Jump to content


Photo

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 replies to this topic

#241 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 26 March 2010 - 00:06

Własne ramy + osprzęt produkują ( często włącznie z kołami i oponami ), w szczególności:
Trek ( Bontrager ), Corratec ( Zyzzx ), Scott, Ritchey ( ten ostatni obecnie wytwarza tylko szosowe ramy składane ), Author, Control Tech.

#242 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 26 March 2010 - 00:20

A gdzie reszta? gdzie włoskie i niemieckie marki?

PS. czy sądzicie, że Treka tworzą skośnoocy fanatycy ryżu i sake? Czy raczej wykwintni smakosze Mc"Donaldsa i KFC? W ciemno stawiam, że Ci drudzy. Może nie wszystkie, ale najwyższe modele z pewnością tak.

#243 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 26 March 2010 - 00:34

Niemeckie firmy: Merida, Bergamont ( osprzęt Tattoo ), Stevens, Storck
Francuskie: Decathlon, Lapierre.
Włoskie: np. Bianchi.
Najczęściej firmy te używają ewentualnie ,,nieswoich'' kół - ale Bianchi korzysta z włoskiego Campagnolo, a Decathlon z francuskiej Rigidy. NIe jest więc tak, że wszystko jest produkowane w Chinach. Zresztą, wystarczy wziąc byle jaki zagraniczny katalog, np. niemiecki, żeby się przekonac ile jest tam małych manufaktur ( np. Fatmodul, Freiwild, GermanBicykle czy Bergwerk ). Nie terzba kupowac ramy ( roweru ) z Chin.

A wątek jest potrzebny, chocby po to, by wiedziec co i gdzie można kupic.

#244 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 26 March 2010 - 00:42

kugel, temat na poprawienie humoru jest chyba gdzie indziej...

#245 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 26 March 2010 - 00:44

:) :) :)

#246 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 26 March 2010 - 09:26

kugel jeszcze sporo musisz poczytać ;-)
A niemiecka Merida najbardziej mi się spodobała :mrgreen:

#247 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 26 March 2010 - 09:50

kugel, pocztytaj tutaj: http://www.rowerymer...dawliczbach.php i tu: http://www.rowerymer...pl/historia.php może ci sie rozjaśni.

#248 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 26 March 2010 - 11:52

Dzięki specjaliści, żeście wyjaśnili, bo nie wiedziałem.

Nawiązując do tego, co powiedział Deadhorse, to mozna mu przyznać rację, że faktycznie nie ma chyba firmy, która by samodzielnie produkowała cały rower - łącznie z napędem.

Od cholery jest firm na świecie tworzących sprzęt szosowy - tylko na polskim podwórku ciągle przewija się temat tego, co nam wcisną krajowi dilerzy, albo co kto sobie taniej prywatnie ściągnie z Azji. Ja bym sobie chętnie tu poczytał o sprzecie np. z Rosji, bo nie wierzę, że tam nic się nie produkuje.

Ale na to, co niektórym brakuje juz inwencji. Czytac, czy międzynarodowy koncern jest jeszcze chiński czy niemiecki czy izraelski, czy jaki tam jeszcze, nie mam czasu. Idę pojezdzić. Pozdrawiam.

#249 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 posts
  • SkądWrocław

Posted 26 March 2010 - 12:34

jedyna firma która ma wszystkie elementy sygnowane swoja nazwa to chyba tylko Token chociaż nie jest to do końca tylko ich produkcja

#250 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 27 March 2010 - 16:19

Mi chodziło o napęd, w sensie klamki, manetki, przerzutki, hamulce, kaseta, łańcuch. Korby produkuje sporo wymienionych wyżej firm.Token wytwarza np. własne klamkomanetki i hamulce ( sygnowane przez siebie ) ?

#251 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 March 2010 - 18:18

jeżeli chodzi o napęd to mają całą grupę Acura (klamkomanetki, przerzutki, kasaty, korby, łańcuchy, hamulce)
tu masz link i sam zobacz
http://www.tokenprod...tm/products.php

#252 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 March 2010 - 18:30

No tak, tylko czy Token sam produkuje ramy? :>
Większość części też jest produkowane na podstawie kupna licencji. Na szczęście są to niedrogie części.

#253 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 27 March 2010 - 18:41

Może Token sam nie produkuje ram, ale że ma produkowany ( a nwet tylko sygnowany przez siebie - czyli chyba także zaprojektowany ) cały napęd..fiu...fiu...o to bym tej firmy nie podejrzewał.

Ale czy to jest ich patent ? Jakoś tokenowska Acura szerzej znana nie jest. Może to jakaś licencja któregoś z trzech potentatów ? A może tylko u nas ten produkt jest niezany ?

#254 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 27 March 2010 - 18:41

Gdyby czołowe marki rowerowe te droższe i te troche tańsze, choć w sumie czy Merida jest tania? :mrgreen: no ale nieważne, mam na myśli gdyby te wszystkie firmy/marki produkowały swoje komponenty to mielibyśmy istnie jebitną konkurencje, na której skorzystałby tylko kolarz. Do tego mogłaby dojść totalna unifikacja części, zero kompatybilności i mamy eleganckie ceny w sklepach ;) A do tego dochodzi aspekt konkurencyjności jakością, bo każdy musiałby indywidualnie na całej lini dbać o klienta, a nie tylko tworzyc dobrą ramę i dorzucać do niej topowe DA. Pole do popisu z pewnością by się powiększyło.

