Skocz do zawartości


Zdjęcie

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 odpowiedzi w tym temacie

#301 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 08 lipiec 2010 - 22:01

Kurcze blade, rocznik 2011 Treka się pojawił i rama w serii 5 Madone zdegradowana z OCLV do TCT.
W dodatku bez geometrii PRO, ale za to BB90 zostaje. Wygląda, że w USA ręcznie składane będą ramy tylko dla serii 6, do której doszło parę numerów pośrednich.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#302 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 09 lipiec 2010 - 12:18

A co sądzicie o rowerach KTM? Tak teraz przeglądam i widzę, że KTM Strada LC 6000 na Sh Dura Ace waży 6,9 kg, a kosztuje 3600 Euro, zaś KTM Revelator Master na Sh Ultegra waży też 6,9 kg, ale kosztuje o 700 Euro mniej (2900 Euro), co daje w przeliczeniu ok. 3 tys. zł.
Czy aż taka wielka różnica jest pomiędzy ramami, czy poprostu Ultegra i Dura Ace mają podobne wagi. Co daje taką różnicę cenową?
Róznią się tylko tym:
headset:
Strada: Ritchey WCS Drop-In integrated
Master: FSA NO: 44E/CF (1-1/8/1-1/4")
saddle:
Strada: Fizik Pace CX
Master: Selle Italia SLR XC Gel Flow
seat post:
Starda: Ritchey WCS
Master: Ritchey Stubby 34.9

#303 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 lipiec 2010 - 21:10

Obydwa przystosowane pod limit UCI, DA nieco lżejsze od Ultegry, czyli może upakowali te kilkadziesiąt gram np w usztywnienie węzła suportowego lub główki ramy.


#304 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2010 - 21:22

A co sądzicie o rowerach KTM?


Całkiem ładne ( pod kątem estetyki ), dobry lakier, składają rowery na Shimano i na osprzęcie Ritcheya ( dziadowskie sztyce ), koła Mavica ( w wyższych modelach ) - a generalnie, porównując do konkurencji - ZA DROGO.

#305 marian38

marian38
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądOsiek

Napisano 27 lipiec 2010 - 17:44

Czy miałby ktoś wiedzę na temat ramy Pinarello. W tym roku zacząłem na szosie. Kupiłem ładną używkę na kompletnym Chorusie, kołach Mavic Pro Open, rower jest czarny z napisami Pinarello, a także Galileo, Cycle Klein oraz LENS 7003 T6, widelec Vela Carbon Fork by Pinarello. Sorry, że to wszystko tak opisuję, ale chciałbym dowiedzieć się coś więcej, który to może być rocznik, o geometrii nie będę pytał, bo to na razie za trudny temat dla mnie, po prostu nie mam żadnych porównań ( 20 lat temu jeździłem na Jaguarze ). Dodam tylko, że po mojemu rama jest dość sztywna i jeździ mi się dobrze. Z góry dzięki.

#306 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 29 lipiec 2010 - 01:44

Co powiecie o ramach/rowerach marki Olimpia? Wyszukiwarka nic nie pokazała.

#307 Przem59

Przem59
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 sierpień 2010 - 16:53

Dotyczy Pinarello.
Rama aluminiowa, potrójnie cieniowana - to może być model z 2006. Po wpisaniu do Googla mnóstwo informacji.
Ja sobiście testowałem slopingową Dogmę AK61 na campie record - rama magnezowa, produkowana do 2007 roku. świetne przyspieszenie, aczkolwiek na mój gust nieco za mała. Bardzo lekka, bez pedałków coś 7.6 kg.
rozgladam się za carbonowym Cannonem :)

#308 selfu

selfu
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądTM//ŁDZ

Napisano 12 sierpień 2010 - 14:45

A czy ktoś wie może coś na temat firmy Kotter's ? W internecie wyszukałem tylko wzmianki o Team' ie powstałym bodajże w zachodnich Niemczech w latach 80ych... A o ramach bardzo mało się pisze- często napotyka się model Albuch, większość ram była składana przez Romani i jeszcze jakąś firmę na rurkach Columbusa, która mi wypadła z głowy..a malowane były w Niemczech. Rzecz w tym, że mogę kupić ramę tej firmy i ciekaw jestem, czy ktokolwiek o niej słyszał.

