Jump to content


ponownie rozmiar ramy


1267 replies to this topic

#281 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 31 January 2010 - 18:59

Maciek można regulować długość ramy mostkiem, ale to wpływa na prowadzenie roweru. Jak pisałem na Atali nie czuje się zbyt dobrze ( możliwe, że wpływ ma klasyczna geometria, że to rama stalowa, klasyczny mostek i kiera, ustawienie klamek - nie wiem) natomiast na drugim rowerze jest bardzo ok. Wydaje mi się, że 630 to dla mnie odrobinę za mało a 665 jest ok, ale jak będzie krótsza o 1,5 cm też będzie dobrze.
Różnica pomiędzy S a M (przy odpowiednich mostkach) to 4mm jak pisałem, natomiast na główce ramy to 2 cm i to chyba bardziej będzie "czuć"
Już chyba podświadomie wyszukuje argumentów za rozmiarem M :-?

#282 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 posts
  • SkądOpole

Posted 31 January 2010 - 20:17

A ja mam takie pytanie: do zasięgu wchodzi dł. ramy, dł. wspornika i setback sztycy. Zakładając że rame sie ma określoną, to potem można jeszcze regulować zasięg tym czy sztyca jest ze setbackiem lub nie. Co w takim razie lepsze 2cm setback i wspornik 10cm czy też 0cm setback i 12cm wspornik?

#283 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 31 January 2010 - 20:34

To nie do końca idzie w parze Sewi, tzn setback musisz mieć ustawiony taki, żeby wygodnie Ci się pedałowało, żebyś nie miał ochoty odsunąć 4 liter w przód lub w tył w czasie jazdy. Proponowałbym mostek ewentualnie zmieniać.

#284 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 posts
  • SkądOpole

Posted 31 January 2010 - 20:42

To nie do końca idzie w parze Sewi, tzn setback musisz mieć ustawiony taki, żeby wygodnie Ci się pedałowało, żebyś nie miał ochoty odsunąć 4 liter w przód lub w tył w czasie jazdy. Proponowałbym mostek ewentualnie zmieniać.


Czyli tak naprawdę to dopiero można ustalić jak się coś kupi (najlepiej kilka wersji ;- )) i potem metod prób i błędów dochodzić do ideału, a potem niepotrzebne elementy sprzedać :-)
Z resztą to samo chyba ma się z siodełkiem i innymi rzeczami ... Ok zacznę od czegoś a potem się zobaczy.

#285 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 January 2010 - 20:43

Setback raczej się nie wlicza do wymiaru overall reach, w competitive setback związany jest z resztą długością Saddle-Handlebar. Wszystko zależy od, kąta podsiodłówki. Setback ma znaczenie duże względem osi suportu, siodło nie może być za bardzo do przodu. Przy ramach szosowych w większości kat dobrany jest tak, że używa się sztycy z setbackiem. Setback zależny jest od długości nóg. Jak widzisz powyżej u mnie setback jest większy niż u Thoriana. Jeśli weźmiesz sztycę bez setbacku pójdziesz w stronę geometrii do jazdy na czas.


#286 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 31 January 2010 - 20:59

To nie do końca idzie w parze Sewi, tzn setback musisz mieć ustawiony taki, żeby wygodnie Ci się pedałowało, żebyś nie miał ochoty odsunąć 4 liter w przód lub w tył w czasie jazdy. Proponowałbym mostek ewentualnie zmieniać.


Czyli tak naprawdę to dopiero można ustalić jak się coś kupi (najlepiej kilka wersji ;- )) i potem metod prób i błędów dochodzić do ideału, a potem niepotrzebne elementy sprzedać :-)
Z resztą to samo chyba ma się z siodełkiem i innymi rzeczami ... Ok zacznę od czegoś a potem się zobaczy.


Kup jakąś zwykłą sztycę, klasyczne mają jakiś określony setback typu 2-3 cm(?), dla większości kolarzy taki jest ok, nie zapominaj że możesz regulować wysunięcie siodełka przesuwając je w mocowaniu, a co do mostka to zawsze możesz kupić coś tańszego na początek.

#287 Tomas86

Tomas86
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądŁańcut

Posted 04 February 2010 - 03:16

Witam

Przymierzam się do zakupu szosówki (swojej pierwszej). Ostatnio natknąłem się na taką aukcję http://allegro.pl/it...super_stan.html . Chciałbym się dowiedzieć czy rozmiar 56 byłby dla mnie odpowiedni? (a jeśli nie 56 to który?).
Oto moje wymiary wg www.competitivecyclist.com:


Seat tube range c-c 55.7 - 56.2 56.9 - 57.4 58.6 - 59.1
Seat tube range c-t 57.4 - 57.9 58.6 - 59.1 60.3 - 60.8
Top tube length 57.4 - 57.8 57.4 - 57.8 58.6 - 59.0
Stem Length 11.8 - 12.4 10.7 - 11.3 10.9 - 11.5
BB-Saddle Position 81.5 - 83.5 80.7 - 82.7 79.0 - 81.0
Saddle-Handlebar 55.8 - 56.4 56.6 - 57.2 58.3 - 58.9
Saddle Setback 4.3 - 4.7 5.5 - 5.9 5.0 - 5.4


Gender M
Inseam 86 cm
Trunk 64 cm
Forearm 38 cm
Arm 68 cm
Thigh 62 cm
Lower Leg 60 cm
Sternal Notch 150 cm
Total Body Height 182 cm

#288 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Posted 04 February 2010 - 16:05

Według kalkulatora wychodzi, że powinieneś mieć ramę 58 cm, poza tym w wypadku Speca sztyca będzie dośc wysoko wystawała, ale to nie powinno być problemem.

