na obu tarczach? Bo gdyby tylko na małej a duża krzywa to cykałoby..

#203 Rooney

Rooney
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 06 lipiec 2011 - 22:28

Sprawdzałem tarcze i były proste.

Podczas poniedziałkowej jazdy cykało głównie po prawej stronie. Ale jak depłem mocniej lewą nogą to cykanie pojawiało się i po tej stronie.

Jak wracałem pierwszy raz w zeszłym tygodniu z "cenną radą" z serwisu to złapał mnie deszcz i cykanie prawie w 100% ustąpiło.

Wczoraj jadąc oddać go do serwisu również jechałem po mokrej nawierzchni i dostał wody. I dla sprawdzenia zacząłem deptać ile wlezie. Ani razu nie cykło. :shock:


Koniec gdybania, bo i tak wiele bezsensownych postów natrzaskałem w temacie... ;-)
Wszystkiego mam wielką nadzieję dowiemy się prawdopodobnie dopiero w piątek. ;-)
  • ramones lubi to

#204 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2011 - 07:02

A ja mam krótkie pytanie: ostatnio zaczęło pojawiać się charakterystyczne klikanie w okolicach korby, czy tam cykanie, jak zwał tak zwał, zwłaszcza, gdy wkręcam się na wysoką kadencję. Suport to prosty shimanowski kwadrat BB-UN26, ma przekręcone 4300 km, nie ukrywam, że lubię wysoką kadencję (90 i więcej). Czy to możliwe, że łożyska się już zajechały? Czy takie pakiety powinny raczej wytrzymać o wiele więcej km?

#205 Rooney

Rooney
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 09 lipiec 2011 - 13:59

Cytat

A ja mam krótkie pytanie: ostatnio zaczęło pojawiać się charakterystyczne klikanie w okolicach korby, czy tam cykanie, jak zwał tak zwał, zwłaszcza, gdy wkręcam się na wysoką kadencję. Suport to prosty shimanowski kwadrat BB-UN26, ma przekręcone 4300 km, nie ukrywam, że lubię wysoką kadencję (90 i więcej). Czy to możliwe, że łożyska się już zajechały? Czy takie pakiety powinny raczej wytrzymać o wiele więcej km?


Już jakieś doświadczenie w tej materii mam i uważam ,że to mało prawdopodobne.
Dokręć wszystko co masz to przestanie. :mrgreen:

A teraz rozpocznę zakończenie mojej przygody.
Zacznijmy od tego ,że najpierw chciałem rozwiązać sam mój problem i wcale nie byłoby problemu , ale jednak popełniłem błąd.
Kupiłem klucz do korb. Zdjąłem je , dokręciłem , z nasmarowaniem. Efekt - cykanie.
Kupiłem kolejny klucz, tym razem do odkręcenia wkładu suportu. Nasmarowałem i uprzednio wyczyściłem. Dokręciłem. Efekt - cykanie.
No to się wkur*** i kupiłem nowy suport - jak się później okazało z za długą plastikową miską , której nie dało się wkręcić. :roll:
Wkur*** się kolejny raz i zaprowadziłem go do serwisu.
Facet przesmarował suport i chce wkręcić , ale mówi ,że się nie da , bo miska za długa. No to dowiozłem starą , nadpękniętą w trzech miejscach.
Przyjeżdżam za dwa dni , wsiadam. Efekt - cykanie. :evil:
H***j mnie strzela.
Gość mówi ,że trzeba będzie prawdopodobnie rzkręcić wszystko co jest połączone bezpośrednio z ramą i wkręcać na smar.
Wracam na drugi dzień , bo dzwoni i mówi ,że wkręcił jednak nowy suport na aluminiowych miskach i nie cyka.
Szczerze mówiąc jestem zdziwiony i zszokowany , bo nawet ja jestem pewien,że to nie to.
Wsiadam i cyka.... :evil: :evil: :evil:
Cały serwis zrezygnowany , radzą mi już nawet żeby zaprowadził go tam gdzie go kupiłem , bo skoro jest na gwarancji to muszą to zrobić i już.

Jednak wsiadam jeszcze raz. Podjeżdżam po drzwi serwisu i naradzamy się.
Facet bierze imbus i dokręca dwie śruby imbusowe od haka tylnej przerzutki. Wsiadam
zapieram się na kierownicy, trzymam oba hamulce na maksa i deptam.

Efekt ?
Nie ma już tego cykania , które niosło się po ramie. Jest coś cichego i głuchego ale to pewnie dlatego ,że trzymam hamulce i łańcuch jest zasyfiony.Jednak to nie te dźwięki.
Magia po prostu. :-> :evil:

Także moja wina na maksa , bo już wcześniej zwiększyłem siłę zacisku , który trzymał tylne widełki i hak przerzutki , a nie pomyślałem żeby to dokręcić. Ehhh

W efekcie wydałem 140 zł na tą imprezę . Straciłem dużo nerwów i dwa tygodnie formy.
Jedyne teoretyczne plusy to to ,że mam 100 gram lżejszy suport na łożyskach maszynowych czy coś i nie muszę słuchać tego trzeszczenia , które było słyszalne dla każdego przechodnia.

