ZZR Jaguar
#201
Posted 07 July 2011 - 19:08
http://img21.imagesh...c06748ba.th.jpghttp://img64.imagesh...sc06752v.th.jpg
http://img600.images...sc06754x.th.jpghttp://img7.imagesha...c06756xj.th.jpghttp://img89.imagesh...sc06757g.th.jpghttp://img703.images...sc06758v.th.jpg
Początkowo myślał, że to mógł być kiedyś huragan, ale po kształcie muf i np. mocowaniu na pompkę to raczej niekoniecznie? Co o tym sądzicie?
Na strychu jest jeszcze kilka innych rowerków i trochę huraganowo-jaguarowego sprzętu. Generalnie misz-masz;)
h/k jak ja się do Ciebie nie zgłoszę po tą ramę huragana, to być może zrobi to mój kumpel;) O ile jeszcze aktualne i jej nie malowałeś?
#203
Posted 07 July 2011 - 22:13
Stoi nieruszona, więc spokojnie. ;-) Może trochę jeszcze poczekać w takim stanie.h/k jak ja się do Ciebie nie zgłoszę po tą ramę huragana, to być może zrobi to mój kumpel;) O ile jeszcze aktualne i jej nie malowałeś?
#204
Posted 20 July 2011 - 01:33
Niedługo później trafiłem na pięknego Bianchi Rekord 841
i remont Jaguara chyba sobie odpuszczę, bo czasu i odpowiedniego miejsca na dłubanie przy nim brak.
Gdyby ktoś był nim zainteresowany, proszę pisać.
Więcej fotek Jaguara i podstawowe info (głównie na podstawie danych z tego forum)
http://touringklub.pl/?p=277
O wyścigu L'Eroica:
http://touringklub.pl/?p=91
#205
Posted 20 July 2011 - 07:37
Jaguar (nie)stety będzie raczej Huraganem. Dowód to tylko jeden wlutowany kołek na manetkę (Jaguary miał tylko dokręcana obejmę, może niektóre specjalne wersje miały dwa lutowane kołki). Sprawdź przelotkę na rurce tylnego widelca dla linki przerzutki - jeśli jest taka zdwojona, to spodziewać się należy Huragana. Czterorzędowy wolnobieg w Jagu także nie występował.
Fajnie, że dużo ma części oryginalnych. To już jest spory plus i naprawdę niewiele w takim wypadku brakuje do pełnego oryginału.
Odnów, odnów, nawet jak się okazało, że to Huragan. Polak na polskim rowerze to lepszy obraz. Bianek tam pewnie będzie od zatrzęsienia, a szosówek ZZR spodziewam się maksimum dwóch.i remont Jaguara chyba sobie odpuszczę, bo czasu i odpowiedniego miejsca na dłubanie przy nim brak.
Generalnie trochę przy nim roboty jest, ale nie tak bardzo wiele. Ogółem, robota przyjemna. :-) Najwięcej zajmuje rozkładanie i składanie roweru. Rama to właściwie piaskowanie i malowanie, jak ma być dobrze pomalowane to pistoletem, spray jest gorszą opcją, ale nie tragiczną.
Zazdroszczę. ;-) Gdybym sam miał kiesę pełną, to na pewno bym pojechał. Sprzętu mi nie brakuje, odnowiony Jaguar dalej stoi i dostał nawet koła oponowe na obręczach Mavic Module E - pozostałość po próbie złożenia drugiego, tym razem treningowego Jaguarka.Wybieram się w tym roku ze znajomymi na początku października do Włoch na wyścig zabytkowych rowerów L'Eroica.
No, studia jeszcze będą przeszkodą. :-/
#206
Posted 20 July 2011 - 21:34
Miałem zamiar, ale kupiłem Bianchiego w stanie, do jakiego Jaguara nigdy nie doprowadzę i początkowy zapał mi minął. Wrzuciłem Jaguara na allegro, gdyby ktoś był zainteresowany - zapraszam:Odnów, odnów, nawet jak się okazało, że to Huragan.
http://allegro.pl/sh...item=1728675135
Wiesz coś o innych Polakach, którzy się wybierają? Dasz mi jakiś namiar?Polak na polskim rowerze to lepszy obraz. Bianek tam pewnie będzie od zatrzęsienia, a szosówek ZZR spodziewam się maksimum dwóch.
#208
Posted 21 July 2011 - 18:35
czy to Jaguar czy Huragan
Łatwo sprawdzić Huragan krańcową przelotkę miał podwójną a Jaguar kończony był pojedyńczą
Może to pomoże w ustaleniu modelu poza tym te rowery są bardzo podobne konstrukcyjnie
#209
Posted 10 August 2011 - 21:50
jestem nowy na forum i prosiłbym o pomoc :-)
Chcę odnowić mojego Jaguara z 1974 roku. Jest on w opłakanym stanie , ponieważ stał przez 10 lat nieużywany.
http://imageshack.us.../dsc04122v.jpg/
zacząłem rozbierać go na części, ponieważ chcę go wyczyścić i pomalować.
I teraz mam taki problem : jak zdjąć kierownicę z całym uchwytem? z tego co widzę jest ona połączona z widelcem. zamieszczam zdjęcia:
http://imageshack.us.../dsc04141b.jpg/
http://imageshack.us.../dsc04140h.jpg/
http://imageshack.us.../dsc04138m.jpg/
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam. :-)
#211
Posted 11 August 2011 - 14:18
i na drugi raz dawaj pełniejsze fotki części które chcesz zdemontować ;-)
#212
Posted 11 August 2011 - 16:59
Ta śruba na fajce, która to dokładnie ? bo jedną wykręciłem:
Klin próbuję wybić podkładam deskę i walę młotkiem ale to nic nie daje, w desce robią się dziury :-x
Może ktoś ma jakiś lepszy sposób aby pozbyć się tego klinu ?
#213
Posted 11 August 2011 - 18:35
kierownica .... wkręć tą śrubę z powrotem - kilka obrotów
a potem uderz w nią (młotek i np. deska), wpadnie do środka
wraz ze stożkiem, który jest w rurce , pociągnij i powinno zejść
jak zapieczone , to coś na rdzę
korba .... tu niestety tylko młotek
nakręć dwie nakrętki, za kontruj,postaw suport na czyms twardym (szerokie)
i .... młotek
j. ;-)
#215
Posted 23 August 2011 - 12:34
#218
Posted 23 August 2011 - 20:45
Wie ktoś gdzie mogę kupić tylne koło do Jaguara? nigdzie nie mogę takiego znaleźć.
Może ktoś ma takie na sprzedaż ?
Widziałem na allegro przednie koło i zastanawiam się czy możliwe jest przykręcenie do niego kasety z zębatkami i użycie go jako tylne ?
Pozdrawiam