Ciekawe jest to, że mam prawie identyczny wzrost, a wymiary prawidłowej ramy sporo się różnią:
Dołączona grafika

#289 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 05 February 2010 - 22:00

Z tego linka który podał GrzegorzP przejrzałem pozostałe rowerki zawodników ProTour'u i stwierdzam, że oni to na pewno ram wg nich dobieranych nie mają. Zawodnicy po 172 cm jeżdżą na ramach 525mm inni mając 175 mają ramy 560. Takich "nieodpowiednich" ram było o wiele więcej. Nie ma jak widać reguły, każdemu co innego pasuje i na czym innym jest mu wygodnie. Założę się, że sporo osób kupując swoją pierwszą szosę nie trafiło idealnie z rozmiarem, ale to właśnie dzięki temu wiemy co było nie tak. Trzeba pojeździć na kilku żeby w końcu wybrać odpowiednią...

#290 rzeznik14

rzeznik14
  • Użytkownik
  • 80 posts
  • Skądpolska

Posted 06 February 2010 - 10:04

Witam, prosze serdecznie o pomoc w dobrze odpowiedniej ramy,wklepalem moje wymiary do kalkulatora oto one:

Your Measurements
Gender M
Inseam 78 cm
Trunk 59 cm
Forearm 34 cm
Arm 72 cm
Thigh 55 cm
Lower Leg 54 cm
Sternal Notch 140 cm
Total Body Height 172 cm

dodam ze bede kupowal rame frw nob hill, dylemat nad rozmiarem S/M, mam 18 lat i raczej juz nie urosne..

ponizej wklejam proponowane wymiary ram:

The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
Seat tube range c-c 50.5 - 51.0 51.7 - 52.2 53.4 - 53.9
Seat tube range c-t 52.1 - 52.6 53.3 - 53.8 55.0 - 55.5
Top tube length 55.7 - 56.1 55.7 - 56.1 56.9 - 57.3
Stem Length 11.2 - 11.8 10.1 - 10.7 10.3 - 10.9
BB-Saddle Position 74.8 - 76.8 74.0 - 76.0 72.3 - 74.3
Saddle-Handlebar 52.4 - 53.0 53.2 - 53.8 54.9 - 55.5
Saddle Setback 1.7 - 2.1 2.9 - 3.3 2.4 - 2.8

#291 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 06 February 2010 - 11:01

Podaj geometrię ramy. Mam podobny wzrost do Ciebie nieco dłuższe nogi, ale o wiele krótsze ręce, sprawdź dokładnie te pomiary.


#292 rzeznik14

rzeznik14
  • Użytkownik
  • 80 posts
  • Skądpolska

Posted 06 February 2010 - 13:37

FRW NOB HIL SPECIFICATION


FRAME SIZE S -------- M --------- L -------XL XXL

Seat tube CC: --- 444 -------474 ----- 504 ----- 534 ------ 564
Seat tube CF: --- 485 ------ 515 ----- 545 ----- 575 ----- 605
Steering angle: 72.3 ° - 73 ° 73 ° --- 73 ° 73 °
Stem Angle: 74.3 ° 73.3 ° 74 ° 73 ° ----- 73 °
Horz tube Virt: ---515 ----- 535 ----- 555 ----- 570 ------ 585
Wagon Rear: ---- 402 ----- 405 ----- 405 ----- 410 ------ 410
Steerer Integ: --- 120 ----- 135 ----- 195 ----- 165 ------ 220

rama jest wyscigowa, scigaja/li sie na niej kolarze wloskiej grupy miche silver cross.Zmierzylem wszystko dokladniej,musialem sie pomylic i wpisalem zamiast '6' to '7'.
Interesuej mnei tylko sportowy fit,czyl iten competitive.oto moje wymiary:

Your Measurements
Gender M
Inseam 79 cm
Trunk 58 cm
Forearm 35 cm
Arm 65 cm
Thigh 55 cm
Lower Leg 52 cm
Sternal Notch 139 cm
Total Body Height 172 cm

a to co proponuje Competitive Fit jest ponizej:

The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
Seat tube range c-c 51.2 - 51.7 52.4 - 52.9 54.1 - 54.6
Seat tube range c-t 52.7 - 53.2 53.9 - 54.4 55.6 - 56.1
Top tube length 54.0 - 54.4 54.0 - 54.4 55.2 - 55.6
Stem Length 10.7 - 11.3 9.6 - 10.2 9.8 - 10.4
BB-Saddle Position 72.9 - 74.9 72.1 - 74.1 70.4 - 72.4
Saddle-Handlebar 51.0 - 51.6 51.8 - 52.4 53.5 - 54.1
Saddle Setback 2.8 - 3.2 4.0 - 4.4 3.5 - 3.9


dzieki z gory:)

#293 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 06 February 2010 - 13:40

No właśnie:) wyjaśniło to bardzo dużo, na 100% rozmiar M i do tego mostek 110-120mm. Powinno pasować dobrze.


