Charakterystyka firm produkujących szosówki
#242
Napisano 26 marzec 2010 - 00:20
PS. czy sądzicie, że Treka tworzą skośnoocy fanatycy ryżu i sake? Czy raczej wykwintni smakosze Mc"Donaldsa i KFC? W ciemno stawiam, że Ci drudzy. Może nie wszystkie, ale najwyższe modele z pewnością tak.
#243 Gosc_Bullet_*
Napisano 26 marzec 2010 - 00:34
Francuskie: Decathlon, Lapierre.
Włoskie: np. Bianchi.
Najczęściej firmy te używają ewentualnie ,,nieswoich'' kół - ale Bianchi korzysta z włoskiego Campagnolo, a Decathlon z francuskiej Rigidy. NIe jest więc tak, że wszystko jest produkowane w Chinach. Zresztą, wystarczy wziąc byle jaki zagraniczny katalog, np. niemiecki, żeby się przekonac ile jest tam małych manufaktur ( np. Fatmodul, Freiwild, GermanBicykle czy Bergwerk ). Nie terzba kupowac ramy ( roweru ) z Chin.
A wątek jest potrzebny, chocby po to, by wiedziec co i gdzie można kupic.
#246
Napisano 26 marzec 2010 - 09:26
A niemiecka Merida najbardziej mi się spodobała :mrgreen:
#247
Napisano 26 marzec 2010 - 09:50
#248 Gosc_Bullet_*
Napisano 26 marzec 2010 - 11:52
Nawiązując do tego, co powiedział Deadhorse, to mozna mu przyznać rację, że faktycznie nie ma chyba firmy, która by samodzielnie produkowała cały rower - łącznie z napędem.
Od cholery jest firm na świecie tworzących sprzęt szosowy - tylko na polskim podwórku ciągle przewija się temat tego, co nam wcisną krajowi dilerzy, albo co kto sobie taniej prywatnie ściągnie z Azji. Ja bym sobie chętnie tu poczytał o sprzecie np. z Rosji, bo nie wierzę, że tam nic się nie produkuje.
Ale na to, co niektórym brakuje juz inwencji. Czytac, czy międzynarodowy koncern jest jeszcze chiński czy niemiecki czy izraelski, czy jaki tam jeszcze, nie mam czasu. Idę pojezdzić. Pozdrawiam.
#251
Napisano 27 marzec 2010 - 18:18
tu masz link i sam zobacz
http://www.tokenprod...tm/products.php
#253 Gosc_Bullet_*
Napisano 27 marzec 2010 - 18:41
Ale czy to jest ich patent ? Jakoś tokenowska Acura szerzej znana nie jest. Może to jakaś licencja któregoś z trzech potentatów ? A może tylko u nas ten produkt jest niezany ?
#254
Napisano 27 marzec 2010 - 18:41
#255
Napisano 27 marzec 2010 - 19:20
Gdyby czołowe marki rowerowe te droższe i te troche tańsze, choć w sumie czy Merida jest tania? :mrgreen: no ale nieważne, mam na myśli gdyby te wszystkie firmy/marki produkowały swoje komponenty to mielibyśmy istnie jebitną konkurencje, na której skorzystałby tylko kolarz. Do tego mogłaby dojść totalna unifikacja części, zero kompatybilności i mamy eleganckie ceny w sklepach A do tego dochodzi aspekt konkurencyjności jakością, bo każdy musiałby indywidualnie na całej lini dbać o klienta, a nie tylko tworzyc dobrą ramę i dorzucać do niej topowe DA. Pole do popisu z pewnością by się powiększyło.
Tak i na pewno byłyby droższe , ewentualnie dziadowskie jak np tanie komponenty Meridy , mostki , kierownice itd, piasty Quando sygnowane Specem - oooo duża róznica w cenie itd.
Ciesz sie ze są producenci poszczególnych komponentów - grupy komponentów , bo dzięki temu części sygnowane przez ich własną nazwe można kupic taniej - Ritchey - Kalloy, Quando - Scott ?, Novatec, Boplight ( Novatec , Chosen ) and dużo innych.
Ciagle narzekasz na ceny - weż się rozglądnij co się dzieje wokół jak ceny skaczą ładnie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#256
Napisano 27 marzec 2010 - 19:25
mamy eleganckie ceny w sklepach
Jak dla mnie ceny nie są specjalnie wysokie. Gdybym chciał to bym jeździł na czym chcę, ale mam niestety inne, dużo bardziej kosztowne hobby :-D
[/b]Dead[/b] - narzekasz, narzekasz... za robotę byś się wziął. Z nieba Ci nic nie spadnie. Z resztą z twoich "dziadoskich" interesów więcej kasy straciłeś niż zyskałeś, więc nie mów, że ceny są wysokie. Z resztą nie powiem już nic więcej, bo dostałbym ban'a od któregoś z szanownych moderatorów, jakbym powiedział szczerze, co myślę o Twoim narzekaniu i że ceny są wysokie...
Nawiązując do tego, co powiedział Deadhorse, to mozna mu przyznać rację, że faktycznie nie ma chyba firmy, która by samodzielnie produkowała cały rower - łącznie z napędem.
I co z tego? teraz KAŻDA firma na świecie ma swoich podwykonawców Baaa. nawet ja nie mam firmy, a mam podwykonawcę :-P zlecam to, czego nie mogę sam wykonać :mrgreen:
#257
Napisano 27 marzec 2010 - 19:35
a co do moich dillów to nowy set kosztował mnie 550zł + o wiele lepszy mostek i sztyca 120zł, gdzie stary o wiele gorszy i używany sprzedałem za 650zł. Czyli tylko dołożyłem 20zł, do o wiele lepszej ramy i o wiele lepszego mostku i sztycy - rzeczywiście nieudane zakupy
Tak naprawdę to c**j wie kto co gdzie robi i co czyje jest. Wystarczy poptrzeć na części zamienne do aut. Kupujesz auto, część masz z logiem marki, kupujesz identyczny zamiennik, z logiem produceta który robi oryginał i płacisz 100,200,300% mniej.
#258 Gosc_Bullet_*
Napisano 27 marzec 2010 - 19:47
A rzecz nie jest bagatelna. Mój brat pracował kiedyś w zakładach Skody w Czechach. Jego zdaniem nie było gorszych pracowników, niż nasi mali, skośnoocy braci z Azji. Jak spawali jakieś części, to odwracali głowę w drugą stronę. No i spawy były potem takie, jakie były.
Pewnie,że nie wszystkie produkty na Wschodzie są tak wykonywane, jak te części Skody, ale...
Będzie jazda, jak to przeczytają właściciele ram z Azji ( czyli prawie wszyscy...
#259
Napisano 27 marzec 2010 - 20:03
Do tego mogłaby dojść totalna unifikacja części, zero kompatybilności
Chyba żartujesz. Pomyśl trochę każdy producent miął by swoje standardy, które nijak by pasowały do innych. To była by masakra. Wystarczy to co teraz. Choć mi się marzy, że kiedyś wszystkie części będą ze sobą kompatybilne bez durnych kombinacji i wynalazków.
Choć z drugiej strony nie było by przynajmniej nudno. Co godzinę by się pojawiały posty w stylu "czy szprycha będzie pasowała do obręczy a pedał do korby"