ZZR Jaguar
#181
Posted 05 May 2011 - 19:07
Korby na klin - nie mam już sił się do nich przekonywać. Wiotkie połączenie klin-oś jak diabli. zostawiam je jedynie u siebie w turystycznym Jaguarze ze względu na klimat oraz dość mocne zębatki i nic więcej. Być może ja mam pecha, albo te ze Sporta są tak lipne. Bo ponoć tego typu suporty w porównaniu z kwadratem nie są złe. Jedynie ustępują wagą. Będę miał niedługo korbę ZZR - przekonam się.
Sam składam Jaguarka sobie na treningi - 100% oldschool, po części w oryginale. Jednak ja mam cierpliwość do tego sprzętu i jestem w stanie wiele zrobić, by doprowadzić do stanu dobrego. No i najważniejsze, że ja mam części prawie za bezcen. ;-)
W skrócie - masz cierpliwość i chęci, kupuj i rób. Jak nie, to może coś z okolicy 1990 załatw. Najlepiej na osprzęcie średniej klasy np. Shimano 105.
#182
Posted 11 May 2011 - 08:18
Niestety linki już nie działają a teraz właśnie napisy by mi się przydały. Sam autor niestety jest nieobecny ok kilku dni na forum...
#183
Posted 11 May 2011 - 09:32
Paczka? Przecież można drukować naklejkę czy szablon prosto z jpg. Ustalić tylko w programie graficznym wysokość napisów i niech automatycznie zmieni proporcje.
Dołączam kalkomanię Romet na główkę ramy - do retuszowania (skalowanie, wyrównanie jasności) i można dać na poligrafię. ;-) Miałem sam skorygować, ale jakoś obecnie o tym nie myślę. Ewentualnie jak ktoś uczyni to, proszę uprzejmie o podzielenie się wzorem.
Ten znaczek moim zdaniem jest o wiele ładniejszy od pstrokatego ustrojstwa na srebrnej folii, którego pełno na wszelakich Rometach.
#184
Posted 11 May 2011 - 12:36
dokładnie to chodzi mi o napis Jaguar w pdfie. Skalowanie z rastrów wychodzi kiepsko a poza tym chcę zrobić szablony do wycięcia do czego konieczne są wektory.
Jak będę miał chwilę to mogę się za to zabrać i zrobić z tego wektor.
Ponawiam więc zapytanie o napis :mrgreen:
#185
Posted 11 May 2011 - 23:34
Co do napisu, to może i kiepsko rozumuję, ale ze swojego wzoru bezproblemowo wycinałem z blachy szablon. Wygląda nieźle, jednakże jakiś bardziej miękki i formowalny materiał byłby w tym zastosowaniu o niebo lepszy.
#188
Posted 01 July 2011 - 10:28
Oto Jaguar rocznik '73 niestety po malowaniu więc lakier nie jest oryginalny i zmienione są też pedały gdyż jeden został lekko połamany.
http://imageshack.us...s/844/jagh.jpg/
Cała reszta jak widać na zdjęciu trzyma się całkiem dobrze.
Ja również dołączam się z prośbą o szablon z napisem Jaguar w skali 1:1
#189
Posted 01 July 2011 - 18:56
Moim pierwszym rowerkiem był ten ze zdjęcia poniżej , jeśli ktoś wie to prosił bym o podanie jego nazwy . Następnym rowerkiem był Cross 2 wiśniowy metalik , czoperek z długim siodełkiem , bajer , cała okolica mi go zazdrościła , dopiero gdy pojwił sie na podwórku Romet BMX kolegi mój stracił miano lidera rowerowej bandy . Długo potem dostałem od dziadka Rometa Atos Kowalewo niebieski metalik , taki niby turystyczny niby "góral" z blotnikami . Potem kupiłem od kumpla 100% oryginalną szosę Romet Sport błekitny metalik , szybko ją przerobiłem a dzisiaj pozostała z niej tylko rama i widelec i żyje jako singlespeed (wywaliłem dla odchudzenia drewienko z widelca , teraz wiem że drewienko jednak tam było w dość ważnym celu więc je dorobię i tu pierwsze pytanie , jakie to ma być drewno , jaka długość . Eh , dzisaj bym tego sporta nie ruszał .
Pierwszy rowerek .
Pozostałości po Sporcie .
