Jump to content


Photo

ZZR Jaguar


877 replies to this topic

#181 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 05 May 2011 - 19:07

Jaguar tudzież Huragan za 250 zł... zostaw go lepiej fanom takiego sprzętu. Jeżeli dobrze trafisz, to najwyżej przednia piasta będzie walnięta (raki na bieżniach i stożkach), widelec to stan bezimienny, bo kto Ci wykręci stery by pokazać rurkę sterową, rama mogła być gdzieś spawana - ile już takich Jaguarów mam u siebie. Te rowery są bardzo wiekowe i naprawdę w nich może się wszystko sypać - od wspomnianych piast, po wolnobiegi, ramy, pękające obręcze, szprychy aż po... kontry w piastach (przynajmniej model Romet po 1970 roku), mi osobiście się w rękach rozpadła.
Korby na klin - nie mam już sił się do nich przekonywać. Wiotkie połączenie klin-oś jak diabli. zostawiam je jedynie u siebie w turystycznym Jaguarze ze względu na klimat oraz dość mocne zębatki i nic więcej. Być może ja mam pecha, albo te ze Sporta są tak lipne. Bo ponoć tego typu suporty w porównaniu z kwadratem nie są złe. Jedynie ustępują wagą. Będę miał niedługo korbę ZZR - przekonam się.

Sam składam Jaguarka sobie na treningi - 100% oldschool, po części w oryginale. Jednak ja mam cierpliwość do tego sprzętu i jestem w stanie wiele zrobić, by doprowadzić do stanu dobrego. No i najważniejsze, że ja mam części prawie za bezcen. ;-)

W skrócie - masz cierpliwość i chęci, kupuj i rób. Jak nie, to może coś z okolicy 1990 załatw. Najlepiej na osprzęcie średniej klasy np. Shimano 105.

#182 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 11 May 2011 - 08:18

Posiada ktoś jeszcze paczkę z napisami, które selfu zamieścił na 9 stronie tego tematu?
Niestety linki już nie działają a teraz właśnie napisy by mi się przydały. Sam autor niestety jest nieobecny ok kilku dni na forum...

#183 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 11 May 2011 - 09:32

thorian, czyżbyś miał Jaguara do odnowienia? ;-)

Paczka? Przecież można drukować naklejkę czy szablon prosto z jpg. ;) Ustalić tylko w programie graficznym wysokość napisów i niech automatycznie zmieni proporcje.
Dołączam kalkomanię Romet na główkę ramy - do retuszowania (skalowanie, wyrównanie jasności) i można dać na poligrafię. ;-) Miałem sam skorygować, ale jakoś obecnie o tym nie myślę. Ewentualnie jak ktoś uczyni to, proszę uprzejmie o podzielenie się wzorem.

Dołączona grafika

Ten znaczek moim zdaniem jest o wiele ładniejszy od pstrokatego ustrojstwa na srebrnej folii, którego pełno na wszelakich Rometach.

#184 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 11 May 2011 - 12:36

h/k, zgadłeś :-)

dokładnie to chodzi mi o napis Jaguar w pdfie. Skalowanie z rastrów wychodzi kiepsko a poza tym chcę zrobić szablony do wycięcia do czego konieczne są wektory.

Jak będę miał chwilę to mogę się za to zabrać i zrobić z tego wektor.

Ponawiam więc zapytanie o napis :mrgreen:

#185 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 11 May 2011 - 23:34

thorian, a może jakieś szczegóły co do tego odnawianego egzemplarza? Fotki jak najbardziej polecane do tego tematu.

Co do napisu, to może i kiepsko rozumuję, ale ze swojego wzoru bezproblemowo wycinałem z blachy szablon. Wygląda nieźle, jednakże jakiś bardziej miękki i formowalny materiał byłby w tym zastosowaniu o niebo lepszy.

#186 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądKraków

Posted 03 June 2011 - 23:11

całkiem fajny ten special: http://www.gromada.waw.pl/?p=263

#187 JakaJaKama

JakaJaKama
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądLublin

Posted 20 June 2011 - 11:36

oooch!!! toż przecież on jest identyczny jak mój!! (no tylko odnowiony :-P )

#188 Daniello

Daniello
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2011 - 10:28

Kolejny weteran powróci na szosy.
Oto Jaguar rocznik '73 niestety po malowaniu więc lakier nie jest oryginalny i zmienione są też pedały gdyż jeden został lekko połamany.
http://imageshack.us...s/844/jagh.jpg/
Cała reszta jak widać na zdjęciu trzyma się całkiem dobrze.
Ja również dołączam się z prośbą o szablon z napisem Jaguar w skali 1:1

