Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki


402 odpowiedzi w tym temacie

#301 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2015 - 13:42

Ciekawe jak z jakością. Po kilku setkach zdaj relację ;)

Dobrze. Na razie dwie przejażdżki, 150 km i nic się nie dzieje. Pompuje na 9 bar. Jedynie co zauważyłem, choć być może to złudne odczucie  estetyczne że w dłoni sprawiają wrażenie mniej delikatnych od ważących podobnie maxxisów ultra light. Być może btwiny  mają nieco grubsze ścianki 



#302 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2015 - 14:32

A więc ok 1500 km zrobionych na btwinach xlight i póki co nic się nie dzieje



#303 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 wrzesień 2015 - 22:08

A w sumie to czym się różnią te xlight od tych zwykłych pakowanych podwójnie za 12 zł?

#304 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2015 - 08:39

Wagą.Xlight waży 65 gram a te zwykłe ok 105



#305 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 08 wrzesień 2015 - 12:47

Za jaką dętką warto się rozejrzeć do opony 700x28?

Najważniejsze żeby wytrzymała 90kg jeźdźca + 11kg rower :)

Masa na drugim miejscu - na pierwszym bezproblemowość.

Chyba lepiej brać dętkę 700x28-35  nie 700x23-28?


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar


#306 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 wrzesień 2015 - 13:11

Jeżeli priorytetem jest wytrzymałość, weź szerszą.

Co do jakości, dętka nie pełni funkcji ochronnej, dlatego każda dętka pęknie, jeżeli ciało obce przebije się przez oplot. Różnice jakościowe objawiają się (pomijając ekstremalnie rzadkie przypadki "strzelania" całej dętki czy rozrywania na zgrzewach) głównie w formie różnego poziomu szczelności - pod tym względem dętki Schwalbe wydają mi się najlepsze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#307 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 08 wrzesień 2015 - 13:46

Schwalbe mają jeszcze ładne stożkowe, bezbarwne osłonki na wentyl :)

Tak się zastanawiam - czy dętki dłużej trzymające ciśnienie można uznać za lepsze?

Czyli znaleźć rozmiar i w zasadzie już? Nie szukać konkretnej firmy (chyba że Schwalbe)?


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar


#308 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 wrzesień 2015 - 13:54

Tak, w pewnym sensie takie dętki są lepsze, bo rzadziej wymagają pompowania. Ale raczej nie zmieni to Twojego życia nie do poznania ;) Sam zdecydujesz, na ile jest to dla Ciebie istotne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#309 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 10 listopad 2015 - 19:00

W decathlonie dętki xlight staniały, 24 zł 2 sztuki. Dla przypomnienia waga 65 gram:) 



#310 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopad 2015 - 22:36

ja tam jestem konserwatywny i śmigam na dętkach light od Duro z serii Premium , lekkie 65 g 

 

do opon 28 dałbym dętki 23-28 , dlaczego ? bo dobrze rozepchają opone , w tych szerszych 28-35  dętka jest wieksza i grubsza .

 

dla przykladu 

 

mam w kołach jednych oponki 25 na szerokich felgach po napompowaniu mają rozmiar prawie 28 i w środku są dętki superlight 19-25.

dętka nie strzeli sama z siebie jak nie ma wady fabrycznej .

 

w przłąjowych kołach gdzie mam oponke max 33-34  mam założone dętki 25-32  i to sprawdzone dobre , doskonale działają .

 

 

Ogólnie można powiedzieć ze dętki dzielimy na zwykłe i light .

Te pierwsze  dłużej trzymają powietrze bo sa grubsze , zazwyczaj 0,9 mm i wage  90-120 g , te drugie są cienkie  waga ok 65 g  i cienkie ok 0,6 mm , te pompujemy praktycznie codziennie przed jazdą bo spadek ciśnienia na dobe to ok 0,55 - 1 atm zależnie od warunków  otoczenia .

 

Ale niestety dętki light lepiej "niosą " , lepiej pracują z oponą podczas uginania .

