ZZR Jaguar
#783
Posted 03 March 2015 - 01:34
Witam serdecznie drogich użytkowników. Potrzebuję wykorzystania nieco Państwa wiedzy i doświadczenia.
Kupiłem tydzień temu taką oto ramę za 300zł (na zdjęciach). Sprzedawca zapewniał mnie, że to Jaguar special ze względu na to że średnica rury podsiodłowej wynosi 26,4 mm, czyli wychodziłoby, że to Reynolds. Samo zakończenie rury ma charakterystyczny falowany kształt z wcięciem. Problem w tym, że nie pasuje mi to zbytnio na Huragana, ponieważ zakończenia widełek są w kształcie U a nie ścięte, dodatkowo specjalnie delikatnie starłem dziś lakier, którym nieoryginalnie pokryta była rama ( jak widać złoty, pod spodem był niebieski) w poszukiwaniu sygnatury Reynoldsa na rurach, niestety takowej nie znalazłem nigdzie. Czy mógłby mi ktoś życzliwy powiedzieć czy rury Reynoldsa KAŻDE mają takową sygnaturę? Czy to możliwe by jakieś nie reynoldsowe rury miały 26,4mm? Bardzo proszę o pomoc, ponieważ jeszcze mam szanse zwrócenia ramy w razie gdyby się okazało, że nie jest to rama jaguar special zgodnie z opisem i zapewnieniem sprzedawcy. Bardzo Państwa proszę o pomoc. P.S. cały wątek przeczytałem, lecz nie znalazłem tam satysfakcjonującej odpowiedzi. Pozdrawiam.
Nie wiem też czy jakąś wskazówką do odgadnięcia ramy będzie zwrócenie uwagi na ilość i rozmieszczenie przelotek.
#784
Posted 03 March 2015 - 09:10
Witam serdecznie drogich użytkowników. Potrzebuję wykorzystania nieco Państwa wiedzy i doświadczenia.
Kupiłem tydzień temu taką oto ramę za 300zł (na zdjęciach). Sprzedawca zapewniał mnie, że to Jaguar special ze względu na to że średnica rury podsiodłowej wynosi 26,4 mm, czyli wychodziłoby, że to Reynolds. Samo zakończenie rury ma charakterystyczny falowany kształt z wcięciem. Problem w tym, że nie pasuje mi to zbytnio na Huragana, ponieważ zakończenia widełek są w kształcie U a nie ścięte, dodatkowo specjalnie delikatnie starłem dziś lakier, którym nieoryginalnie pokryta była rama ( jak widać złoty, pod spodem był niebieski) w poszukiwaniu sygnatury Reynoldsa na rurach, niestety takowej nie znalazłem nigdzie. Czy mógłby mi ktoś życzliwy powiedzieć czy rury Reynoldsa KAŻDE mają takową sygnaturę? Czy to możliwe by jakieś nie reynoldsowe rury miały 26,4mm? Bardzo proszę o pomoc, ponieważ jeszcze mam szanse zwrócenia ramy w razie gdyby się okazało, że nie jest to rama jaguar special zgodnie z opisem i zapewnieniem sprzedawcy. Bardzo Państwa proszę o pomoc. P.S. cały wątek przeczytałem, lecz nie znalazłem tam satysfakcjonującej odpowiedzi. Pozdrawiam.
Nie wiem też czy jakąś wskazówką do odgadnięcia ramy będzie zwrócenie uwagi na ilość i rozmieszczenie przelotek.
Witaj, Jaguar jest to na pewno ale czy special najlepiej byłoby zważyć ramę. Sama rama bez widelca i bez sterów (po prostu goła) powinna ważyć około 2000g plus minus 100g w zależności od rozmiaru. Jest to już rama Rometowska więc widełki mogą być w kształcie U. Teoretycznie powinien mieć chromowane końcówki widełek jeśli to special ale w produktach Rometa nie należy szukać prawidłowości tego typu. Sprawdź czy pod warstwami lakieru nie ma chromu ale i tak najważniejsza jest waga.
#785
Posted 03 March 2015 - 14:36
Witaj, Jaguar jest to na pewno ale czy special najlepiej byłoby zważyć ramę. Sama rama bez widelca i bez sterów (po prostu goła) powinna ważyć około 2000g plus minus 100g w zależności od rozmiaru. Jest to już rama Rometowska więc widełki mogą być w kształcie U. Teoretycznie powinien mieć chromowane końcówki widełek jeśli to special ale w produktach Rometa nie należy szukać prawidłowości tego typu. Sprawdź czy pod warstwami lakieru nie ma chromu ale i tak najważniejsza jest waga.
Dziekuje serdecznie za odpowiedź :-)
Ramę zmierzę oczywiście, lecz nie mam dzisiaj odpowiednich narzędzi do tego. A co do średnicy, możliwe w ogóle by rurki 26,4 były nie od Reynoldsa albo żeby były Reynoldsowe ale bez sygnatury? Rura podsiodłowa wydaje się nie mieć nawet milimetra grubości ( patrząc po wycięciu w mufie sztycy, tym które służy do ściskania sztycy poprzez śrubę) dodatkowo rurki opukałem delikatnie młoteczkiem i wydają dźwięk jak rury od kaloryfera, ale to jak mówisz bez ważenia chyba nic się nie wyjaśni.
