Charakterystyka firm produkujących szosówki
#201
Napisano 24 marzec 2010 - 08:48
Wlasnie KARBON ! Moja wazy 1130 ( chyba) i nie boje sie specjalnie , ze cos mi nagle zacznie sie kruszyc. Jak ktos chce budowac ULighta to jasne ; musi sie liczyc z brakiem sztywnosci , limitami wagowymi i tym podobnymi historiami. Jak ktos sie troche sciga , to i tak musi do 6,8 kG dobic....
[ Dodano: 2010-03-24, 08:57 ]
howard, a telewizory , radia i DVD ze wschodu kupujesz , czy tez sie boisz ????
#202
Napisano 24 marzec 2010 - 09:54
A na balet tylko lysych przyjmuja ? :-D
Wlasnie KARBON ! Moja wazy 1130 ( chyba) i nie boje sie specjalnie , ze cos mi nagle zacznie sie kruszyc. Jak ktos chce budowac ULighta to jasne ; musi sie liczyc z brakiem sztywnosci , limitami wagowymi i tym podobnymi historiami. Jak ktos sie troche sciga , to i tak musi do 6,8 kG dobic....
[ Dodano: 2010-03-24, 08:57 ]
howard, a telewizory , radia i DVD ze wschodu kupujesz , czy tez sie boisz ????
No to pogadali...
Pisze o ramach średniej jakości a nie wypasionych colnago, specach, etc. Tanie carbo typu RDX jak poczytasz niejdno forum ma wielu przeciwników i ja bym sie raczej do nich zaliczał. A co do DVD to jest róznica, jak sie sypnie DVD to chyba inne skutki niz peknieta ramka pod d.. przy 80 km/h.
Z reszta nie ide do sklepu i nie kupuje pierwszego lepszego DVD tylko mam swoje marki i typy. Z ramami jest podobnie wiec nie generalizuj.
#203
Napisano 24 marzec 2010 - 10:28
Rdx tyle kosztuje i tyle ma do zaoferowania.
Podaj liste sprzętu robione nie na wschodzie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#204
Napisano 24 marzec 2010 - 10:44
Podaj liste firm znanych Tobie które robią ramy karbonowe w przeciętnej cenie dla przecietnego Kowalskiego - ( wyłaczmy takie jak Cervelo robione przez pajączarke.) nie na wschodzie.
Rdx tyle kosztuje i tyle ma do zaoferowania.
Podaj liste sprzętu robione nie na wschodzie
Wiadomo, że NIEMAL wszystko jest robione na wschodzie i to jest niezaprzeczalne RTV+AGD+rowery,podzespoły,części do samochodów etc.
Nigdzie nie napisałem , ze tak nie jest!!!
Wiadomo-ogranicza się w ten sposób koszty - temu takze nie zaprzeczam.
Chodzi mi jedynie o to, że jednak drogie i robione (lub sygnowane z jakis przyczyn że prod w europie) sa bardziej elitarne i jednak stoja na wyższym poziomie.Te nie są dla Kowalskiego, bo Pokaż mi Pinarello z napisem Made in China/Taiwan etc.
zeby zakończyc bo chyba odchodzimy od tematu, sądzę, że czasem nie warto zmieniac technologi na nowaszą/bardziej zaawansowaną, tylko dlatego, ze powaszechnie uwaza sie ze to progress. Wolę dłuzej zostac przy ramie Cro-mo lub Alu(choc nie każdym) niz od razu kupic Carbon dla Kowalskiego. A na full carbonowe Colnago/Bianchi/Looka po prostu mnie nie stać. Amen
Pozdr
#205
Napisano 24 marzec 2010 - 13:35
Oczywiście Colnago extreme power wytrzyma nie jedno tylko najpier kolego ją kup i pojeździj z 10-15 lat żeby mówić że jest trwalsza od Cro-Mo czy Ti....
#206
Napisano 24 marzec 2010 - 18:49
http://www.definicja.com/ModaModa to nie popularność, inne spodnie są modne a inne popularne, ehh że muszę wchodzić w semantykę słów:) Nie powiedziałem również że moda=ekskluzywność. Ale modne są rzeczy z natury bardziej ekskluzywne niż popularne. Zauważ różnicę
Gwoli ścisłości.Moda – w potocznym rozumieniu oznacza ubiór, wygląd, sposób zachowania, ale także styl muzyczny, styl artystyczny, światopogląd czy pewien sposób postępowania który jest popularny w jakimś czasie w jakimś środowisku. W węższym znaczeniu słowo moda odnosi się do projektowania ubioru.
Dziś aluminium i włókno węglowe to popularne materiały używane do produkcji ram rowerowych.
