ponownie rozmiar ramy
#324
Posted 27 May 2010 - 12:44
3 Style jazdy.
1. The Competitive Fit
Najczęściej oczekiwany typ ustawienia dla nowo kupujących kolarzy. Najbardziej agresywny styl, pozwalający równomiernie rozłożyć sile, dla ekstremalnych wyczynowców, przekraczających bariery własnych granic.
Także dobra dla czasowców, gdzie środek ciężkości jest lekko przesunięty bardziej w stronę kierownicy na ręce niż na uda. Najczęściej dostaniesz przy tym najmniejszą, możliwą do tego typu ustawienia ramę.
Pozycja ta pozwala na ułożenie bardziej kompaktowej pozycji ciała, gdzie klatka piersiowa jest nisko a plecy tak płaskie jak to tylko możliwe. Czasem różnica miedzy wysokością kierownicy do siodełka może wynosić 10cm.
2.The Eddy Fit
Idealny styl dla większości kolarzy. Stylizowany na pozycję Eddiego Merkxa na początku lat jego kariery w 70ych latach.
Styl charakteryzuję się mniejszą różnicą w wysokości siodełka do kierownicy. Styl ten jest do szybkiej, dynamicznej i wydajnej jazdy.
Mniejsze obciążenie na ręce, więcej na uda, pedały i siodełko. Pomaga lepiej patrzeć w dal i odciążyć kark i ramiona. Ale także co nie znaczy to iż nie jest to pozycja nadal idealna do szybkiej samotnej jazdy czy w grupie.
3. The French Fit
Pozycja ta nie ma nic wspólnego z długimi podróżami, wyścigami czy siedzeniem bardziej w poziomie. Chodzi w niej o dopasowanie ramy do kolarza, odciążenie karku, pleców i dopasowania pozycji siedzącej. French fit dopasowuje cię do największej, możliwie dla twojego wzrostu ramy. Mimo że zaprzecza to powszechnie znanym dziś tradycjom, jest to wciąż pozycja popierana i rekomendowana przez najstarszych i najmądrzejszych projektantów ram do rowerów (którzy także są/byli kolarzami i cenią sobie komfort na najwyższym poziomie).
Ustawienie te jest najlepsze dla długodystansowców, gdzie agresja i ściganie się nie wchodzi w grę. Środek ciężkości jest jeszcze bardziej ustawiony na tył roweru, pozycja sprowadza się jak najbardziej do pionu, różnica wysokości miedzy siodełkiem a kierownica jest minimalna i odciążenie karku i pleców jest głównym priorytetem.Mimo, ze ustawienie French nie jest najelegantszym ustawieniem i nie należy do typowego „zawodowego” stylu jest mimo tego bardzo dobrze wyproporcjonowany i jeździ się na nim „jak marzenie”.
C-C
Długość rury siedziska centre do centre. Mierzy się od środka suportu do środka miejsca gdzie jest łączenie rury siedziska i poziomej rury top.
C-T
Długość rury siedziska centre do top. Mierzy się od środka suportu do końca rury siedziska (typowe mierzenie,ogólnie znane).
Top Tube Range.
Mierzenie długości rury poziomej top od środka łączenia z rura siedziska do środka łączenia z rurą kierowniczą na przodzie ramy (head tube)
Stem length.
Długość mostka, biorąc pod uwagę ogólne nachylenie wynoszące ok. 80-84°.
BB-Saddle Position
Mierzenie ogólnej wysokości od środka suportu aż do szczytu siodełka, w miejscu gdzie pośladki spoczywają na zewnętrznej powierzchni. Ze względu na uginanie się powierzchni siodełka, można wziąć tolerancje na +/-2cm
Saddle-Handlebar
Długość mierzona od nosa siodełka aż do początku kierownicy. Chodzi o ustawienie środka ciężkości.
Saddle Setback
Mierzenie długości kości udowej. Im dłuższa twoja kość, tym dalej w tył powinno być odsunięte twoje siodełko. Mierzymy te odległość rzucając pion (przyrząd) od nosa siodełka w dół. Mierzymy odległość od środka suportu aż do końcówki pionu.
#325 Gosc_bellator_*
Posted 03 June 2010 - 15:42
Czy rama poison opiat 55 cm (center-top) będzie dla mnie dobra???????
http://www.bike-aren...czerwono-czarny
#326
Posted 03 June 2010 - 19:31
Mam 177 cm wzrostu i 81 cm długość nogi .
Czy rama poison opiat 55 cm (center-top) będzie dla mnie dobra???????
http://www.bike-aren...czerwono-czarny
musisz obliczyć sobie najlepiej własne wymiary na podanej wyżej stronie, lub innej do tego specjalnie stworzonej. Ja mam np.178cm i biorę ramę 57.
#327 Gosc_bellator_*
Posted 03 June 2010 - 20:06
Czyli odległość między górną rurą ramy będzie większa niż 9 cm ponieważ 55 (C-T) jest podana a wielkość (C-C) będzie mniejsza.
Jednakże sztyca podsodłowa nie będzie wysunięta na >9 ponieważ trzeba dodać wielkość samego siodełka jakieś 4-5 cm
#328
Posted 04 June 2010 - 10:23
Sprawdziłem ale na tej stronie jest tylko tabela , która uwzględnia tolerancję wymiarową, czyli podaje wymiar od do a nie konkretnie. Liczyłem mnożąc przez współczynnik 0.67. Liczyłem wielkość nogi 81- ramy 55 + korb 17= 9
Czyli odległość między górną rurą ramy będzie większa niż 9 cm ponieważ 55 (C-T) jest podana a wielkość (C-C) będzie mniejsza.
Jednakże sztyca podsodłowa nie będzie wysunięta na >9 ponieważ trzeba dodać wielkość samego siodełka jakieś 4-5 cm
Odległość między C-T ,a C-C będzie minimalna, bo idziesz od środka łączenia rur siodłowej z poziomą aż do szczytu rury siodłowej, gdzie zaczyna się sztyca. Będzie to pewnie ledwo 2-3 cm.
Ale odległość od końca rury siodłowej do płaszczyzny siodełka BB-Saddle (o ile o te Ci chodzi) będziesz miał dużo większą niż 9cm. Na moja tabelkę jest to ok, 17 więcej niż sama rama. Dajmy do tego kilka cm na grubość siodełka, i tak masz ponad 10-12cm.
Czyli można policzyć tak: wymiar BB-Saddle minus C-T minus grubość siodełka całkowita = wysunięcie sztycy.
#330
Posted 05 June 2010 - 19:38
Zresztą na tej stronie piszą o niej (poison), ze Made in Germany. Odpisali mi na emalia ostatnio, ze ich ramy są z Tajwanu, a oni je tylko gruntują, malują i oklejają.
PS-jak robiłeś wymiary w/g strony competitivecyclist.com, co Ci wyszło pod pozycją BB-Saddle Position?
#333
Posted 16 June 2010 - 15:47
Edit,
To długość wirtualna czy po mierzona po rurce?
#339 Gosc_Piotruś_*
Posted 16 June 2010 - 22:24
Również miałbym pytanie o ramę. Mam 185cm wzrostu, jest to mój pierwszy rower, jeździ mi się wygodnie, ale tak jak mówię - pierwszy rower, więc nie wiem czy nie może być jeszcze wygodniej. Rama ma taką geometrie:
wymiary:
D: 580mm
A: 450mm
Jest ok? Pozdrawiam!
PS. o wymiary pytam, żeby wiedzieć czy inwestować w rowerek, czy może jednak jest koniecznie zbyt mały.