Główne pytanie dotyczy jednak roweru z tematu czyli Jaguara . Rower dotrze do mnie w przyszłym tygodniu i chciał bym abyście się wypowiedzieli na jego temat . Kupiłem go poza allegro bo zwycięzca się wycofał . W każdym razie z przesyłką dałem za niego 450 zł , może to dużo ale mi to nie przeszkadza .
http://allegro.pl/sh...item=1669272903
#190
Posted 02 July 2011 - 09:58
Przepraszam, że nie zaglądałem w temat dawno, ale miałem trochę na głowie no i też byłem zmuszony sprzedać moją ramę Jaga. Również miałem awarie dysku no i odzysk danych trochę trwał... Ale na szczęście dotarłem do wektorów, które kiedyś opracowałem i ponownie wystawiam PDF pod linkiem:
http://www.fileserve.com/file/SNbwVSQ
Niestety napis jest jedynie zeskalowany na poprzeczną rurkę, na poziomą trzeba by było sobie zeskalować we własnym zakresie, ale bazę macie ;-)
Ten od Gromady jest świetnie zrobiony, jakbym miał kasę to bym odkupił... Ale chyba nie za 2500 PLN :->
h/k - jak będę miał więcej czasu to postaram się opracować ten znak Rometa
Pozdrawiam!
#191
Posted 02 July 2011 - 22:37
#192
Posted 02 July 2011 - 23:01
Przede wszystkim chciałem się przywitać! Witam Złapałem ostatnio bakcyla na ostre koło na bazie jakiegoś polskiego klasyka. Na początek bez finansowego szaleństwa, tak po kosztach ale żeby była dobra baza. Wyhaczyłem na allegro coś takiego, ale mam dosyć daleko, a nie wiem czy sprzedający wyśle... Dużo się na necie naczytałem, ale brak mi doświadczenia. Czy szanowni forumowicze mogli by mi coś powiedzieć na temat tego roweru na podstawie zdjęć? Czy jest coś warty? Niepokoi mnie kształt muf i czy przypadkiem górna rurka nie jest wygięta? Z góry dzięki.
Witaj , ja też jestem nowy i jak widać albo ludziska są na wakacjach albo u lakiernika , bo jak tak często tu ludzie zaglądają to ustrój sie jeszcze 4 razy zmieni zanim ktoś odpowie : )
Faktycznie wygląda jak by ktoś poszedł nim na czołówkę , jesli to jest Jaguar to albo jest unikatem w skali naszej gromady galaktyk albo nie jest Jaguarem . Ale lepiej niech się fachowcy wypowiedzą bo ja zbierając zdjęcia Jaguarów z internetu jeszcze dwuch takich samych nie widziałem , wyglada to tak jak by dobór części wynikał z losowania a naklejki dawali takie a nie inne bo akurat sie taka komuś do buta przylepiła . Generalnie to z polskimi produktami z czasów sukcesu jest tak że mało o nich wiadomo . Ja używam sprztu grającego Unitry , słuchawek Tonsila , wiatrówki Łucznika i co jest już masochizmem scyzoryka Gerlacha a i kalkulatora Lolek . W interncie mało informacji , ludzie którzy coś wiedzą nic nie mówią , może sie boją Specnazu albo Mosadu , ja nie wiem a potem powstają takie artykuły jak ten o szosówkach Rometu w Bajkbordzie gdzie połowa informacji to przypuszczenia i legendy .
#193
Posted 02 July 2011 - 23:13
Poza tym osprzęt w nim w większości jest z Jaguara.
Mam ramkę Huragan w garażu z widelcem. Raczej będzie mi już niepotrzebna. Mam zamiar wymyć stary lakier do czystego metalu i polakierować. Może chcesz? Stan idealny technicznie, nigdzie nie spawana ani nie popękana, co jest rzadkością. Aż żal sprzedawać, ale cóż...
#195
Posted 03 July 2011 - 09:39
Single bardzo fajny, ale mi jeszcze bardziej by się podobał z barankiem. Co do "drewienka" to jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi? Jeżeli dysponowałbym oryginalną kolarzówką w dobrym stanie to też byłoby mi szkoda ingerować w klasykę.Potem kupiłem od kumpla 100% oryginalną szosę Romet Sport błekitny metalik , szybko ją przerobiłem a dzisiaj pozostała z niej tylko rama i widelec i żyje jako singlespeed (wywaliłem dla odchudzenia drewienko z widelca , teraz wiem że drewienko jednak tam było w dość ważnym celu więc je dorobię i tu pierwsze pytanie , jakie to ma być drewno , jaka długość . Eh , dzisaj bym tego sporta nie ruszał .
Wygląda zacnie, ale ma inny mostek kierownicy niż większość jaguarów?http://allegro.pl/show_item.php?item=1669272903
Hehe, ja tak samo, tylko zamiast słuchawek to mam kolumny;)Ja używam sprztu grającego Unitry , słuchawek Tonsila
Ten freestyle w PRLowskim sprzęcie też ma swój urok, jest o czym dyskutować. Dlatego zainteresowałem się tym gratem a'la jaguar. Na oryginał wyglądał widelec, kierownica, napęd i poza tymi mufami rama (pomyślałem że może też coś takiego robili, bo komu by się chciało robić takiego frankensteina), no ale jestem jeszcze laikiem. Dzięki za info, chyba z niego zrezygnuje.
