Jump to content


Photo

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 replies to this topic

#441 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 09 October 2013 - 15:44

Solar, kierownice pro występują zazwyczaj w gięciu anatomicznym(w dolnym chwycie nie mają równego wygięcia po łuku), a tutaj masz gięcie kompaktowe. Różnica pomiędzy LT i XLT, to waga. Wymiary też pewnie ma inne czyli zasięg i głębokość. Na poprzedniej stronie wklejałem link do specyfikacji kierownic PRO.

#442 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądGdańsk

Posted 09 October 2013 - 16:49

Sorry... nie napisałem, że chodiz mi o XLT compact, taką jak na tym foto: http://flybike.pl/zd...-compact2/3.jpg



#443 gp1885

gp1885
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądKraków

Posted 07 November 2013 - 14:13

Witam. Jestem na kupnie kiery szosowej. Obecnie rozważam te opcje:

http://allegro.pl/ki...3676761226.html

http://allegro.pl/ki...3654155768.html

http://allegro.pl/ki...3668811049.html

 

Mam też dylemat, czy wybrać anatomicznne gięcie na łukach, czy może proste, ale to już sam muszę podjąć decyzje.

Możecie jeszcze polecić jakieś kierowince szosowe do 200zł, które byłby w miare sztywne i lekkie?



#444 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 07 November 2013 - 17:12

Może taka:
http://allegro.pl/ki...3655155110.html ?

#445 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 November 2013 - 07:24

Ja zakupiłem do przełajki ostatnio PRO LT compact II  i w stosunku do ergo mam mieszane uczucia, tzn jest lepiej, kierownica jest zwarta, fajna, ale za to chwyt górny mi przybiżył klamki , przy zwykłej miałem też troche więcej miejsca na chwycie wzdłuż , tutaj ręce opierają sie prawie od razu na gumach .

Taką samą mam przygotowaną do szosy ale XLT, różnica jest tylko w wadze w nich.

 

No i tak sie na razie zastanawiam , czy mostek o 1 cm dłuższy nie będzie teraz lepszy


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#446 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądGdańsk

Posted 08 November 2013 - 09:01

Myślę, że w takim wypadku zmiana mostka pomoże na pewno.

Powiedz mi jak z wysokoscia tej kiery? duza roznica pomiedzy wysokosciami miedzy chwytem gornym a dolnym czy jest w miare "plytka"? Mam nadzieje, ze zrozumiales o co mi chodzi :)



#447 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 21 November 2013 - 09:31

Witajcie.

 

W moim nowy TCRze mam kierownicę o parametrach - reach -90 mm, drop 130 mm.

Kierownica jest dla mnie bardzo wygodna jednak chciałbym ją zmienić na coś bardziej "markowego" i sztywniejszego. Kierownica Gianta jednak gnie się, szczególnie podczas jazdy w dolnym chwycie. Raczej nie stać mnie na karbonowy kokpit (chyba że chiński) więc celuje w dobre alu. 

Znalazłem 2 kierownicę które mi pasują geometrycznie: 3T Ergosum oraz Zipp Service Course SL. Która z nich byłaby lepsza? Sztywniejsza? A może są inne ciekawe modele o podobnym gięciu. Cena maks to powiedzmy 350 zł. 



#448 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 21 November 2013 - 10:05

Ergosum w realu to "dluga" kierownica, dla tych co maja mostek 130mm i nie chca zakladac 150mm... realnie odsuwa lapy od mostka o jakies 2-3 cm w porownaniu z ergonowa. jest tez stosunkowo "ciasna" w dolnym chwycie i palcami na klamkach- w moim odczuciu dla tych co maja niska pozycje . mialem chwile u siebie i zmienilem na ergonowe ( mam mozliwosc testowania :)  ) 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#449 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 21 November 2013 - 13:03

Ergosum, chociaz ma zblizone parametry do Zippa, jest zupelnie inna kiera. Kompakt vs klasyczne giecie. Tu musisz sam zdecydowac, co Ci bardziej pasuje.

Nie wiem jak to jest w przypadku aluminiowych wersji Ergosum 44 ale w karbonowej, szerokosc jest mierzona w miejscu mocowania klamek. W dolnym chwycie jest prawie 46!

Kolejna rzecz jaka mozesz wzi±æ pod uwage, to kwestia ewentualnych dalszych wymian rurek, tutaj mostek, bo sztyca to chyba jest giantowska niestandardowa. Na szosie milo wygladaja jednorodne zestawy, no  chyba ze masz jakies ultra mega hiper szpeje, w takim wypadku ta zasada nie ma zastosowania :)



#450 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 21 November 2013 - 13:16

Jeszcze ewentualnie Ritchey WCS EvoCurve. 

Jeśli chodzi o markę i dobór innych rurek, to najbardziej pasowałby mi zestaw Zippa. Z drugiej strony Zipp pasuje bardziej do Specialized, do Gianta, szczególnie na pełnej Ultegrze myślę dobrze pasowałoby PRO. 



