Jump to content


Photo

Trenażery - Ogólnie (Zwłaszcza Nieinteraktywne)


2448 replies to this topic

#1121 wikpor

wikpor
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądWola Mysłowska

Posted 03 January 2013 - 22:45

Witam, postanowiłem zakupić trenażer i aktualnie rozważam dwa modele Elite: Novo Force i Power.

http://allegro.pl/el...html#tabsAnchor

http://allegro.pl/tr...2864726488.html

Czy warto dopłacać ponad 100 zł za 8 stopni oporu? Czy w droższym jest większa maksymalna moc oporu?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wiktor

#1122 bizon

bizon
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • Skądheaven

Posted 04 January 2013 - 10:22

Power jest znacznie mocniejszy niż Force. na stronie producenta jest podany wykres dla wersji Power . Ten Novo to mniej wiecej odpowiednik (jeśli chodzi o moc) mag elastogel który wyżej omawialismy jak mi się wydaje. Czy warto dopłacać do 8 biegów? Dla samej manetki chyba nie, ale masz już więcej mocy, mniej hałasu. Tacx ma 10 przełozeń zwykle ale tez plany treningowe rozpisane z użyciem takiej liczby poziomów. Elite chyba nie oferuje takich rozpisek. przy 5 poziomach po prostu regulujesz sobie obciążenia bardziej manetkami roweru.

#1123 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 January 2013 - 19:01

prozor a możesz podać źródło danych o parametrach trenażerów?? Chodzi mi konkretnie o krzywe mocy.


#1124 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 January 2013 - 18:57

Oczywiście - korzystam z wtyczki do Sporttracks 3: Trainer Power Track - teoretycznie wykorzystanie wersji niezarejestrowanej (rejestracja jedyne $6) jest ograniczone do wyliczenia pierwszych 20 minut zarejestrowanego treningu, ale po pierwsze można pociąć trening na kawałki po np. 15 minut i po połączeniu mieć wyliczenie mocy dla całego treningu, a po drugie zapoznać się z orientacyjnymi mocami przy określonych prędkościach dla wszystkich dostępnych trenażerów.

Wątek informacyjny wtyczki na forum sporttracks znajdziecie tutaj.

Dodam jeszcze, że TrainerRoad tworząc własną bazę funkcji krzywych mocy dla trenażerów opierał się na krzywych opublikowanych przez producentów (rzadkość niestety), na aproksymacji dostępnych krzywych mocy i o ile było to możliwe (czyli jeśli dysponowali danym trenażerem) to weryfikacją za pomocą mocomierza (powertap i quarq). Oczywiście krzywe mocy są zawsze przybliżeniem rzeczywiście generowanej mocy, realną (i to z niewielkim błędem pomiarowym) może wskazać jedynie licznik mocy. Np. jak wyglądała weryfikacja krzywych dla CycleOps Fluid 2 możecie zapoznać się pod wskazanym linkiem. Krzywe mocy i tak się różnią w zależności od zastosowanych opon, ciśnienia w nich, siły docisku rolki treningowej, ale również... licznika mocy:

Dołączona grafika
Jak widać pierwsza wersja (deprecated) do ok. 17 mil/h była w miarę zgodna z rzeczywistą, jednak w miarę wzrostu prędkości zawyżała moc dość znacznie. Po korekcie krzywa mocy jest zbieżna z krzywą wtyczki Sporttracks, ale jak popatrzycie na wykresy mocy uzyskane z mocomierzy, to też widać różnicę w pomiarach.

Tak więc tak moce uzyskane z wtyczki jak i z samych krzywych opublikowanych na wykresach należy traktować tylko orientacyjnie. No ale to chyba jest zrozumiałe, prawda?


======================================

Paweł85, pytanko - czy zastosowanie sporządzonej przez Ciebie maty wyciszającej faktycznie dużo dało jeśli chodzi o ograniczenie hałasu? Nie to, żebym narzekał na hałas który generuję, ale jestem po prostu ciekawy. Póki co, stwierdziłem że mata przydaje się głównie do osłony podłogi przed kapiącym potem (jak jest dobry wentylator, to większość wyparowuje, bez wentylatora ścieka na dół głównie po rękach), ale również przed zabrudzeniem podłogi smarem z łańcucha. Stosuję co prawda squrit to i doczyszczenie paneli nie ma problememu, ale po smarach na bazie oleju może być większy problem z doczyszczeniem.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1125 Creative

Creative
  • Użytkownik
  • 34 posts
  • SkądPL

Posted 06 January 2013 - 21:11

A czy mógłbyś być tak uprzejmy i podać wartości dla Elite Voltare Mag? Bo nie ogarniam tego twojego linka :-)

