Charakterystyka firm produkujących szosówki
#301
Napisano 08 lipiec 2010 - 22:01
W dodatku bez geometrii PRO, ale za to BB90 zostaje. Wygląda, że w USA ręcznie składane będą ramy tylko dla serii 6, do której doszło parę numerów pośrednich.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#302
Napisano 09 lipiec 2010 - 12:18
Czy aż taka wielka różnica jest pomiędzy ramami, czy poprostu Ultegra i Dura Ace mają podobne wagi. Co daje taką różnicę cenową?
Róznią się tylko tym:
headset:
Strada: Ritchey WCS Drop-In integrated
Master: FSA NO: 44E/CF (1-1/8/1-1/4")
saddle:
Strada: Fizik Pace CX
Master: Selle Italia SLR XC Gel Flow
seat post:
Starda: Ritchey WCS
Master: Ritchey Stubby 34.9
#304 Gosc_Bullet_*
Napisano 09 lipiec 2010 - 21:22
A co sądzicie o rowerach KTM?
Całkiem ładne ( pod kątem estetyki ), dobry lakier, składają rowery na Shimano i na osprzęcie Ritcheya ( dziadowskie sztyce ), koła Mavica ( w wyższych modelach ) - a generalnie, porównując do konkurencji - ZA DROGO.
#305
Napisano 27 lipiec 2010 - 17:44
#307
Napisano 01 sierpień 2010 - 16:53
Rama aluminiowa, potrójnie cieniowana - to może być model z 2006. Po wpisaniu do Googla mnóstwo informacji.
Ja sobiście testowałem slopingową Dogmę AK61 na campie record - rama magnezowa, produkowana do 2007 roku. świetne przyspieszenie, aczkolwiek na mój gust nieco za mała. Bardzo lekka, bez pedałków coś 7.6 kg.
rozgladam się za carbonowym Cannonem
#308
Napisano 12 sierpień 2010 - 14:45
Pozdrawiam.
#309
Napisano 12 sierpień 2010 - 21:37
Jak to nie tajemnica to ile Cię kosztował taki rowerek?
Pozdrawiam.
Edit: Czy tak wygląda Twoja rama jeśli chodzi o geometrie? http://www.flickr.co...N05/3673135929/
#310
Napisano 16 sierpień 2010 - 17:09
Każdy sobie zinterpretuje poniższe zestawieni wedle swojego uznania, jednak nie wysnuwał bym pochopnych wniosków. W warunkach gwarancji znajdują się takie kruczki przez które nie zawsze można łatwo wymienić jakieś komponenty w rowerze. Trzeba latać na przeglądy do autoryzowanego serwisu itp.
Oczywiście pominąłem z różnych powodów całą rzeszę mniejszych i większych producentów, jednak sądzę ze prawie cała czołówka i te bardziej popularne w naszym kraju firmy znajdują się w zestawieniu. Jeżeli przy którymś z producentów brak informacji dotyczących gwarancji na komponenty i lakier tzn. że owych nie znalazłem i nie chciało mi się dalej szukać. :-)
Bianchi – 5 lat na ramy
BMC – od 3 do 5 lat na ramy w zależności od modelu
Cannondale – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na lakier i komponenty
Canyon – 6 lat na ramy, 2 lata na komponenty i lakier
Cervelo – dożywotnia dla pierwszego właściciela
Colnago – 2 lata na ramę
Felt – dożywotnia na ramy, rok na komponenty
Fuji – 2 lata na ramy, rok na komponenty
Giant - dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na komponenty
Jamis – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na komponenty
KTM – 5 lat na ramę
LOOK – 5 lat na ramę, rok na lakier
Merida – 2 lata na ramę i komponenty
Orbea – dożywotnia na ramę dla pierwszego właściciela, 2 lata na komponenty
Pinarello – prawdopodobnie 2 lata na ramy
Scott – 3 lata na ramę, chyba rok na komponenty
Specialized – dożywotnia dla pierwszego właściciela, rok na lakier i komponenty
TIME – dożywotnia dla pierwszego właściciela
Trek – dożywotnia dla pierwszego właściciela, 2 lata na komponenty, rok na lakier
Swoja drogą ja bym się nie sugerował jedynie długością gwarancji przy kupnie nowej ramy/roweru. Oczywiście dożywotnia gwarancja o czymś świadczy jednak mnie w zupełności wystarczyłoby 5 lat, ponieważ jeżeli do tego czasu nie wystąpi żadna usterka, to na pewno zaraz po upływie ważności gwarancji nie powinna się rama posypać, a przejeździć drugie tyle. Myślę że ważniejszym punktem byłoby dla mnie „Crash Replacement Policy”, czyli wymiana zniszczonej w wyniku wypadku ramy w pewnym okresie czasu od zakupu. Specialized daję 20% zniżki, a np. Canyon 50% na nową ramę.
#312
Napisano 16 sierpień 2010 - 17:52
All Felt adult bicycles and bicycle frames (Road, Triathlon, Speed, MTB, Cruisers, Comfort), except Shot models, are warranted to be free from manufacturing defects in material and/or workmanship for the lifetime of the original owner.
Zapomniałem dodać ze to zestawienie dotyczy rowerów szosowych, niektórzy producenci zastrzegali że rowery Enduro, Dirt Jumping itp. mają właśnie określoną gwarancję np. 2 lata.
#314
Napisano 24 sierpień 2010 - 21:47
#315
Napisano 28 sierpień 2010 - 09:25
#317
Napisano 22 wrzesień 2010 - 11:53
Comp 1
Comp 2
Comp Pro fc 900
I jeszcze mam jedno pytanie, dajmy na to, że kupie któryś z tych rowerów. Czy ktoś się oreientuje, czy muszę kupować z takim napędem. Chodzi o to, że one mają 3 tarcze 50x39x30 i tył 12x25, a ja bym chciał kupić, ale z dwiema tarczami np. 52x39 i tył 14x.. Czy można to wymienić w sklepie? Jak nie, to jak mogę to wymienić?
#319
Napisano 12 październik 2010 - 21:59
Dla zainteresowanych znalazłem przypadkowo w sieci taki oto artykuł. Nie jest długi, dlatego można przeczytać, a jest to artykuł, a może bardziej recenzja roweru b'twin comp 1
http://bikeboard.pl/...t&g=13&art=2930
Pozdrawiam
#320 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 październik 2010 - 22:09
http://www.forumszos...2fa0e1e6c893056
To nie jest zły sprzęt, na rowerach tej firmy nie tak dawno jezdziła AG2R.