#294 Gosc_jedroll_*

Gosc_jedroll_*
  • Gość

Posted 26 February 2010 - 15:36

witam,

próbuje juz na wszystkie sposoby zdecydować sie na rozmiar ramy ale wciąż nie wiem która brac. To moja pierwsza szosa stad watpliwosci. Przymierzam sie do kupna Meridy szosowej jeszcze nie wiem dokladnie na ktory model bedzie mnie stac, ale to nie ma znaczenia poniewaz te ktore rozwazam maja takie same ramy. Oki do rzeczy wacham się miedzy rozmiarem M i L. Ponizej moje wymiary z Copetitive:

The Competitive Fit The Eddy Fit French Fit
Seat tube range c-c 53.1 - 53.6 54.3 - 54.8 56.0 - 56.5
Seat tube range c-t 54.7 - 55.2 55.9 - 56.4 57.6 - 58.1
Top tube length 55.6 - 56.0 55.6 - 56.0 56.8 - 57.2
Stem Length 10.7 - 11.3 9.6 - 10.2 9.8 - 10.4
BB-Saddle Position 84.4 - 86.4 83.6 - 85.6 81.9 - 83.9
Saddle-Handlebar 50.7 - 51.3 51.5 - 52.1 53.2 - 53.8
Saddle Setback 1.3 - 1.7 2.5 - 2.9 2.0 - 2.4

Geometria ramy pod linkiem bo nie wiem jak ja tutaj skopiowac http://www.rowerymer...9&gr=110&id=979

Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc
pozdrawiam
jedroll

#295 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 26 February 2010 - 19:16

Z tego linka który podał GrzegorzP przejrzałem pozostałe rowerki zawodników ProTour'u i stwierdzam, że oni to na pewno ram wg nich dobieranych nie mają. Zawodnicy po 172 cm jeżdżą na ramach 525mm inni mając 175 mają ramy 560. Takich "nieodpowiednich" ram było o wiele więcej. Nie ma jak widać reguły, każdemu co innego pasuje i na czym innym jest mu wygodnie. Założę się, że sporo osób kupując swoją pierwszą szosę nie trafiło idealnie z rozmiarem, ale to właśnie dzięki temu wiemy co było nie tak. Trzeba pojeździć na kilku żeby w końcu wybrać odpowiednią...


Ostatnio zauważyłem że zapominamy o długościach rąk i kształcie kierownicy - co bardzo daje na długości, dlatego i dobór ramy jest tak cholernie cieżki że najlepiej to robi ROSE siadajac gościa na regulowanym modelu w którym wszystko się ustawia.

Zastanawiałem się czy by takiego czegoś nie zrobić , wyspawać, model regulowany ramy, hm ciekawe.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#296 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 26 February 2010 - 22:25

ja jestem tylko ciekaw jak moja srebna strzała zapasuje na mnie :>

skok z 56 na 62 musi byc odczuwalny :D

#297 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 27 February 2010 - 10:48

B edzie mało stabilna, chwiejna, środek ciężkości pójdzie w góre, na zakrętach może być dziwnie, jak wiatr powieje to Cię zdmuchnie z szosy bo będziesz zrobił za żagiel słusznej powierzcjni.
Ja jak zszedłaem z wyższej na niższą to własnie miałem odczucia odwrotne.

Z tego i innych także powodów zaczeto stosować ramy ze slopingiem .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#298 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 February 2010 - 10:49

Deadhorse widzę, że ulegasz oznaczeniu rozmiarów, bierz pod uwagę rzeczywistą długość rury górnej, a nie to co piszą producenci jako "rozmiar".


#299 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 28 February 2010 - 19:52

Jak wpływa na rower konkretna długość główki ramy?

Np. długa (około 20cm), krótka (15cm)?

Jak domyslam sie długość głowki ma związek z długością rury podsiodłowej by rower był nadal "poziomy" - dobrze myśle?

#300 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 28 February 2010 - 19:57

Niekoniecznie,

np. w Trekach Maddone do 2009 modele standardowe od Pro różnią się długością główki - w modelach pro jest ona krótsza co pozwala na niższe zamontowanie kierownicy i zajęcie bardziej aerodynamicznej pozycji.

- co by była jasność - to nie jedyna różnica, która odróżnia modele standardowe od pro,
- co by była jasność nie tylko na to wpływa długość główki,



Reply to this topic