#255 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 27 March 2010 - 19:20

Gdyby czołowe marki rowerowe te droższe i te troche tańsze, choć w sumie czy Merida jest tania? :mrgreen: no ale nieważne, mam na myśli gdyby te wszystkie firmy/marki produkowały swoje komponenty to mielibyśmy istnie jebitną konkurencje, na której skorzystałby tylko kolarz. Do tego mogłaby dojść totalna unifikacja części, zero kompatybilności i mamy eleganckie ceny w sklepach ;) A do tego dochodzi aspekt konkurencyjności jakością, bo każdy musiałby indywidualnie na całej lini dbać o klienta, a nie tylko tworzyc dobrą ramę i dorzucać do niej topowe DA. Pole do popisu z pewnością by się powiększyło.



Tak i na pewno byłyby droższe , ewentualnie dziadowskie jak np tanie komponenty Meridy , mostki , kierownice itd, piasty Quando sygnowane Specem - oooo duża róznica w cenie itd.

Ciesz sie ze są producenci poszczególnych komponentów - grupy komponentów , bo dzięki temu części sygnowane przez ich własną nazwe można kupic taniej - Ritchey - Kalloy, Quando - Scott ?, Novatec, Boplight ( Novatec , Chosen ) and dużo innych.

Ciagle narzekasz na ceny - weż się rozglądnij co się dzieje wokół jak ceny skaczą ładnie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#256 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŁódź / Łowicz

Posted 27 March 2010 - 19:25

mamy eleganckie ceny w sklepach ;)


Jak dla mnie ceny nie są specjalnie wysokie. Gdybym chciał to bym jeździł na czym chcę, ale mam niestety inne, dużo bardziej kosztowne hobby :-D
[/b]Dead[/b] - narzekasz, narzekasz... za robotę byś się wziął. Z nieba Ci nic nie spadnie. Z resztą z twoich "dziadoskich" interesów więcej kasy straciłeś niż zyskałeś, więc nie mów, że ceny są wysokie. Z resztą nie powiem już nic więcej, bo dostałbym ban'a od któregoś z szanownych moderatorów, jakbym powiedział szczerze, co myślę o Twoim narzekaniu i że ceny są wysokie...

Nawiązując do tego, co powiedział Deadhorse, to mozna mu przyznać rację, że faktycznie nie ma chyba firmy, która by samodzielnie produkowała cały rower - łącznie z napędem.


I co z tego? teraz KAŻDA firma na świecie ma swoich podwykonawców :lol: Baaa. nawet ja nie mam firmy, a mam podwykonawcę :-P zlecam to, czego nie mogę sam wykonać :mrgreen:

#257 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 27 March 2010 - 19:35

Ehh wy dalej swoje...

a co do moich dillów to nowy set kosztował mnie 550zł + o wiele lepszy mostek i sztyca 120zł, gdzie stary o wiele gorszy i używany sprzedałem za 650zł. Czyli tylko dołożyłem 20zł, do o wiele lepszej ramy i o wiele lepszego mostku i sztycy - rzeczywiście nieudane zakupy :lol:

Tak naprawdę to c**j wie kto co gdzie robi i co czyje jest. Wystarczy poptrzeć na części zamienne do aut. Kupujesz auto, część masz z logiem marki, kupujesz identyczny zamiennik, z logiem produceta który robi oryginał i płacisz 100,200,300% mniej.

#258 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 27 March 2010 - 19:47

Nie mówię, że to jest źle, ze nie ma ( względnie bardzo mało ) jest firm robiących kompletne rowery. Pewnie istnienie podwykonwców obniża cenę komponentów. Ale w sumie - i tu znów przyznam rację Dediemu - tak naprawdę, to nie wiemy co kupujemy ( w sensie kto to i gdzie wyprodukował ) i za co płacimy. O tak ,,mało waznej'' rzeczy jak indywidualizm wyrobu nie wspomnę.

A rzecz nie jest bagatelna. Mój brat pracował kiedyś w zakładach Skody w Czechach. Jego zdaniem nie było gorszych pracowników, niż nasi mali, skośnoocy braci z Azji. Jak spawali jakieś części, to odwracali głowę w drugą stronę. No i spawy były potem takie, jakie były.
Pewnie,że nie wszystkie produkty na Wschodzie są tak wykonywane, jak te części Skody, ale...

Będzie jazda, jak to przeczytają właściciele ram z Azji ( czyli prawie wszyscy...:)

#259 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 27 March 2010 - 20:03

Do tego mogłaby dojść totalna unifikacja części, zero kompatybilności


Chyba żartujesz. Pomyśl trochę każdy producent miął by swoje standardy, które nijak by pasowały do innych. To była by masakra. Wystarczy to co teraz. Choć mi się marzy, że kiedyś wszystkie części będą ze sobą kompatybilne bez durnych kombinacji i wynalazków.
Choć z drugiej strony nie było by przynajmniej nudno. Co godzinę by się pojawiały posty w stylu "czy szprycha będzie pasowała do obręczy a pedał do korby" :D

#260 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 27 March 2010 - 20:15

Thorian, jakimś dziwnym trafem, kierowcy i mechanicy nie mają pomysłów, by silnik z koncernu X pakować do auta z koncernu Y ;-)



Reply to this topic