P.S. a po czym poznajesz, że to na pewno jaguar?
#786
Posted 03 March 2015 - 20:35
Dziekuje serdecznie za odpowiedź :-)
Ramę zmierzę oczywiście, lecz nie mam dzisiaj odpowiednich narzędzi do tego. A co do średnicy, możliwe w ogóle by rurki 26,4 były nie od Reynoldsa albo żeby były Reynoldsowe ale bez sygnatury? Rura podsiodłowa wydaje się nie mieć nawet milimetra grubości ( patrząc po wycięciu w mufie sztycy, tym które służy do ściskania sztycy poprzez śrubę) dodatkowo rurki opukałem delikatnie młoteczkiem i wydają dźwięk jak rury od kaloryfera, ale to jak mówisz bez ważenia chyba nic się nie wyjaśni.
P.S. a po czym poznajesz, że to na pewno jaguar?
Po średnicy sztycy, Huragany miały 25,4
#789
Posted 04 March 2015 - 00:52
Nie wydaje mi się żeby rury 26,4 były jakieś krajowe.
Bardziej prawdopodobne jest, że nie wszystkie rury w tej ramie są Reynoldsa. Czasem podobno tak robili z powodu braku materiałów.
Rozumiem. Zważę go to się okaże. Bardzo dziękuję Ci za pomoc.
Następnego posta zamieszczę już z wagą, i zapewne już relacje z odrestaurowywania o ile wszystko pójdzie pomyślnie. Mam dla tej ramy cały świetnie zachowany osprzęt Campagniolo Record z tamtego okresu, na wektorach odbudowuję wszystkie naklejki także będzie kawał wspaniałej maszyny choć nieco zmodyfikowanej wizualnie.
A czy wiecie jakie dokładnie kolory były stosowane do malowania jaguarów? Znam 2 odcienie zieleni, pomarańcz, złoty, kremowy, coś jeszcze ciekawego?
#790
Posted 18 August 2015 - 19:27
Odświeżę trochę temat identyfikacji, może ktoś mi pomoże? Jestem zainteresowany tym Jagiem, ale czy to aby na pewno Special?
Rozmiar 570, waga ramy 2290 gram, waga widelca 825 gram
Będę bardzo wdzięczny za Waszą nieocenioną pomoc!
Pozdrawiam,
Mateusz
#791 Gosc_LedKKK_*
Posted 24 August 2015 - 15:31
Pisałem do tego pana wnętrze rury podsiodłowej 26,7 mm więc na 97% to special
#792
Posted 15 January 2016 - 22:58
Pisałem do tego pana wnętrze rury podsiodłowej 26,7 mm więc na 97% to special
Witam, trochę być może za późno odpisuję ale mam nadzieję że nie kupiłes tej ramy. To nie Special. Średnica rury podsiodłowej powinna miec 26,4 jeśli już. Rurki tylnego widelca przy mufie podsiodłowej powinny być pełne, a nie przetłoczone. Jeśli to special na reynoldsie to numer seryjny powinien być na spodzie rury suportu. Naklejki nie są oryginalne a rama jest najprawdopodobniej przemalowana, naklejka z rozmiarem ramy powinna byc na rurze podsiodłowej w miejscu naklejki reynolds, a naklejka reynoldsa powinna być niżej przy mufie suportu.
Pozdrawiam.
#793
Posted 02 February 2016 - 20:22
Witam, trochę być może za późno odpisuję ale mam nadzieję że nie kupiłes tej ramy. To nie Special. Średnica rury podsiodłowej powinna miec 26,4 jeśli już. Rurki tylnego widelca przy mufie podsiodłowej powinny być pełne, a nie przetłoczone. Jeśli to special na reynoldsie to numer seryjny powinien być na spodzie rury suportu. Naklejki nie są oryginalne a rama jest najprawdopodobniej przemalowana, naklejka z rozmiarem ramy powinna byc na rurze podsiodłowej w miejscu naklejki reynolds, a naklejka reynoldsa powinna być niżej przy mufie suportu.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich forowiczów .
Nie wszystkie Specjale miały rurki ścięte i pełne, te po 1970 roku to raczej na pewno, ale te wcześniejsze miały zaklepane w "U". Romety po1980 roku miały bite numery na spodzie rury suportu. Wszystkie Jaguary miały bity numer na haku tylnego widelca. Spotkałem się z jednym Jaguarem, którego posiadam swoich zbiorach, który ma bity numer na haku i powtórzony mniejszy na rurze suportu, Jest to Jaguar z 14 Wyścigu Pokoju z 1961 roku. Jaguary i Huragany miały umieszczaną naklejkę wielkości na skośnej rurze ramy obok manetek. Naklejka Reynoldsa była umieszczana na róże podsiodłowej pod siodełkiem. Zamieszczam zdjęcia ramy z 32 WP z 1979 roku i zdjęcia numerów z ramy z roweru z 14 WP z1961 r.