Obecnie jestem bardzo wyczulony na wszelkie dźwięki i lekko mnie to irytuje oraz jadę w stresie ,że zacznie coś cykać(nawet koszmar mi się śnił ,że mi rower cyka :lol: ), ale myślę ,że to minie po kilku treningach.

APEL do wszystkich mających takie problemy.
Wypij sobie 3-5 melis. W zależności po ilu opadają ci nerwy. :mrgreen:
Siądź i obejrzyj wszystko. Rozkręć , dokręć , nasmaruj.
Weź pod uwagę każdą możliwą przyczynę.
I dokręć ten jeb**y hak. :lol:
  • grend lubi to

#206 westacard

westacard
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądEłk

Napisano 09 lipiec 2011 - 15:01

Bardzo dobrze słyszeć, że wreszcie pozbyłeś się trzasków, szkoda że mi to się nie udało :-x
Dokręcałem i te blaty korb, korby, hak zacisk, siodełko i co nie tylko i dalej mam problem :evil: Byłem już u serwisowych magików i nic to nie pomogło :cry:

#207 Rooney

Rooney
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 09 lipiec 2011 - 15:11

W końcu trafisz na usterkę. ;-)
Myślę ,że rozkręcenie i złożenie wszystkiego do kupy też powinno pomóc.

#208 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądNałęczów

Napisano 09 lipiec 2011 - 15:34

Rooney, nie pozostaje mi nic jak zacytować jedno z praw Murphy'ego
"To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim z możliwych miejsc."

#209 mistrzuniko

mistrzuniko
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 29 lipiec 2011 - 09:06

Również miałem podobny problem z traskami podczas mocniejszego depnięcia.jak go rozwiązałem? Poprostu dociągnołem pedały które sie poluźniły stąd cykanie.Pozdrawiam:))

#210 migdal

migdal
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 sierpień 2011 - 22:29

Witam,
Panowie, poradźcie co zrobić, od wczoraj mam focusa Cayo i wszystko było by ok gdyby nie ta trzeszcząca sztyca! Rozkreciłem juz pół roweru ale wszystko wskazuje na to, że to własnie ona trzaska.
Dźwięk jest inny niż trzeszczący wspornik siedzący w Alu ramie, tutaj słuchać jakby trzaskał karbon.
Powodem może być zbyt mocno wysunięte siodło do tyłu? do tego sztyca z offsetem 20mm i robi się niezła siła która działa na ramę...
Pytanie czy nie uszkodzę w ten sposób ramy?

#211 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 06 sierpień 2011 - 05:37

U mnie trzaski się pojawiły w czwartek. Trochę ponad 40km, występowały od "startu do mety". Sztycę wykluczyłem bo jak jechałem w pedałach to się nawet nasilały.
W domu poszło WD40 między miski a korby i po problemie.

#212 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 01 wrzesień 2011 - 20:24

Panowie, a gdy trzaski słychać na kierownicy, mostku, to co zrobić ? Przykręcić mocniej kierownicę ?

#213 westacard

westacard
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądEłk

Napisano 01 wrzesień 2011 - 20:37

Lepiej poluzować śrubki przy mostku i poprawnie dokręcić, powinno być w porządku, dokręcenie na chama czasami nic nie da, a możesz zerwać gwint.

#214 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2011 - 08:26

Rozkręć kokpit, przeczyść, nałóż na miejsca styku cieniutką warstwę smaru (często to jest kluczowe ;-)) i powinno być ok.

fs-userbar-blog-white.png


#215 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 02 wrzesień 2011 - 08:52

Cytat

Rozkręć kokpit, przeczyść, nałóż na miejsca styku cieniutką warstwę smaru (często to jest kluczowe ;-)) i powinno być ok.

O ile nie jest to lakierowany karbon.
Przy alu wystarczy przeczyścić i skręcić.

Kolejna sprawa to nie koniecznie musi być na łączeniu mostek-kiera. Może to być ster.

#216 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2011 - 08:52

a może czas wymienić kierownicę i mostek, moja też zaczęła po jakimś czasie jęczeć

#217 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2011 - 09:27

Jasne Malik, znowu złapałem się na tym, że skoro mam aluminium, to inni pewnie też ;-) Jednak co do smarowania, to u mnie kiedyś pomogło, dlatego o tym wspomniałem (po skręceniu wcześniej "na sucho" dalej strzelało).

fs-userbar-blog-white.png


#218 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 02 wrzesień 2011 - 13:49

Kierownica i mostek to aluminium - deda newton.
Dzięki.

#219 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2011 - 19:24

Zauważyłem ostatnio ze przy mocniejszym depnięciu zarówno jak i jadę na stojąco a także jak siedzę pojawiają się dziwne trzaski z prawej strony korby. Zachodzę w głowę co to morze być?

#220 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 03 wrzesień 2011 - 20:16

Sprawdz pedaly.W moich PD 7750 rozkrecilem je,wyczyscilem i myslalem,ze jest juz ok,ale sie mylilem.Wiesz co bylo?Plastikowa oslona,ktora wpina sie w pedal.Ktoz by pomyslal.



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy