Skocz do zawartości


ponownie rozmiar ramy


1267 odpowiedzi w tym temacie

#321 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maj 2010 - 09:47

537-541mm to odpowiednia długość horyzontalna ramy dla ciebie.
Merida rozmiar S ma 530mm a rozmiar M 555mm. Jesteś pomiędzy tymi rozmiarami.

#322 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 07 maj 2010 - 17:39

Przymierzałem L i M. Na początku troszkę dziwnie na M się czułem. Musiałem siodło dość do tyłu przesunąć ale ogólnie wybrałem M i po krótkiej jeździe jest ok.

#323 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 24 maj 2010 - 20:09

jeszcze jeden kalkulator http://www.bikesuperhub.net/bikefit/

#324 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 27 maj 2010 - 12:44

Ponieważ zauważyłem, iż nikt jeszcze nie przetłumaczył strony competitivecyclist.com ze szczegółowymi wymiarami roweru, postanowiłem po krotce opisać o co chodzi w każdym z wymiarów, co oznaczają i przetłumaczyć 3 style jazdy przy doborze ramy. Mam nadzieje, ze nie ma za dużo błędów i będzie ogólnie zrozumiale.

3 Style jazdy.

1. The Competitive Fit
Najczęściej oczekiwany typ ustawienia dla nowo kupujących kolarzy. Najbardziej agresywny styl, pozwalający równomiernie rozłożyć sile, dla ekstremalnych wyczynowców, przekraczających bariery własnych granic.

Także dobra dla czasowców, gdzie środek ciężkości jest lekko przesunięty bardziej w stronę kierownicy na ręce niż na uda. Najczęściej dostaniesz przy tym najmniejszą, możliwą do tego typu ustawienia ramę.
Pozycja ta pozwala na ułożenie bardziej kompaktowej pozycji ciała, gdzie klatka piersiowa jest nisko a plecy tak płaskie jak to tylko możliwe. Czasem różnica miedzy wysokością kierownicy do siodełka może wynosić 10cm.

2.The Eddy Fit
Idealny styl dla większości kolarzy. Stylizowany na pozycję Eddiego Merkxa na początku lat jego kariery w 70ych latach.
Styl charakteryzuję się mniejszą różnicą w wysokości siodełka do kierownicy. Styl ten jest do szybkiej, dynamicznej i wydajnej jazdy.
Mniejsze obciążenie na ręce, więcej na uda, pedały i siodełko. Pomaga lepiej patrzeć w dal i odciążyć kark i ramiona. Ale także co nie znaczy to iż nie jest to pozycja nadal idealna do szybkiej samotnej jazdy czy w grupie.

3. The French Fit
Pozycja ta nie ma nic wspólnego z długimi podróżami, wyścigami czy siedzeniem bardziej w poziomie. Chodzi w niej o dopasowanie ramy do kolarza, odciążenie karku, pleców i dopasowania pozycji siedzącej. French fit dopasowuje cię do największej, możliwie dla twojego wzrostu ramy. Mimo że zaprzecza to powszechnie znanym dziś tradycjom, jest to wciąż pozycja popierana i rekomendowana przez najstarszych i najmądrzejszych projektantów ram do rowerów (którzy także są/byli kolarzami i cenią sobie komfort na najwyższym poziomie).
Ustawienie te jest najlepsze dla długodystansowców, gdzie agresja i ściganie się nie wchodzi w grę. Środek ciężkości jest jeszcze bardziej ustawiony na tył roweru, pozycja sprowadza się jak najbardziej do pionu, różnica wysokości miedzy siodełkiem a kierownica jest minimalna i odciążenie karku i pleców jest głównym priorytetem.Mimo, ze ustawienie French nie jest najelegantszym ustawieniem i nie należy do typowego „zawodowego” stylu jest mimo tego bardzo dobrze wyproporcjonowany i jeździ się na nim „jak marzenie”.

C-C
Długość rury siedziska centre do centre. Mierzy się od środka suportu do środka miejsca gdzie jest łączenie rury siedziska i poziomej rury top.

C-T
Długość rury siedziska centre do top. Mierzy się od środka suportu do końca rury siedziska (typowe mierzenie,ogólnie znane).

Top Tube Range.
Mierzenie długości rury poziomej top od środka łączenia z rura siedziska do środka łączenia z rurą kierowniczą na przodzie ramy (head tube)

Stem length.
Długość mostka, biorąc pod uwagę ogólne nachylenie wynoszące ok. 80-84°.

BB-Saddle Position
Mierzenie ogólnej wysokości od środka suportu aż do szczytu siodełka, w miejscu gdzie pośladki spoczywają na zewnętrznej powierzchni. Ze względu na uginanie się powierzchni siodełka, można wziąć tolerancje na +/-2cm


Saddle-Handlebar
Długość mierzona od nosa siodełka aż do początku kierownicy. Chodzi o ustawienie środka ciężkości.

Saddle Setback
Mierzenie długości kości udowej. Im dłuższa twoja kość, tym dalej w tył powinno być odsunięte twoje siodełko. Mierzymy te odległość rzucając pion (przyrząd) od nosa siodełka w dół. Mierzymy odległość od środka suportu aż do końcówki pionu.

#325 Gosc_bellator_*

Gosc_bellator_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2010 - 15:42

Mam 177 cm wzrostu i 81 cm długość nogi .
Czy rama poison opiat 55 cm (center-top) będzie dla mnie dobra???????


http://www.bike-aren...czerwono-czarny

#326 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 03 czerwiec 2010 - 19:31

Mam 177 cm wzrostu i 81 cm długość nogi .
Czy rama poison opiat 55 cm (center-top) będzie dla mnie dobra???????


http://www.bike-aren...czerwono-czarny


musisz obliczyć sobie najlepiej własne wymiary na podanej wyżej stronie, lub innej do tego specjalnie stworzonej. Ja mam np.178cm i biorę ramę 57.

#327 Gosc_bellator_*

Gosc_bellator_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2010 - 20:06

Sprawdziłem ale na tej stronie jest tylko tabela , która uwzględnia tolerancję wymiarową, czyli podaje wymiar od do a nie konkretnie. Liczyłem mnożąc przez współczynnik 0.67. Liczyłem wielkość nogi 81- ramy 55 + korb 17= 9
Czyli odległość między górną rurą ramy będzie większa niż 9 cm ponieważ 55 (C-T) jest podana a wielkość (C-C) będzie mniejsza.
Jednakże sztyca podsodłowa nie będzie wysunięta na >9 ponieważ trzeba dodać wielkość samego siodełka jakieś 4-5 cm

#328 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 04 czerwiec 2010 - 10:23

Sprawdziłem ale na tej stronie jest tylko tabela , która uwzględnia tolerancję wymiarową, czyli podaje wymiar od do a nie konkretnie. Liczyłem mnożąc przez współczynnik 0.67. Liczyłem wielkość nogi 81- ramy 55 + korb 17= 9
Czyli odległość między górną rurą ramy będzie większa niż 9 cm ponieważ 55 (C-T) jest podana a wielkość (C-C) będzie mniejsza.
Jednakże sztyca podsodłowa nie będzie wysunięta na >9 ponieważ trzeba dodać wielkość samego siodełka jakieś 4-5 cm


Odległość między C-T ,a C-C będzie minimalna, bo idziesz od środka łączenia rur siodłowej z poziomą aż do szczytu rury siodłowej, gdzie zaczyna się sztyca. Będzie to pewnie ledwo 2-3 cm.

Ale odległość od końca rury siodłowej do płaszczyzny siodełka BB-Saddle (o ile o te Ci chodzi) będziesz miał dużo większą niż 9cm. Na moja tabelkę jest to ok, 17 więcej niż sama rama. Dajmy do tego kilka cm na grubość siodełka, i tak masz ponad 10-12cm.

Czyli można policzyć tak: wymiar BB-Saddle minus C-T minus grubość siodełka całkowita = wysunięcie sztycy.

#329 Gosc_bellator_*

Gosc_bellator_*
  • Gość

Napisano 05 czerwiec 2010 - 18:23

17cm? Rachunek zrobiłem prosty. 55 podsiodłowej + ramię korby 17 - długość mojej nogi 81=9 i minus ok 3 cm na siodełko czyli na 6 cm będę mógł wysunąć sztycę. Stojąc zaś na ziemi nie jestem pewien jaka będzie to wielkość? czy nie za mała??

#330 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 05 czerwiec 2010 - 19:38

rama 55 w sumie może być wręcz idealna dla Ciebie, bo później jak patrzysz, to już tylko 58 maja, a to już może być dużo za duża.

Zresztą na tej stronie piszą o niej (poison), ze Made in Germany. Odpisali mi na emalia ostatnio, ze ich ramy są z Tajwanu, a oni je tylko gruntują, malują i oklejają.

PS-jak robiłeś wymiary w/g strony competitivecyclist.com, co Ci wyszło pod pozycją BB-Saddle Position?

#331 Gosc_bellator_*

Gosc_bellator_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2010 - 22:00

Dokładnie też sądziłem, że w całości są produkowane w Niemczech.

#332 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 16 czerwiec 2010 - 15:31

58 w slopingu to ile jest na klasyczną?

długość poziomej 57.2

zapasuje na mnie? (185cm)

#333 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 16 czerwiec 2010 - 15:47

Deadhorse nie ma czegoś takiego jak przelicznik slopingu na klasyczne rozmiary. W ogóle nie ma sensu patrzeć na rozmiar bo każdy producent ma inny. Najważniejsza jest rzeczywista długość górnej rury. Wstaw najlepiej geometrie ramy bo znowu miniesz się z rozmiarem ;-)

Edit,

To długość wirtualna czy po mierzona po rurce?

#334 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 16 czerwiec 2010 - 17:03

mierzona środek-środek

#335 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2010 - 17:43

55,5 w slopingu to 58/59 w normalnej, 58 w slopingu to jakaś ogromna rama.

#336 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 16 czerwiec 2010 - 17:51

wg producenta jest to oznaczenie M ;-)

#337 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 czerwiec 2010 - 21:19

Deadhorse, ja przy 186 jeżdżę na 565 i jest idealna! Mostek tylko muszę skrócić do 12 ;]
Taki też rozmiar wyszedł mi później z kalkulatora.
Też więc powinieneś popatrzeć za taką długością rury poziomej.

#338 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 16 czerwiec 2010 - 22:03

Mostek będzie 100 lub 110, więc będzie gites :)

#339 Gosc_Piotruś_*

Gosc_Piotruś_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2010 - 22:24

Witam!

Również miałbym pytanie o ramę. Mam 185cm wzrostu, jest to mój pierwszy rower, jeździ mi się wygodnie, ale tak jak mówię - pierwszy rower, więc nie wiem czy nie może być jeszcze wygodniej. Rama ma taką geometrie:

Dołączona grafika

wymiary:
D: 580mm
A: 450mm

Jest ok? Pozdrawiam!

PS. o wymiary pytam, żeby wiedzieć czy inwestować w rowerek, czy może jednak jest koniecznie zbyt mały.

#340 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2010 - 22:30

Mostek będzie 100 lub 110, więc będzie gites :)

Chcesz zmienić za dużą ramą na za dużą ramę ;-) ?



Dodaj odpowiedź