ja tam jestem konserwatywny i śmigam na dętkach light od Duro z serii Premium , lekkie 65 g
do opon 28 dałbym dętki 23-28 , dlaczego ? bo dobrze rozepchają opone , w tych szerszych 28-35 dętka jest wieksza i grubsza .
dla przykladu
mam w kołach jednych oponki 25 na szerokich felgach po napompowaniu mają rozmiar prawie 28 i w środku są dętki superlight 19-25.
dętka nie strzeli sama z siebie jak nie ma wady fabrycznej .
w przłąjowych kołach gdzie mam oponke max 33-34 mam założone dętki 25-32 i to sprawdzone dobre , doskonale działają .
Ogólnie można powiedzieć ze dętki dzielimy na zwykłe i light .
Te pierwsze dłużej trzymają powietrze bo sa grubsze , zazwyczaj 0,9 mm i wage 90-120 g , te drugie są cienkie waga ok 65 g i cienkie ok 0,6 mm , te pompujemy praktycznie codziennie przed jazdą bo spadek ciśnienia na dobe to ok 0,55 - 1 atm zależnie od warunków otoczenia .
Ale niestety dętki light lepiej "niosą " , lepiej pracują z oponą podczas uginania .
Dętka w zasadzie ma mały wpływ na przebicie , raczej opona i jej oplot, wkladka antyprzebiciowa i rodzaj gumy .
na okres jesienno zimowo wiosenny proponuje zakupić oponki z grubszą wkładką antyprzebiciową