Pozdrawiam.

#309 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 12 sierpień 2010 - 21:37

marian38, prawdopodobnie to jest rocznik 2003, od 2004 galileo ma już tylne widełki karbonowe. Swoją drogą mam taką samą ramę jak opisujesz, z tym że one miały najróżniejsze malowania.
Jak to nie tajemnica to ile Cię kosztował taki rowerek?
Pozdrawiam.

Edit: Czy tak wygląda Twoja rama jeśli chodzi o geometrie? http://www.flickr.co...N05/3673135929/

#310 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTychy

Napisano 16 sierpień 2010 - 17:09

Postanowiłem rzucić nowe światło na omawiany temat i sporządziłem małe zestawienie gwarancji oferowanych przez producentów na swoje wyroby.
Każdy sobie zinterpretuje poniższe zestawieni wedle swojego uznania, jednak nie wysnuwał bym pochopnych wniosków. W warunkach gwarancji znajdują się takie kruczki przez które nie zawsze można łatwo wymienić jakieś komponenty w rowerze. Trzeba latać na przeglądy do autoryzowanego serwisu itp.

Oczywiście pominąłem z różnych powodów całą rzeszę mniejszych i większych producentów, jednak sądzę ze prawie cała czołówka i te bardziej popularne w naszym kraju firmy znajdują się w zestawieniu. Jeżeli przy którymś z producentów brak informacji dotyczących gwarancji na komponenty i lakier tzn. że owych nie znalazłem i nie chciało mi się dalej szukać. :-)

Bianchi – 5 lat na ramy
BMC – od 3 do 5 lat na ramy w zależności od modelu
Cannondale – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na lakier i komponenty
Canyon – 6 lat na ramy, 2 lata na komponenty i lakier
Cervelo – dożywotnia dla pierwszego właściciela
Colnago – 2 lata na ramę
Felt – dożywotnia na ramy, rok na komponenty
Fuji – 2 lata na ramy, rok na komponenty
Giant - dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na komponenty
Jamis – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na komponenty
KTM – 5 lat na ramę
LOOK – 5 lat na ramę, rok na lakier
Merida – 2 lata na ramę i komponenty
Orbea – dożywotnia na ramę dla pierwszego właściciela, 2 lata na komponenty
Pinarello – prawdopodobnie 2 lata na ramy
Scott – 3 lata na ramę, chyba rok na komponenty
Specialized – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na lakier i komponenty
TIME – dożywotnia dla pierwszego właściciela
Trek – dożywotnia dla pierwszego właściciela, 2 lata na komponenty, rok na lakier

Swoja drogą ja bym się nie sugerował jedynie długością gwarancji przy kupnie nowej ramy/roweru. Oczywiście dożywotnia gwarancja o czymś świadczy jednak mnie w zupełności wystarczyłoby 5 lat, ponieważ jeżeli do tego czasu nie wystąpi żadna usterka, to na pewno zaraz po upływie ważności gwarancji nie powinna się rama posypać, a przejeździć drugie tyle. Myślę że ważniejszym punktem byłoby dla mnie „Crash Replacement Policy”, czyli wymiana zniszczonej w wyniku wypadku ramy w pewnym okresie czasu od zakupu. Specialized daję 20% zniżki, a np. Canyon 50% na nową ramę.

#311 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1474 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 sierpień 2010 - 17:42

Felt – dożywotnia na ramy, rok na komponenty

jestem niemal pewny, że w Harfie oferowali mi 2 lata na karbon. Dożywotnia jeżeli jest to pewnie tylko na aluminium.

#312 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTychy

Napisano 16 sierpień 2010 - 17:52

Ze strony producenta:

All Felt adult bicycles and bicycle frames (Road, Triathlon, Speed, MTB, Cruisers, Comfort), except Shot models, are warranted to be free from manufacturing defects in material and/or workmanship for the lifetime of the original owner.