Tylko nie wiem czy będzie mnie stać? Ile by było bez czyszczenia/malowania? Mam pod nosem dobrego lakiernika co piaskuje i robi łądnie proszkowo.Mam ramkę Huragan w garażu z widelcem. Raczej będzie mi już niepotrzebna. Mam zamiar wymyć stary lakier do czystego metalu i polakierować. Może chcesz? Stan idealny technicznie, nigdzie nie spawana ani nie popękana, co jest rzadkością. Aż żal sprzedawać, ale cóż...
#196
Posted 03 July 2011 - 12:19
Kawałek odpowiednio przyciętego kija od miotły, motyki etcetera. Serio. Tylko najpierw się upewnij, czy ma odpowiednią średnicę. W mojej byłej przełajówce wbiłem tam trochę wystruganą gałąź sosnową, którą potem pomalowałem.jakie to ma być drewno , jaka długość
No fakt, bardzo ładny egzemplarz. Podsiodłowa pewnie będzie z dobrej stali, a być może i cała rama. Mostek może być pozostałością po lepszym osprzęcie, o ile ta rama uświadczyła takowego. Obręcze tez nie są oryginalne, fabrycznie były tylko szytkowe.Wygląda zacnie, ale ma inny mostek kierownicy niż większość jaguarów?
Ja także. Mam eksportowe HX 80, fantastyczne kolumienki :-) Za to w polskich wzmacniaczach nie miałem co za bardzo przebierać (ale też niezgorsze są), więc tutaj u mnie dzielnie pracuje harman/kardon hk570i. Jeszcze niedawno miałem na krótki czas Radmora 5102, ale był niestety za słaby i kurzy się obok w pokoju.Hehe, ja tak samo, tylko zamiast słuchawek to mam kolumny;)
Gitarę też mam polską, ale na szczęście lutnicza i jest świetna.
Dla mnie to nie ma wielkiej różnicy. Bez tego to 80 zł, po porządnym czyszczeniu i wylakierowaniu kilkoma warstwami niezłego spreju (podkład, baza, klar) to myślę 120 zł. Myślę tez nad zrobieniem napisów szablonowo.Tylko nie wiem czy będzie mnie stać? Ile by było bez czyszczenia/malowania? Mam pod nosem dobrego lakiernika co piaskuje i robi łądnie proszkowo.
#197
Posted 03 July 2011 - 13:04
Dzieki za odpowiedzi .
#199
Posted 03 July 2011 - 21:13
h/k odnośnie tej ramki huragana, to być może się skusze tylko muszę odkręcić tamtego "jaguara", więc potrzebuję kilku dni na decyzję. Aha jeszcze sprawa rozmiaru... Np. jagury występowały chyba w kilku, a huragany? Jestem dosyć wysoki, trochę ponad 190cm, więc im większa tym lepsza;) Dysponujesz jakimiś fotami? Czy ewentualna przesyłka ramy wchodzi w grę?
#200
Posted 04 July 2011 - 06:44
Prozak, to strata spora. Ten egzemplarz jest naprawdę ładny. No i nieczęsto takie bywają na allegro.
Ja w ogóle mam podejrzenie, że ten egzemplarz został obdarty z całego oryginalnego osprzętu jakim było Campagnolo Record. Ewentualna druga opcja to braki w fabryce, więc składali na czym mieli.
Co do samych hamulców symetrycznych to miałem Romet (i właściwie je jeszcze mam schowane), a obecnie w Jaguarze używam Mafac S, które są o wiele lepsze. Trochę i w jakości, a same klocki sporo dają - rometowskie to podła guma, Mafac mają oryginalne z takimi włókienkami. Generalna moja opinia na temat tego rodzaju hamulców - przy dobrych klockach i w miarę sztywnych materiałach są niezłe, ale różnica względem typowych szczęk szosowych nie jest duża. Trochę skóra nie warta wyprawki, zważywszy na zabawę z ustawianiem klocków i centrowaniem hamulca.
W sumie nie wiem czy osprzęt ZZR do niego pasuje. Trzeba by było się dowiedzieć czy fabrycznie robiono takie rzeczy ze Specialami. Ja zawsze słysząc "Jaguar Special" mam na myśli tego z osprzętem Campy Record i żaden inny.
i_g, zarówno Jaguary, jak i Huragany miały kilka rozmiarówek - 530, 550, 570 i 590. Ramka, o której mowa ma 57 cm, o ile dobrze pamiętam. Muszę jeszcze się upewnić. Co do fotek - były pobieżne i niestety, musiałem je usunąć, bo nie mogę znaleźć. Ogarnę to raczej w przeciągu 0,5 tygodnia. Przesyłka jest możliwa.