 

Dętka w zasadzie ma mały wpływ na przebicie , raczej opona i jej oplot, wkladka antyprzebiciowa  i rodzaj gumy  .

 

na okres jesienno zimowo wiosenny proponuje zakupić oponki z grubszą wkładką antyprzebiciową


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#311 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 18 grudzień 2015 - 14:30

To może system bezdetkowy?

sprawdzi sie to w szosie?


Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#312 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 grudzień 2015 - 17:18

Pytanie, co chcesz osiągnąć, przechodząc na taki system?


#313 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 18 grudzień 2015 - 17:28

Minimalnie niższa waga (brak detki) i mniejsza przebijalnosc  

https://youtu.be/pyJ1Ja6Yf0A?t=75


Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#314 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 grudzień 2015 - 18:01

Waga, to w zaleznosci na czym obecnie jezdzisz.

Uzywajac lekkie opony z lekkimi detkami, np. veloflex corsa 23 195g-200g i lateksy vredestein 50g masz zestaw 250g.

Nawet z czyms ciezszym zestaw bedzie oscylowal w granicy 300g.

Do wagi tubelessa musisz dodac wage wetylka i plynu, cos ok 15-25g.

 

Co do przebijalnosci, to warto pamietac o sytuacjach, kiedy awarii nie da sie zalatwic plynem.

Sciaganie i zakladanie takich opon raczej do latwych nie nalezy.

 

Do tego wszystkiego dochodzi jakosc jazdy na takich oponach, tu duzy minius.

 

Osobiscie nie zalozylbym takich opon do roweru, na ktorym jezdze.

Moze gdybym mial ich wiecej i wiecej mozliwosci na nich jezdzenia, to w komuterze widzialbym takie rozwiazanie.



#315 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 11 czerwiec 2016 - 18:42

Dawać talk do dętek Conti race light ? Teraz jeżdżę na tych cięższych 100g z groszami i nie dawałem talku i wszystko bylo ok. Opona mam Conti gp4000sII

#316 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 11 czerwiec 2016 - 19:33

Talk to taka dawna metoda, kiedy jakość gumy powodowała, że dętki kleiły się do opon. Dzisiaj robi się to raczej dla spokoju ducha.

 

 

Nie waży to nic, więc spokój ducha jest jak najbardziej wart odrobiny talku. Rozsmaruj trochę w środku opony i starczy :)


  • Greek i kaloo lubią to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#317 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 czerwiec 2016 - 07:51

Tak, w pewnym sensie takie dętki są lepsze, bo rzadziej wymagają pompowania. Ale raczej nie zmieni to Twojego życia nie do poznania ;) Sam zdecydujesz, na ile jest to dla Ciebie istotne.

Mam Bontragery i muszę pompować po każdych 100km, bo ciśnienie schodzi z 8 do 6. Czyli czasami co 24h. Jakie szczelne i lekkie do rozmiaru 23mm.



#318 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 sierpień 2016 - 15:13

Fizyk potrzebny :)

 

Jaki i czy w ogóle ma wpływ na przyspieszenie roweru opona zalana mleczkiem w porównaniu do opony na tradycyjnej dętce? Zakładam, że dętka oraz wlane mleczko miało by tę samą wagę np. 100g.



#319 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 sierpień 2016 - 15:39

Moim zdaniem ma. Mleczko ma tak jakby jedno cisnienie, a oponę możesz napompowac do 4, 5, 6.1, 6.7, 7, 8.5, 9 barów, a ciśnienie w oponie ma wpływ na jazde. Ale czy bardzo czy nie to pojęcia nie mam.
I tak to są pewnie niewielkie różnice na korzyść opon

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#320 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 14 wrzesień 2016 - 21:12

Znajomy używa Lateksowych dętek 18/23 do opon 24 mm i śmiga bez problemów, moje pytanie czy można takowych również użyć do szerokości 25 mm ? W sumie to nawet nie widziałem lateksowych do szer. 25 mm 





Dodaj odpowiedź