/ Za lenistwo również mogę dać punkt. Postaraj się trochę. Pokaż chociaż efekty Twoich prób. Bury

#1126 bizon

bizon
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • Skądheaven

Posted 09 January 2013 - 08:37

Jestem po pierwszych przejażdzkach na tym trenażerze i moge powiedziec tyle że naprawdę fajna rzecz. Mój jest cichy... nawet bardzo. Nie wiem czy to zasługa opony ale w zasadzie to złychac tylko szum obracającej się rolki i wirnika z płytką z otworami czyli de facto szum powstajacy na skutek oporu powietrza w hamulcu.
Co do mocy to dla amatora jest wystarczająca ale rzeczywiscie lepiej chyba jak ma sie te większe moce na mniejszych predkosciach bo wtedy po prostu bardziej naturalnie przenosimy sposób jazdy z szosy na trenażer - zwłaszcza jazda pod górę. Czyli lepiej wziąć moim zdaniem mocniejszy trenażer nawet jeśli nie wykorzystamy całego zakresu mocy. Ewentualnie można się pobawić jeszcze w dołozenie magnesu ale nie rozbierałem jeszcze swojego.
Ma ktos może plany dostarczane przez producenta w ksiażeczce na te 5 biegowe trenażery elite? Crono, Elastogel mag i Novo maja chyba tą samą skalę przełozeń. gdyby ktoś zechciał sie podzielic jakimiś skanami to byłbym wdzieczny bo niestety mój egzemplarz był bez tego dobrodziejstwa. Co zauważyłem to to ze za ostro jeździłęm na rowerze i trzymajac się teraz strefy tlenowej musze jeździć trochę na innej intensywnosci . Mała mi się wydaje

#1127 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 posts
  • SkądKampinoski PN

Posted 09 January 2013 - 11:50

Co zauważyłem to to ze za ostro jeździłęm na rowerze i trzymajac się teraz strefy tlenowej musze jeździć trochę na innej intensywnosci . Mała mi się wydaje


Twoje odczucie jest całkowicie prawidłowe. Jesteś amatorem. Gdy wyskakujesz na rower, na dwór, to większość jazdy zapewne odbywasz w trzeciej/czwartej strefie (na pięć). Prędzej doprowadzasz organizm do zmęczenia i być może nawet do sytuacji, gdzie brakuje Ci pod koniec jazdy pary na dalszą zabawę. To zupełnie normalne zjawisko, gdyż w czasie takiej jazdy dochodzi Ci do kontroli adrenalina oraz endorfiny. Ciężko nad nimi zapanować bez pulsometru i do tego na szosie czy w lesie. Na trenażerze odpada Ci kontrola adrenaliny (poza jazdą w wyścigach w VR). Możesz się w całości skupić na pracy we właściwej, dla realizowanego treningu, strefie tętna. To właśnie niższy, niż w czasie jazdy na dworze, poziom adrenaliny powoduje nudę w czasie używania trenażera. Możesz jednak zwrócić wtedy większą uwagę na siebie i swój organizm. Jazda na trenażerze bowiem jest bezpieczna i nie musisz się rozpraszać otoczeniem.

Po jakimś czasie regularnych treningów, Twój organizm przyzwyczai się do wysiłku na zadanym poziomie i będziesz musiał przejść na "twardsze" treningi. A po jakimś czasie Twój organizm... i tak dalej aż do osiągnięcia max'a swoich możliwości. By wiedzieć, gdzie znajdujesz się w danym cyklu treningowym bierz udział w wyścigach, maratonach itp. wydarzeniach. Realizuj w równych, niezbyt częstych, odstępach czasu testy kolarskie (Astrandtest, PWC Test, Conconitest) i monitoruj swoje osiągnięcia.

#1128 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 09 January 2013 - 15:36

Czy mógł by ktoś podać mi wymiar od podłoża do miejsca gdzie przypina się koło w trenażerze, albo inaczej: ile cm na ziemią znajduje się koło po przypięciu. Tak orientacyjnie.
Dzięki z góry ;)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1129 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1,199 posts
  • SkądWadowice

Posted 09 January 2013 - 16:09

Nie masz metra?

#1130 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 09 January 2013 - 16:10

nie mam trenażera :)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1131 Gosc_all3000_*

Gosc_all3000_*
  • Gość

Posted 09 January 2013 - 17:01

U mnie to jakieś 4,5 cm

#1132 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 posts
  • SkądKampinoski PN

Posted 09 January 2013 - 20:39

Tak dokładnie, to ... niewiele. Pod moje 26" MTB z oponką TACX to wejdą na luzie dwa palce bokiem ;) Trzy już nie.