#207
Napisano 24 marzec 2010 - 19:26
Obecnie rynek jest taki że dla każdego coś miłego. Z jednej strony stalaki orłowskiego za 4tys z drugiej karbony za 1500zl. Jeżeli komuś pasuje karbon z odpadków i jest gotowy utopic kase w tekturze to jego sprawa i z Bogiem.
Ja nie wiem po co taki święty gniew... aż tak niektórych z was obchodzi co sobie kupi drugi człowiek? Napisac swoją opinie można bo to forum, ale pouczac wszystkich że są głupi bo tylo Ja mam monopol na racje objawione to troszke nie teges.
#209
Napisano 24 marzec 2010 - 19:32
Ja śmigałem najpierw Peugeotem cro -mo zresztą mój pierwszy wyścig na nim obskoczyłem a były to GMP Polski w 2000 roku uwierz mi rowerem który waży ponad 12kgOdnosząc się do wypowiedzi Il Pirata, przyznam szczerze, ze nie tylko ze względów finansowych ale głownie z nich, nie umiem sie przełamac i kupic karbonowej ramki. Zastanawiam sie tez nad widelcem, czy aby róznica w elastycznosci i pochłanianiu drgań bedzie aż tak zasadznicza i warta wywalenia kilku stów na widelec. Póki co całośc jest aluminiowa i lekka i sztywna odpowiednio, a co za tym idzie wbrew wielu znajomym bedącym w owczym pedzie nie pali mi sie zakup węgla. Moze to błędne myślenie, ale na alu jeszcze sie nie zawiodłem (podobnie jak wczesniej na porzadnym cro-mo).
nie było lekko ale wyścig ukończyłem nawet nie jako ostatni :mrgreen: chociaż po tej
imprezie chciałem rzucić w diabły kolarstwo na szczęście odwiódł mnie od tego mój
dobry kolega . Następnie zakupiłem Treka rama alu widelce carbon na nim
przetłukłem się 9 lat w tym roku się z nim rozstałem na rzecz Speca i nie żałuję
bo różnica jest ogromna i to pod każdym względem ten rower sam jedzie
pod górę idziesz na nim jak wściekły pies ,z góry i po płaskim rewelacyjnie.
Jednym słowem dobry carbon nie jest zły .
#211
Napisano 24 marzec 2010 - 19:37
Prawie wszystkie Pinnarello są robione w azjatyckim Carbotecu.Pokaż mi Pinarello z napisem Made in China
Głupie jest rozważanie z jakiego materiału rama jest najtrwalsza. Mam to gdzieś bo ramę za parę lat zmienię, a starą zezłomuję. Ma się komfortowo jeździć na kiepskich asfaltach, rower ma być sztywny i ma sprawiać przyjemność z jazdy.
Jeśli chcecie ramę na całe swoje życie to kupujcie stal albo tytan 1500g, co mnie to obchodzi, ale nie krytykujcie światowych trendów i tych, którzy wybrali lekkie ramy karbonowe bo jest to irytujące.
#212 Gosc_kobrys_*
Napisano 24 marzec 2010 - 19:44
co mnie to obchodzi, ale nie krytykujcie światowych trendów i tych, którzy wybrali lekkie ramy karbonowe bo jest to irytujące.
osobiście mi lotto to wszystko - nie reprezentuję, żadnej opcji - kupię co zechcę - najwyżej sobie na tym zęby powybijam, ale to będą moje zęby
ale drogi Karbonie, nam każesz zamykać buzie, a sam jeździsz po innych co kupią z azji niemarkowe rowery albo chociaż nie najwspanialsze alu? czy to jest fair?
rozumiem, że wszystko co nie neo albo chociaż minimalnie gorsze to kupa gówna - czyli co - neo jest zaraz nad tą granicą? a co jakby delikatnie kreskę podnieść?
prawda jest taka, że nie mamy pełnego obrazu sprawy - oczywistym jest to, że rama z tej samej manufaktury 2 krotnie droższa będzie miała lepsze właściwości, ale czy to oznacza, że ta tańsza będzie skierowana tylko i wyłącznie dla samobójców?
#214
Napisano 24 marzec 2010 - 20:03
Prawie wszystkie Pinnarello są robione w azjatyckim Carbotecu.Pokaż mi Pinarello z napisem Made in China
Głupie jest rozważanie z jakiego materiału rama jest najtrwalsza. Mam to gdzieś bo ramę za parę lat zmienię, a starą zezłomuję. Ma się komfortowo jeździć na kiepskich asfaltach, rower ma być sztywny i ma sprawiać przyjemność z jazdy.