#189 Prozak

Prozak
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądWałcz

Posted 01 July 2011 - 18:56

Witam wszystkich , jestem nowy na forum , aż dziwne że zalogowałem sie dopiero teraz ale lepiej późno niż wcale .
Moim pierwszym rowerkiem był ten ze zdjęcia poniżej , jeśli ktoś wie to prosił bym o podanie jego nazwy . Następnym rowerkiem był Cross 2 wiśniowy metalik , czoperek z długim siodełkiem , bajer , cała okolica mi go zazdrościła , dopiero gdy pojwił sie na podwórku Romet BMX kolegi mój stracił miano lidera rowerowej bandy . Długo potem dostałem od dziadka Rometa Atos Kowalewo niebieski metalik , taki niby turystyczny niby "góral" z blotnikami . Potem kupiłem od kumpla 100% oryginalną szosę Romet Sport błekitny metalik , szybko ją przerobiłem a dzisiaj pozostała z niej tylko rama i widelec i żyje jako singlespeed (wywaliłem dla odchudzenia drewienko z widelca , teraz wiem że drewienko jednak tam było w dość ważnym celu więc je dorobię i tu pierwsze pytanie , jakie to ma być drewno , jaka długość . Eh , dzisaj bym tego sporta nie ruszał .

Pierwszy rowerek .
Dołączona grafika

Pozostałości po Sporcie .
Dołączona grafika

Główne pytanie dotyczy jednak roweru z tematu czyli Jaguara . Rower dotrze do mnie w przyszłym tygodniu i chciał bym abyście się wypowiedzieli na jego temat . Kupiłem go poza allegro bo zwycięzca się wycofał . W każdym razie z przesyłką dałem za niego 450 zł , może to dużo ale mi to nie przeszkadza .

http://allegro.pl/sh...item=1669272903

#190 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • SkądTM//ŁDZ

Posted 02 July 2011 - 09:58

Hej wszystkim!

Przepraszam, że nie zaglądałem w temat dawno, ale miałem trochę na głowie no i też byłem zmuszony sprzedać moją ramę Jaga. Również miałem awarie dysku no i odzysk danych trochę trwał... Ale na szczęście dotarłem do wektorów, które kiedyś opracowałem i ponownie wystawiam PDF pod linkiem:

http://www.fileserve.com/file/SNbwVSQ

Niestety napis jest jedynie zeskalowany na poprzeczną rurkę, na poziomą trzeba by było sobie zeskalować we własnym zakresie, ale bazę macie ;-)

Ten od Gromady jest świetnie zrobiony, jakbym miał kasę to bym odkupił... Ale chyba nie za 2500 PLN :->

h/k - jak będę miał więcej czasu to postaram się opracować ten znak Rometa

Pozdrawiam!

#191 i_g

i_g
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • Skądjelenia/zielona góra

Posted 02 July 2011 - 22:37

Przede wszystkim chciałem się przywitać! Witam :lol: Złapałem ostatnio bakcyla na ostre koło na bazie jakiegoś polskiego klasyka. Na początek bez finansowego szaleństwa, tak po kosztach ale żeby była dobra baza. Wyhaczyłem na allegro coś takiego, ale mam dosyć daleko, a nie wiem czy sprzedający wyśle... Dużo się na necie naczytałem, ale brak mi doświadczenia. Czy szanowni forumowicze mogli by mi coś powiedzieć na temat tego roweru na podstawie zdjęć? Czy jest coś warty? Niepokoi mnie kształt muf i czy przypadkiem górna rurka nie jest wygięta? Z góry dzięki.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#192 Prozak

Prozak
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądWałcz

Posted 02 July 2011 - 23:01

Przede wszystkim chciałem się przywitać! Witam :lol: Złapałem ostatnio bakcyla na ostre koło na bazie jakiegoś polskiego klasyka. Na początek bez finansowego szaleństwa, tak po kosztach ale żeby była dobra baza. Wyhaczyłem na allegro coś takiego, ale mam dosyć daleko, a nie wiem czy sprzedający wyśle... Dużo się na necie naczytałem, ale brak mi doświadczenia. Czy szanowni forumowicze mogli by mi coś powiedzieć na temat tego roweru na podstawie zdjęć? Czy jest coś warty? Niepokoi mnie kształt muf i czy przypadkiem górna rurka nie jest wygięta? Z góry dzięki.