#1133 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 10 January 2013 - 00:11

dzięki panowie ;) A info potrzebne mi jest do budowy własnego sprzętu do kręcenia ;)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1134 m33

m33
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądPiotrkow Trybunalski

Posted 14 January 2013 - 19:05

Mam pytanie odnoścnie trenażera B'Twin In'Ride. Jak bardzo należy dokrecić "mechanizm oporowy" do koła? W instrukcji można wyczytać, że "rolka powinna dobrze dotykać opony, aby uniknąć nieprzyjemnego ślizgania", ale przecież takie minimalne dokręcenie prawie nie stawia oporu ;-) Jeśli dokręce za mocno to będzie to miało jakiś zły wpływ na opone/trenażer?

#1135 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 posts
  • SkądKampinoski PN

Posted 14 January 2013 - 20:21

Jeśli dokręce za mocno to będzie to miało jakiś zły wpływ na opone/trenażer?

Opona zużywać się bedzie niezależnie od siły docisku. Przy większym bardziej. Przy mniejszym wystarczy Ci na dłużej. Na trenażer nie powinno mieć to wpływu, dopóki nie przekręcisz na wylot opony i obręczy ;-) Na początek dokręć sobie tak, by lekkie szarpnięcie ręką za koło nie powodowało uślizgu na rolce. Jak będziesz potrzebować większego oporu (symulacja jazdy pod górkę na dużej mocy), to sobie dokręcisz. Jak jazda po płaskim i trenowanie techniki, to poluzujesz docisk. Jeżeli nie masz kalibracji, to pozostaje Ci tylko sobie ustawić jak opisał producent a poprawić to pod swoje wymagania i możliwości.

P.S. Moja opona do trenażera (26" - MTB) ma wyjeżdżone prawie 3 000 km i za tysiąc będę ją musiał wymienić. Tak więc od jakości opony też będzie zależeć jej żywotność.

#1136 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 January 2013 - 21:01

P.S. Moja opona do trenażera (26" - MTB) ma wyjeżdżone prawie 3 000 km i za tysiąc będę ją musiał wymienić. Tak więc od jakości opony też będzie zależeć jej żywotność.

Używam opony 28" do trenażera firmy Tacx i po niecałych 4.000 km nie widać absolutnie żadnego zużycia. Jaką masz oponę i jak mocno masz dokręconą rolkę?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1137 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 posts
  • SkądKampinoski PN

Posted 14 January 2013 - 22:21

U mnie także oryginalna guma TACX. Najczęściej +6 bar. Niestety podejrzewam, że zajechałem oponkę jak na stacji kompresor nie dawał rady wdmuchnąć więcej niż 5 :-( Wtedy to zanotowałem dużą ilość startej opony na karimacie pod tylnym kołem. Zmieniłem więc dostawcę sprężonego powietrza ;-) Kalibracja na zero i dokładam + 1/4 docisku, by się nie ślizgać i mieć moc na poziomie pomiarów z PT. W górach (powyżej 5%) dokręcam jeszcze raz 1/4. Po treningu górskim luzuję o tę 1/4.

P.S. Może przesadziłem, że za 1000 km będzie zmiana, jednak slady używalności są mocno widoczne.

#1138 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 21 January 2013 - 19:02

Witam (jako że pierwszy post :) )

Mam Elite e-mag InOut. Chciałbym wprowadzić do treningów trochę rozrywki i podłączyć soft do RealVideo.. Tyle co udało mi się dowiedzieć komputerek z InOut'a nie potrafi współpracować z komputerem, ale..
Zauważyłem, że Elite RealTour ma bardzo podobny moduł oporu (kształt, parametry, gniazdka), może udałoby się "dopasować" komputerek z RealTour'a i mieć co potrzeba :)

Ma ktoś może RealToura i zechciałby zrobić zdjęcia tabliczki zasilacza i płytki sterującej obciążeniem ("widocznej" po podniesieniu górnej klapki modułu sterującego) oraz kolejności przewodów w kabelku?

#1139 dundy

dundy
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądSuchedniów

Posted 24 January 2013 - 13:15

Ma ktoś może RealToura i zechciałby zrobić zdjęcia tabliczki zasilacza i płytki sterującej obciążeniem ("widocznej" po podniesieniu górnej klapki modułu sterującego) oraz kolejności przewodów w kabelku?


Proszę bardzo i powodzenia:)

Zasilacz 12V 1,5A

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#1140 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • Skądrz

Posted 24 January 2013 - 16:08

witam co sadzicie o trenarzerku Elite Qubo Hydromag ? Cichy ? bo na tym mi glownie zalezy (mieszkam w bloku)



Reply to this topic