Jeśli chcecie ramę na całe swoje życie to kupujcie stal albo tytan 1500g, co mnie to obchodzi, ale nie krytykujcie światowych trendów i tych, którzy wybrali lekkie ramy karbonowe bo jest to irytujące.
Podzielam zdanie (i akceptuje, że każdy może mieć inne) Karbona, doszedłem do wniosku, że skończyły się dla mnie czasy, że kupowało się coś na całe życie. Planuję mieć ramę 3-5 lat (jak wytrzyma;)) a potem kupię nową. Mam w sumie jeszcze dwie ramy Romet Sport sprzed 15 lat, można by stery wymienić i osprzęt, ale może dlatego, że nie zmieniłem ramy, straciłem zapał do jeżdżenia na rowerze wtedy. Teraz mam nadzieje go odzyskać, na lepszym sprzęcie.
A poza tym śmieszy mnie opinia, że ramy za 1500 zł z karbonu to ramy z odpadków. Rama którą kupiłem za taką kwotę jest z włókien Toray 700. A to jedne z lepszych włókien. Wczoraj kolejny Włoch otrzymał ramę z Chin (taką jak ja mam)
http://www.bdc-forum...&postcount=2879
(pomijając fakt, że kierownicę i klamki musi jeszcze wyregulować )
Wielu Włochów pisze, że te ramy nie różnią się za bardzo od tych "top di gamma" i że porównywalnie się na nich jeździ jak na ramach karbonowych Pinarello, czy Kuota.
Jeden np. po zakupie ramy z Chin FM015, myśli o sprzedaniu Pinarello Paris 2007 i kupnie jeszcze jednej chińskiej ramy. (źródło tutaj
http://www.bdc-forum...&postcount=1934)
Kto nie ryzykuje czasem (nie w sensie życia, bo na ramie stalowej też się można połamać)
ten stoi w miejscu i nie przekona się, że może być lepiej.
#215
Napisano 24 marzec 2010 - 20:07
Nie ma tu do rzeczy żadna moda ani popularnośc tylko ekonomia, dlatego alu przetrwało a scandium nie. Dlatego alu sa tanie (masówka) a karbon nie (ręczna robota).
Popularny karbon nie jest - kilkuprocentowy udział w sprzedaży lokalnej.
Ja nie mówie że nie poprawiono osiągów, tylko co innego trening i codziennosc, co innego wyscig...[/code]
#217
Napisano 24 marzec 2010 - 20:13
A dlaczego skupiasz się tylko na sobie? Może niektórzy ludzie wymagają, by służyła taka rama nawet i 15-25 lat?Głupie jest rozważanie z jakiego materiału rama jest najtrwalsza. Mam to gdzieś bo ramę za parę lat zmienię, a starą zezłomuję.
Karbonowe ramy złomujesz? Podaj gdzie, to się nieco może wzbogacę. :mrgreen:
kobrys, tak naprawdę dziś nam nie wiadomo kiedy i ile % z ceny płacimy za samą markę. Może się okazać nawet, że rowery po 15 000 zł mają ramy identyczne jak w rowerach za 8 000. Tylko bardziej ekskluzywny, bo markowy.
#218 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 marzec 2010 - 20:18
Albo lepiej podajcie charakterystyki firm, na których produktach jezdzicie. Będzie to bardziej twórcze niż ta jałowa dyskusja.
#220
Napisano 24 marzec 2010 - 20:29
Sęk w tym, że wiele z ocen i charakterystyk jest z dupy... bo ktoś się raz przewiózł na czymś i ooo niefajna... albo na oczy nie widział i mówi że to szmelc...
btw. gadał ktoś z ludźmi z hongfu na temat, który torray jest w ich ramach?
Ja pytałem
1) http://miracletrade.en.alibaba.com/
thanks for your inquiry
i will send our catalogue with price to you.
all product use Toray T700 carbon fiber
pls check that catalogue and let me know which item and what size you interested in and i check if in stock.
exsample send 2 frame by EMS to Italy the cost is 105USD
2) http://dgxtkj.en.alibaba.com/
1. I'm interested in your road frames.
Could you send me the prices for the frames MC015 (size 55) or MC006 (54) with
forks (I'm not decided which frame yet is better). If you have a price list of other components such as
handlebars, stems and seatposts, bottle cages I would also be
interested.
I suggest you select FM015 ,this is new model.
At present i have stock for FM015 55cm.
Also i have handlebar and stem and seat post and bottlecage.
498usd include frame and fork and handlebar and stem and seat post and bottle cage;
2. What kind of carbon is used in those frames (toray? T500? T600?)?
used T700
3) Pytałem tez hongfu, ale mi Jenny nie odpowiedziała, ale ze nie miała interesującej mnie ramy wiec nie wypytywałem dalej.