Pozdrawiam
Attached Files
#794
Posted 02 February 2016 - 20:34
Witam, trochę być może za późno odpisuję ale mam nadzieję że nie kupiłes tej ramy. To nie Special. Średnica rury podsiodłowej powinna miec 26,4 jeśli już. Rurki tylnego widelca przy mufie podsiodłowej powinny być pełne, a nie przetłoczone. Jeśli to special na reynoldsie to numer seryjny powinien być na spodzie rury suportu. Naklejki nie są oryginalne a rama jest najprawdopodobniej przemalowana, naklejka z rozmiarem ramy powinna byc na rurze podsiodłowej w miejscu naklejki reynolds, a naklejka reynoldsa powinna być niżej przy mufie suportu.
Pozdrawiam.
Witam,
W Rometach Sport, Specjal i Super w latach 80-tych naklejki wielkości ramy były umieszczane na rurze podsiodowej.
Pozdrawiam
#795
Posted 02 February 2016 - 20:36
Witam, trochę być może za późno odpisuję ale mam nadzieję że nie kupiłes tej ramy. To nie Special. Średnica rury podsiodłowej powinna miec 26,4 jeśli już. Rurki tylnego widelca przy mufie podsiodłowej powinny być pełne, a nie przetłoczone. Jeśli to special na reynoldsie to numer seryjny powinien być na spodzie rury suportu. Naklejki nie są oryginalne a rama jest najprawdopodobniej przemalowana, naklejka z rozmiarem ramy powinna byc na rurze podsiodłowej w miejscu naklejki reynolds, a naklejka reynoldsa powinna być niżej przy mufie suportu.
Pozdrawiam.
Przesyłam fotografię Rometa Sporta z naklejką wielkości ramy na rurze podsiodłoej i Huragana z naklejką umieszczoną koło manetek.
Attached Files
#796
Posted 02 February 2016 - 20:47
Witam, trochę być może za późno odpisuję ale mam nadzieję że nie kupiłes tej ramy. To nie Special. Średnica rury podsiodłowej powinna miec 26,4 jeśli już. Rurki tylnego widelca przy mufie podsiodłowej powinny być pełne, a nie przetłoczone. Jeśli to special na reynoldsie to numer seryjny powinien być na spodzie rury suportu. Naklejki nie są oryginalne a rama jest najprawdopodobniej przemalowana, naklejka z rozmiarem ramy powinna byc na rurze podsiodłowej w miejscu naklejki reynolds, a naklejka reynoldsa powinna być niżej przy mufie suportu.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedna fotografia.
Pozdrawiam
Attached Files
#797 Gosc_solid_crank_*
Posted 03 February 2016 - 12:03
Jeśli mnie pamięć nie myli, to Speciale miały od pojawienia się tylny hak kuty i z gniazdem do przerzutki(bo montowano tam przerzutki Campy). Druga rzecz to wykończenia widelców - Speciale wyróżniały się chromem na przednim i tylnym widelcu. Nie wierzę, żeby ktoś przemalowując najpierw zdejmował tę dumną warstwę galwaniczną, zatem powinna być pod aktualnym lakierem. Chyba jednak nie Special :-(
#799
Posted 03 February 2016 - 20:35
Witam,
Ten kuty hak z nagwintowanym uchem zaczął pojawiać się dopiero pod koniec lat 70-tych. Nie wszystkie specjale miały chromy na widelcach. Te wcześniejsze sygnowane logiem ZZR bardzo często je posiadały, ale w latach 70-tych to już różnie bywało, nawet ten ze zdjęcia z 32 WP z 1979 roku ich nie posiadał. Proszę zwrócić uwagę na ten rower z 14 WP z 1961 roku, on oprócz chromowanych widelców ma też chromowaną rurę sterową (zał. foto ). Specjala najlepiej można poznać po wadze ramy i wewnętrznej średnicy rury podsiodłowej.
Pozdrawiam
Attached Files
#800 Gosc_solid_crank_*
Posted 03 February 2016 - 22:21
@hiporyt - szanuję Twoją głęboką wiedzę. Ja staram się tylko odtworzyć, co mi zostało w pamięci. Jak wszyscy zainteresowani wiemy - stajnia ZZR/Romet miała i sprzedawała zarówno ogiery rasowe, jak i "mieszańce". Na przykład ten Twój z 1979 to już nie Special, to kolejna ekskluzywna emisja pod nazwą "Super". Jeździłem najpierw na Huraganie, póżniej na Specjal'u, a gdzieś ok. 1972/73 roku przesiadłem się na "Supra". Specjal miał chromy, Późniejszy Super nie miał. Wiem też, że wielu ówczesnych asów dawało dodatkowo chromować np. główki i spojenia na wzór tego, co pojawiało się na "zgniłym Zachodzie" :-) A wtedy ani mi do głowy nie przychodziło ważyć te ramy Szczęściem było w ogóle mieć coś takiego ;-)