Witaj , ja też jestem nowy i jak widać albo ludziska są na wakacjach albo u lakiernika , bo jak tak często tu ludzie zaglądają to ustrój sie jeszcze 4 razy zmieni zanim ktoś odpowie : )
Faktycznie wygląda jak by ktoś poszedł nim na czołówkę , jesli to jest Jaguar to albo jest unikatem w skali naszej gromady galaktyk albo nie jest Jaguarem . Ale lepiej niech się fachowcy wypowiedzą bo ja zbierając zdjęcia Jaguarów z internetu jeszcze dwuch takich samych nie widziałem , wyglada to tak jak by dobór części wynikał z losowania a naklejki dawali takie a nie inne bo akurat sie taka komuś do buta przylepiła . Generalnie to z polskimi produktami z czasów sukcesu jest tak że mało o nich wiadomo . Ja używam sprztu grającego Unitry , słuchawek Tonsila , wiatrówki Łucznika i co jest już masochizmem scyzoryka Gerlacha a i kalkulatora Lolek . W interncie mało informacji , ludzie którzy coś wiedzą nic nie mówią , może sie boją Specnazu albo Mosadu , ja nie wiem a potem powstają takie artykuły jak ten o szosówkach Rometu w Bajkbordzie gdzie połowa informacji to przypuszczenia i legendy .

#193 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 02 July 2011 - 23:13

i_g, to jakiś na 90% grat klasy Waganta. Na 10% coś trochę lepszego, ale na pewno ani Jaguar ani Huragan. Poznaje sie je po mufach główki ramy. Jaguary i Huragany mają takie:
Dołączona grafika
Poza tym osprzęt w nim w większości jest z Jaguara.

Mam ramkę Huragan w garażu z widelcem. Raczej będzie mi już niepotrzebna. Mam zamiar wymyć stary lakier do czystego metalu i polakierować. Może chcesz? Stan idealny technicznie, nigdzie nie spawana ani nie popękana, co jest rzadkością. Aż żal sprzedawać, ale cóż...

#194 Prozak

Prozak
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądWałcz

Posted 02 July 2011 - 23:21

Czy ja jestem trendowaty ?

#195 i_g

i_g
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • Skądjelenia/zielona góra

Posted 03 July 2011 - 09:39

Potem kupiłem od kumpla 100% oryginalną szosę Romet Sport błekitny metalik , szybko ją przerobiłem a dzisiaj pozostała z niej tylko rama i widelec i żyje jako singlespeed (wywaliłem dla odchudzenia drewienko z widelca , teraz wiem że drewienko jednak tam było w dość ważnym celu więc je dorobię i tu pierwsze pytanie , jakie to ma być drewno , jaka długość . Eh , dzisaj bym tego sporta nie ruszał .

Single bardzo fajny, ale mi jeszcze bardziej by się podobał z barankiem. Co do "drewienka" to jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi? Jeżeli dysponowałbym oryginalną kolarzówką w dobrym stanie to też byłoby mi szkoda ingerować w klasykę.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1669272903

Wygląda zacnie, ale ma inny mostek kierownicy niż większość jaguarów?

Ja używam sprztu grającego Unitry , słuchawek Tonsila

Hehe, ja tak samo, tylko zamiast słuchawek to mam kolumny;)

Ten freestyle w PRLowskim sprzęcie też ma swój urok, jest o czym dyskutować. Dlatego zainteresowałem się tym gratem a'la jaguar. Na oryginał wyglądał widelec, kierownica, napęd i poza tymi mufami rama (pomyślałem że może też coś takiego robili, bo komu by się chciało robić takiego frankensteina), no ale jestem jeszcze laikiem. Dzięki za info, chyba z niego zrezygnuje.

Mam ramkę Huragan w garażu z widelcem. Raczej będzie mi już niepotrzebna. Mam zamiar wymyć stary lakier do czystego metalu i polakierować. Może chcesz? Stan idealny technicznie, nigdzie nie spawana ani nie popękana, co jest rzadkością. Aż żal sprzedawać, ale cóż...

Tylko nie wiem czy będzie mnie stać? Ile by było bez czyszczenia/malowania? Mam pod nosem dobrego lakiernika co piaskuje i robi łądnie proszkowo.

#196 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 03 July 2011 - 12:19

jakie to ma być drewno , jaka długość

Kawałek odpowiednio przyciętego kija od miotły, motyki etcetera. Serio. Tylko najpierw się upewnij, czy ma odpowiednią średnicę. W mojej byłej przełajówce wbiłem tam trochę wystruganą gałąź sosnową, którą potem pomalowałem.

Wygląda zacnie, ale ma inny mostek kierownicy niż większość jaguarów?

No fakt, bardzo ładny egzemplarz. Podsiodłowa pewnie będzie z dobrej stali, a być może i cała rama. Mostek może być pozostałością po lepszym osprzęcie, o ile ta rama uświadczyła takowego. Obręcze tez nie są oryginalne, fabrycznie były tylko szytkowe.

