Witam, mógłby mi ktoś napisać co oznacza literka A i D (lub 0) wybita pod suportem?
Gdzieś to kiedyś już czytałem ale nie mogę znaleźć.
Z góry dziękuję,
Pozdrawiam,
Daniel.
Napisano 05 wrzesień 2014 - 04:18
Odświerzę kotleta.
Posiadam od wielu lat rower, na ramie którą dostałem od dawno temu od ojca. Rama ma mufki takie jak u koleżanki JakaJaKama, na dolnej rurce, przed tylną przerzutką jest podwójna przelotka linki przerzutki (ciekawe po co?), na skośnej ramie jest tylko jeden "kołek" na manetkę od przerzutki, z przodu (na rurce między sterami) jest przynitowany okrągły szyld (już dawno zamalowany ale pamiętam że było na nim napisane ZZR, jak w poście JakaJaKama http://szosa.org/top...jaguar/?p=70567 ), były dwa druciane koszyki na bidony (jeden na rurce pod siodełkim, drugi z przodu kierownicy), korby takie jak u JakaJaKama, hamulce aluminiowe z wytłoczonym ZZR ale zwykłe - nie V. na tylnym, lewym haku nabity numer 74997, siodełko było skórzane, kolor ramy zielony metalik, piasty też miały napis ZZR, a felgi miały dziwny kształt - nie taki jak na normalną oponę, czyli głęboka rynienka, tylko jak taki płytki półksiężyc ))--------[]--------(( , oraz chromowane zaciski z napisem ZZR, i naklejkę z kołami olimpijskimi i napisem ZZR na pionowej rurze pod siodełkiem.
Oryginalnej tylnej przerzutki nie pamiętam (teraz siedzi Campagnolo Athena I).
Kiedyś słyszałem jest to Jaguar robiony przez Włochów dla naszej kadry narodowej, ale coś mi się wierzyć nie chce :-/
Jak będę u ojca to zrobię kilka fotek, a czy na razie z opisu coś można wywnioskować?
Napisano 30 listopad 2014 - 18:39
Eee. Widze ze na tym forum jest tylu Fachofcoooow ze nie wiele mozna sie dowiedziec, ale czytajac inne watki to sami najmadrzejsi pod sloncem...
Szkoda czasu na oczekiwanie odpowiedzi...
Stary, na temat jaga tu już wszystko zostało powiedziane, wystarczy poczytać . W telegraficznym skrócie odpowiem Ci że to co masz to standardowy jaguar z przed 1971 roku tudzież huragan (zdaje mi się że ten zielony lakier był tylko na jagach) ale pasowało by zważyć ramę oraz zmierzyć średnicę sztycy.
Napisano 30 grudzień 2014 - 21:08
Witam po długiej przerwie , ma ktos może klamki z dodatkowymi dzwigniami hemulcowymi do Passata-Mistrala ? Te dodatkowe dźwignie nazywają się DHS 30 , są stalowe z gumowymi czarnymi nakładkami .
Klamki kupione na OLX .
Mam inne pytanie , z czego były owijki w Jaguarach a z czego w Pasatach , Orkanach , Mistralach ? Czy to były takie zwykłe tasiemki do izolacji elektryki ?
Napisano 03 styczeń 2015 - 19:26
Mam pytanie do wszystkich - obręcze potrzebuje chromowane 27" np 18 x 630. Na swoich starych nowe szprychy założone, ale okazało sie że są nie do wycentrowania! Biją w każdej płaszczyźnie, w kilku miejscach w osi obręczy pojawiły się wzdłużne pęknięcia (pomiędzy otworami na nyple)! Było to lekko widoczne już w czasie czyszczenia, ale liczyłem, że jakoś się uda. Nie udało się, koła "tańczą".
No to może ktoś pomoże, gdzie tego szukać?
Jakub, jeśli jeszcze potrzebne mam takie koła na sprzedaż.
Kontakt:
Napisano 07 styczeń 2015 - 02:41
Stary, na temat jaga tu już wszystko zostało powiedziane, wystarczy poczytać . W telegraficznym skrócie odpowiem Ci że to co masz to standardowy jaguar z przed 1971 roku tudzież huragan (zdaje mi się że ten zielony lakier był tylko na jagach) ale pasowało by zważyć ramę oraz zmierzyć średnicę sztycy.