#451 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 21 November 2013 - 13:25

W sumie odradzam 3T, bo czym wiecej rowerow z tym logo, tym gorzej dla mnie :)

Kieruj sie przede wszystkim gieciem kiery, potem patrz na sztywnosc, chociaz jest to bardzo subiektywne, nie powinno byc jakis wielkich roznic, z pominieciem tych ze scandium. Dalej ewentualnie na wage i mozliwosc pozenienia z mostkiem.


  • biker1974 likes this

#452 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 21 November 2013 - 20:11

severall kupiłem na początku października kierownice evo curve i jestem mile zaskoczony:D taka jakaś zgrabna. Głębokość 128mm i zasięg 83. Wygodne jest górne gięcie. Jak dobrze poprowadzisz linki, górny chwyt robi się płaski i wygodny. Jak masz jakieś pytania to pw.

Ps. 1415chris dzięki za pomoc.

#453 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 posts
  • Skądłódź

Posted 21 November 2013 - 22:36

Witajcie, czy możecie polecić mi coś godnego uwagi pod mostek 25,4-26 o niskiej wadze, (mniejszej niz 450g bo tyle waży moja aktulna kierownica) sztywnego o szerokości 420mm najlepiej z zagłębieniem na pancerze choć to nie jest mus .



#454 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 22 November 2013 - 00:31

A prosze bardzo, skoro nie podajesz budzetu, para fajnych kier, ktore spelnia kazde Twoje kryterium:

http://www.starbike....rsize-road-bar/

http://www.starbike....-4100-road-bar/



#455 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 posts
  • Skądłódź

Posted 22 November 2013 - 00:39

łojojojo, pojechałeś po bandzie, zawęże moze kryterium. Materiał alu, cena z przedziału 100-200zł waga około 200g jeżei tyle da sie wyciągnac z alu nie wpływająć na sztywność.



#456 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 22 November 2013 - 06:31

1415chris jak zwykle pojechał :D Jakoś nie czułbym się komfortowo w sprincie trzymając łapy na kierownicy ważącej 140g. ;)



#457 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 22 November 2013 - 08:22

Myślę, że w takim wypadku zmiana mostka pomoże na pewno.

Powiedz mi jak z wysokoscia tej kiery? duza roznica pomiedzy wysokosciami miedzy chwytem gornym a dolnym czy jest w miare "plytka"? Mam nadzieje, ze zrozumiales o co mi chodzi :)

 

tutaj macie  kierownice PRO   w rozpisce   http://www.pro-bikeg...ebars_road.html

 

 

w przełajce nie uzywam dolnego chwytu zresztą w szosie także, nie mam potrzeby jakoś i wszystko ustawiam pod górny 

 

jak pisałem zmiana przyniosła mi  całość na lepsze, krótszy zasieg rąk, rower zrobił sie "ostry, zwarty "

Zmieniłem potem mostek na 1 cm dłuższy  i już ręce nie lezą mi na gumie cały czas , jednocześnie zasieg do klamek mam dobry, nie przeciągam sie, moge odpocząć kładąc ręce na prostym odcinku także ( wygodniej niz z mostkiem krótszym ) ,  czyli jest lepiej, na dodatek nowy mostek ma 5st zamiast 6 st jak miał stary , wiec jakiś ułamek kąta poszło mi w góre i to też mi spasowało.

 

W przypadku przełaja ten typ kierownicy jest mniejszy zgrabnieszy, bardziej praktyczny  i jak trzeba brać na ramie to mi sie tak nie buja po "cycach " jak stara .

 

 

Jak sie tak popatrzy na rowery kolarzy zawodowych to sporo ma kierownice CII za to dłuższe mostki , krótsze ramy itd

 

aby dobrać kierownice i mostek itd trzaba najpierw dobrać sztyce i siodło , aby całość była wygodna i zgrana - baza  , aby siadając  można było bez bólu i dolegliwości przejechać 100-200 km , wstać z roweru i powiedzieć ....nie zmeczyłem sie ,. nic mi nie dolega .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#458 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 22 November 2013 - 21:07

 

 

 

w przełajce nie uzywam dolnego chwytu zresztą w szosie także, nie mam potrzeby jakoś i wszystko ustawiam pod górny 

...

...

 

W przypadku przełaja ten typ kierownicy jest mniejszy zgrabnieszy, bardziej praktyczny  i jak trzeba brać na ramie to mi sie tak nie buja po "cycach " jak stara .

 

 

 

To po co zakładać szosową kierownicę?



#459 rszosowy

rszosowy
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądPolska

Posted 23 November 2013 - 00:21

Są jakieś standardy zatyczek do kierownicy? Zmieniłem dzisiaj kierownicę na nową i zatyczka jest luźna, a w starej pasuje idealnie nawet bez owijki. Zastanawiam się czy jak owinę kierownicę, to czy wetknięta owijka mi zredukuje ten luz.



#460 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądKraków

Posted 23 November 2013 - 12:24

Witam

Jestem właśnie na etapie wyboru kiery. Szukam kompaktowej z płaską górą. Znalazłem na allegro coś takiego:

http://allegro.pl/ki...3718601491.html

 

Gość zarzeka się, że oryginalna, ale żadnego potwierdzenia tego faktu nie jest w stanie przedstawić. Twierdzi, że waży ok. 210 g.

Miał już ktoś doświadczenia z chińską podróbką tego modelu?





Reply to this topic