Hehe, ja tak samo, tylko zamiast słuchawek to mam kolumny;)

Ja także. Mam eksportowe HX 80, fantastyczne kolumienki :-) Za to w polskich wzmacniaczach nie miałem co za bardzo przebierać (ale też niezgorsze są), więc tutaj u mnie dzielnie pracuje harman/kardon hk570i. Jeszcze niedawno miałem na krótki czas Radmora 5102, ale był niestety za słaby i kurzy się obok w pokoju.
Gitarę też mam polską, ale na szczęście lutnicza i jest świetna.

Tylko nie wiem czy będzie mnie stać? Ile by było bez czyszczenia/malowania? Mam pod nosem dobrego lakiernika co piaskuje i robi łądnie proszkowo.

Dla mnie to nie ma wielkiej różnicy. Bez tego to 80 zł, po porządnym czyszczeniu i wylakierowaniu kilkoma warstwami niezłego spreju (podkład, baza, klar) to myślę 120 zł. Myślę tez nad zrobieniem napisów szablonowo.

#197 Prozak

Prozak
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądWałcz

Posted 03 July 2011 - 13:04

h/k a co myślisz o hamulcach szczękowych z Charkowa , one mogły być tam od początku ? Ten rower kupił podobno jakiś inżynier jeżdżący w latach 70 do Iraku , w każdym razie było go stać i miał chody , potem jakoś od niego dorwał go drugi właściciel a teraz ja . Wolał bym mieć rower tylko na osprzęcie polskim , więc czy ząłożenie przerzutki ZZR , hamulców bedzie zgodne z tą wersją ? I czyjej produkcji jest sioedłko Mertens ?
Dzieki za odpowiedzi .

#198 Prozak

Prozak
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądWałcz

Posted 03 July 2011 - 13:28

Właśnie się dowiedizałem że gość mi jednak roweru sprzedać nie może , więc wypadam z grona posiadaczy , nie powiem co mnie zaraz trafi .

#199 i_g

i_g
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • Skądjelenia/zielona góra

Posted 03 July 2011 - 21:13

Prozak to szkoda jak już miałeś na to kaskę przeznaczoną, ale może trafi się inny albo jednak zmęczysz gościa aby sprzedał?

h/k odnośnie tej ramki huragana, to być może się skusze tylko muszę odkręcić tamtego "jaguara", więc potrzebuję kilku dni na decyzję. Aha jeszcze sprawa rozmiaru... Np. jagury występowały chyba w kilku, a huragany? Jestem dosyć wysoki, trochę ponad 190cm, więc im większa tym lepsza;) Dysponujesz jakimiś fotami? Czy ewentualna przesyłka ramy wchodzi w grę?

#200 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 04 July 2011 - 06:44

selfu, miło by było. :-) Generalnie nie chodzi tylko o mnie, ja za swojego drugiego Jaguara to się pewnie zabiorę za kawał czasu. I dla innych może to się przydać. Warto to zrobić, gdyż jak wspominałem moim zdaniem to najładniejsza kalkomania główki ramy oprócz oczywiście aluminiowego znaku ZZR, który przebija wszystko.

Prozak, to strata spora. Ten egzemplarz jest naprawdę ładny. No i nieczęsto takie bywają na allegro.
Ja w ogóle mam podejrzenie, że ten egzemplarz został obdarty z całego oryginalnego osprzętu jakim było Campagnolo Record. Ewentualna druga opcja to braki w fabryce, więc składali na czym mieli.
Co do samych hamulców symetrycznych to miałem Romet (i właściwie je jeszcze mam schowane), a obecnie w Jaguarze używam Mafac S, które są o wiele lepsze. Trochę i w jakości, a same klocki sporo dają - rometowskie to podła guma, Mafac mają oryginalne z takimi włókienkami. Generalna moja opinia na temat tego rodzaju hamulców - przy dobrych klockach i w miarę sztywnych materiałach są niezłe, ale różnica względem typowych szczęk szosowych nie jest duża. Trochę skóra nie warta wyprawki, zważywszy na zabawę z ustawianiem klocków i centrowaniem hamulca.

W sumie nie wiem czy osprzęt ZZR do niego pasuje. Trzeba by było się dowiedzieć czy fabrycznie robiono takie rzeczy ze Specialami. Ja zawsze słysząc "Jaguar Special" mam na myśli tego z osprzętem Campy Record i żaden inny.

i_g, zarówno Jaguary, jak i Huragany miały kilka rozmiarówek - 530, 550, 570 i 590. Ramka, o której mowa ma 57 cm, o ile dobrze pamiętam. Muszę jeszcze się upewnić. Co do fotek - były pobieżne i niestety, musiałem je usunąć, bo nie mogę znaleźć. Ogarnę to raczej w przeciągu 0,5 tygodnia. Przesyłka jest możliwa.



Reply to this topic