Zapomniałem dodać ze to zestawienie dotyczy rowerów szosowych, niektórzy producenci zastrzegali że rowery Enduro, Dirt Jumping itp. mają właśnie określoną gwarancję np. 2 lata.

#313 Bagno

Bagno
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 sierpień 2010 - 17:53

Co do Felta wygląda to tak:
- szosa alu - 3 lata,
- szosa alu + carbon - 2 lata,
- szosa carbon - 2 lata,
- widelce alu lub carbon - 1 rok.

#314 marian38

marian38
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądOsiek

Napisano 24 sierpień 2010 - 21:47

tymon, myślę, że to inna rama ma rury na końcach pogrubione, a dałem 2700 w tym nowe conti 4000 Grand Prix, pedałka Chorusa cały rower naprawdę w idealnym stanie, a w ślepo nie kupowałem, bo do sprzedania dał gość rower byłemu kolarzowi Mietkowi, gdzie zresztą go "serwisuję" tj. czasem podprostuje mi koło, bo ogólnie wszystko chodzi bez zarzutu, kończę 6 tys. jest to mój 1-y sezon na szosie bardziej rozpoznawczy jestem zadowolony i ostatnio coś mi błysło w głowie, by znowu w zimie zrobić wymianę już na cały carbon, więc Pinarello bym wtedy sprzedawał ( rama ma 50 / 52 górna jak będę przy czasie to zrobię fotki ). Co sądzicie o Viper Verbier, Kellys URC 7.9 ( Firmowy sklep ma Mietek, ale ta rozmiarówka w Kellysie jakaś dziwna czy na 175 muszę przymierzać się do S-ki ). Sory, jeśli temat tych ram był poruszany, no i przede wszystkim myślę przeznaczyć do 6.5 tys. I jeszcze jedno, gdyby miał to być ściągnięty z USA, to co doradzilibyście. Z góry dzięki.[/b]

#315 Cycling

Cycling
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądGóry Świętokrzyskie

Napisano 28 sierpień 2010 - 09:25

Czy spotkaliście się już rowerami tej marki: http://www.capic.de/...d26d26694b22d70

#316 tomm_td

tomm_td
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądLeipzig-Warszawa

Napisano 28 sierpień 2010 - 19:15

[quote name="Apollo"]
Pinarello – prawdopodobnie 2 lata na ramy

Pinarello daje dwa lata na ramy karbonowe + Crash Replacement (w zależności od tego, czy diler bierze w tym programie udział).

#317 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 22 wrzesień 2010 - 11:53

A co sądzicie o rowerach B'Twin? Myślę tutaj o rowerach ze średniej i wyższej półki:
Comp 1
Comp 2
Comp Pro fc 900

I jeszcze mam jedno pytanie, dajmy na to, że kupie któryś z tych rowerów. Czy ktoś się oreientuje, czy muszę kupować z takim napędem. Chodzi o to, że one mają 3 tarcze 50x39x30 i tył 12x25, a ja bym chciał kupić, ale z dwiema tarczami np. 52x39 i tył 14x.. Czy można to wymienić w sklepie? Jak nie, to jak mogę to wymienić?

#318 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądBrzeg Dolny

Napisano 12 październik 2010 - 15:21

Wg. mnie te rowery to drogi bubel, sam myślałem kiedyś o kupnie ale zrezygnowałem.
Poza tym Decathlony to zbieranina chińszczyzny

#319 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 12 październik 2010 - 21:59

A wg mnie to ty się mylisz i to bardzo, bo pewnie na tych rowerach nie jeździłeś, a sugerujesz się nazwą b'twin i sprzedażą w decathlonach.
Dla zainteresowanych znalazłem przypadkowo w sieci taki oto artykuł. Nie jest długi, dlatego można przeczytać, a jest to artykuł, a może bardziej recenzja roweru b'twin comp 1
http://bikeboard.pl/...t&g=13&art=2930

Pozdrawiam

#320 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 październik 2010 - 22:09

Było już o Decathlonie - zob. na stronie

http://www.forumszos...2fa0e1e6c893056

To nie jest zły sprzęt, na rowerach tej firmy nie tak dawno jezdziła AG2R.



Dodaj odpowiedź