Kolego, z całym szacunkiem, ale...
Nie jestem dzieckiem, które wpada i od startu zadaje pytanie, oczekując odpowiedzi w 5 minut,
istnieję na wielu forach (na jednym nawet jako mod) i wiem do czego służy "szukajka",
po zarejestrowaniu się, przez trzy godziny szukałem na tym forum wszystkiego co mogło by mi pomóc,
kiedy nie znalazłem odpowiedzi zadałem pytanie, możliwie najbardziej treściwie,
po półtora miesiąca braku odpowiedzi dałem uszczypliwy komentarz, nie po to aby kogokolwiek obrazić, ale raczej aby sprowokować odpowiedź (z doświadczenia wiem że to metoda dosyć skuteczna ).
Możliwe że jakiś temat pogłem przeoczyć, ale wśród takiego ogromu informacji na tym forum, nie jest to wcale takie trudne...
Uprzedzając czyjś komentarz - nie napinam się odpisuję tylko na zdanie "wszystko zostało powiedziane, wystarczy poczytać"
A teraz do brzegu. Piszesz że rama może być z przed 1971 roku, mi wydawało się że to 74 w numerze seryjnym, to rok produkcji, ale też nigdzie nie znalazłem w n/s jest bity rok, jak równierz nic o dwóch koszykach na bidon.
Znalazłem coś takiego -> http://www.elektroda...60.html#9030468
Niemal identyczny, ale... W moim był drugi identyczny koszyk na bidon, pod siodełkiem, nie ma kołka na manetkę przedniej przerzutki, inne pedały, inne naklejki (jak u JakaJaKama z początku tematu)
Napisano 21 styczeń 2015 - 03:55
apropos szukania i czytania ze zrozumieniem warto wspomnieć ze z bydgoszczy nie wyjechały dwa jednakowe rowery szosowe, dodać też trzeba ze w każdym klubie zbroili inaczej.....
Cyfra 74 w starej ramie wcale nie musi oznaczac roku produkcji wałkowane pierdyliard razy na wszyskich forach rowerowyc.
" felgi miały dziwny kształt - nie taki jak na normalną oponę, czyli głęboka rynienka, tylko jak taki płytki półksiężyc"
Jest kilkukilometrowy wątek o centrowaniu pewnie tam sie dowiesz do czego taka felga,
jeśli nie wiesz co to jest podbijaj na forum chłopcy rometowcy 14-latki powiedzą ci jak "nareperować torpeda" i bez złośliwosci od tego bym zaczął.... a jeśli serio chcesz sie dowiedzieć poprostu przeczytaj cały wątek o hura/jagim
Napisano 21 styczeń 2015 - 20:57
Kolego. Ze zrozumieniem proszę, ze zrozumieniem... CAŁY WĄTEK O HURA/JAGIM PRZECZYTAŁEM, i wśród tych kilkukilometrowych wątków nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. W związku z czym zgadnij czemu zadałem pytanie? Możesz się raz pomylić
Może zamiast odsyłać bóg wie gdzie, i bazować na wiedzy kolegów, raczył byś udzielić odpowiedzi? Forum jest chyba od tego aby pytać i otrzymywać odpowiedzi, inaczej wystarczyło by zamknąć forum i na głównej napisać wielkimi literami WSZYSTKO JUŻ BYŁO, WYSTARCZY POSZUKAĆ. Ale to chyba byłby jedynie sposób na śzybką śmierć tego forum, a tego byśmy chyba nie chcieli...
Na moim forum pojazdów terenowych, też odsyłaliśmy wszystkich do "temat był, wystarczy poszukać" puki nie zrozumieliśmy że w ten sposób nie udzielamy pomocy. Nawet jeśli temat był wałkowany "pierdyliard" razy, to ktoś świeży może w tym natłoku wątków nie znaleźć odpowiedzi. Inna sprawa jak jeszcze się ktoś jeszcze nie zarejestruje do końca a już sypie pytaniami, ale jak napisałem wcześniej - szukałem, czytałem ale nie znalazłem.
Złośliwy nie jestem i nie będę Cię odsyłał do 14latków aby Ci przetłumaczyli co napisałem, jedynie myślałem że ktoś będzie w stanie pomóc koledze, który nie czeka bezczynnie, a jeśli nikt taki nie jest chętny to wystarczyło napisać np. nie udzielamy odpowiedzi bo już wszystko było, poszukaj sobie sam. Wtedy wiedział bym że nie ma co liczyć na pomoc, a czytanie 264.885 postów, w których mogę nie znaleźć odpowiedzi poprostu mija się z celem.
Pozdrawiam, i nie jestem złośliwy. Piszę co myślę... :-)
Napisano 24 styczeń 2015 - 14:15
Z opisu mozna wywnioskować nic z powodu iż z zakładu sportowego nie wyjechały dwa jednakowe rowery, pojedyncze gniazdo manetki i podwojna przelotka do przerzutki czyli model na dwie linki zaraz po wprowadzeniu czterotrybu.
Co ześ wytargał za sprzeta nikt ci nie odpowie na pewno.
Jest to huragan lub wczesny jaguar -z powodów marketingowych huragany sprzedawano podpisane jako jaguar w czasach kiedy jagi był tylko dla kadry i klubów wybudowany z reynoldsa i na campie simplexie czy naszym ignaszczaku.
JakaJaKama ma niezwykle rzadki model torowy jeszcze przed oficjalnym nazwaniem ich Wicher.
Czy twoj ma węzeł podsiodłowy z ładnie spłaszczoną rurką cz wgięte w literę "U" no i jaka srednica wewnetrzna rury podsiodłwej? -pytanie ma na celu wykluczenie speciala.
Piszesz hamulce zwykłe nie V, chodzi ci o to ze asymetryki nie takie a'la mafac racer, ? Jaguar owszem wychodził z gniazdami na heble przełajowe... ale crossów też było extremalnie mało.
Daj jakieś foty bedziemy gdybać dalej, domniemany rok produkcji znajdziesz wybity na felgach jeśli są orginalne, te jekieś dziwne felgi to normalne felgi na szytki rozwiązanie stosowane do dzis...
Uwaga o jagim robionym przez włochów: swojego czasu w wawie w klubie orzeł lutował ramy swoje Oswaldo Cazzaniga, plotki głoszą ze handlował ramami produkowanymi na jego zamowienie w romecie, oraz ze konsultował geometrie nowszych modeli jaga speca, ile w tym prawdy pozatym ze lutował swoje ramy nazywane OSCA na orle nie wiem, nasza kadra takoż na OSCA-ch ganiała kilka sezonów.... no ale to były ramy Cazzanigi a nie jaguary
Nic mądrego nie wymyślimy chcesz go zrobic kleć na orginała z epoki i nie pytaj o konfiguracje fabryczną bo taka nie istniała
Napisano 24 styczeń 2015 - 16:07
zdaje mi się że ten zielony lakier był tylko na jagach
ale pasowało by zważyć ramę oraz zmierzyć średnicę sztycy.
Z tym zielonym tylko na jagagich owszem zdaje Ci sie były na hurkach dwie wersje zielonego metalica soczysty i taki bardziej sprany brudny, nie zebym sie czepiał popropstu widzieliśmy inne przypadki radosnej tfuurczości Bromberg Fahrad Werke
Ze pasiło by podać wiadomą srednice i wage porównać z tabelami masz najzupełnie rację bo wczesne spece miały tak samo masakrycznie rozlazłe geo...
Napisano 24 styczeń 2015 - 17:35
Napisano 24 styczeń 2015 - 20:03
Czyli kolokwialnie sie wyraziwszy nie ma sie nad czym spuszczac, buduj custom vintage i się ciesz o ile oczywiscie rama ma rozmiar dla Ciebie zdatny w tem celu wygooglaj "bicycle frame size calculator".
Wrzuć to padło na chłopców rometowców poszkolimy dzieci od "nareperowywania torpeduf fskładaku" jest dział sportowy pare osób z pojeciem sie tam produkuje, tu juz chyba nikomu sie niechce, mimo że są experci ze stopniem profesora, ja mam tylko habilitacje.
Napisano 24 styczeń 2015 - 21:08